Morten Rasmussen slipper for karentæne

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lind

Morten Rasmussen slipper for karentæne

Indlæg af Lind »

Morten Rasmussens "scoring" mod FCK for ingen konsekvenser, og han kan derfor være med mod FCM, på søndag.

http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=31272

lind
Senest rettet af Lind 20. apr 2005, 12:47, rettet i alt 1 gang.

BW # 163

Re: Morten Rasmussen slipper for karentæne

Indlæg af BW # 163 »

lind skrev:
-------------------------------------------------------
> Morten Rasmussens "scoring" mod FCK får ingen
> konsekvenser, og han kan derfor være med mod FCM,
> på søndag.

Det må forventes at vi alligevel snupper 3 point. Ser hverken ham eller resten af GFs bisser som nogen trussel mod en sejr. Til gengæld må vi håbe at dommeren er OBS på deres svinestreger...

BW # 163

YahooSeeker [Bot]

Re: Morten Rasmussen slipper for karantæne

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Bisser? Det må du uddybe. AGF har fået 34 gule kort (0 røde) i sæsonnen indtil nu, svarende til en 7. plads på opgørelsen over kort i 2004/2005. FCM har fået 31 gule kort, men kan til gengæld supplere med David Nielsens fine sæsonstart i Aalborg som et spændende kuriosum når vi taler bisser...
Ser vi på individualisterne har DN 9 gule kort mens AGF's nærmeste "rival" har 7.

Ser du en anden turnering end resten af landet, eller hvori består det specielt bissede i AGF?

Fisker K

Indlæg af Fisker K »

Nu er alle gule kort der uddeles jo ikke pga af bisse-handlinger og nogle spillere slipper ofte for de gule kort på trods af at de spiller hårdt. Du vil måske være enig med mig i at Sebastian Svärd spiller ret hårdt, men manden har dog kun indkasseret 1 gult kort i de 15 kampe han har spillet.

Jeg synes dit indlæg giver udtryk for en ret subjektiv holdning overfor din favoritklubs spillestil og vil vove at påstå at hoveddelen af andre fodboldfans i Danmark synes at AGFs hold består af relativt mange bisser.

Kenneth

YahooSeeker [Bot]

Selvfølgelig er jeg subjektiv, når min klub bliver uberettiget svinet. Jeg tror du har ret i, at mange mener AGF spiller hårdt, men kig på statistikken: FCM og AGF er meget lige og i øvrigt to af de kun tre klubber der endnu ikke har fået et eneste rødt kort i 2004/2005. Bisser? No Way. Den påstand må I til Herfølge med. Der er episoder i alle klubber - det er jo ikke skak. Men lad os få BW163 på banen med en præcisering af hvorfor han synes AGF er sådan nogle bisser?

YahooSeeker [Bot]

Nemlig, gule kort og røde for den sags skyld er ikke ensbetydende med at man er en bisse.

Zidan hev et par gule kort for latterlige jubler, og et rødt for at brokke sig i spiller-tunnellen.

Desuden fik Zidan sørget for at Peric blev smidt ud uden grund. Så der er en del der skal fjernes hvis vi skal bruge kort til at vurdere om det er bisser.

Vi plejer at anvende antallet af skader mod GF i forhold til mod andre klubber. Men det kan jo være et tilfælde for eks. Farlige og Samuel (Claus Madsen) går jo i stykker ufatteligt let, så måske vi (eller GF) bare har været uheldige med de mange skader netop i de kampe...

Fisker K

Indlæg af Fisker K »

Hvis du nu vil tale statistikker så må DBUs fairplaykonkurrence være et mere tilstrækkeligt mål for hvor bisset et hold er end antal kort. Her har FCM de sidste 4 år været i top 4. Tilsvarende har AGF ligget blandt de 4 dårligste i konkurrencen i denne periode...
Så ifølge statistikkerne er AGF et af de hold som spiller ret hårdt.

Kenneth

YahooSeeker [Bot]

Ja den er go. Om lidt kommer Ravnen og påstår at Jylland kun går til Limfjorden.
Hyg jer, men prøv nu for pokker at komme med en god forklaring på hvorfor I mener AGF er sådan nogle bisser.

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Det første eksempel jeg kommer til at tænke på er kampen mellem AGF og FCM i september, hvor Frank Kristensen og Mikkel Thygesen begge måtte udgå inden der var spillet 20 min. Begge måtte udgå efter meget hårde "tacklinger" fra AGF spillere. Derudover er der selvfølgelig de forskellige sager med Brian Steen og Tøfting som er med til at folk har det indtryk af AGF.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Swingking skrev:
-------------------------------------------------------
> Selvfølgelig er jeg subjektiv, når min klub bliver
> uberettiget svinet. Jeg tror du har ret i, at
> mange mener AGF spiller hårdt, men kig på
> statistikken: FCM og AGF er meget lige og i øvrigt
> to af de kun tre klubber der endnu ikke har fået
> et eneste rødt kort i 2004/2005. Bisser? No Way.
> Den påstand må I til Herfølge med. Der er episoder
> i alle klubber - det er jo ikke skak. Men lad os
> få BW163 på banen med en præcisering af hvorfor
> han synes AGF er sådan nogle bisser?

