Dadu

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bhomaszz

Re: Dadu

Indlæg af Bhomaszz »

Nicolai Kammersgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg ved ikke om du var en del af den skandinaviske
> "mafia" da der blev diskuteret spiller emner
> herinde.
> Men jeg synes det er sjovt at du lige skyder på
> Dadu, fordi han netop nok skal bruge noget mere
> tid til at vende sig til spillestilen, livet i
> danmark, vejret etc.
> Hvorfor skyder du ikke på en Danny Olsen? Han har
> været i klubben ligeså længe som Dadu og han har
> spillet næsten det samme system i FCN og han
> behæver ikke den samme integration som Dadu.
> Alligevel har han vist nul og niks indtil nu på
> nær assisten mod VFF.
> Jeg er personligt lidt skuffet over ham, men jeg
> håber det kommer for jeg har set hvad han kan, da
> han spillede i FCN.
> Generelt er jeg ikke så kritisk, som mange andre
> herinde, for jeg er 100 % loyal over for min klub
> og stiller ikke spørgsmålstegn ved alt der sker i
> klubben.

Enig, Danny har også været sindsyg ringe, det er kun fordi Claus er skadet/ bliver skånet at han spiller så meget - men han viser en gang imellem hvorfor FCM købte ham - han mangler stabilitet!!!
>
> Nicolai Kammersgaard
> Allez Tjekker :)

Serghei dadu er fra Moldavien ;-/

Peter Ross

Re: Dadu - loyalitet ?

Indlæg af Peter Ross »

> Generelt er jeg ikke så kritisk, som mange andre
> herinde, for jeg er 100 % loyal over for min klub
> og stiller ikke spørgsmålstegn ved alt der sker i
> klubben.

Det har da intet med loyalitet at gøre, når man ikke stiller spørgsmåltegn ved det der sker i klubben.

Man kan godt være loyal og kritisk samtidig, selvom jeg godt ved flere ikke tror det (senest set i dag, hvor spillerne jo nærmest blive kamp-hyldet efter den pinlige indsats).

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ja det var så ringe at selv de mest fanatiske medrejsende fans droppede supporten i lang, lang tid efter der kun var gået en halv time præcis

Det var først efter at der havde været et par chancer og et mål at der blev fyret lidt op igen :-)

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Peter Ross Skrev:
> Nicolai Kammersgaard Skrev:
> > Generelt er jeg ikke så kritisk, som mange
> andre
> > herinde, for jeg er 100 % loyal over for min
> klub
> > og stiller ikke spørgsmålstegn ved alt der sker
> i
> > klubben.
>
> Det har da intet med loyalitet at gøre, når man
> ikke stiller spørgsmåltegn ved det der sker i
> klubben.

Der er folk her inde som sætter spørgsmålstegn ved alt hvad JØ, ER og resten af FCM ledelsen gør. Selvfølgelig skal man være kritisk men man behøver jo ikke at være det over for alt og desuden skulle du sætte dine forventninger lidt ned, det lyder ihvertfald som om de er skyhøje.
Før kampen havde du så ikke været tilfreds med uafgjort?
Selvfølgelig skulle vi havde vundet, men det er menneskeligt at gå ned i gear når modstanderholdet kommer i undertal og det er vi ihvertfald ikke det første hold der gør. Desuden var optakten til kampen jo heller ikke optimal og så vil jeg da give Ravnen(anden tråd) ret i at DO, SP og TR burde spørge sig selv om de ikke kan gøre det bedre.

Nicolai Kammersgaard
Allez Raska og Klimpl :)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

> Der er folk her inde som sætter spørgsmålstegn ved
> alt hvad JØ, ER og resten af FCM ledelsen gør.
> Selvfølgelig skal man være kritisk men man behøver
> jo ikke at være det over for alt og desuden skulle
> du sætte dine forventninger lidt ned, det lyder
> ihvertfald som om de er skyhøje.
> Før kampen havde du så ikke været tilfreds med
> uafgjort?

Jeg ved ikke om mine forventninger er skyhøje. Hvis det er skyhøje forventninger, at spillerne kæmper i samtlige 90 minutter, ja, så er de skyhøje. Jeg forventer aldrig en sejr, jeg forventer kun fight. Man er ikke forpligtet ud over sine evner, men når der bliver lallet rundt som i dag, og spillerne ikke ligner nogle, der gider gøre et seriøst forsøg på at nå deres niveau, så skal der råbes op.

