Status for dagens runde.

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
YahooSeeker [Bot]

Status for dagens runde.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Burde Brøndby ikke fyre Tom Køhlert?
Han har ikke ikke klassen til at udnytte Brøndby truppens store potentiale.
- Iøvrigt, hvad pokker vil de med Zimling, jeg mener ikke de mangler en central midtbane spiller, men mere end forsvarsspiller.

AGF, ja hvad kan man sige?
- Uanset hvad, så kan det ikke lykkes for dem. Tabe til Horsens, som de kommer til at ligge nede og kæmpe med, i den tunge ende, er ikke ligefrem en fantastisk start.

Nordsjælland tror jeg, bliver sæsonens store positive overraskelse, sammen med Randers.

Som jeg ser det, kommer denne sæson, til at blive den tætteste længe, FCK er til at tale med igen, nu er det bare om de andre top klubber kan vise deres værd.

Hvad mener I?
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 19. jul 2007, 15:05, rettet i alt 1 gang.

Allan B.

Re: Status for dagens runde.

Indlæg af Allan B. »

Brøndby, AGF og FCK var decideret uheldige i går. - FCK vil klare sig godt, men bliver måske ikke så suveræne i år, men det kunne også være det samme. - Brøndby tror jeg bliver rigtig skarpe i år, især hvis de får Zimling, som måske lige er den ledertype, de står og mangler, en der kæmper for holdet. - AGF er der nok grund til at være bekymret for. Ove P. har jo udtalt, at truppen mangler noget bredde og rutine. Men for dansk fodbold som helhed håber jeg de klarer frisag.

YahooSeeker [Bot]

Re: Status for dagens runde. EfB- Bif

Søren H Skrev:
-------------------------------------------------------
> Burde Brøndby ikke fyre Tom Køhlert?
> Han har ikke ikke klassen til at udnytte Brøndby
> truppens store potentiale.
> - Iøvrigt, hvad pokker vil de med Zimling, jeg
> mener ikke de mangler en central midtbane spiller,
> men mere end forsvarsspiller.
>
For det første vil jeg sige at jeg er glad for at Esbjerg vandt, noget som jeg kke havde troet efter deres træningskamp mod os. Også fordi endnu et røndby nederlag kan være med til at drive usikkerheden ind i truppen igen.

Jeg sad og fulgte kampen rimeligt tæt og har et par observationer.

Esbjerg spillede overraskende godt. Deres midtbane med Jesper Jørgensen og Jesper Mkkelse, er altså kres for kendere. Iøvrigt spillede de usædanligt direkte og formår altså altid at have to mand i de farlige felt, noget de fleste hold har problemer med. Jeg skal holde noget mere øjemed dem end jeg havde regnet med.

Brøndby forsøger sig igen med 4-3-3 noget som overhovedet ikke fungere for dem. Duncan står hele tiden alene i angrebet, og de fomår ikke at få en mand ind og støtte ham. Det betyder også at de ikke uanset boldbessidelse bliver rigtigt farlige.

YahooSeeker [Bot]

Re: Status for dagens runde. AGF-Horsens

Søren H Skrev:
> AGF, ja hvad kan man sige?
> - Uanset hvad, så kan det ikke lykkes for dem.
> Tabe til Horsens, som de kommer til at ligge nede
> og kæmpe med, i den tunge ende, er ikke ligefrem
> en fantastisk start.

Jeg ved ikke hvorfor folk placere Horsens i nedrykker kategorien. Dem der så træningskampen mod os i Vildbjerg vil vide at det spil som Horsens vil praktisere i år er meget mere offensivt. Specielt synes jeg de er ret gode til at lave hårdt press i perioder og så falde tilbage. Det tvinger modstanderen til at tilpasse sig. Derudover så har de altså nogle hurtig folk oppe foran. Jeg er overbevist om at de nok skal placere sig solidt væk fra bunden.

AGF...Ja det kan stadig blive både fugl og fisk. Det jeg så var lige så lotto præget som det plejer. Altid en ubehagelig modstander, men jeg tror de skal kæmpe for at blive oppe. Spørgsmålet for mig bliver hovedsageligt om e kan få skabt noget struktur, og få en stamme som de så kan forstærke tl vinter.

YahooSeeker [Bot]

Re: Status for dagens runde. FCK-FCN

Søren H Skrev:
> Nordsjælland tror jeg, bliver sæsonens store
> positive overraskelse, sammen med Randers.
>
> Som jeg ser det, kommer denne sæson, til at blive
> den tætteste længe, FCK er til at tale med igen,
> nu er det bare om de andre top klubber kan vise
> deres værd.
>
> Hvad mener I?

