Akademi-debatten fortsætter
-
Hekler
Re: Akademi-debatten fortsætter
- I OB har vi den holdning, at skoler er gode til at være skoler og uddannelsen er vigtigere end fodbold.
Hvad er pointen i at gøre noget så hvis fodolden er underordnet, og man ikke vil forbedre det viktigste, nemlig skolen?
Hvorda han får det til at hænge samme inde i hans hovede er lidt svært at lure.
Hvad er pointen i at gøre noget så hvis fodolden er underordnet, og man ikke vil forbedre det viktigste, nemlig skolen?
Hvorda han får det til at hænge samme inde i hans hovede er lidt svært at lure.
-
Ravnen
Hvordan gør man egentlig på "almindelige" efterskoler, skriver forældre og elever ikke under på noget når de bliver optaget?
Det ville være komplet umuligt at drive et akademi hvis man ikke på forhånd fyldte de kommende årgange op. Det er jo det samme som på en alm. efterskole. De kan heller ikke vente til sidste øjeblik med at sammensætte de kommende årgange.
Det ville være komplet umuligt at drive et akademi hvis man ikke på forhånd fyldte de kommende årgange op. Det er jo det samme som på en alm. efterskole. De kan heller ikke vente til sidste øjeblik med at sammensætte de kommende årgange.
-
Hekler
Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvordan gør man egentlig på "almindelige"
> efterskoler, skriver forældre og elever ikke under
> på noget når de bliver optaget?
>
> Det ville være komplet umuligt at drive et akademi
> hvis man ikke på forhånd fyldte de kommende
> årgange op. Det er jo det samme som på en alm.
> efterskole. De kan heller ikke vente til sidste
> øjeblik med at sammensætte de kommende årgange.
Jeg skal ikke sige om det er anderledes idag end dengang jeg gik på efterskole. Men dengang så udfyldte man nogle optagelses papire og skrev selvfølgeligt også under på dem. Men de var jo ikke mere bindende end at jeg kunne have ringet ugen før start og sagt nej tak. Derfor har man ventelister, hvor nogle af dem der i første omgang ikke er optaget så står på spring.
> Hvordan gør man egentlig på "almindelige"
> efterskoler, skriver forældre og elever ikke under
> på noget når de bliver optaget?
>
> Det ville være komplet umuligt at drive et akademi
> hvis man ikke på forhånd fyldte de kommende
> årgange op. Det er jo det samme som på en alm.
> efterskole. De kan heller ikke vente til sidste
> øjeblik med at sammensætte de kommende årgange.
Jeg skal ikke sige om det er anderledes idag end dengang jeg gik på efterskole. Men dengang så udfyldte man nogle optagelses papire og skrev selvfølgeligt også under på dem. Men de var jo ikke mere bindende end at jeg kunne have ringet ugen før start og sagt nej tak. Derfor har man ventelister, hvor nogle af dem der i første omgang ikke er optaget så står på spring.
-
Ravnen
Okay, hvis det stadig fungerer på samme måde er der da intet odiøst i den måde Akademiet booker elevlisten på.
Det er ren misundelse over at bliver overmatchet af et bedre tilbud..
Det er ren misundelse over at bliver overmatchet af et bedre tilbud..
-
Ellen J
Man udfylder en optagelse blanket, men den er ikke bindende, derimod er skolens aftale bindende...
-
Ravnen
Ellen J Skrev:
> Man udfylder en optagelse blanket, men den er ikke
> bindende, derimod er skolens aftale bindende...
Det er jo fuldstændig det samme Akademiet praktiserer så
> Man udfylder en optagelse blanket, men den er ikke
> bindende, derimod er skolens aftale bindende...
Det er jo fuldstændig det samme Akademiet praktiserer så
-
Kent
FCN vil gerne have 14-årige
Nu søger FCN på deres hjemmeside efter plejefamilier til 14-16 årige, der kommer langvejs fra: http://www.fcn.dk/VisNyhed.asp?id=2705
Det er der naturligvis intet ulovligt i, men det viser jo endnu engang, at vi ikke er de eneste, der scouter efter spillere i en tidlig alder.
Det er der naturligvis intet ulovligt i, men det viser jo endnu engang, at vi ikke er de eneste, der scouter efter spillere i en tidlig alder.
-
foboldfreaken1001
Re: FCN vil gerne have 14-årige
Nej nej, men alligevel..
FCN skal nok også lige til at passe på hvadde laver, det kan jjo være at der er nogen der får ondt i røven.
FCN skal nok også lige til at passe på hvadde laver, det kan jjo være at der er nogen der får ondt i røven.
-
Kent
Ikke meget nyt, men sagen behandles i dag i kontraktudvalget. Afgørelse ventes først 20. oktober.
