FCM-AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

FCM-AGF

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Efter jeres lidt blandede start er i kommet bedre efter det og forventer vel en sejr på søndag? Jeg er selfølgelig ikke herinde for at "skræmme" jer med vores "super" trup men er nærmere ude efter hvem man skal holde et specielt øje med i øjeblikket på FCM holdet?

I stiller vel op i en 4-4-2:

----------------rasmussen----------------
Lindkvist---Bak---Mikkelsen-------Nicolaj J/Daugaard
----------------Frandsen------------------
Pimpong----------------------------Thygesen
---------------Hansen--------------------
----------Poku--------Frank--------------

Kristian Bak er jeg meget imponeret over for tiden. Han ser ikke ud til at lave specielt mange fejl og meget kontrolleret i defensiven. Hele defensiven ser utrolig stærk ud og vinder mange kampe for jer. (undtagen venstre back)

Mikkel Thygesen er jeg stadigvæk bitter over valgte at spille hos jer istedet for os og han har vel indtil videre leveret en god indsats? Han er uden tvivl en comming man.

Midtbanen er solid med Hansen og frandsen selvom jeg mener begge er gået en smule i stå i forhold til efteråret men jeg ser jo kun de kampe som i spiller i tv.

Razak Pimpong er også en profil som jeg tror vores venstre back får mere end rigeligt at se til især da det er en af vores tyndest besatte poster. Nærmest af nød vi benytter Jesper sørensen. Får en afgørende betydning for kampen. Kan vi dæmme op for ham tror jeg ikke i får mange chancer.

Jeg er ikke imponeret af jeres venstre back og angrebet...

Inden foråret gik igang spåede jeg at i ville gå i stå primært pga. et tandløst angreb men spillerne har gjort det meget bedre end jeg forventede. I vinder over bundholdene selvom i spiller skidt og også topholdet..

Kampen bliver meget afgørende for hvor dybt vi(agf) synker i foråret. En sejr og vi kan ane de andre midterhold mens en tabt kamp vil sende tanker mod bunden. For jer betyder det medaljer.

Pt. har vi meget få skader i forhold til normalen. Det er lige omvendt med jer? Tror i at ER træningsmetoder kan have noget at sige? Åkeby startede den fysiske træning hos os som åbenbart havde manglet i et par år efter en teater træner som PH...

Vi kommer sikkert anmasende i en 4-5-1 med en betydelig mere defensiv indstilling:

---------------Steffen---------------
Søren P.---Leon----Sheriff----J.Sørensen
-------------Ulander---Jonny------------
Christer----------Grahn----------Lindrup
-----------------Duncan-----------------

Umiddelbart et meget stærkt midterforsvar. Mange offensive kvaliteter især hos Jonny, Lindrup. Grahn og Christer... Pas på sidst nævnte som er på vej til et gennembrud!

Ellers god kamp!

Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 24. apr 2005, 17:53, rettet i alt 1 gang.

jakob88

Re: FCM-AGF

Indlæg af jakob88 »

Donmiguel(agf) skrev>

"Kristian Bak er jeg meget imponeret over for tiden. Han ser ikke ud til at lave specielt mange fejl og meget kontrolleret i defensiven. Hele defensiven ser utrolig stærk ud og vinder mange kampe for jer". (undtagen venstre back)

Kristian Bak er meget stærk, og har spillet godt i hver eneste kamp her i foråret.
Jeg vil give dig ret i, at vi har et lille problem på venstre back, men mod Herfølge havde vi faktisk et godt alternativ.

Daugaard Bak Mikkelsen Lindkvist.

Endnu vil jeg sige at Nikolai Jørgensen har set skidt ud de gange han har spillet på venstre back pladsen....

Men god kamp til alle!

Forza FCM

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Mht. angriberne har du ret hvis du mener at de i denne del-sæson ikke har scoret mange mål. David har dog lavet en pind ligesom Poku. Skader - bla. Frank Ks langtidsskade har gjort at vi nærmest har måttet stille med et nyt angreb hver gang. Men nu lader det til at vi er tilbage ved fuld styrke. Frank K har et par kampe i benene, og David er sikkert også snart klar, så det lysner.

Jeg tror ikke de mange skader vi havde i sæsonoptakten har særligt meget med træningsformerne at gøre, men mere tilfældigheder. Men Hekler eller andre der af og til overværer træningen kan jo fortælle om Erik Rasmussens træningsmetoder er særligt milde. For mig at se ser spillerne ud til at have en god grundform, der ikke skulle betyde en øget risiko for skader.

