U-17 VM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

U-17 VM

Indlæg af Mose »

I disse dage spilles der u-17 VM i Korea, og vores nigerianske brødre lagde ud med at slå Frankrig 2-1.

Det kunne være spændende at vide, om der var nogen med fra vores klub i Nigeria. Et sådant VM er mødestedet for alverdens scouts, og flere handler ligger i kølvandet på et sådant VM.

I forbindelse med salget af Thygesen var der mulighed for at spørge Ørgaard om en række spørgsmål, og her stillede jeg følgende spørgsmål:

"Ejer FCM klubben i Nigeria som der stod i tipsbladet? Og er der i så fald penge i salg direkte fra den nigerianske klub?
”Ja…”

Altså kan vi hente gevinster hjem fra salg af spillere, der end ikke har været i Danmark.

I det lys kunne det være spændende med Nigeria som verdensmestre og gerne med et par fra vores samarbejdsklub.
Senest rettet af Mose 19. aug 2007, 15:32, rettet i alt 1 gang.

Mose

Re: U-17 VM

Indlæg af Mose »

Godt fundet Kent.

Vi har tilsyneladende ikke nogen med, men de fleste spillere er jo også fra årgang 90, hvor vi jo har hentet de tre bedste herop.

Kent

Indlæg af Kent »

Det handler jo også en del om, hvor stort vores akademi er i Nigeria. Så vidt jeg husker spiller klubbens 1. hold i den næstbedste nigerianske liga, så det er altså ikke en storklub, og det er nok heller ikke forventeligt at vi ville være en interessant samarbejdspartner for de helt store i Nigeria.

Så det er nok ikke Nigerias øverste talenthylde vi vælger fra, men forhåbentlig kan vi gøre det så godt, og sende så mange nigerianere videre ud i Europa, at vores klub dernede får et godt ry, og dermed bliver attraktiv for spillere, som er bedre og bedre. Det kræver dog nok et par høj-profil salg a'la Salami til Chelsea.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det handler jo også en del om, hvor stort vores
> akademi er i Nigeria. Så vidt jeg husker spiller
> klubbens 1. hold i den næstbedste nigerianske
> liga, så det er altså ikke en storklub, og det er
> nok heller ikke forventeligt at vi ville være en
> interessant samarbejdspartner for de helt store i
> Nigeria.
>
> Så det er nok ikke Nigerias øverste talenthylde vi
> vælger fra, men forhåbentlig kan vi gøre det så
> godt, og sende så mange nigerianere videre ud i
> Europa, at vores klub dernede får et godt ry, og
> dermed bliver attraktiv for spillere, som er bedre
> og bedre. Det kræver dog nok et par høj-profil
> salg a'la Salami til Chelsea.

Uden at vide det 100 % sikkert tror jeg ikke du skal undervurdere den "hylde" der vælges fra iblandt Nigerianske talenter. Det er min forståelse at vi gennem samarbejdet med Churchill Oliseh har fundet en mand der regnes enddog meget højt både indenfor og udenfor Nigeria.

Her er det også værd at notere sig at det var ham og Fc Ebbedei der stod bag eks. Obafemi Martins og hans skifte til Inter.

Besvar