Jeg skal lige sige, at jeg ikke så OB-FCK kampen igår (men sidder og ser lidt af genudsendelsen nu). Men jeg har gjort mig et par overvejelser efter den kamp samt vores egen mod FCK i sidste uge.
Spørgsmålet er, hvor glad man skal være for resultaterne?
Begge kampe endte som bekendt 0-0, og i begge tilfælde kunne FCK godt have tabt kampen.
Så skal man glæde sig over, at de to mest sandsynlige udfordrer til FCK ikke tabte kampene, og var i stand til at matche FCK? - Eller skal man ærge sig over, at hverken OB eller FCM var istand til at slå FCK, og dermed lave et hul til dem i tabellen?
Kim Brink sagde det måske meget godt i optakten til kampen, da han blev spurgt hvad der skulle til, for at OB skulle vinde DM: "Så skal vi i hvert fald vinde i dag".
Det er jeg enig med ham i. Hvis FCK skal væltes af pinden, så er det ikke nok at spille uafgjort med dem. Så skal de nærmeste udfordrer slå dem. Sidste år var det kun AaB, der magtede at slå dem, og det er simpelthen ikke godt nok. FCK blev mestre med 13 point, men hvis vi fx havde vundet de to kampe over dem, som vi tabte, ja så havde afstanden kun været 1 point. Så de indbyrdes kampe betyder enormt meget.
FCK har den stærkeste start-11 i landet, så over en sæson er de svære at holde trit med. Derfor er man nød til at slå dem i de indbyrdes kampe, da man ikke bare kan "neutralisere" disse ved at spille uafgjort. Hvis man gør det, så rykker FCK fra i de andre 30 kampe. Så jeg vil mene, at uafgjort i disse topkampe er mere til FCK fordel end udfordrernes.
Tanker efter OB-FCK
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Tanker efter OB-FCK
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg skal lige sige, at jeg ikke så OB-FCK kampen
> igår (men sidder og ser lidt af genudsendelsen
> nu). Men jeg har gjort mig et par overvejelser
> efter den kamp samt vores egen mod FCK i sidste
> uge.
>
> Spørgsmålet er, hvor glad man skal være for
> resultaterne?
De kunne have været bedre en sejre til FCM og efterfølgende en sejre til FCK over OB.
>
> Begge kampe endte som bekendt 0-0, og i begge
> tilfælde kunne FCK godt have tabt kampen.
>
> Så skal man glæde sig over, at de to mest
> sandsynlige udfordrer til FCK ikke tabte kampene,
> og var i stand til at matche FCK? - Eller skal man
> ærge sig over, at hverken OB eller FCM var istand
> til at slå FCK, og dermed lave et hul til dem i
> tabellen?
Det var ærgerligt OB ikke tabte på hjemmebane.
>
> Kim Brink sagde det måske meget godt i optakten
> til kampen, da han blev spurgt hvad der skulle
> til, for at OB skulle vinde DM: "Så skal vi i
> hvert fald vinde i dag".
>
> Det er jeg enig med ham i. Hvis FCK skal væltes af
> pinden, så er det ikke nok at spille uafgjort med
> dem. Så skal de nærmeste udfordrer slå dem. Sidste
> år var det kun AaB, der magtede at slå dem, og det
> er simpelthen ikke godt nok. FCK blev mestre med
> 13 point, men hvis vi fx havde vundet de to kampe
> over dem, som vi tabte, ja så havde afstanden kun
> været 1 point. Så de indbyrdes kampe betyder
> enormt meget.
>
> FCK har den stærkeste start-11 i landet, så over
> en sæson er de svære at holde trit med. Derfor er
> man nød til at slå dem i de indbyrdes kampe, da
> man ikke bare kan "neutralisere" disse ved at
> spille uafgjort. Hvis man gør det, så rykker FCK
> fra i de andre 30 kampe. Så jeg vil mene, at
> uafgjort i disse topkampe er mere til FCK fordel
> end udfordrernes.
Jeg ser på FCK – FCM kampen og OB – FCK kampen uafhængig af hinanden. Vores kamp på udebane mod de forsvarende mestre fra FCK var ærgerligt vi ikke vandt, men der er tænkt som en ” buffer” til vores værste konkurrent fra OB.
FCK er i længden ( formentligt) alt for stærke for OB og FCM, så FCK er ikke i mine øjne vores reelle konkurrent. Det er OB. Det er klart, at intet er afgjort bare fordi FCK har virket lettere medtaget af Champions Leauge. FCK køre deres eget løb, og så må FCM og OB lægge på lur på svaghedstegn set over en hel sæson. FCK er bare bedre end alle andre hold. Så jeg ærgrer mig over at vi ikke fik 3p sat ind på vores konto i denne sæson.