Jeg tror at AGF skal holde særligt øje med Frank K. der snart er 100% igen, ligesom Poku har tanket masser af selvtillid med sin scoring og flot spil i Herfølge. De udgør en alsidig angrebsduo, og efter Frank Ks tilbagevenden har angrebet fået flere strenge at spille på. I Herfølgekampen spillede vi os næsten frem til ligeså mange chancer som i delsæsonen hidtil. Jeg tror det bliver meget svært for AGFs forsvar at dæmme op for det - specielt hvis Pimpong er med, til at lave de farlige gennembrud..

Jeg forventer en åben slagudveksling, og som altid mod AGF masser af dramatik.

Men først har vi som bekendt en vigtig pokalkamp mod AC Horsens i aften, en kamp hvor vi måske vil spare de spillere der er i karantænefare og småskadede. Så vi kommer med fuld styrke på søndag.

Go´kamp også her fra.

BW # 163

YahooSeeker [Bot]

Ja David kan bestemt være en farlig herre og Frank K. ligeså!

Men Poku er meget overvurderet vil jeg påstå. Han har slet ikke fået et ben til jorden i de kampe jeg har set.

Generelt ser det kun ud til at Pimpong har slået til fra jeres afrikanske eventyr indtil videre. Det har også taget en del år faktisk. Femi figurere ikke engang på bænken mere. Det er et spændende tiltag som jeg er spændt på kan udvikle gode spillere men jeg er langt fra overbevist endnu. I DK bliver mange ikke europæere tit hentet hertil som de nye stjernespillere og sjældent slår nogen af dem til. Feks brazilianerne i AAB/EFB.. Mota fra VFF er vel den eneste udlænding som har bombet en smule fra start? (hvis vi ser bort fra nordmænd, svenskere). Zuma har fået en lille opblomstring men spiller kun godt i en brøkdel af kampene. Miti og Tempo i OB har også været her i mange år efterhånden hvor miti har haft det største gennembrud. Alvaro Santos har spillet et par år i sverige inden og kan vel ikke katagoriseres som et talent da han kom hertil..

De åbenlyse gennembrud og klare forstækrninger af ligaen er ikke kommet i kraft af at hente ikke europæere til. Det tager tit et par år inden de viser deres kvalitet. Men kun tiden kan vise om i får gevinst på den front. Talenter er de bestemt men det er ikke altid nok.

Men pt. er jeres angreb ikke skræmmende pga. Frank lige er vendt tilbage og poku er til at tale med. Hvordan havde han det med herfølges tætte markeringer? For det plejer ikke at bekomme udlændinge ret godt hvis de bliver markeret tæt med skulder og tacklinger.

Spiller frandsen og hansen stadigvæk på et stabilt niveau? eller er de som jeg påstår gået lidt ned?

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Poku har slet ikke slået til endnu, og fysisk er han en bette splejs, men han har et stort potentiale. Han er tilmed begyndt at spille godt, senest med mål mod Herfølge. På trods af deres fysiske spillestil, kom han frem til meget, og blev kåret til M.O.M. Bedre baner passer en teknsik spiller som ham, og selvom det kan lyde tosset tror jeg han spiller bedre jo varmere det er. Det er squ et kulturchok når du kommer fra Ghana og er vant til 30+ grader at skulle spille i februar eller november.

Femi er skadet, en skam for han er virkelig en god spiller. I form og uden skader, vil han kunne have en fast plads på en i forvejen stærkt besat midtbane.

Og Pimpong er startet forrygende i år. Men det har taget sin tid må man sige. Men jeg tror at en spiller som Pimpong kan virke som en slags "mentor" og forbillede for de nye unge spillere fra Ghana/Nigeria. Vi har en del på vores akademi. Ifølge folk der kender til dem og har fulgt dem mener de at flere af dem har enormt potentiale. En af dem mangler vi en spilletilladelse til fordi han kun er 16 år. Han ville ellers være med i 1. holdstruppen.

...

Det er rigtigt at mange udlændinge ikke har slået til herhjemme, men der er undtagelser, fx. Zidan. Men en spiller af hans kaliber ser ligaen jo en gang pr. årti. Højst.

Jeg tror der har været megen naivitet, forstået på den måde at et eksotisk navn og/eller udseende har gjort det lidt for let nogle gange at få en kontrakt i dansk fodbold. Kombineret med skattereglerne, der gør at man kan betale mindre løn. Men der har som du rigtigt skriver været mange flops gennem tiderne.

..

