Thygesen skadet...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Thygesen skadet... Afløser

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg vil personlig foretrække, at vi trækker på de rutinerede kræfter, når Thyge er skadet. Røll er rutinen.

Lawal har gjort det godt, men jeg kan ikke se nogen grund til at det skal være nu, at han skal have en chance – ikke sagt, at jeg slet ikke kan forestille mig, at han ingen spille tid får. Det ville også være velfortjent at se ham i aktion i nogle minutter.

Jeg kan heller ikke se nogen grund til, at Klimpel skal eksperimenteres med i de to vigtige kampe mod OB og Moskva.
Han gør det formidabelt i midtforsvaret, så hvorfor ændre på det. Ligesom Klimpel er en rutineret spiller med A-landsholdserfaring.
Derfor vil jeg syntes, at det ville være underligt, at Reid og Troest skal spille ved siden af hinanden i de kommende kampe. Det ville jeg syntes er en satsning, selvom de er to ret imponerende gode forsvars(talenter)-spiller.

Vi har jo Thomas Røll, som hele tiden gør det bedre. Han er en stabil defensiv midtbanespiller, som også er målfarlig både fra distancen og med hovedstød ved standardsituationer.
Jeg syntes, at vi har nok gennembrudsspiller ( Simon Poulsen, Claus Madsen, (evt. også B. Collins), Flinta og Danny Olsen) og ”Thyge” er ikke oppe på det niveau, som han var da vi solgte ham, så derfor ser jeg ikke skaden, som så alvorligt som mange andre – det kan godt være, at det ikke falder i ” god jord”, at jeg ikke syntes Thyge er oppe i samme ” gear”, men det mener jeg ikke han er. Ligesom jeg syntes, at han ikke er nær så målfarlig, som da vi solgte ham.
Jeg må heller slå fast, at jeg ikke mener Thyge er en vigtig spillertype, men jeg siger jo bare, at han ikke er på sit gamle niveau – endnu.

Det jeg ser som måske det største problem er, at vi FCM laver mange mål i ligaen, men vi misbruger hel vild mange chancer.
Derfor frygter jeg, at vi går ind og får rimelig godt fat i de to kommende kampe, men vi producere ikke et overflod af muligheder (pga. modstanderne er bedre), som nogle gange skal til for at vi laver vores mål.

Ligesom jeg gerne ser en forstærkning rent defensivt, når vi ikke har ” Thyge” til at angribe løs og presse spillerne tilbage på banen. Det har vi så masser andre til at fortsætte med, mens vi sætter noget ind rent defensivt med Røll til at bryde modstandernes opspil.
Der ser jeg egentlig Røll, som en god afløser i kraft af, at han både er ex-landsholdsspiller og har spiller flere store kampe, dertil har han gode defensive kvaliteter, stor overblik, hovedstødsstærk og en spiller der også er målfarlig med sin skarphed.

Jeg vil derfor blive meget overrasket, hvis det ikke bliver Thomas Røll, som ER sætter ind i de to næste kampe – mm. selvfølgelig Røll bliver skadet eller får et kæmpe form dyk.
Det sidstnævnte tvivler jeg ret kraftigt på, da Røll er en spillertype, som har ambitioner om at nå langt i sin karriere.

Røll har været en kanonspiller i sin tid i SIF og i starten hos FCK, og det kan han stadig blive igen – men det kræver også chancen og spilletid, og det kan måske lige præcis blive det han får nu. Ligesom han kan blive vigtig rent moralsk på banen, hvis spillet ikke vil fungere, eller scoringerne udebliver selvom vi presser løs, eller vi kommer bagud. Der mener jeg, at Røll er en spiller i kraft af sin rutine, som har den kynisme, som kan blive nødvendigt, hvis spillet ikke bliver helt på FCMs præmisser. Måske endda endnu vigtigere i forhold til de mange unge spiller på vores hold.

Salami er ikke nævnt, da jeg ikke mener, at han nær så godt spilleden som hverken Røll eller Lawal pt.