Og jo, FØR kampen havde jeg været tilfreds med uafgjort. Nu udvikler kampen sig tilfældigvis bare sådan, at FCN bliver reduceret til 10 mand efter 15 minutters spil, så SKAL man altså vinde ! Og så er jeg ligeglad med, om modstanderen hedder FCK, FCN eller Døllefjelde-Musse. 75 minutter i overtal skal resultere i en sejr !

> Selvfølgelig skulle vi havde vundet, men det er
> menneskeligt at gå ned i gear når modstanderholdet
> kommer i undertal og det er vi ihvertfald ikke det
> første hold der gør. Desuden var optakten til
> kampen jo heller ikke optimal og så vil jeg da
> give Ravnen(anden tråd) ret i at DO, SP og TR
> burde spørge sig selv om de ikke kan gøre det
> bedre.

"Det er menneskeligt at gå ned i gear" - Ja, men dælme ikke så mange niveau. Spillerne var jo ikke en gang i gear til sidst, det skulle da lige være bakgearet... "Det er vi ihvertfald ikke det første hold der gør" - Nå ? Så burde man tage ved lære af andre holds fejl ?
Optakten til kampen ikke optimal ? Spillerne kan være fuldstændig ligeglade med, om deres trøjer er fremme eller ej, det er derfor man har ansat en materialemand !

Alle spillerne burde spørge sig selv, om de ikke kunne gøre det bedre efter i dag. Ingen ramte noget der minder om topniveau, det skulle så lige glimtvis være Raska.

Peter Ross

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Min opfattelse af kampen er, at jeg tror at FCM på forhånd ville stille sig rimeligt tilfreds med et point i Farum

Dette skyldes de næste større kampe som vi skal ind i

Derfor stillede man med et lille "B-hold" ( lige som mod Viborg ? )

Det gør at der naturligvis ikke er helt de samme mekanismer, som du vil se med den optimale start-11´er

Dette hold havde naturligvis ikke forventet at skulle spille mod en mand mindre, og var tilsyneladende ikke skarpe nok til at udnytte denne situation

Simon P sagde jo sådan set også i et interview at de ikke havde spillet offensivt nok i det defensive, så at sige

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Altoriso Skrev:
> Min opfattelse af kampen er, at jeg tror at FCM på
> forhånd ville stille sig rimeligt tilfreds med et
> point i Farum

Det er også et fint udgangspunkt.

> Dette skyldes de næste større kampe som vi skal
> ind i
>
> Derfor stillede man med et lille "B-hold" ( lige
> som mod Viborg ? )

Der er for tiden ikke noget, der hedder A-, B- eller C-hold i FCM. Kortene bliver blandet på kryds og tværs, så det er svært at finde hoved og hale i noget som helst.

> Det gør at der naturligvis ikke er helt de samme
> mekanismer, som du vil se med den optimale
> start-11´er

De "mekanismer" (dejligt Morten Olsen-udtryk !) kan vi kigge langt efter. Erik har tidligere snakket længe om at kontinuitet er vigtigt på et hold, for at skabe en stamme, men den kontinuitet er åbenbart ikke så vigtig for tiden, hvor de vigtige kampe ellers står på stribe. Så snakker han om det vil koste senere, men hvis der senere kun er en midterplads at spille om, så er "satsningen" med rotations-princippet i mine øjne mislykket. Grobunden for de gode resultater skabes nu, hvor vores nærmeste konkurrenter også har mange kampe, og så nytter det ikke at smide dumme point som dem i dag, hvis vi for alvor vil gøre os gældende.

> Dette hold havde naturligvis ikke forventet at
> skulle spille mod en mand mindre, og var
> tilsyneladende ikke skarpe nok til at udnytte
> denne situation

Jeg kunne forstå hvis det var 2-3 mand, der ikke kunne omstille sig, men når så godt som alle 10 mark-spillere melder sig helt ud af kampen rent offensivt, så ser det meget mystisk ud. Presspillet fungerede ikke, kombinationsspillet fungerede ikke, viljen var gemt godt væk (set fra tribunen), der var ikke nogen klar plan over det offensive (lange bolde, virker hver gang... Bare ikke for os). Det eneste positive der er fra i dag, er at vi endeligt scorede på en dødbold, omend det vist var mere held end forstand !

Peter Ross

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Peter Ross Skrev:
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min opfattelse af kampen er, at jeg tror at FCM
> på
> > forhånd ville stille sig rimeligt tilfreds med
> et
> > point i Farum
>
> Det er også et fint udgangspunkt.

