Frank siger nej til Italien.
-
HKP
Re: Hvorfor denne forlængelse
Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg forholder mig jo netop ikke til, om vi skulle
> sælge ham.
>
> Hvis Frank har været i forhandlinger, har FCM i
> jævnfør reglerne jo sagt god for prisen, og så
> undrer det jo endnu mere, at man overtrumfer et
> sådant tilbud.
>
> Som udgangspunkt synes jeg Frank er en god
> spiller, og hans tilstedeværelse i denne sæson er
> givet en gevinst for holdet, men jeg tvivler på
> han har en fast plads på holdet om 2-3 år.
>
> Han bliver næppe bedre end han er nu, mens der med
> tiden kommer alvorlig konkurrence nedefra og fra
> evt. indkøb.
Mose, du må da forstå hvilken betydning det har for klubben at beholde én af de gamle drenge... og tilmed én af de allerbedste.
Frank er ikke blevet kendt som "Farlige Frank" i hele Danmark pga. én god sæson. Nej, dem har han spillet adskillige af. Og desuden har det altid været ham og Bak der er gået forrest i alle de svære kampe. Jeg kan ihvertfald ikke huske at have set en ikke-fightende-Frank. Han fylder bare så meget på det unge hold, er én, de unge virkelig kan læne sig op af og lære af, og så er han også en stor personlighed ud af til i diverse medier etc..
Hans sympatiske fremtræden vil også være en kapacitet for FCM i mange år efter den aktive karriere, det er jeg 100 % sikker på.
Den her kontraktforlængelse er sikkert ret dyr, ja. Men vi er nødt til at beholde nogle fundamenter, og det er Frank!
> Jeg forholder mig jo netop ikke til, om vi skulle
> sælge ham.
>
> Hvis Frank har været i forhandlinger, har FCM i
> jævnfør reglerne jo sagt god for prisen, og så
> undrer det jo endnu mere, at man overtrumfer et
> sådant tilbud.
>
> Som udgangspunkt synes jeg Frank er en god
> spiller, og hans tilstedeværelse i denne sæson er
> givet en gevinst for holdet, men jeg tvivler på
> han har en fast plads på holdet om 2-3 år.
>
> Han bliver næppe bedre end han er nu, mens der med
> tiden kommer alvorlig konkurrence nedefra og fra
> evt. indkøb.
Mose, du må da forstå hvilken betydning det har for klubben at beholde én af de gamle drenge... og tilmed én af de allerbedste.
Frank er ikke blevet kendt som "Farlige Frank" i hele Danmark pga. én god sæson. Nej, dem har han spillet adskillige af. Og desuden har det altid været ham og Bak der er gået forrest i alle de svære kampe. Jeg kan ihvertfald ikke huske at have set en ikke-fightende-Frank. Han fylder bare så meget på det unge hold, er én, de unge virkelig kan læne sig op af og lære af, og så er han også en stor personlighed ud af til i diverse medier etc..
Hans sympatiske fremtræden vil også være en kapacitet for FCM i mange år efter den aktive karriere, det er jeg 100 % sikker på.
Den her kontraktforlængelse er sikkert ret dyr, ja. Men vi er nødt til at beholde nogle fundamenter, og det er Frank!
-
Mose
Egentlig kan jeg følge mange af dine synspunkter, men hvorfor ikke vente med at forlænge til vi ved, om han stadig er god om et år?
En frikøbsklausul på 6 mil. er ikke realistisk. Der var eksterne investorer der på et tidspunkt havde investeret i Frank, og jeg finder det helt urealistisk med en frikøbsklausul på 6 mil.
Jeg tror, som du selv er inde på, at det er en form for gestus man viser Frank, men i mine øjne helt unødvendigt.
Frank har lavet gode penge på sit talent i FCM, ligesom FCM har høstet gode frugter af samarbejdet med Frank, men denne sidste gestus virker i mine øjne forkert.
En frikøbsklausul på 6 mil. er ikke realistisk. Der var eksterne investorer der på et tidspunkt havde investeret i Frank, og jeg finder det helt urealistisk med en frikøbsklausul på 6 mil.
Jeg tror, som du selv er inde på, at det er en form for gestus man viser Frank, men i mine øjne helt unødvendigt.
Frank har lavet gode penge på sit talent i FCM, ligesom FCM har høstet gode frugter af samarbejdet med Frank, men denne sidste gestus virker i mine øjne forkert.
-
Mose
Tak fordi du tillægger mig at have forståelse for at holde på de gamle drenge. Her er jeg åbenbart enig med dig. Det har værdi, at Frank har været med gennem hele forløbet fra FCMs spæde begyndelse.
Hvem husker ikke hans kampe på venstrekanten og kampene på venstreback. Jeg er da vild med Frank, men alligevel er ingen over klubben, og her mener jeg, at FCM udviser en for stor gestus overfor en af vore spillere.
Frank havde en god kontrakt og vi tager en rimelig økonomisk risiko med denne nye kontrakt. Det er jo ikke sikkert, at vi bliver ved med at klare os godt sportsligt.
Hvem husker ikke hans kampe på venstrekanten og kampene på venstreback. Jeg er da vild med Frank, men alligevel er ingen over klubben, og her mener jeg, at FCM udviser en for stor gestus overfor en af vore spillere.
Frank havde en god kontrakt og vi tager en rimelig økonomisk risiko med denne nye kontrakt. Det er jo ikke sikkert, at vi bliver ved med at klare os godt sportsligt.