Martin

Indlæg af Martin »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg vil personlig foretrække, at vi trækker på de
> rutinerede kræfter, når Thyge er skadet. Røll er
> rutinen.
>
> Lawal har gjort det godt, men jeg kan ikke se
> nogen grund til at det skal være nu, at han skal
> have en chance – ikke sagt, at jeg slet ikke kan
> forestille mig, at han ingen spille tid får. Det
> ville også være velfortjent at se ham i aktion i
> nogle minutter.
>
> Jeg kan heller ikke se nogen grund til, at Klimpel
> skal eksperimenteres med i de to vigtige kampe mod
> OB og Moskva.
> Han gør det formidabelt i midtforsvaret, så
> hvorfor ændre på det. Ligesom Klimpel er en
> rutineret spiller med A-landsholdserfaring.
> Derfor vil jeg syntes, at det ville være
> underligt, at Reid og Troest skal spille ved siden
> af hinanden i de kommende kampe. Det ville jeg
> syntes er en satsning, selvom de er to ret
> imponerende gode forsvars(talenter)-spiller.
>
> Vi har jo Thomas Røll, som hele tiden gør det
> bedre. Han er en stabil defensiv midtbanespiller,
> som også er målfarlig både fra distancen og med
> hovedstød ved standardsituationer.
> Jeg syntes, at vi har nok gennembrudsspiller (
> Simon Poulsen, Claus Madsen, (evt. også B.
> Collins), Flinta og Danny Olsen) og ”Thyge” er
> ikke oppe på det niveau, som han var da vi solgte
> ham, så derfor ser jeg ikke skaden, som så
> alvorligt som mange andre – det kan godt være, at
> det ikke falder i ” god jord”, at jeg ikke syntes
> Thyge er oppe i samme ” gear”, men det mener jeg
> ikke han er. Ligesom jeg syntes, at han ikke er
> nær så målfarlig, som da vi solgte ham.
> Jeg må heller slå fast, at jeg ikke mener Thyge er
> en vigtig spillertype, men jeg siger jo bare, at
> han ikke er på sit gamle niveau – endnu.
>
> Det jeg ser som måske det største problem er, at
> vi FCM laver mange mål i ligaen, men vi misbruger
> hel vild mange chancer.
> Derfor frygter jeg, at vi går ind og får rimelig
> godt fat i de to kommende kampe, men vi producere
> ikke et overflod af muligheder (pga. modstanderne
> er bedre), som nogle gange skal til for at vi
> laver vores mål.
>
> Ligesom jeg gerne ser en forstærkning rent
> defensivt, når vi ikke har ” Thyge” til at angribe
> løs og presse spillerne tilbage på banen. Det har
> vi så masser andre til at fortsætte med, mens vi
> sætter noget ind rent defensivt med Røll til at
> bryde modstandernes opspil.
> Der ser jeg egentlig Røll, som en god afløser i
> kraft af, at han både er ex-landsholdsspiller og
> har spiller flere store kampe, dertil har han gode
> defensive kvaliteter, stor overblik,
> hovedstødsstærk og en spiller der også er
> målfarlig med sin skarphed.
>
> Jeg vil derfor blive meget overrasket, hvis det
> ikke bliver Thomas Røll, som ER sætter ind i de to
> næste kampe – mm. selvfølgelig Røll bliver skadet
> eller får et kæmpe form dyk.
> Det sidstnævnte tvivler jeg ret kraftigt på, da
> Røll er en spillertype, som har ambitioner om at
> nå langt i sin karriere.
>
> Røll har været en kanonspiller i sin tid i SIF og
> i starten hos FCK, og det kan han stadig blive
> igen – men det kræver også chancen og spilletid,
> og det kan måske lige præcis blive det han får nu.
> Ligesom han kan blive vigtig rent moralsk på
> banen, hvis spillet ikke vil fungere, eller
> scoringerne udebliver selvom vi presser løs, eller
> vi kommer bagud. Der mener jeg, at Røll er en
> spiller i kraft af sin rutine, som har den
> kynisme, som kan blive nødvendigt, hvis spillet
> ikke bliver helt på FCMs præmisser. Måske endda
> endnu vigtigere i forhold til de mange unge
> spiller på vores hold.
>
> Salami er ikke nævnt, da jeg ikke mener, at han
> nær så godt spilleden som hverken Røll eller Lawal
> pt.

Jeg er simpelt chokeret over, at du synes Røll er god, hvorimod du ikke kan lide hverken kan lide Dadu eller Raska... Dadu er ´jo nærmest hurtigere på en fodboldbane end Røll - og Røll fylder absolut ingenting på en fodboldbane, og det har han slet ikke gjort i sin FCM tid...

YahooSeeker [Bot]

Martin Skrev:

>
> Jeg er simpelt chokeret over, at du synes Røll er
> god, hvorimod du ikke kan lide hverken kan lide
> Dadu eller Raska... Dadu er ´jo nærmest hurtigere
> på en fodboldbane end Røll - og Røll fylder
> absolut ingenting på en fodboldbane, og det har
> han slet ikke gjort i sin FCM tid...

Jeg kan kun først henvise til, at jeg har en aftale om herinde, at jeg ikke kommenterer på hverken Raska eller Dadu.

Jeg troede næsten ikke jeg kunne chokerer flere herinde med min anden indgangsvinkel til nogle af forholdene i FCM(-:

Jeg var egentlig ret utilfreds med Røll i starten, pga. jeg syntes, at han var mega-ringe da han kom til FCM. Modsat mener jeg, at Røll i de seneste aktioner har hævet sit niveau meget.
Jeg oplever ham igen på vej i den rigtige retning, som; stabil, sikker i sine indgreb, hovedstødsstræk, god boldomgang, stor overblik i forhold til mod og medspiller, god fysik, gode afleveringer og god hovedstødsteknik. Vi mangler bare flere skud fra distancen fra ham

Kent

Indlæg af Kent »

Hvis jeg skal starte med det positive, så er jeg helt enig i, at Klimpl skal blive i midterforsvaret. Det tror jeg heller ikke, der er tvivl om.