Derfor er det et godt resultatet, når OB ikke lykkedes med at slå FCK på deres hjemmebane. I stedet får OB et resultat svarende til hvad vi fik på udebane. Jeg er ikke sikker på, at det ikke ville have været et bedre resultat, hvis FCK havde vundet stort over OB. Uafgjort er ok. Det værste der kunne være sket var, at OB fik 3.p og fik lagt afstand til FCM.
I stedet er det ret vigtigt, at vi slår RFC i dag. OB har BIF næste gang, så der er næsten en sikre sejre til OB. FCM har Lyngby næste gang, og der skal vi også have 3p.
For i næste kamp har vi OB på SAS Arena, og det ser jeg som sæsonens vigtigste kamp hidtil – der kan vi få skabt en nødvendig buffer til perioder, hvor det ikke fungere for FCM. Da jeg har en idé om, at der kommer nogle perioder, hvor tingene ikke fungere for FCM. Så jeg håber på en god ” opsparing” til fremtiden – kan man sige.
Men ok lykkedes det reel at udfordre FCK om mesterskabet, så skal jeg ikke beklage mig…..
> Jeg skal lige sige, at jeg ikke så OB-FCK kampen
> igår (men sidder og ser lidt af genudsendelsen
> nu). Men jeg har gjort mig et par overvejelser
> efter den kamp samt vores egen mod FCK i sidste
> uge.
>
> Spørgsmålet er, hvor glad man skal være for
> resultaterne?
De kunne have været bedre en sejre til FCM og efterfølgende en sejre til FCK over OB.
>
> Begge kampe endte som bekendt 0-0, og i begge
> tilfælde kunne FCK godt have tabt kampen.
>
> Så skal man glæde sig over, at de to mest
> sandsynlige udfordrer til FCK ikke tabte kampene,
> og var i stand til at matche FCK? - Eller skal man
> ærge sig over, at hverken OB eller FCM var istand
> til at slå FCK, og dermed lave et hul til dem i
> tabellen?
Det var ærgerligt OB ikke tabte på hjemmebane.
>
> Kim Brink sagde det måske meget godt i optakten
> til kampen, da han blev spurgt hvad der skulle
> til, for at OB skulle vinde DM: "Så skal vi i
> hvert fald vinde i dag".
>
> Det er jeg enig med ham i. Hvis FCK skal væltes af
> pinden, så er det ikke nok at spille uafgjort med
> dem. Så skal de nærmeste udfordrer slå dem. Sidste
> år var det kun AaB, der magtede at slå dem, og det
> er simpelthen ikke godt nok. FCK blev mestre med
> 13 point, men hvis vi fx havde vundet de to kampe
> over dem, som vi tabte, ja så havde afstanden kun
> været 1 point. Så de indbyrdes kampe betyder
> enormt meget.
>
> end udfordrernes.
Jeg ser på FCK – FCM kampen og OB – FCK kampen uafhængig af hinanden. Vores kamp på udebane mod de forsvarende mestre fra FCK var ærgerligt vi ikke vandt, men der er tænkt som en ” buffer” til vores værste konkurrent fra OB.
FCK er i længden ( formentligt) alt for stærke for OB og FCM, så FCK er ikke i mine øjne vores reelle konkurrent. Det er OB. Det er klart, at intet er afgjort bare fordi FCK har virket lettere medtaget af Champions Leauge. FCK køre deres eget løb, og så må FCM og OB lægge på lur på svaghedstegn set over en hel sæson. FCK er bare bedre end alle andre hold. Så jeg ærgrer mig over at vi ikke fik 3p sat ind på vores konto i denne sæson.
Derfor er det et godt resultatet, når OB ikke lykkedes med at slå FCK på deres hjemmebane. I stedet får OB et resultat svarende til hvad vi fik på udebane. Jeg er ikke sikker på, at det ikke ville have været et bedre resultat, hvis FCK havde vundet stort over OB. Uafgjort er ok. Det værste der kunne være sket var, at OB fik 3.p og fik lagt afstand til FCM.
I stedet er det ret vigtigt, at vi slår RFC i dag. OB har BIF næste gang, så der er næsten en sikre sejre til OB. FCM har Lyngby næste gang, og der skal vi også have 3p.