-
Jesper BW1100
http://www.bold.dk/nyt/?vis=72678
Klip fra artiklen:
"Jamen, det var virkelig op over. Jeg forhandlede både med italienerne og FCM, og jeg var nær taget derned for at se nærmere på forholdene. De havde set mig fire, fem gange i løbet af det sidste år, så de var sikre på, at jeg havde kvaliteten til at begå mig i serie A. Men så kom Jens Ørgaard med et modspil, og så blev det FCM."
Denne kommentar fra Franke tolker jeg helt klart som værende en klar indikation på at han havde valgt at tage til Reggina hvis ikke Ørgaard havde viftet med forlængelsen. Så valget stod mellem et salg eller en forlængelse inklusiv lønforhøjelse. Og jeg synes vi valgte det rigtige!!
Klip fra artiklen:
"Jamen, det var virkelig op over. Jeg forhandlede både med italienerne og FCM, og jeg var nær taget derned for at se nærmere på forholdene. De havde set mig fire, fem gange i løbet af det sidste år, så de var sikre på, at jeg havde kvaliteten til at begå mig i serie A. Men så kom Jens Ørgaard med et modspil, og så blev det FCM."
Denne kommentar fra Franke tolker jeg helt klart som værende en klar indikation på at han havde valgt at tage til Reggina hvis ikke Ørgaard havde viftet med forlængelsen. Så valget stod mellem et salg eller en forlængelse inklusiv lønforhøjelse. Og jeg synes vi valgte det rigtige!!
-
Jesper BW1100
Re: Frank siger nej til Italien.
BW # 163 Skrev:
> Ville være en drøm at se
> ham løfte DM-pokalen 2011.
For min skyld måtte han sq gerne løfte den før
> Ville være en drøm at se
> ham løfte DM-pokalen 2011.
For min skyld måtte han sq gerne løfte den før
-
Ranger (AGF)
Re: Frank siger nej til Italien.
Kent Skrev:
> Ranger (AGF) Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja, men synes du selv, at BIF handler særlig
> > rationelt for tiden. Et bud på Duncan vil helt
> > sikkert også ligge i omegnen af, hvad man fik
> for
> > ham. Tvivler da også selv på, at man kan få ham
> > billigere.
> > Og så er BIF jo ikke særlig rationelle for
> tiden.
>
> Men een ting de trods alt ikke har gjort, er at
> smide spillere afsted billigt. Det er vel kun
> Rector som de ophævede kontrakten med, og ellers
> nægtede de fx at sælge Ankergreen til os sidste
> jul.
>
> At de så måske burde smide spillere ud istedet for
> at løbe rundt med 31 spillere, er en anden ting.
> At hente Duncan i BIF er efter min bedste
> overbevisning langt over jeres formåen. Hvis de
> gerne ville af med ham, er jeg sikker på at de
> kunne afsætte ham til en mere pengestærk
> udenlandsk klub.
>
Det er jo netop det, som er pointen. Vi forventer ikke at hente Duncan billigt, men det er jo ikke utænkeligt pga. situationen. Fair nok, hvis det ikke lykkes, men pt. er det ikke til at spå, hvad der sker. Og i øvrigt er det slet ikke sikkert, at Duncan selv har lyst til at skifte til en udenlandsk klub. Det havde han f.eks. ikke for 1½ år siden. Men BIF har selv meldt ud at truppen skal slankes, og så er det jo svært at sige, om man vil sige nej til et bud på 8-10 mio på en disciplinærsvag Duncan. Det vil tiden vise. Kunne måske være mere spændende med en Paulinho...
> > Tjah...eller Jerry Lucena. Men stamspillere i
> > Superligaen er så dyre i dag, at det jo stort
> set
> > kun er FCK, der kan hente dem fra andre klubber.
>
> > Vi er en attraktiv klub...ikke pga. holdet, men
> > pga. omgivelserne. Og det har også gjort, at vi
> > har hentet spillere, der ellers var utænkelige.
>
> Hvem? Jerry Lucena kunne i hente fordi hans
> kontrakt udløb (og kendskabet til Ove P) og da EfB
> konsekvent bænkede ham det sidste ½ år, var der
> nok ikke ret mange om budet.
>
Kig på jeres egen trup. I har ikke selv hentet nogen spillere fra de klubber, du selv nævner. FCN, SIF og EFB er de eneste I har hentet spillere fra...og Flinta var endda transferfri. Jerry var ligalandsholdsspiller...men ok...den titel er blevet udvasket efter Kvist's debut som højreback...
> Jeg kan altså ikke se en eneste spiller I har
> hentet, der var "utænkelig". Jeg har ikke set ret
> mange af jeres kampe, men umiddelbart har jeg da
> svært ved at finde en eneste spiller på jeres
> hold, som ville kunne forstærke nogen af top-6
> holdene.
>
Olof Persson der ½ år inden var på det svenske landshold og Kari, der er på det islandske. Vel at mærke, mens vi var i 1. division. Og Kari kunne forstærke alle hold i top-6. Han har dog også spillet sig gevaldigt op de seneste par kampe. Dog skal det siges, at lige netop vores centrale midt har vist sig som den absolutte stærkeste akse på vores hold. Resten kan vi sagtens diskutere, da forsvar, målmand, kanter, angreb og backs ikke er så stærke. Men den centrale midt (Lucena og Kari) kan sagtens forstærke top-6. Bare ærgerligt for os, at det nok også er noget nær det eneste. Resten mangler stadig noget at bevise. Det forklarer også målsætningen...måske Graulund...