Hmm, der er Jeg ikke enig. Måske imod fck ville 1 point være en ok målsætning, men mod FCN burde det altid være sejren og alle 3 point vi går efter.
>
> De "mekanismer" (dejligt Morten Olsen-udtryk !)
> kan vi kigge langt efter.

Ikke for at flue-kneppe, men var det ikke "automatismer" som Morten Olsen opfandt;-)

Claus (BW#1145)

Re: Dadu OT. Att topscore

Indlæg af Claus (BW#1145) »

@topscore

Gider du ikke godt lade være med at citere hele det indlæg du svarer på? Det er drønirriterende at scrolle hele siden ned for blot at læse 3 linier.

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

jeg er ikke en del af noget som helst - men han har trods været her mere end 2 mdr. ikke........og 18 år er han heller ikke

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

jeg rejste en debat om en spiller og ikke hele FCM og ledelsen - synes det er dig, der er lige lovlig sensibel!

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

tænkte på, hvor mange kampe der skal til, før han har bevist at han er "DEN" spiller der skal være "fast" mand på holdet... Der er efterhånden så mange spiller i angrebet, at han snart må vise hvad der er gemt i ham. måske er det Eriks rotationssystem der gør at han ikke kommer til at spille med en "fast" angriber....men spørgsmålet er så om der er plads til Dadu, i klub der gerne vil være i toppen... det er vist ved at være i "11 time".........

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Jeg har tidligere været en af dem der troede meget på Dadu inden denne sæson, så lad mig starte med at gå lidt i forsvarsposition. ;-D

Det jeg så i bla. de sidste par kampe i foråret og træningskampen mod Horsens, fastslog for mig at vi her har en angriber der har en række rigtig gode værktøjer til at blive en succes. Og hvis man lige vælger at se på tallene så har han spillet mod Keflavik, Viborg og FCN fra start, og var han direkte årsag til begge mål mod Keflavik (Mål og Assist) samt med i opspillet til målet mod Viborg (og et mål samt ok karakter i keflavik), så helt ueffen har han altså ikke været.

Samtidig synes jeg også det skal med at han altså ikke har haft lette arbejdsbetingelser i front. I de 3 kampe jeg har set med ham har resten af holdet spillet under standard, og de løb der skal være omkring den faste spilstation har manglet. Det er betydeligt nemmere at spille den af hvis løbet er der allerede inden bolden er spillet, end hvis man skal levere den efter at vente 2 sec. og samtidig til en presset medspiller der ikke har rykket sig fri. I specielt de to første kampe synes jeg dog ikke at arbejdsindsatsen har været dårlig fra ham, han arbejder hårdt i front og forsøger at udfylde sin plads fint nok.

Når det så er sagt så er jeg da enig i en del af kritikken, for han har ikke altid været helt skarp på specielt nedtagninger med en mand i ryggen (hvor jeg ellers synes han virker stærk). Og så har han ikke rigtig formået at komme frem til nok afslutninger, men her synes jeg også produktionen af indlæg fra eks. Danny og CO i Viborg Kampen og Simon og Danny i FCN kampen var direkte fornærmende ringe.

Men jeg må sige at jeg efterhånden også er lidt bange for at han aldrig slår helt igennem i FCM. For det første fordi han mangler den sidste hurtighed i helt at passe ind i vores system, og for det andet fordi han pt. ikke spiller helt med den skarphed som jeg tror han har i boldomgangen (og ja det er nok snart sidste chance).

rasmusrønnebech

Indlæg af rasmusrønnebech »

jeg synes ikke at han er et "fejlindkøb", han har ikke levede op til forventningerne men jeg synes allerede at han har vist bedere takter i denne sæson i forhold til i sidste.
Jeg tror han for sit gennembrud i sæsonen 2007/08

Troldepus

Indlæg af Troldepus »

Som jeg ser det, formår han kun at "præstere" i de kampe hvor modstanderne er under vores niveau bl.a. keflavikk. (lur mig om hans mål i år ikke blir scoret mod lyngby og GF) jeg mener dog heller ikke han har verdens bedste betingelser. han passer ikke rigtigt ind i vores spilestil som jeg ser det, han er typen der bare skal bombe bolden ind. (det er han os god til) FCM spiller hurtigt spil og der synes jeg ikke rigtigt han kan være med. han mangler nogle af de ting som FCM priser højt, tekniske kvaliteter, hurtighed og stabilitet! det eneste han reelt kan er at afslutte.

Troldepus

Besvar