Beitar - FCK

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Kent

Beitar - FCK

Indlæg af Kent »

Sidder og ser kampen. Beitar har lige scoret til 1-0 og dermed står det lige.

Jeg kan ikke helt regne ud, hvad jeg mener:

FCK skal ryge ud:
Hvis de ryger ud nu, er de helt ude af Europa for i år. Udover at være skadesfro over det, kan det måske også betyde en mental nedtur for dem, da det er sæsonens store mål, og dermed kan sæsonen være en fiasko inden den er gået igang. Det kan koste i den hjemlige liga, som vi så efter nederlaget til Gorica

FCK skal videre:
SÅ kan de indtjene point til DKs koefficient, som gavner os alle, enten i Chl. eller UEFA. FCK har en smal trup, så et langt efterår med mange kampe kan gøre at det kommer til at koste i ligaen. Det gjorde det godt nok ikke sidste år, man da var de også ekstremt heldige med skader.

Hvad mener I?
Senest rettet af Kent 10. aug 2007, 14:16, rettet i alt 1 gang.

Dahl Nielsen

Re: Beitar - FCK

Indlæg af Dahl Nielsen »

Hvis FCK skulle ryge ud nu, så mener jeg, det nuværende hold har så meget rutine, at det stadigvæk kan formå at holde fanen højt i den hjemlige liga, hvor deres trup stadig virker stærkere end de andre 11 hold. Jeg vil personligt foretrække videre avancement (det bliver nok i UEFA Cup'en), da de så ville skrabe point sammen til Danmarks koefficient, mens deres smalle trup skal ud i ekstra mange kampe, hvilket kunne komme til at koste i SAS Ligaen.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

For humorens skyld skal FCK ud. Solbakken forbereder vel allerede sin undskyldning nu ?

"Vi bliver ikke udfordret nok i DK, de danske journalister har ikke nok respekt for Beitar, vi har ikke ramt topformen, vi er ikke rutinerede nok". Fortsæt selv.

Peter Ross

HKP

Indlæg af HKP »

Jeg synes de skal ud. For det første har de efterhånden opbrugt deres held-kvote, for det andet er Beitar mere skarpe, for det tredje var FCK´s CL-kampe elendige i sidste sæson. UEFA vil også kunne slide dem i forhold til ligaen...

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

De spiller ikke UEFA Cup, hvis de ryger ud i aften. Så er de helt ude af Europa.

Peter Ross

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

HKP Skrev:
-------------------------------------------------------
> UEFA vil også kunne slide dem i forhold til ligaen...

Jeg tror ikke de kommer i UEFA, hvis de ryger ud nu. Det er vist først hvis de ryger ud mod Benfica...

Jeg håber FCK går videre, og får samlet en masse point til Danmark, og dermed gavner dansk fodbold.

Jean / BW# 1238

Et live-link?

Nogen der har et live-link, som virker? :-)

Jean / BW# 1238

Så er FCK videre...

:-)

Kent

Re: Et live-link?

Indlæg af Kent »

Du kan få en liveopdatering: 1-1

LarsK

Indlæg af LarsK »

Med hensyn til diverse koeficienter, er jeg stort set ligeglad med hvor mange pladser Danmark får i UEFA cuppen/Champions League. Ingen af turneringerne har min interesse længere. Champions League er dødsyg fordi flere ligaer kan have 4 hold med, mens andre nationale mesterklubber ikke er med, så ikke meget mesterholdsturnering tilbage der!
UEFA cuppen har ligeledes tabt mig fuldstændig, ikke mindst pga gruppekampene, der bevirker at antallet af kampe på en sæson bliver for voldsomt til at jeg synes det er interessant, men også fordi CL holdene får en chance mere når de er slået ud af Champions League,
Kort sagt, så savner jeg de gamle cup turneringer der udelukkende bestod af knockout kampe, og hvor man ikke risikerede at der var tre engelske hold blandt de sidste 4.

Ryger FCK ud vil de højst sandsynlig få sværere ved at tiltrække profiller, og sværere ved at holde på dem de har, og de vil miste en betydelig indtægt, hvilket vil øge vores chancer i superligaen, som jeg synes er meget vigtigere end evt succes i europa....

Pis, der scorede FCK, kom så Benfica.....

/Lars

Jean / BW# 1238

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan få en liveopdatering: 1-1

He he, tak, Kent... :-)
Meeeen, det kan livescore.com, resultat.dk eller bold.dk også klare... :-)

Hausser

Indlæg af Hausser »

Fint de går videre, truppen er endnu mere smal end sidste år og der ligger sandsynligvis en del kampe og lurer forude for dem i Europa, så de kan ikke spille med de samme 14 spillere hver gang, man kan bare se hvor slidte nogle af vores spillere allerede ser ud..

Kent

Indlæg af Kent »

Til gengæld er der en del penge at hente i UEFA'en for en klub som os. Hvis vi ryger i gruppespillet kan vi måske hente 20 mio kr i præmiepenge, tv-indtægter osv. Det er altså rigtig mange penge for en klub som os, der vel har en omsætning på omkring 40-50 mio kr.

Det gode ved at FCK sandsynligvis går videre nu er, at de så skal møde Benfica i næste uge inden kampen mod os. Så er det ikke kun os, der tropper op med trætte ben efter en europæisk kamp. Når de allerede nu tager chancer med Würtz er der også en god mulighed for at han er skadet eller spares i kampen mod os.

HKP

Indlæg af HKP »

ok. tak for infoen...

Men som det ligger nu, holder de sig vist i gamet...

LarsK

Indlæg af LarsK »

Det kræver selvfølgelig at vi kommer i gruppespillet, hvilket vi også kan komme selvom FCK ryger ud. Som jeg ser det er et FCK exit bedre for vores chancer i superligaen, end hvis de igen kommer med i CL. Selvfølfelig vil mange års dansk succes i Europa måske give et hold mere i uefa cuppen, men jeg tror at FCK`s gevinst er forholdsvis større end den "gevinst" fodbold Danmark vil få ud af det.
Og så længe at jeg er så kedelig at jeg foretrækker dansk succes frem for europæisk succes, må FCK tabe alle de kampe de har lyst til (-:

/Lars

Besvar