Michael Hansen synes jeg personligt ikke er kommet rigtig godt igang i år. For svingende indsats. Og jeg tror det slog Frandsen lidt ud, at han brændte straffe mod OB. Men jeg tror også der kom en vending med den overbevisende 4-0 i Horsens, hvor hele holdet leverede en 100% koncentreret indsats. En succes i aften mod AC Horsens ( Succes = kvalifikation til finalen. 0-3 er faktisk nok ;-) tror jeg vil banke endnu mere selvtillid ind i holdet og så bliver vi for alvor farlige. Omvendt ER en spiller som Dennis Sørensen trådt i karaktér. 2 flotte kasser mod AC Horsens, og mod BIF var det faktisk ham der pressede forsvaren til at begå fejlen der resulterede i David Nielsens scoring. OG en spiller som Ulrik Lindkvist lader også til at have masser af selvtillid. Længe har back-pladserne været tyndt besatte, men det lysner, også fordi Jesper Mikkelsen der kan spille pladserne er i storform. Mht. Frank K. er det sort uheld, at han ikke har scoret endnu. Han var utrolig tæt på 2 gange mod Herfølge, og lagde dertil op til Rathes mål.

Jeg tror på en meget god kamp mod AGF, også fordi at AGF i perioder viste god indstilling mod FCK. Men går FCM videre i aften, tror jeg vi tager selvtilliden med os mod AGF, og så tror jeg vi bliver uhyggeligt svære at slå på Fortet..

BW # 163

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg var ude at se Agf mod Fck i søndags.... og selvom de helt klart starter bedst i begge halvlege, ser det ud til at deres moral er i bund. Hvilket er helt forståeligt, at¨når man presser Fck og de scorer på stort set deres førstye chance, jamen så er det da en kold spand vand at få i hovedet.

Når det så er sagt, så synes jeg faktisk, at Agf investerer alt for lidt i anden halvleg. på et tidspunkt hen mod slutningen, får de en mulighed for at køre kontra, men det er kun Morten D der ligger fremme. Jeg mener, bagud 1-2, så skal man da have nogen fremme der kan presse en kontra frem....

Men bortset fra det. Vi har spillet ad helgoland til på hjemmebane, særligt mod SIF, og det virker for mig at se som om vi er bange for at tabe på hjemmebane og derved ødelægge vores unægteligt fine statistik. Men Agf bliver ikke ved med at tabe og de plejer altid at drille os. Så det ville ikke undre mig om de faktisk (uh blasfemi) kunne slå os på søndag. Det kræver hvert fald en helt anden indsats end mod SIF. For jeg mener, at Agf har et langt bedre hold end SIF.

Men omvendt kan en pokalfinalebillet også sætte holdet godt op til på søndag som det så rigtigt er blevet sagt i en anden tråd..... spørgsmålet er om det også kan blive en slags sovepude.... håber det ikke.

Til slut; stor tak til Donmiguel(Agf) for det flotte indlæg. God tone er altid rart.

Hyg jer. Mvh Mancitydk

YahooSeeker [Bot]

Zidan har jo fået det meste af hans fodbold opdragelse i dk og var flyttet til landet inden han startede professionelt såvidt jeg ved. Derfor vil jeg ikke betegne ham som værende et udenlandsk talent selvom han er egypter.

Men jeg vil holde øje med Poku i kampen og se om han overbeviser..

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Jeg tror ikke Poku starter inde mod AGF, da "Super" David højst sandsyndligt er klar igen.....

YahooSeeker [Bot]

Så vil jeg lige runde af med mit syn på kampen...

Agf spillede rigtig god fodbold i første halvleg som klart blev vundet. Kombinationerne kørte væsentligt bedre end midtjydernes. Agf har det meste af spillet.

2 Halvleg.. UHA da..
AGF trak sig helt tilbage og overlod alt initiativ. Alle indskiftninger var defensive og det galdt kun om at forsvare sig. AGF var tydeligt bange for at vinde. Men midtjyderne var enormt tamme. Boldende blev smidt hovedkuls op i feltet for at få en heldig retur eller nedfald.

Hvis vi snakker enkeltpræstationer:

Kristian Bak - taber mange hovedstødsdueller til duncan også det som koster kampen, ellers solid ved jorden.

Poku - Han viser intet i kampen. Jeg prøvede at holde meget øje med ham men det hjalp altså ikke på helhedsindtrykket.

Dennis S - Har en stor mulighed hvor han kommer foran leon. Ellers ikke det store..

Michael H. - Svag kamp

Fra agf:
Leon - Bestemt ikke Leons bedste kamp. Han virker ikke helt skarp

Duncan - Fungere KUN med hovedet men er utrolig stærk til ligenøjagtig det. Alt for mange fejlafleveringer

Grahn - ELENDIG IDAG

Kwedi - MOM spiller bundsolidt og holder ekstremt godt på den

Indsatsen på lægterne har jeg lidt svært ved at vurdere. Jeg kunne selfølgelig genkende AGFs sange så derfor er det lidt svært at være objektiv men man kunne sagtens høre dem...

Besvar