Akademi-debatten fortsætter

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Akademi-debatten fortsætter

Indlæg af Kent »

uschel Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så jeg
> glæder mig til at DBU i oktober får færdig
> behandlet sagen om køge drengene. Så kommer der
> forhåbenlig klarhed over hva man må og ikke må...

Sagen bliver behandlet på deres møde på næste lørdag (ifølge gårsdagens Tipsblad). Jeg tvivler dog på, at de ender med en afgørelse, der skaber klarhed. FCM har tidligere sagt, at de ikke vil betale en evt. bøde, da de ikke mener, at de gør noget forkert. Så hvis det ender med en bødestraf vil jeg gætte på, at det ender med en retssag.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg tror heller ikke du skal holde vejret. Som det ser ud nu så ved DBU at de ikke kan tvinge noget igennem og derfor vil man lave et etisk regelsæt, så der ikke er konkrete regler man skal brye, bare et som flertallert bestemer, og et Certifikatsystem så man kan sanktionere uden at få et civilt søgsmål imod sig.

Om klubberne vil gå med til det for at straffe FCM er interessant, men de må kunne se at det gør alle sårbare når der ikke er konkrete regler at forhole sig til.

uschel

Indlæg af uschel »

Det må være i alles interesse at der kommer klare retningslinjer på området. Det er pisse irrreterende at denne kanin bliver hevet op gang på gang

Hekler

Indlæg af Hekler »

uschel Skrev:
> Det må være i alles interesse at der kommer klare
> retningslinjer på området. Det er pisse
> irrreterende at denne kanin bliver hevet op gang
> på gang

Jeg tror bare det er dig der skal kende argumenterne ordenligt i den her debat. Jeg føler mig ikka andet end oplivet når nogen hiver den frem fordi jeg har argumenerne i orden, og der nu ikke noget som en go debat.

uschel

Indlæg af uschel »

Hekler Skrev:
>> Jeg tror bare det er dig der skal kende
> argumenterne ordenligt i den her debat. Jeg føler
> mig ikka andet end oplivet når nogen hiver den
> frem fordi jeg har argumenerne i orden, og der nu
> ikke noget som en go debat.

Nu ligger det sådan, at jeg ikke synes der er nogle argumenter for fx at rende rundt ope i Vedbæk fx og tilbyde 8-9 årige drenge at de kan komme herovre på et tidspunkt. Hekler det kan godt være at du kan finde argumenter som retfærdiggøre det. Men jeg kan ikke. Det er derfor jeg gerne ser regler på området. Bare fordi man er fan er FCM betyder det ikke, at man skal prøve at forsvare alt hva vi foretager os.

Men fred være med dig hvis du på den baggeund kan bryste dig af at være større fan af klubben end jeg. Men en ting du ikke skal er, at hævde at jeg ikke har sat mig i sagen for det passer ikke

Hekler

Indlæg af Hekler »

uschel Skrev:
> Nu ligger det sådan, at jeg ikke synes der er
> nogle argumenter for fx at rende rundt ope i
> Vedbæk fx og tilbyde 8-9 årige drenge at de kan
> komme herovre på et tidspunkt.

Hvem fanden snakker nu om 8-9 årige?

Edit: Hvis det er reklame for at akademiet indes så ser jeg i øvigt ntet sært i det. Det svare vel højst til en husdansomdelt Fætter BR reklame :-)

uschel

Indlæg af uschel »

det gjorde forældrene og BSV

Hekler

Indlæg af Hekler »

uschel Skrev:
> det gjorde forældrene og BSV

BSV?
Har du evt. et link så jeg kan læse op på det?

uschel

Indlæg af uschel »

Hekler Skrev:

>
> BSV?
> Har du evt. et link så jeg kan læse op på det?

BSV boldklubben søllerød vedbæk
Og nej jeg kan ikke finde lige præcis det link med de 9 årige drenge. Det tætteste jeg har kun finde er dette

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 105547.htm

Hvis du på den baggrund vil mene, at det med de 9 årige er noget jeg hiver fra den blå luft qua den mangelnde dokumentation så værsgo, men jeg er 100% sikker på at der har været noget op og vende omkring 9 årige drenge fra BSV og os selv

Min generelle pointe med mine indlæg i denne debat er, at jeg ønsker regler på det område om, hvornår og hvordan man fisker talenter hos hinanden. For fiskeriet i mellem klubberne er der jo. Det drejer sig blot om hvordan man griber det an.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

uschel Skrev:
> Hekler Skrev:
>
> >
> > BSV?
> > Har du evt. et link så jeg kan læse op på det?
>
>
>
> BSV boldklubben søllerød vedbæk
> Og nej jeg kan ikke finde lige præcis det link med
> de 9 årige drenge. Det tætteste jeg har kun finde
> er dette
>
>
> http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superliga/2007/02
> /21/105547.htm
>
> Hvis du på den baggrund vil mene, at det med de 9
> årige er noget jeg hiver fra den blå luft qua den
> mangelnde dokumentation så værsgo, men jeg er 100%
> sikker på at der har været noget op og vende
> omkring 9 årige drenge fra BSV og os selv
>
> Min generelle pointe med mine indlæg i denne debat
> er, at jeg ønsker regler på det område om, hvornår
> og hvordan man fisker talenter hos hinanden. For
> fiskeriet i mellem klubberne er der jo. Det drejer
> sig blot om hvordan man griber det an.