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=140010
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=140010
-
Kent
shhhh....
husk nu, at det kun er FCM, der har mindreårige afrikanere tilknyttet klubben: http://www.bold.dk/nyt/?vis=74134
husk nu, at det kun er FCM, der har mindreårige afrikanere tilknyttet klubben: http://www.bold.dk/nyt/?vis=74134
-
Hekler
AGF - Nu som "Slavehandlere"
Kent Skrev:
> shhhh....
>
> husk nu, at det kun er FCM, der har mindreårige
> afrikanere tilknyttet klubben:
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=74134
Ja jeg synes ikke lige dit indlæg har den rigtige overskrift. Det kunne jo være der var AGF fans der kom forbi og missede det...
> shhhh....
>
> husk nu, at det kun er FCM, der har mindreårige
> afrikanere tilknyttet klubben:
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=74134
Ja jeg synes ikke lige dit indlæg har den rigtige overskrift. Det kunne jo være der var AGF fans der kom forbi og missede det...
-
Altoriso
Need I say no more :-)
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 344074.ece
"Turen til Liverpool har ikke en kontrakt som sit primære formål. Liverpool har nemlig ikke mulighed for at skrive kontrakt med Brøndby-spilleren, før han fylder 16 år."
Det er da utroligt at man på den måde lokker en kun 14-årig til at tænke på sin mulige fremtid indenfor fodboldverdenen
Gad vide hvad de siger til det i Brøndbys talentstab ?
edit : gad vide om han ikke nærmest er blevet tvunget derover
"Turen til Liverpool har ikke en kontrakt som sit primære formål. Liverpool har nemlig ikke mulighed for at skrive kontrakt med Brøndby-spilleren, før han fylder 16 år."
Det er da utroligt at man på den måde lokker en kun 14-årig til at tænke på sin mulige fremtid indenfor fodboldverdenen
Gad vide hvad de siger til det i Brøndbys talentstab ?
edit : gad vide om han ikke nærmest er blevet tvunget derover
-
Kent
Re: Need I say no more :-)
Nu skal du jo se det hele, i sin rette kontekst:
For det første skal knægten jo til England og ikke Jylland! Det siger sig selv, at man ikke kan byde unge mennesker at komme til Jylland, mens England jo er langt bedre og mindre fremmed.
For det andet er det jo Liverpool og ikke FCM! Det siger sig selv, at man ikke kan byde unge mennesker at komme til FCM, mens Liverpool er langt bedre og mindre farlig. Det er jo noget svineri når FCM lokker unge til, mens det jo bare er naturligt og ikke mindst en ære, når det er Liverpool.
Så jeg kan slet ikke se, hvad problemet er. Det er to HELT usammenlignelige ting. Bare vent, inden længe udtaler Uffe Pedersen også at det er noget andet....
For det første skal knægten jo til England og ikke Jylland! Det siger sig selv, at man ikke kan byde unge mennesker at komme til Jylland, mens England jo er langt bedre og mindre fremmed.
For det andet er det jo Liverpool og ikke FCM! Det siger sig selv, at man ikke kan byde unge mennesker at komme til FCM, mens Liverpool er langt bedre og mindre farlig. Det er jo noget svineri når FCM lokker unge til, mens det jo bare er naturligt og ikke mindst en ære, når det er Liverpool.
Så jeg kan slet ikke se, hvad problemet er. Det er to HELT usammenlignelige ting. Bare vent, inden længe udtaler Uffe Pedersen også at det er noget andet....
-
Ranger (AGF)
Re: AGF - Nu som "Slavehandlere"
Nu er de som udgangspunkt tilknyttet Elite Sports Akademi Aarhus, der er et større samarbejdsprojekt. Blandt andet er DIF, Team Danmark og Aarhus Kommune partnere i det.
Ugandas fodboldforbund betaler i øvrigt deres (der går 2 på akademiet) ophold. AGF fungerer kun som samarbejdsklub til akademiet, og henter ikke systematisk afrikanere op. Så som udgangspunkt kan det jo ikke helt sammenlignes med jer. Det var vist i øvrigt en gammel AGF spiller eller træner, der fungerede som etablerede kontakten, da han arbejder dernede for noget fodboldudviklingsprojekt, hvis jeg husker helt rigtigt.
Dog er problemstillingen principielt den samme omkring spilletilladelser til de to.
Ugandas fodboldforbund betaler i øvrigt deres (der går 2 på akademiet) ophold. AGF fungerer kun som samarbejdsklub til akademiet, og henter ikke systematisk afrikanere op. Så som udgangspunkt kan det jo ikke helt sammenlignes med jer. Det var vist i øvrigt en gammel AGF spiller eller træner, der fungerede som etablerede kontakten, da han arbejder dernede for noget fodboldudviklingsprojekt, hvis jeg husker helt rigtigt.
Dog er problemstillingen principielt den samme omkring spilletilladelser til de to.