Hvor mange af jer så situation omkring David Nielsen's røde kort i Onside?
Jeg fatter ikke hvorfor medierne kør sådan hetz mod ham. Overdriver så voldsomt og prøver danne et skræk billed af David Nielsen. Jeg tror og frygter at det påvirker alle fodboldfans og dommernes syn på ham.
Det røde kort for simpelthen for plat. Hvor mange spillere ser man ikke slå hånden væk på en modspiller der prøver at gi hånd i en kamp? Det spark er så langt fra Horsens spilleren og snitter knap nok hans hånd. Var det ben og hovede, kunne jeg godt forstå det. Men det der ser man så ofte i fodboldkampe og aldrig gir det noget.
Så viser onside et klip hvor David Nielsen skubber en horsens spiller med skulderen, efter han lige har afleveret, og kalder det "det røde felt".
Simpelthen så plat hvordan man prøver at skabe sådan et billede bare for at kunne smække noget drama i fjernsynet
Medie Hetz mod David Nielsen?
-
Persian_Wolf
Medie Hetz mod David Nielsen?
Senest rettet af Persian_Wolf 30. jul 2007, 08:12, rettet i alt 1 gang.
-
BW # 163
Re: Medie Hetz mod David Nielsen?
Det svarer til Beckhams røde kort mod Argentina i VM-semifinalen for nogle år siden. Det er et helt korrekt rødt kort, en hævnagt, der ikke hører til på en fodboldbane. Han gik også til den med de høje albuer og eftertackling i øvrigt.
Han er en meget hård hund på en fodboldbane, så hetzen er vel berettiget ?.
Han har et seriøst problem med sit temperament.
BW # 163
Han er en meget hård hund på en fodboldbane, så hetzen er vel berettiget ?.
Han har et seriøst problem med sit temperament.
BW # 163
-
Persian_Wolf
Hævnagt kan vel defineres på mange måder.
En ting er at han har en hård spiller, en anden ting er når medierne puster mere op. Der er ingen tvivl om det vil påvirke dommmere i kampene. For hver takling og hovedstødsduel af David Nielsen vil pludselig pr automatik blive set langt hårdere end det egentlig er.
Hårde spillere findes der er masser af. Nielsen er bare den som man altid vil gør ekstra ud af fortælle om.
En ting er at han har en hård spiller, en anden ting er når medierne puster mere op. Der er ingen tvivl om det vil påvirke dommmere i kampene. For hver takling og hovedstødsduel af David Nielsen vil pludselig pr automatik blive set langt hårdere end det egentlig er.
Hårde spillere findes der er masser af. Nielsen er bare den som man altid vil gør ekstra ud af fortælle om.
-
Kent
Jeg så lige udvisningen - jeg synes også den er tynd. Han rammer ham vel nærmest ikke, og det er på hånden. Jeg kunne forstå hvis han for alvor havde sparket ud efter ham, men det der, synes jeg også er plat. Når man ser spillere, der slipper afsted med at plante albuer i hovedet på andre og lignende ting, så synes jeg det er til grin at dommeren går så meget op i disse ting.
-
YahooSeeker [Bot]
Slag eller forsøg på slag og spark eller forsøg på spark på en modstander, skal straffes med et direkte rødt kort ifølge fodboldloven..
/Jesper
/Jesper
-
YahooSeeker [Bot]
David spiller til grænsen og efter min mening tit over. Han sparker ud efter ham som hævn, så et klart rødt kort. Syntes næsten at Ailtons er mindre. David er og bliver et svin på en boldbane, ligesom så mange andre. Syntes ikke det er uden grund at der er lokus på ham. Jeg ved ikke om det er en bevidst stil han har som for eksempel Peter møller eller om han bare ikke er klogere. Vi har selv en spiler som Dadu som tit også spiller lige til grænsen og lidt over. Han har det bare på en lidt anden måde,
-
Persian_Wolf
Af hvad jeg kan se, så forsøger David Nielsen af vifte Horsensspillerens hånd med ene fod.
Man ser alt for tit i fodbold at modspiller prøver at give hånd til en spiller som lige er blevet tacklet. Alt for tit i provokation. Vil vove at påstå at 8 ud af de 10 gange, vælger modspilleren af vifte modspillerens hånd væk med hånd , skulder, bryst eller ben. Uden at det overhovedet føre til noget.
Det er bare en interne mentale kamp der er imellem spillere på en bane.
Man ser alt for tit i fodbold at modspiller prøver at give hånd til en spiller som lige er blevet tacklet. Alt for tit i provokation. Vil vove at påstå at 8 ud af de 10 gange, vælger modspilleren af vifte modspillerens hånd væk med hånd , skulder, bryst eller ben. Uden at det overhovedet føre til noget.
Det er bare en interne mentale kamp der er imellem spillere på en bane.
-
YahooSeeker [Bot]
BW 2479 Skrev:
-------------------------------------------------------
> David spiller til grænsen og efter min mening tit
> over. Han sparker ud efter ham som hævn, så et
> klart rødt kort. Syntes næsten at Ailtons er
> mindre. David er og bliver et svin på en boldbane,
> ligesom så mange andre. Syntes ikke det er uden
> grund at der er lokus på ham. Jeg ved ikke om det
> er en bevidst stil han har som for eksempel Peter
> møller eller om han bare ikke er klogere. Vi har
> selv en spiler som Dadu som tit også spiller lige
> til grænsen og lidt over. Han har det bare på en
> lidt anden måde,
DN har altid været et svin på en bane;tror heller ikke lige det er studenterhuen,der trykker.Men altså.....hvor var det flot igår.Efter to dårlige præstationer går de hen og barberer BIF komplet.Det vidner om moral at knække et hold,der troede de skulle hente selvtillid på udebane....høhø.Fantastisk indsats.
-------------------------------------------------------
> David spiller til grænsen og efter min mening tit
> over. Han sparker ud efter ham som hævn, så et
> klart rødt kort. Syntes næsten at Ailtons er
> mindre. David er og bliver et svin på en boldbane,
> ligesom så mange andre. Syntes ikke det er uden
> grund at der er lokus på ham. Jeg ved ikke om det
> er en bevidst stil han har som for eksempel Peter
> møller eller om han bare ikke er klogere. Vi har
> selv en spiler som Dadu som tit også spiller lige
> til grænsen og lidt over. Han har det bare på en
> lidt anden måde,
DN har altid været et svin på en bane;tror heller ikke lige det er studenterhuen,der trykker.Men altså.....hvor var det flot igår.Efter to dårlige præstationer går de hen og barberer BIF komplet.Det vidner om moral at knække et hold,der troede de skulle hente selvtillid på udebane....høhø.Fantastisk indsats.