Træner Duo forlænger

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mrjelle

Træner Duo forlænger

Indlæg af mrjelle »

Kanon nyt.

http://fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedID=17 ... hed&topID=

Nu mangler vi bare Simon Poulsen :)
Senest rettet af mrjelle 10. sep 2007, 11:44, rettet i alt 1 gang.

bonusbent

Re: Træner Duo forlænger

Indlæg af bonusbent »

Fantastisk :-)

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes,der er et par ting, som det er værd at bemærke:

1. ER udtalter: ”Går jeg kontrakten ud, hvad jeg i parentes bemærket ikke er alene om at bestemme, har jeg været i FCM i seks et halvt år. Det er lang tid. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg bliver i klubben ud over det."

2. Det er ikke mere end 1 år siden, at vi sidste forlængede med duoen, og de havde begge 2 år tilbage af deres kontrakt. Dvs at vi ikke ligefrem var i bekneb med forlængelsen. Samtidig var ER i forvejen en af de højst betalte trænere herhjemme (ifølge EBs liste den højst betalte danske træner). Jeg kan ikke lade være med at finde det påfaldende, at begge de hjemlige trænere, der umiddelbart ville passe bedst ind på BIFs trænerbænk, har forlænget deres ellers i forvejen lange kontrakt indenfor den sidst måned. Det er vel ikke helt usandsynligt, at BIF har fisket lidt, og dermed presset klubberne til at reagere.....

uschel

Indlæg af uschel »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> >
> 2. Det er ikke mere end 1 år siden, at vi sidste
> forlængede med duoen, og de havde begge 2 år
> tilbage af deres kontrakt. Dvs at vi ikke ligefrem
> var i bekneb med forlængelsen. Samtidig var ER i
> forvejen en af de højst betalte trænere herhjemme
> (ifølge EBs liste den højst betalte danske
> træner). Jeg kan ikke lade være med at finde det
> påfaldende, at begge de hjemlige trænere, der
> umiddelbart ville passe bedst ind på BIFs
> trænerbænk, har forlænget deres ellers i forvejen
> lange kontrakt indenfor den sidst måned. Det er
> vel ikke helt usandsynligt, at BIF har fisket
> lidt, og dermed presset klubberne til at
> reagere.....

ja det er en ret så nærliggende tanke

flødenæbet

Indlæg af flødenæbet »

Sært at kontrakten ikke udløber med udgangen af 2011, jf. visionen om samme år. Det ville da være naturligt, om man fulgte den vision til dørs, som man formentligt selv har været med til at formulere. Så kunne man jo have en gentleman agreement om, at man ville lade ham gå hvis målet blev nået inden da.

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Jeg kan ikke lade være med at finde det
> påfaldende, at begge de hjemlige trænere, der
> umiddelbart ville passe bedst ind på BIFs
> trænerbænk, har forlænget deres ellers i forvejen
> lange kontrakt indenfor den sidst måned. Det er
> vel ikke helt usandsynligt, at BIF har fisket
> lidt, og dermed presset klubberne til at
> reagere.....

Men men men, BIF har jo allerede en træner som de er helt utroligt tilfredse med;-)

uschel

Indlæg af uschel »

Man kan ikke ligefrem hævde, at kontraktforlængelsen har skabt den store opmærksomhed. Husker tydeligt hvordan fcks forlængelse med Ståle var tophistorie i hver eneste sportsudsendelse på tv2 og dr dagen igennem. Nu har jeg set næsten samtlige nyhededsudsendelser på tv2 idag. Og har måtte konstatere at det åbenbart kun har en nyhedsværdi som berettiger til en plads på text tv. Ikke en eneste gang har jeg hørt det omtalt i sportsnyhederne
Det kan lyde som en gang tudefjæs fra mig. Men nævner det bare som endnu et eksempel på hvor milevidt vi har op til fck brøndby og agf fx når det handler om focus fra medierne. Man kan naturligvis vende den om og hævde at det er positiv for os, da det så sikre os mere ro til at arbejde og forbedre os i alt ubemærkedhed.

Hva mener i andre?

Bobby

Indlæg af Bobby »

uschel Skrev:
> Man kan ikke ligefrem hævde, at
> kontraktforlængelsen har skabt den store
> opmærksomhed. Husker tydeligt hvordan fcks
> forlængelse med Ståle var tophistorie i hver
> eneste sportsudsendelse på tv2 og dr dagen
> igennem. Nu har jeg set næsten samtlige
> nyhededsudsendelser på tv2 idag. Og har måtte
> konstatere at det åbenbart kun har en nyhedsværdi
> som berettiger til en plads på text tv. Ikke en
> eneste gang har jeg hørt det omtalt i
> sportsnyhederne
> Det kan lyde som en gang tudefjæs fra mig. Men
> nævner det bare som endnu et eksempel på hvor
> milevidt vi har op til fck brøndby og agf fx når
> det handler om focus fra medierne. Man kan
> naturligvis vende den om og hævde at det er
> positiv for os, da det så sikre os mere ro til at
> arbejde og forbedre os i alt ubemærkedhed.
>
> Hva mener i andre?