Men det er selvfølgeligt også svært for dig at sige, når du ikke har set nogen af vores kampe. Men Kari Arnason er sindssygt stærk. Olof Persson lider desværre stadig under en skade. Så derfor er det kun papiret der gør ham "utænkelig" jf. diskussionen. For at sætte navn på dem, jeg tænkte, så er det Olof, Kari og Lucena. Indtil videre er det svært at sige, hvad Alex Valencia kan, da han ikke har præsteret til at starte med. I Norge har han åbenbart været et stort navn, men da han ikke har bevist noget endnu, kan han ikke bruges som eksempel. Lad os se, hvad han bliver til. Han skal dog nok bruge noget tid, da han ikke har haft nogen sommerpause. Men spændende spiller.
> På trods af det, så er troen på egne evner til at
> tiltrække spillere stor. Bare et kort blik på
> overskrifterne i dette forum taler vist sit eget
> tydelige sprog:
> http://www.morethanaclub.dk/forum/viewforum.php?fo
> rum_id=19
>
Nu skal du ikke bruge mtaxc.nu som eksempel! Hvis det er din generelle reference, så bebrejder jeg dig ikke
Skoubo har AGF i øvrigt forhørt sig på, siger mange kilder. Men igen...jf. vores samtale, så måske skudt lidt over målet ligesom de andre.
> > Tjah, vores hold er mere velspillende end i
> mange
> > år.
>
> Det siger jo så heller ikke så meget
Men alligevel en del
>
> > Men ja, lidt mere ydmyghed fra staben havde
> > været fint. For fansnes vedkommende hedder det
> > overlevelse
> > Top-8...mon ikke, det var i 1997.
>
> Jeg tror faktisk I har haft en 2-3 placeringer som
> nr. 8 gennem de sidste 8-9 år. Men hvis vi skal
> finde jer højere oppe tabellen, så er det ikke i
> dette årtusinde.
Erindrer jeg ikke, men vil glæde mig, hvis det var
Derudover så har Superligaen nok aldrig været så stærk, som den er nu. Kun Lyngby har, hvad jeg vil kalde et lortehold. Resten af holdene kan faktisk præstere mange markante spillere. Det er faktisk det, som irriterer mig. For sidste år var Vejle og SIF mega-ringe. I år er det tættere. Der bliver nok et top-felt som formodentligt vil inkludere FCK, OB, FCM...og tjah...fisk! Der plejer at være et fjerde hold et stykke af vejen. Men resten af feltet kan blive utroligt tæt. Bare se på trupperne. Alle hold fra 6. pladsen og nedefter indeholder i hvert fald 2-4 profiler. Både indenlandske og udenlandske. Selv om det ikke er nok til at være med i top-striden, så kan det gøre ligaen utroligt spændende. Så selv om vi har et par hold (incl. jer), der er andre overlegne, så er ligaen nok stærkere end nogensinde. Kun Lyngby besidder et noget nær profilløst hold...til gengæld har de et rigtig stærkt sammenhold og et fasttømret spilkoncept.
> Ranger (AGF) Skrev:
> -----
> > Ja, men synes du selv, at BIF handler særlig
> > rationelt for tiden. Et bud på Duncan vil helt
> > sikkert også ligge i omegnen af, hvad man fik
> for
> > ham. Tvivler da også selv på, at man kan få ham
> > billigere.
> > Og så er BIF jo ikke særlig rationelle for
> tiden.
>
> Men een ting de trods alt ikke har gjort, er at
> smide spillere afsted billigt. Det er vel kun
> Rector som de ophævede kontrakten med, og ellers
> nægtede de fx at sælge Ankergreen til os sidste
> jul.
>
> At de så måske burde smide spillere ud istedet for
> at løbe rundt med 31 spillere, er en anden ting.
> At hente Duncan i BIF er efter min bedste
> overbevisning langt over jeres formåen. Hvis de
> gerne ville af med ham, er jeg sikker på at de
> kunne afsætte ham til en mere pengestærk
> udenlandsk klub.
>
Det er jo netop det, som er pointen. Vi forventer ikke at hente Duncan billigt, men det er jo ikke utænkeligt pga. situationen. Fair nok, hvis det ikke lykkes, men pt. er det ikke til at spå, hvad der sker. Og i øvrigt er det slet ikke sikkert, at Duncan selv har lyst til at skifte til en udenlandsk klub. Det havde han f.eks. ikke for 1½ år siden. Men BIF har selv meldt ud at truppen skal slankes, og så er det jo svært at sige, om man vil sige nej til et bud på 8-10 mio på en disciplinærsvag Duncan. Det vil tiden vise. Kunne måske være mere spændende med en Paulinho...
> > Tjah...eller Jerry Lucena. Men stamspillere i
> > Superligaen er så dyre i dag, at det jo stort
> set
> > kun er FCK, der kan hente dem fra andre klubber.
>
> > Vi er en attraktiv klub...ikke pga. holdet, men
> > pga. omgivelserne. Og det har også gjort, at vi
> > har hentet spillere, der ellers var utænkelige.
>
> Hvem? Jerry Lucena kunne i hente fordi hans
> kontrakt udløb (og kendskabet til Ove P) og da EfB
> konsekvent bænkede ham det sidste ½ år, var der
> nok ikke ret mange om budet.
>
Kig på jeres egen trup. I har ikke selv hentet nogen spillere fra de klubber, du selv nævner. FCN, SIF og EFB er de eneste I har hentet spillere fra...og Flinta var endda transferfri. Jerry var ligalandsholdsspiller...men ok...den titel er blevet udvasket efter Kvist's debut som højreback...