Men at du så kan kalde Thomas Røll for en defensiv midtbanespiller, går over min forstand. Røll er på ingen måde en defensiv midbanespiller. Han har gennem karrieren spillet som fløj, hængende angriber og central midt. Det har altid være de offensive kvaliteter, der har været kendetegnende. Han har aldrig været den mand, der tacklede igennem og ryddede op på midtbanen. Alligevel er det korrekt, at han umiddelbart virker som den oplagte afløser for Thyge, men det skyldes så at Thyge heller ikke er defensiv midtbanespiller, men offensiv - faktisk har han beklædt nøjagtig de samme positioner som Røll gennem karrieren.

Problemet med Røll ift Salami er, at han ikke har den samme fart i fødderne, og ikke er ligeså løbevillig og aggressiv i presspillet (to elementer, der er meget vigtige i vores spillesystem). Qua sin rutine og sit overblik kan han dog tildels kompensere. Men hvis Salami kan finde sit niveau fra efteråret, er han langt bedre end Røll som midtbanespiller i vores system, om end han ikke har de samme offensive kvaliteter som Røll.

Personligt vil jeg tro at opstilling mod OB bliver:

Raska
Kolja - Klimpl - Troest - Chr. Poulsen
Simon - Femi - Røll - C. Madsen
Baba - Frank

Eller med andre ord: stærkeste pånær Thyge. Efter landskampspausen burde alle være klar, og godt kunne klare både kamp søndag og torsdag.

YahooSeeker [Bot]

Kent Skrev:

>
> Raska
> Kolja - Klimpl - Troest - Chr. Poulsen
> Simon - Femi - Røll - C. Madsen
> Baba - Frank

Ja, når Thyge er skadet, så ville jeg også foretrække den opstilling. Ellers må jeg indrømme, at Lawal bliver stadig en mere spændende spiller – som jeg egentlig syntes var bedre end Salami i går. Håber at få et par glimt af ham i den kommende tid. Sådan ville jeg stille op:

********************************Raska*********************************************
***************************Klimpl **Troest
Kolja*******************************************************************C. Poulsen
***********************Femi ************Røll

S. Poulsen***************************************************************C. Madsen
*****************Baba
*************************************************Frank

Hausser

Indlæg af Hausser »

Simon kommer med garanti ikke til at spille i højre side ;)

Har vi snakker Lawal kontra Salami, så er det vel egentligt pga historikken at folk primært nævnet Salami som afløseren. Jeg syntes de virker meget som de samme typer (samme styrker og svagheder) og formen er vel den determinerede faktor for hvem der er i førsteholdstruppen, og her er Lawal vel lidt længere fremme p.t.

YahooSeeker [Bot]

Hausser Skrev:
> Simon kommer med garanti ikke til at spille i
> højre side ;)

Selvom Simon er istand til at bytte rundt mellem højre, venstre og edda centralt under kampen, så er jeg ret sikker på, at du har helt fuldstændig ret i, at jeg både mente venstre side, og det bliver den side, som bliver hans udgangsposition(-:

Gaston

Re: Thygesen skadet...

Indlæg af Gaston »

Skulle der ikke komme endeligt svar på skadens omfang i dag? Mener han først kunne komme til skanning i dag...

Sømanden

Indlæg af Sømanden »

på sit nuværende niveau er thygensen ikke uundværelig. Er jo netop hans mangel på stabilitet der gjorde at han ikke kom med på landsholdet i denne omgang.
Syntes der sås en del tvivl om FCMs "skadestue" og fys. afdeling hvis de lader thygesen styrketræne når han er småskadet i forvejen. Om ikke andet så viser det manglende omtanke hos thygesen.

nybo

Indlæg af nybo »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=73457
tvivl om hvorvidt tiden skaden holder ham ude...
håber han kan være klar allerede om 3-4 uger,uden at han skal "jappe" igennem skaden...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Der snakkes om en skadesperiode helt ned til 2 uger, det kunne være stort hvis det forholdt sig sådan, men nu må vi se..

David

Indlæg af David »

http://forza.dk/index.php/news/show/id=139323

Dagens bedste nyhed

JUHUUUUUU!!!

David

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er stort, så min vi bare krydse fingre for at han er en ren Andrade, hvad smerte angår og således kan spille i weekenden mod OB :)

Jeg opfatter det dog som vigtigere at han bliver klar til kampen mod Moskva den 20ende september, derfor er der ingen grund til at spille hvis han ikke er 100% på søndag.

Dennis (BW2479)

Re: Thygesen KLAR

Indlæg af Dennis (BW2479) »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Dagens bedste nyhed. Nu må det godt snart blive søndag så vi kan give ob deres første nederlag. Og ikke mindst så er thyge klar til den vigtigste kamp i FCM historien på torsdag.

Besvar