Det er nu ikke kun Brøndby og FCK, der kommer i medierne. Det var eksempelvis også en stor nyhed, da FCN forlængede med Wieghorst, men både med Wieghorst og Solbakken var der varslet pressemøde i forvejen - altså lagde klubberne også selv op til at det skulle være en stor nyhed! Mig bekendt har jeg ikke set noget om at FCM havde varslet pressemøde, så et eller andet sted er det vel også lidt hvad klubberne selv gør ud af det...

Så JA, det er lidt tudefjæs...

uschel

Indlæg af uschel »

endelig Nu kom der et indslag. Et telefon interwiew med Erik, hvor han udtaler at han håber at dette bliver hans sidste kontrakt med os. Han vil gerne til udlandet sammen med Berg. Og det kan man jo kun have forståelse for. Trænere har jo i lighed med spillere ambitioner

Bhomaszz

Ad !

Indlæg af Bhomaszz »

Hvorfor forlænger vi med en trænerduo som helst vil videre?

Okay fair nok, de har været sindssygt gode, men hvis de ikke bliver her indtil visionen "slutter" hvad er så ideen? Så har man jo ikke chance for at opbygge holdet til "den store sæson". (Ja jeg ved godt at det ifølge visionen hedder INDEN 2011).

Kent

Re: Ad !

Indlæg af Kent »

Hvorfor har vi overhovedet spillere på kontrakt? De vil jo allesammen gerne videre og til udlandet...

Du kan da ikke seriøst mene, at fordi de måske gerne vil videre om 3 år, så kan vi ikke bruge dem nu? Jeg mindes en del spillere, som vi har skrevet kontrakt med, som ved den lejlighed har sagt at de ønskede at bruge FCM som et springbrædt videre i karrieren. Skal vi også lade være med at skrive kontrakt med dem?

Hvor mange af spillerne i den nuværende 1. holdstrup regner du seriøst med, er her om 3 år? Så vidt jeg husker er Frank og Claus Madsen de to eneste spillere, der er tilbage fra dengang, hvor ER startede. Hvis udskiftningen er den samme fremover, så er der 2 spillere tilbage fra den nuværende trup..... skal vi udpege dem med det samme, og så fyre resten?

Thomas Lund

Re: De voksne

Indlæg af Thomas Lund »

Nu skal du høre her lille ven.

Når man er lille går man i skole en masse år og det er trygt og godt for dig.
Mor og far er voksne, så de har et abejde hvor de kan tjene penge.

Men mor og far bruger 40 timer hver uge på arbejde og så er det nogle gange, at mor og far syntes at arbejdet måske er lidt kedeligt, eller at de gerne vil tjene lidt flere penge, eller måske kan de ikke lide dem der bestemmer hvor de arbejder.

Så kan det være at mor og far finder et nyt arbejde. Ikke fordi de er sure på dem de arbejder ved, men bare fordi det er godt for dem og deres familie. Det er nemlig sådan at de fleste mødre og fædre tager mere hensyn til familien end deres arbejde.
Det kan også være at mor finder et arbejde der er meget langt væk fra hvor i bor og i bliver nødt til at flytte og så kan det være at far finder sig et andet arbejde også, selvom han var glad for at være der hvor han arbejdede.

Altså når man er voksen, så må man træffe sådan nogle valg. For så har man jo ikke en mor og far der betaler alt for en og så kan det være lidt sværere end at gå i skole.

Lund

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

troede kun det var Hekler var pædago ;)

Rasmus

Indlæg af Rasmus »

Jeg kan nu sagtens forstå hvorfor Bhomaszz siger som han gør, men jeg er bare ked af at de (Erik og Thomas) ikke er at finde i klubben om 4 sæsoner..

men glæder mig da over at de er i klubben mindst et par sæsoner endnu..

@Lund, et utroligt nedlandende indlæg du har lavet dig der! kan godt forstå dem, der syntes der er en træls tone herinde.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

uschel Skrev:
> endelig Nu kom der et indslag. Et telefon
> interwiew med Erik, hvor han udtaler at han håber
> at dette bliver hans sidste kontrakt med os. Han
> vil gerne til udlandet sammen med Berg. Og det kan
> man jo kun have forståelse for. Trænere har jo i
> lighed med spillere ambitioner

Det er måske godt nok, selvom de har gjort det fremragende - hidtil. Det overrasker mig ikke ER vil have Berg med, som han altid roser til skyerne. Alligevel er jeg lidt overasket, fordi jeg faktisk troede Berg alligevel et eller andet sted havde ambitioner om, at blive cheftræner i sin karriere, fx hos FCM.

Jeg gad godt vide, om FCM har mulige afløser i kikkerten.

Besvar