> Jeg kan altså ikke se en eneste spiller I har
> hentet, der var "utænkelig". Jeg har ikke set ret
> mange af jeres kampe, men umiddelbart har jeg da
> svært ved at finde en eneste spiller på jeres
> hold, som ville kunne forstærke nogen af top-6
> holdene.
>
Olof Persson der ½ år inden var på det svenske landshold og Kari, der er på det islandske. Vel at mærke, mens vi var i 1. division. Og Kari kunne forstærke alle hold i top-6. Han har dog også spillet sig gevaldigt op de seneste par kampe. Dog skal det siges, at lige netop vores centrale midt har vist sig som den absolutte stærkeste akse på vores hold. Resten kan vi sagtens diskutere, da forsvar, målmand, kanter, angreb og backs ikke er så stærke. Men den centrale midt (Lucena og Kari) kan sagtens forstærke top-6. Bare ærgerligt for os, at det nok også er noget nær det eneste. Resten mangler stadig noget at bevise. Det forklarer også målsætningen...måske Graulund...
Men det er selvfølgeligt også svært for dig at sige, når du ikke har set nogen af vores kampe. Men Kari Arnason er sindssygt stærk. Olof Persson lider desværre stadig under en skade. Så derfor er det kun papiret der gør ham "utænkelig" jf. diskussionen. For at sætte navn på dem, jeg tænkte, så er det Olof, Kari og Lucena. Indtil videre er det svært at sige, hvad Alex Valencia kan, da han ikke har præsteret til at starte med. I Norge har han åbenbart været et stort navn, men da han ikke har bevist noget endnu, kan han ikke bruges som eksempel. Lad os se, hvad han bliver til. Han skal dog nok bruge noget tid, da han ikke har haft nogen sommerpause. Men spændende spiller.
> På trods af det, så er troen på egne evner til at
> tiltrække spillere stor. Bare et kort blik på
> overskrifterne i dette forum taler vist sit eget
> tydelige sprog:
> http://www.morethanaclub.dk/forum/viewforum.php?fo
> rum_id=19
>
Nu skal du ikke bruge mtaxc.nu som eksempel! Hvis det er din generelle reference, så bebrejder jeg dig ikke
Skoubo har AGF i øvrigt forhørt sig på, siger mange kilder. Men igen...jf. vores samtale, så måske skudt lidt over målet ligesom de andre.
> > Tjah, vores hold er mere velspillende end i
> mange
> > år.
>
> Det siger jo så heller ikke så meget
Men alligevel en del
>
> > Men ja, lidt mere ydmyghed fra staben havde
> > været fint. For fansnes vedkommende hedder det
> > overlevelse
> > Top-8...mon ikke, det var i 1997.
>
> Jeg tror faktisk I har haft en 2-3 placeringer som
> nr. 8 gennem de sidste 8-9 år. Men hvis vi skal
> finde jer højere oppe tabellen, så er det ikke i
> dette årtusinde.
Erindrer jeg ikke, men vil glæde mig, hvis det var
Derudover så har Superligaen nok aldrig været så stærk, som den er nu. Kun Lyngby har, hvad jeg vil kalde et lortehold. Resten af holdene kan faktisk præstere mange markante spillere. Det er faktisk det, som irriterer mig. For sidste år var Vejle og SIF mega-ringe. I år er det tættere. Der bliver nok et top-felt som formodentligt vil inkludere FCK, OB, FCM...og tjah...fisk! Der plejer at være et fjerde hold et stykke af vejen. Men resten af feltet kan blive utroligt tæt. Bare se på trupperne. Alle hold fra 6. pladsen og nedefter indeholder i hvert fald 2-4 profiler. Både indenlandske og udenlandske. Selv om det ikke er nok til at være med i top-striden, så kan det gøre ligaen utroligt spændende. Så selv om vi har et par hold (incl. jer), der er andre overlegne, så er ligaen nok stærkere end nogensinde. Kun Lyngby besidder et noget nær profilløst hold...til gengæld har de et rigtig stærkt sammenhold og et fasttømret spilkoncept.
-
Anni
Altoriso Skrev:
”Der er jo al virakken omkring Simon Kjær, så ham
> har jeg trukket til side og snakket lidt med.
> Desuden havde jeg fat i Dadu efter kampen i Parken
> i søndags. Alle fokuserede på, at han ikke havde
> scoret. Men rent faktisk spillede han en
> fantastisk kamp - vær stolt og gå hjem og se den
> på tv - sagde jeg til ham.”
>
> Jeg kan godt forstå at Frank har fået forlænget sin kontrakt
Det kan jeg også godt forstå, det kunne jo være, at de havde en plan med ham på længere sigt - altså langt ud i fremtiden
)
Han lyder jo til at være en fin psykolog/vejleder/sparringspartner, og han kender jo klubben ud og ind
)
/Anni
”Der er jo al virakken omkring Simon Kjær, så ham
> har jeg trukket til side og snakket lidt med.
> Desuden havde jeg fat i Dadu efter kampen i Parken
> i søndags. Alle fokuserede på, at han ikke havde
> scoret. Men rent faktisk spillede han en
> fantastisk kamp - vær stolt og gå hjem og se den
> på tv - sagde jeg til ham.”