Nordsjælland....Jeg ved ikke om jeg tror de bliver en positiv overraskelse. FCN har vel det niveau som de havde sidste år. Jeg ser ikke styrkeforholet i forhold til de andre hold som ændret til denne sæson. Jeg tror heller ikke vi skal lægge noget speielt i sejren over FCK ud over det er jo en af den rare slags :-)

FCK... Intet er ndret, de er favoritten. Jeg hørte i Radioen at de vadee i chancer og ikke kune få den puttet ind det bliver de nok ikke ved med hvis man kender dem. Synes dog det var interessant, at Ståle IKKE valgte at sende Gravgaard frem i slutningen som han plejer.

YahooSeeker [Bot]

Re: Status for dagens runde. Randers-Viborg

Søren H Skrev:
> Nordsjælland tror jeg, bliver sæsonens store
> positive overraskelse, sammen med Randers.

Randers ved jeg simpelthen ikke nok om til at kunne vurdere. Tæneren er for mig et ubeskrevet blad, og jeg kan slet ikke finde rundt i truppen. Lad os nu se. Jeg spår dem til en træls eksistens i bunden, pecielt fordi jeg tror Horsens rykker forbi dem.

Viborg...Ak ak ak ja mine topfavoritter til nedtykning. Hørte godt nok kun kampen i radioen men jeg er sikker på at Viborg allerede er inde i en negativ tankegang der kan mærke dem hårdt fra starten af sæsonen og dermed være afgørende for hele sæsonen.

Viborg

Indlæg af Viborg »

Fair nok - vi kan ikke løbe fra at have tabt. 2-0 er 2-0 uanset hvor lige kampen har været.

Nu har jeg set kampen - så jeg VED at Viborg spillede meget bedre end de på noget tidspunkt gjorde hele sidste sæson. Derfor ville måske vove at se længere end min egen næse hvis jeg var FCM fan. Sæsonen er trods alt ikke afgjort efter en kamp.

De 5 nye viste at de ville kæmpe for holdet, de løb og sled allesammen og jeg er sikker på de nok skal blive en gevinst.
Jeg har tidligere skrevet herinde at jeg er nervøs for forsvaret - og det er jeg ikke mindre efter kampen i går. Det så ikke alt for godt ud og så er vi ramt af 3 skader i en i forvejen, ikke alt for bred forsvarskæde - der kunne vi godt bruge 1-2 forstærkninger inden vinduet lukker.

Det var en meget lige kamp hvor overtaget bølgede frem og tilbage og havde Højer scoret på straffe er jeg sikker på vi havde fået point med derfra.

De to mål var nogle trælse mål at lukke ind. Det første halvredder John, men Dalsgaard er hurtigst fremme ved bolden og kan prikke den ind.

Ved det andet kommer der en lang bold i vores højre side, Kryger (vores fantastiske højre back) helkikser en tæmning og spiller i stedet en Randers spiller fri i feltet, han ligger den så stille forbi målmanden og Dalsgaard prikker den igen ind..

Ærgeligt nederlag - men som viborg fan er jeg meget optimistisk for de spillede som sagt meget bedre end sidste år. Og taget det i betragtning at alle 5 nye startede inde, er jeg meget fortrøstningsfuld.

BW#2264

Indlæg af BW#2264 »

Viborg Skrev:
> Fair nok - vi kan ikke løbe fra at have tabt. 2-0
> er 2-0 uanset hvor lige kampen har været.
>
> Nu har jeg set kampen - så jeg VED at Viborg
> spillede meget bedre end de på noget tidspunkt
> gjorde hele sidste sæson. Derfor ville måske vove
> at se længere end min egen næse hvis jeg var FCM
> fan. Sæsonen er trods alt ikke afgjort efter en
> kamp.

Nu så jeg også kampen (Live på Essex park) og vil godt give dig ret i at Viborg spillede bedre end på noget tidspunkt sidste år, men der skal vel heller ikke så meget til, vel? ;)

> De 5 nye viste at de ville kæmpe for holdet, de
> løb og sled allesammen og jeg er sikker på de nok
> skal blive en gevinst.