Jeg fatter ikke, at der skal være store problemer med at indgå en forhånds(kontrakt) med 13-årig, som ønsker at gøre deres hobby til deres job. Ligesom der kombineres en masse social udvikling i social fællesskab med andre jævnaldrende, kost råd og uddannelse osv.

Så er det da mere etisk problematisk, at bruge unge til avisomdeling, tungt arbejde, uden der der tages højde for børnenes skolegang mv.

http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-avisbud

Hvorfor er det et større problem, at give de unge mennesker et mere interessant kontraktforløb?

Personlig er jeg jo af den holdning, at FCM bør gå skridte langt videre, og lave decideret ansættelseskontrakter - ligesom med avisbude på 13 år. Men FCM har nok nogle etiske grunde til ikke at være ligeså radikal som jeg.

Kent

Indlæg af Kent »

uschel Skrev:
> Hvis du på den baggrund vil mene, at det med de 9
> årige er noget jeg hiver fra den blå luft qua den
> mangelnde dokumentation så værsgo, men jeg er 100%
> sikker på at der har været noget op og vende
> omkring 9 årige drenge fra BSV og os selv

Jeg mindes heller ikke at have set noget med 8-9 årige, og det lyder ikke rigtigt. Derfor er det vigtigt med kilden, for jeg kunne forestille mig, at det måske var en træner, der havde sagt: "Hvad bliver det næste, at de henter 8-9 årige?". I så fald har det jo intet på sig - det kan godt være, at vi er blevet nævnt ifm 8-9 årige, men det betyder jo ikke, at vi har set på nogen.

Jeg kan heller ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at vi ville lave forhåndsaftaler 7 år frem i tiden. Det giver altså ikke mening. Jeg vil også tro, at hvis det havde været tilfældet, så havde det trukket rigelig store overskrifter til, at både du og jeg kunne huske det mere præcist.

uschel

Indlæg af uschel »

Eftersom jeg ikke kan dokumenter det kan jeg ikke rigtig bevise noget. Så er den ikke rigtig længere.. Men hvem siger at man ikke må henvende sig til en 10årig fx. Hvor sindsygt den end er. Så er der jo ingen regler som siger noget andet. Problemet er at det til en hver tid er op til klubberne moral at bestemme hvornår man kontakter potentielle spillere.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

uschel Skrev:
> Eftersom jeg ikke kan dokumenter det kan jeg ikke
> rigtig bevise noget. Så er den ikke rigtig
> længere..

Nej, hvis en sådan sag var kommet frem, tror jeg altså at bare nogen andre end dig ville kunne huske den...

Men hvem siger at man ikke må henvende
> sig til en 10årig fx. Hvor sindsygt den end er. Så
> er der jo ingen regler som siger noget andet.
> Problemet er at det til en hver tid er op til
> klubberne moral at bestemme hvornår man kontakter
> potentielle spillere.

Skal de så have flere tusind dårlige spillere fra b-c rækken rendende fordi de ikke må kontakte spillerne?? det holder jo ikke... Jeg er selv 15, og JA man har fandme hjerne til at træffe relevante beslutninger selv - bare fordi man stadig går i skole er man jo ikke en åndsbolle...

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg har aldrig hørt om nogle 8-9 årige og jeg har heller ikke kunne finde andre der henviser til det. Jeg tror faktisk du tger fejl.

Hekler

Indlæg af Hekler »

uschel Skrev:
> Eftersom jeg ikke kan dokumenter det kan jeg ikke
> rigtig bevise noget. Så er den ikke rigtig
> længere.. Men hvem siger at man ikke må henvende
> sig til en 10årig fx. Hvor sindsygt den end er. Så
> er der jo ingen regler som siger noget andet.
> Problemet er at det til en hver tid er op til
> klubberne moral at bestemme hvornår man kontakter
> potentielle spillere.

Tag dig nu sammen Ulrik. Du kan jo ikke bare forestille dig scenarier, og så bruge dem som udgangspunkt for en debat om hvad FCM gør. Nogle gange er du sku så negativ man skulle tro du var blevet smittet med AGF.

Besvar