>
> Jeg kan godt forstå at Frank har fået forlænget sin kontrakt
Det kan jeg også godt forstå, det kunne jo være, at de havde en plan med ham på længere sigt - altså langt ud i fremtiden
Han lyder jo til at være en fin psykolog/vejleder/sparringspartner, og han kender jo klubben ud og ind
/Anni
-
Kent
Diskussion af GF
Ranger (AGF) Skrev:
> Kig på jeres egen trup. I har ikke selv hentet
> nogen spillere fra de klubber, du selv nævner.
> FCN, SIF og EFB er de eneste I har hentet spillere
> fra...og Flinta var endda transferfri.
Og VFF (Christoffer Poulsen). Desuden er jeg da lidt træt af, at vi betalte omkring 1.5 mio for Flinta hvis han var transferfri
Men pointen er sådan set rigtig nok. Der sælges generelt ikke spillere mellem de danske topklubber. De eneste der har muligheden for at hente spillere i andre topklubber er FCK og tidligere BIF. Men jeg ved at fx FCM har en politik om ikke at sælge spillere til fx FCK.
Det er netop derfor, jeg synes det er en overvurdering af egen formåen, når AGF (fans) regner med at kunne hente spillere i andre danske topklubber. Det sker simpelthen ikke - hverken for jer eller os. Det er kun FCK der gør det.
> Olof Persson der ½ år inden var på det svenske
> landshold og Kari, der er på det islandske. Vel at
> mærke, mens vi var i 1. division. Og Kari kunne
> forstærke alle hold i top-6.
Så tror jeg nok du undervurdere midterakserne i FCM, FCK og OB. Jeg ville i hvert fald ikke bytte hverken Femi, Thyge eller Salami for nogen af de nævnte.
> For at sætte navn på dem, jeg
> tænkte, så er det Olof, Kari og Lucena.
Det er ok spillere og Kari og Olof er da fine forstærkninger for et 1. div hold, men jeg mangler stadig at se en eneste islandsk landsholdsspiller, der holder niveau i den danske liga (jvf Gislasson og Sigurdsson). Lucena er bestemt en ok spiller og vel det største scoop I har gjort, men det skal så også ses i lyset af at han var transferfri og kørt ud på et sidesport i EfB. Hans muligheder var nok begrænsede, og jeg er ikke sikker på at GF havde været hans førstevalg, da han i vinterpausen meldte ud at han ville væk fra EfB.
> Skoubo har AGF i øvrigt forhørt sig på, siger
> mange kilder. Men igen...jf. vores samtale, så
> måske skudt lidt over målet ligesom de andre.
Når I bliver overbudt af Randers i kampen om Søren Berg, og af Silkeborg i kampen om Lüstu, så er det nok skudt "en smule" over målet at forhøre sig på Skoubo. I kan nok ikke tilbyde ham 1/10 af den løn han får i Spanien, samt hans ambitioner nok er større end bundkamp.
> Derudover så har Superligaen nok aldrig været så
> stærk, som den er nu. Kun Lyngby har, hvad jeg vil
> kalde et lortehold.
og VFF
Men enig i, at ligaen ser stærk ud i år, og der bliver kamp om at undgå nedrykning. Historisk skal een af nedrykkerne ned, og selvom jeg inden sæsonen regnede med at det blev Lyngby, så er jeg ikke så sikker længere. Lyngby går til opgaven med den nødvendige ydmyghed, mens alt ser ud til at være business as usual i GF, men store armbevægelser m.m.
Kampen på mandag bliver meget afgørende, og der er bestemt pres på jer.
> Kig på jeres egen trup. I har ikke selv hentet
> nogen spillere fra de klubber, du selv nævner.
> FCN, SIF og EFB er de eneste I har hentet spillere
> fra...og Flinta var endda transferfri.
Og VFF (Christoffer Poulsen). Desuden er jeg da lidt træt af, at vi betalte omkring 1.5 mio for Flinta hvis han var transferfri
Men pointen er sådan set rigtig nok. Der sælges generelt ikke spillere mellem de danske topklubber. De eneste der har muligheden for at hente spillere i andre topklubber er FCK og tidligere BIF. Men jeg ved at fx FCM har en politik om ikke at sælge spillere til fx FCK.
Det er netop derfor, jeg synes det er en overvurdering af egen formåen, når AGF (fans) regner med at kunne hente spillere i andre danske topklubber. Det sker simpelthen ikke - hverken for jer eller os. Det er kun FCK der gør det.
> Olof Persson der ½ år inden var på det svenske
> landshold og Kari, der er på det islandske. Vel at
> mærke, mens vi var i 1. division. Og Kari kunne
> forstærke alle hold i top-6.
Så tror jeg nok du undervurdere midterakserne i FCM, FCK og OB. Jeg ville i hvert fald ikke bytte hverken Femi, Thyge eller Salami for nogen af de nævnte.
> For at sætte navn på dem, jeg
> tænkte, så er det Olof, Kari og Lucena.
Det er ok spillere og Kari og Olof er da fine forstærkninger for et 1. div hold, men jeg mangler stadig at se en eneste islandsk landsholdsspiller, der holder niveau i den danske liga (jvf Gislasson og Sigurdsson). Lucena er bestemt en ok spiller og vel det største scoop I har gjort, men det skal så også ses i lyset af at han var transferfri og kørt ud på et sidesport i EfB. Hans muligheder var nok begrænsede, og jeg er ikke sikker på at GF havde været hans førstevalg, da han i vinterpausen meldte ud at han ville væk fra EfB.
> Skoubo har AGF i øvrigt forhørt sig på, siger
> mange kilder. Men igen...jf. vores samtale, så
> måske skudt lidt over målet ligesom de andre.