Hver eneste gang vi møder jer får vi 2-3 spillere langtidsskadet pga. vanvittigt hårde tacklinger. Tag nu en spiller som Leon Andreasen. I weekenden lavede han en vanvittig stempling, uden at få kort. I en tidligere kamp mod Randers slog han en RFC-spiller i maven udenfor dommerens synsfelt. Små svinestreger ser man oftere i modgang end medgang, hvilket forklarer en del for AGFs vedkommende.

Men nu du er så glad for statistik skulle du måske tage et kig på fair-play-stillingen, som FCM fører ?.

Derfor mener jeg vi har retten til at kalde andre hold bisser - herunder AGF.

Desuden mener jeg også det er "bisset" at spille videre når en af modstanderens spillere netop er blevet klippet ned, ( hint hint - kampen i weekenden mod FCK )

Men du vil sikkert hævde at AGF står for det polerede fodboldspil og generelt fair-play, og ikke spiler "hårdt" ?

BW # 163

YahooSeeker [Bot]

Er det forkert at vi har fået mange dumme gule kort fra Zidan uden at det havde noget at gøre med at han var en bisse? Er det forkert at Peric fik et rødt kort uden at skulle have haft det, dvs. han ikke var en bisse?

Det er sløjt og et tydeligt tegn på at du godt kan se at gule kort ikke helt holder som en afgørende faktor, når du svarer sådan...

Men selv hvis vi tog fairplay som afgørende, uden at skele til hvilke svine-streger der ikke bliver opdaget og hvilke skader hold får mod specifikke hold, så har du en dårlig sag...

Indtil videre i denne sæson:

1. FCM
8. AGF

Sæson 2003/2004:

4. FCM
10. AGF

Sæson 2002/2003:

3. FCM
12. AGF

Sæson 2001/2002:

1. FCM
9. AGF

Sæson 2000/2001:

2. FCM
10. AGF

1999/2000:

6. AGF

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Tjah, han rejse sig op af sig selv kort efter. Men hvad vil I så kalde Linderoths efterfølgende tackling på Grahn?

Personligt har jeg dog opgivet at finde ud af DBUs Fair Play Konkurrence. Det er fint nok, at I fører, det er ikke så meget det. Men når positivt spil er en del af bedømmelsen, kan man undre sig over, at Viborg ligger, hvor de gør. Det er sgu umueligt at finde ud af, hvad der vægter hvor meget.
Publikums opførsel kan måske trække lidt ned i vores tilfælde, men så burde FCK og BIF måske ligge længere nede......
Som sagt har jeg opgivet. Nogen af holdene ligger meget underligt placerede i mine øjne.

Og så synes jeg, at jeres syn på AGF er lidt forældet. Spillet er slet ikke så hårdt, som det var under Tøffe og BSN. Nu er fodbold jo en kontaktsport, og der bliver givet og taget. Jeg har da selv sidder og kigget på en kamp, hvor jeg syntes, at AGF spillerne blev slagtet. Generelt bliver det pevet for meget i Danmark. Måske derfor niveauet i ligaen er så pinligt ringe. I synes jo selv, at David Nielsen er en god spiller (det er i hvert fald mit indtryk), men han er jo samtidig en af de mest svinske spillere i ligaen. Så velkommen i klubben af svinerhold!

YahooSeeker [Bot]

Jeg synes det er fint at DBU går ind og laver en liste med kriterier som de ønsker fodbolden i danmark skal følge.

Problemet er at man ikke kan se de forskellige begrundelser for karaktergivningen samt de uddelte point..

DBU folkene kan meget hurtigt komme til at sidde og dømme subjektivt udfra bla. medie pres osv.

DBU angiver desuden ikke hvordan disse point er blevet opgjort...

Har de et dommer panel til kampene bestående af flere forskellige personer og deres uafhængige udsagn ligger til grund for karaktergivningen? Eller er det en enkelt person udvalgt af dbu som lige grifler et par noter ned?

Jeg vil gerne vide hvilken metode og ikke mindst hvem der afgiver stemmerne før jeg vil bruge den slags statistikker til noget..

Men for at vende tilbage til problemet med om AGF er bøller/bisser. Leon Andreasen er gået over stregen et par gange uden tvivl og han er en person som går forrest som den eneste på det nuværende hold men det er trods alt sjældent. Resten af spillerne er bestemt ikke bisser. Ulander går også ind for en meget kontant stil og ofrer sig gerne men han er ikke svinsk. Alle spillere kan komme for sent og lave grimme tacklinger. Jeg husker mange episoder med jeres egen frandsen som laver tacklinger der kan give benbrud.

Tidligere har AGF været et hold med rigtig mange "typer" som ikke gik af vejen for en god kamp på banen; BSN, Tøffe, stampe, piechnik osv. Alle har også lavet mange tacklinger hvor de er kommet for sent. Nogen mere svinske end andre. Agfere kan godt lide typer som kæmper og tackler så det synger. Det savner vi bestemt pt. hvilket også kan aflæses i tabellen. Jeg tror de fleste hold skal have en type som går ind og tager kampene + tævene..

Men at blive ved med at hive eksemplet frem med kampen i århus, som jeg så på stadion er grotesk.. Den første skade som jeg ser den var kamp om bolden hvor begge spiller kommer ned i en glidende tackling og jeres mand kommer uheldigt ind i den.. Det sker altså i fodbold! Den anden kan jeg ikke huske.. Men at dømme et helt hold på den baggrund er snæversynet..

Besvar