For i næste kamp har vi OB på SAS Arena, og det ser jeg som sæsonens vigtigste kamp hidtil – der kan vi få skabt en nødvendig buffer til perioder, hvor det ikke fungere for FCM. Da jeg har en idé om, at der kommer nogle perioder, hvor tingene ikke fungere for FCM. Så jeg håber på en god ” opsparing” til fremtiden – kan man sige.
Men ok lykkedes det reel at udfordre FCK om mesterskabet, så skal jeg ikke beklage mig…..
-
Rainier W
Re: Tanker efter OB-FCK
Kent Skrev:
> end udfordrernes.
Kan sagtens følge din argumentation, men ser lidt anderledes på de interne opgør. For det første, synes jeg man skal se ret positivt på, at både vi og OB på bare 1 år, er kommet betydeligt tættere på FCK. For ser man på spillet på banen, er det helt andre kampe end for 1 år siden. Dengang var FCK klart overlegen, og havde tydeligvis et gear mere at slå op i når det gjaldt, det virkede det ikke til at de havde i hverken denne eller sidste runde. Vi har altså hentet godt og grundigt ind indbyrdes på et hold der for bare 5 mdr. siden var os dybt overlegne. Og kan forhåbentligt i denne sæson måske følge FCK i de indbyrdes opgør.
Og for det andet er jeg ikke enig i at de vil holde samme forskel set over hele sæsonen i kampe mod midter- og bundholdene. FCK er om muligt blevet endnu tyndere i bredden end sidste år, og med en bare minimalt forhøjet skadesfrekvens, vil de ikke score helt så mange point som de gjorde sidste år. Som du selv siger har de den bedste start 11 i DK, men de har ikke den bedste bredde, og den er lige så vigtig set i forhold til stabiliteten over en hel sæson.
Jeg er nemlig en smule uenig i det ovenstående. For ganske rigtigt ville 2 sejre i de to kampe vi tabte reducere forskellen til 1 point, men vi var jo ikke i nærheden af at vinde der. Og det var vi ikke fordi FCK's start 11 var os dybt overlegne. For mig at se bliver denne sæson meget tættere(FCK vinder dog nok stadig) fordi vi både henter mere indbyrdes og i løbet af sæsonen. Altså, kan vi holde eks. 4-4 i point indbyrdes, er de 6 point hentet, og så skal resten findes på den lange bane. Her er der for mig ingen tvivl om at vi i denne sæson ikke vil blive betydeligt dårligere end FCK (specielt ikke hvis de presses mere af Europa og skader end tilfældet var sidste år).
> end udfordrernes.
Kan sagtens følge din argumentation, men ser lidt anderledes på de interne opgør. For det første, synes jeg man skal se ret positivt på, at både vi og OB på bare 1 år, er kommet betydeligt tættere på FCK. For ser man på spillet på banen, er det helt andre kampe end for 1 år siden. Dengang var FCK klart overlegen, og havde tydeligvis et gear mere at slå op i når det gjaldt, det virkede det ikke til at de havde i hverken denne eller sidste runde. Vi har altså hentet godt og grundigt ind indbyrdes på et hold der for bare 5 mdr. siden var os dybt overlegne. Og kan forhåbentligt i denne sæson måske følge FCK i de indbyrdes opgør.
Og for det andet er jeg ikke enig i at de vil holde samme forskel set over hele sæsonen i kampe mod midter- og bundholdene. FCK er om muligt blevet endnu tyndere i bredden end sidste år, og med en bare minimalt forhøjet skadesfrekvens, vil de ikke score helt så mange point som de gjorde sidste år. Som du selv siger har de den bedste start 11 i DK, men de har ikke den bedste bredde, og den er lige så vigtig set i forhold til stabiliteten over en hel sæson.
Jeg er nemlig en smule uenig i det ovenstående. For ganske rigtigt ville 2 sejre i de to kampe vi tabte reducere forskellen til 1 point, men vi var jo ikke i nærheden af at vinde der. Og det var vi ikke fordi FCK's start 11 var os dybt overlegne. For mig at se bliver denne sæson meget tættere(FCK vinder dog nok stadig) fordi vi både henter mere indbyrdes og i løbet af sæsonen. Altså, kan vi holde eks. 4-4 i point indbyrdes, er de 6 point hentet, og så skal resten findes på den lange bane. Her er der for mig ingen tvivl om at vi i denne sæson ikke vil blive betydeligt dårligere end FCK (specielt ikke hvis de presses mere af Europa og skader end tilfældet var sidste år).