Når I bliver overbudt af Randers i kampen om Søren Berg, og af Silkeborg i kampen om Lüstu, så er det nok skudt "en smule" over målet at forhøre sig på Skoubo. I kan nok ikke tilbyde ham 1/10 af den løn han får i Spanien, samt hans ambitioner nok er større end bundkamp.
> Derudover så har Superligaen nok aldrig været så
> stærk, som den er nu. Kun Lyngby har, hvad jeg vil
> kalde et lortehold.
og VFF
Men enig i, at ligaen ser stærk ud i år, og der bliver kamp om at undgå nedrykning. Historisk skal een af nedrykkerne ned, og selvom jeg inden sæsonen regnede med at det blev Lyngby, så er jeg ikke så sikker længere. Lyngby går til opgaven med den nødvendige ydmyghed, mens alt ser ud til at være business as usual i GF, men store armbevægelser m.m.
Kampen på mandag bliver meget afgørende, og der er bestemt pres på jer.
-
Ranger (AGF)
Re: Diskussion af GF
Kent Skrev:
> Ranger (AGF) Skrev:
> -----
> > Kig på jeres egen trup. I har ikke selv hentet
> > nogen spillere fra de klubber, du selv nævner.
> > FCN, SIF og EFB er de eneste I har hentet
> spillere
> > fra...og Flinta var endda transferfri.
>
> Og VFF (Christoffer Poulsen). Desuden er jeg da
> lidt træt af, at vi betalte omkring 1.5 mio for
> Flinta hvis han var transferfri
>
Men CP kom jo fra en bundklub
Men som du også skriver, så er vi jo enige om, at der ikke handles særligt mange spillere indbyrdes. Det er lidt ærgerligt for ligaen. Lad os nu bare sige, at Frank Kristensen ikke indgik i planerne. Så ville han vel nok højst sandsynligt ende i en norsk eller svensk klub, mens en dansk klub samtidig henter en svensk, norsk eller afrikansk lykkeridder. Nogle gange er det fint nok, da der kommer nogle spændende spillere, men jeg så nu helst, at de danske profiler blev her.
.....klip......
>
> > Olof Persson der ½ år inden var på det svenske
> > landshold og Kari, der er på det islandske. Vel
> at
> > mærke, mens vi var i 1. division. Og Kari kunne
> > forstærke alle hold i top-6.
>
> Så tror jeg nok du undervurdere midterakserne i
> FCM, FCK og OB. Jeg ville i hvert fald ikke bytte
> hverken Femi, Thyge eller Salami for nogen af de
> nævnte.
>
God nok pointe. Så måske ikke "forstærke", man i mine øjne kunne han sagtens gå ind på lige fod i mange af de midterakser. Dog er han defensiv, så han vil nok ikke erstatte Thyge. Det skal dog nok også siges, at Kari vel er vores største salgsobjekt. Han var lidt på tale til Charlton, inden han skiftede til AGF, da hans kæreste skulle studere i Aarhus. AaB havde vist også været ude efter ham.
> > For at sætte navn på dem, jeg
> > tænkte, så er det Olof, Kari og Lucena.
>
> Det er ok spillere og Kari og Olof er da fine
> forstærkninger for et 1. div hold, men jeg mangler
> stadig at se en eneste islandsk landsholdsspiller,
> der holder niveau i den danske liga (jvf Gislasson
> og Sigurdsson). Lucena er bestemt en ok spiller og
> vel det største scoop I har gjort, men det skal så
> også ses i lyset af at han var transferfri og kørt
> ud på et sidesport i EfB. Hans muligheder var nok
> begrænsede, og jeg er ikke sikker på at GF havde
> været hans førstevalg, da han i vinterpausen
> meldte ud at han ville væk fra EfB.
>
Lucena blev jo først sat ud på et sidespor, da han meldte ud, at han ville prøve noget nyt. Han kunne have valgt noget andet, men valgte trygheden i Ove Pedersen. Så kan vi jo diskutere, om vi nogensinde ville have fået ham, hvis Ove ikke var træner i AGF...det tror jeg ikke
> > Skoubo har AGF i øvrigt forhørt sig på, siger
> > mange kilder. Men igen...jf. vores samtale, så
> > måske skudt lidt over målet ligesom de andre.
>
> Når I bliver overbudt af Randers i kampen om Søren
> Berg, og af Silkeborg i kampen om Lüstu, så er det
> nok skudt "en smule" over målet at forhøre sig på
> Skoubo. I kan nok ikke tilbyde ham 1/10 af den løn
> han får i Spanien, samt hans ambitioner nok er
> større end bundkamp.
Lüstu var angiveligt kun andetvalg til forstærkning. Man gik efter Olof Persson, og fik ham. Det sagde lokalaviserne i hvert fald. Det var vist kun Ekstra Bladet, der mente, at AGF jagtede ham så intensivt.
Berg var der grænser for, hvor meget man ville betale for. Han er jo lidt gammel. Nu mister Randers jo Tøfting, og derfor kommer de til at mangle noget værdifuldt rutine. Så det kan nok mere forsvares for dem, at lange så mange penge efter Berg. Og desuden først fra vinter. I stedet købte vi Valencia...som lige mangler at præstere.
Skoubo...jamen de fleste er enige i, at han virker urealistisk. Vi ville også kun få ham, hvis han selv ville hjem. BSN har været god til at overtale spillere. Meeeeen...Skoubo ville være noget af en overraskelse.
Generelt så skal man ikke undervurdere betydningen af et højt tilskuersnit og en stor by. Der er jo københavnske spillere, der aldrig ville sætte sine fødder på et provinstræningsanlæg. Så byen og klubben har sine attraktive sider, som nogle af de andre klubber i Jylland har svært ved at konkurrere med.
> > Derudover så har Superligaen nok aldrig været
> så
> > stærk, som den er nu. Kun Lyngby har, hvad jeg
> vil
> > kalde et lortehold.
>
> og VFF
>
> Men enig i, at ligaen ser stærk ud i år, og der
> bliver kamp om at undgå nedrykning. Historisk skal
> een af nedrykkerne ned, og selvom jeg inden
> sæsonen regnede med at det blev Lyngby, så er jeg
> ikke så sikker længere. Lyngby går til opgaven med
> den nødvendige ydmyghed, mens alt ser ud til at
> være business as usual i GF, men store
> armbevægelser m.m.
>
> Kampen på mandag bliver meget afgørende, og der er
> bestemt pres på jer.
Lyngby er mega ringe!!! Deres spillestil er alt for naiv, forsvaret pilråddent og truppen for smal. Det kunne man se i 1. division. Det var tydeligt, at de ville få problemer i Superligaen. Deres angreb var godt i 1. division, men der var man oppe mod nogle ringere forsvarsspillere. Der er bare et stort spring til Superligaen. Jeg synes ikke, at de er ydmyge. Jeg synes, at de er naive at spille den slags fodbold som oprykkere.
Dermed ikke sagt, at vi er 100 % sikre på at slå dem. AGF er stadig sårbare, og det bliver en rigtig vigtig kamp med "nerve". Vi havde dog ok styr på dem i 1.division på nær den første halve time i Lyngby. Men selvfølgeligt er der pres på os. Så må vi jo se, om de kan klare det.
> Ranger (AGF) Skrev:
> -----
> > Kig på jeres egen trup. I har ikke selv hentet
> > nogen spillere fra de klubber, du selv nævner.
> > FCN, SIF og EFB er de eneste I har hentet
> spillere
> > fra...og Flinta var endda transferfri.
>
> Og VFF (Christoffer Poulsen). Desuden er jeg da
> lidt træt af, at vi betalte omkring 1.5 mio for
> Flinta hvis han var transferfri
>
Men CP kom jo fra en bundklub
.....klip......
>
> > Olof Persson der ½ år inden var på det svenske
> > landshold og Kari, der er på det islandske. Vel
> at
> > mærke, mens vi var i 1. division. Og Kari kunne
> > forstærke alle hold i top-6.
>
> Så tror jeg nok du undervurdere midterakserne i
> FCM, FCK og OB. Jeg ville i hvert fald ikke bytte
> hverken Femi, Thyge eller Salami for nogen af de
> nævnte.
>
God nok pointe. Så måske ikke "forstærke", man i mine øjne kunne han sagtens gå ind på lige fod i mange af de midterakser. Dog er han defensiv, så han vil nok ikke erstatte Thyge. Det skal dog nok også siges, at Kari vel er vores største salgsobjekt. Han var lidt på tale til Charlton, inden han skiftede til AGF, da hans kæreste skulle studere i Aarhus. AaB havde vist også været ude efter ham.
> > For at sætte navn på dem, jeg
> > tænkte, så er det Olof, Kari og Lucena.
>
> Det er ok spillere og Kari og Olof er da fine
> forstærkninger for et 1. div hold, men jeg mangler
> stadig at se en eneste islandsk landsholdsspiller,
> der holder niveau i den danske liga (jvf Gislasson
> og Sigurdsson). Lucena er bestemt en ok spiller og
> vel det største scoop I har gjort, men det skal så
> også ses i lyset af at han var transferfri og kørt
> ud på et sidesport i EfB. Hans muligheder var nok
> begrænsede, og jeg er ikke sikker på at GF havde
> været hans førstevalg, da han i vinterpausen
> meldte ud at han ville væk fra EfB.
>
Lucena blev jo først sat ud på et sidespor, da han meldte ud, at han ville prøve noget nyt. Han kunne have valgt noget andet, men valgte trygheden i Ove Pedersen. Så kan vi jo diskutere, om vi nogensinde ville have fået ham, hvis Ove ikke var træner i AGF...det tror jeg ikke
> > Skoubo har AGF i øvrigt forhørt sig på, siger
> > mange kilder. Men igen...jf. vores samtale, så
> > måske skudt lidt over målet ligesom de andre.
>
> Når I bliver overbudt af Randers i kampen om Søren
> Berg, og af Silkeborg i kampen om Lüstu, så er det
> nok skudt "en smule" over målet at forhøre sig på
> Skoubo. I kan nok ikke tilbyde ham 1/10 af den løn
> han får i Spanien, samt hans ambitioner nok er
> større end bundkamp.
Lüstu var angiveligt kun andetvalg til forstærkning. Man gik efter Olof Persson, og fik ham. Det sagde lokalaviserne i hvert fald. Det var vist kun Ekstra Bladet, der mente, at AGF jagtede ham så intensivt.
Berg var der grænser for, hvor meget man ville betale for. Han er jo lidt gammel. Nu mister Randers jo Tøfting, og derfor kommer de til at mangle noget værdifuldt rutine. Så det kan nok mere forsvares for dem, at lange så mange penge efter Berg. Og desuden først fra vinter. I stedet købte vi Valencia...som lige mangler at præstere.
Skoubo...jamen de fleste er enige i, at han virker urealistisk. Vi ville også kun få ham, hvis han selv ville hjem. BSN har været god til at overtale spillere. Meeeeen...Skoubo ville være noget af en overraskelse.
Generelt så skal man ikke undervurdere betydningen af et højt tilskuersnit og en stor by. Der er jo københavnske spillere, der aldrig ville sætte sine fødder på et provinstræningsanlæg. Så byen og klubben har sine attraktive sider, som nogle af de andre klubber i Jylland har svært ved at konkurrere med.
> > Derudover så har Superligaen nok aldrig været
> så
> > stærk, som den er nu. Kun Lyngby har, hvad jeg
> vil
> > kalde et lortehold.
>
> og VFF
>
> Men enig i, at ligaen ser stærk ud i år, og der
> bliver kamp om at undgå nedrykning. Historisk skal
> een af nedrykkerne ned, og selvom jeg inden
> sæsonen regnede med at det blev Lyngby, så er jeg
> ikke så sikker længere. Lyngby går til opgaven med
> den nødvendige ydmyghed, mens alt ser ud til at
> være business as usual i GF, men store
> armbevægelser m.m.
>
> Kampen på mandag bliver meget afgørende, og der er
> bestemt pres på jer.
Lyngby er mega ringe!!! Deres spillestil er alt for naiv, forsvaret pilråddent og truppen for smal. Det kunne man se i 1. division. Det var tydeligt, at de ville få problemer i Superligaen. Deres angreb var godt i 1. division, men der var man oppe mod nogle ringere forsvarsspillere. Der er bare et stort spring til Superligaen. Jeg synes ikke, at de er ydmyge. Jeg synes, at de er naive at spille den slags fodbold som oprykkere.
Dermed ikke sagt, at vi er 100 % sikre på at slå dem. AGF er stadig sårbare, og det bliver en rigtig vigtig kamp med "nerve". Vi havde dog ok styr på dem i 1.division på nær den første halve time i Lyngby. Men selvfølgeligt er der pres på os. Så må vi jo se, om de kan klare det.
-
Jesper BW1100
Anni Skrev:
> Det kan jeg også godt forstå, det kunne jo være,
> at de havde en plan med ham på længere sigt -
> altså langt ud i fremtiden
)
Det ser sådan ud:
http://www.bt.dk/article/20070824/sport01/70824004/
Udklip fra artiklen:
"I stedet har den 30-årige angriber forhandlet sig frem til en kontraktforlængelse på heden, hvor klubben også har lovet Frank Kristensen en karriere, når støvlerne en gang lægges på hylden."
Synes jeg lyder meget fornuftigt
> Det kan jeg også godt forstå, det kunne jo være,
> at de havde en plan med ham på længere sigt -
> altså langt ud i fremtiden
Det ser sådan ud:
http://www.bt.dk/article/20070824/sport01/70824004/
Udklip fra artiklen:
"I stedet har den 30-årige angriber forhandlet sig frem til en kontraktforlængelse på heden, hvor klubben også har lovet Frank Kristensen en karriere, når støvlerne en gang lægges på hylden."
Synes jeg lyder meget fornuftigt
-
Claus (BW#1145)
6 mio er nok rigtig tæt på det faktiske beløb. Italienerne havde nu også budt noget mere end de 6 mio, så FCM's eneste valg for at holde på Frank var en helt ny kontrakt. Samtidig var det jo også Frank der havde fat i den lange ende i kontraktforhandlingerne, og hvem ville ikke sikre sig økonomisk i den situation?
Kilde: En bekendt af Frank.
Kilde: En bekendt af Frank.
-
Kent
Reginna køber Stadsgaard
De er da rablende vanvittige i Reggina. Nenad for en kæmpesum i vinters, ude efter Frank og Tullberg, og nu giver de 11.5 mio for Kris Stadsgaard.....
Har vi virkelig ikke nogen spillere, som vi kan smide i nakken på dem? - De er jo villige til at betale enorme beløb for ingenting. Drop det der Real-pjat, vi må da kunne få 20 mio for Simon Kjær hos dem. Tror sgu også vi kunne have solgt Poku med en god fortjeneste.....
Har vi virkelig ikke nogen spillere, som vi kan smide i nakken på dem? - De er jo villige til at betale enorme beløb for ingenting. Drop det der Real-pjat, vi må da kunne få 20 mio for Simon Kjær hos dem. Tror sgu også vi kunne have solgt Poku med en god fortjeneste.....
-
Hausser
Re: Reginna køber Stadsgaard
Forstå heller ikke noget af det køb og da slet slet ikke til den pris, Stadsgaard havde jo næppe spillet hvis det ikke havde været for skader.
De må havde for mange penge dernede, mon vi kan afsætte Anders Rasmussen til dem for 8-10 millioner?
De må havde for mange penge dernede, mon vi kan afsætte Anders Rasmussen til dem for 8-10 millioner?
-
uschel
Ja man må sgu tage hatten af for AKP, manden er en super købmand. Nordstrand, Due, Junker mfl og nu en sindsyg god pris på unge Stadsgaard. Godt gået!!!
-
simon99
Mon han blev solgt på den ene kamp Midtjylland spillede i Nordsjælland? Det har jo været fremme at italienerne var oppe og se Frank i flere kampen og den ene kunne jo passende have været den i Nordsjælland.
Og hvis prisen passer bekræfter det mig endnu en gang i at jeg mener at FCm sælger for billigt
Og hvis prisen passer bekræfter det mig endnu en gang i at jeg mener at FCm sælger for billigt