Så du Simon Nagel? Jeg har da sjældent set én mand have så mange kiksede aktioner og boldtab. Ikke en god mand i går. Sennels? MEGET anonym. Furuseth Olsen - endnu mere anonym - eneste tidspunkt jeg lagde mærke til at han overhovedet var med, var da det blev annonceret at han forlod banen. Og så fik ham Persson-tingen en totalt stupidt gult kort.
Eneste af de grønblusede nyindkøb jeg kunne se et lys i, var ham Rurik Gislasson - han gjorde det til gengæld også ret fint.

> Jeg har tidligere skrevet herinde at jeg er nervøs
> for forsvaret - og det er jeg ikke mindre efter
> kampen i går. Det så ikke alt for godt ud og så er
> vi ramt af 3 skader i en i forvejen, ikke alt for
> bred forsvarskæde - der kunne vi godt bruge 1-2
> forstærkninger inden vinduet lukker.
>
> Det var en meget lige kamp hvor overtaget bølgede
> frem og tilbage og havde Højer scoret på straffe
> er jeg sikker på vi havde fået point med derfra.

Men det gjorde han ikke - fin redning af Kevin Stuhr, som jeg i øvrigt mener kandiderer til en top 3 placering over bedste keeper i ligaen.

> De to mål var nogle trælse mål at lukke ind. Det
> første halvredder John, men Dalsgaard er hurtigst
> fremme ved bolden og kan prikke den ind.
>
> Ved det andet kommer der en lang bold i vores
> højre side, Kryger (vores fantastiske højre back)
> helkikser en tæmning og spiller i stedet en
> Randers spiller fri i feltet, han ligger den så
> stille forbi målmanden og Dalsgaard prikker den
> igen ind..

Kryger blev gang på gang rundbarberet af både Carsten Fredgaard, og da han gik ud,Fabinho. De to mål kom begge efter at henholdsvis Fredgaard og Fabinho havde rundet ham ovre i VFF's højreside, og var regulære mål, efter gennemspil...

>
> Ærgeligt nederlag - men som viborg fan er jeg
> meget optimistisk for de spillede som sagt meget
> bedre end sidste år. Og taget det i betragtning at
> alle 5 nye startede inde, er jeg meget
> fortrøstningsfuld.

Hvis jeg var Anders Linderoth ville jeg nok ikke vælge at sætte alle 5 nye på banen næste gang, men problemet er bare at alternativerne er dårligere - hvilket ikke er så skide godt for VFF... Men herligt for os andre

Viborg

Indlæg af Viborg »

Nej det skal der ikke - men idet det er det jeg vælger at sammenligne med ser jeg meget lyst på fremtiden.

Ja jeg så Simon og hvis du kigger på diverse fora og fx viborg stift vil du se at alle Viborg fans er enige om at han vel næsten var bedste Viborg mand - blandt dem der synes det hører også Steffen højer og Anders Linderoth.

Fint du synes ikke de imponerede, men det synes jeg :)

Nej Højer scorede ikke - det var også ekstremt dårligt sparket og jeg vil mene at det er skidt hvis en sas keeper ikke redder sådan et spark. Udover det tror jeg også Kevin kan blive en profil for Randers og en af de bedste keepere - men vil lige se ham holde niveauet i mere end en kamp.

Jeg har ikke noget imod at AL sætter alle 5 nye ind på samme tid - de kan ligeså godt lære det fra start og præcis som du siger er de allesammen forstærkninger og netop derfor synes jeg også ligeså godt de kan starte inde allesammen og lærer hinanden at kende.

uschel

Re: Status for dagens runde. EfB- Bif

Indlæg af uschel »

Hekler Skrev:
> > >
> For det første vil jeg sige at jeg er glad for at
> Esbjerg vandt, noget som jeg kke havde troet efter
> deres træningskamp mod os. Også fordi endnu et
> røndby nederlag kan være med til at drive
> usikkerheden ind i truppen igen.
>
> Jeg sad og fulgte kampen rimeligt tæt og har et
> par observationer.
>
> Esbjerg spillede overraskende godt. Deres midtbane
> med Jesper Jørgensen og Jesper Mkkelse, er altså
> kres for kendere. Iøvrigt spillede de usædanligt
> direkte og formår altså altid at have to mand i de
> farlige felt, noget de fleste hold har problemer
> med. Jeg skal holde noget mere øjemed dem end jeg
> havde regnet med.
>
>

Hvordan kan det komme bag på dig at esbjerg var godt spillende igår, Baseret udfra hva jeg har hørt om vores trænings kamp mod dem spillede de faktisk en meget god kamp mod netop os

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

uschel

Re: Status for dagens runde. AGF-Horsens

Indlæg af uschel »

Hekler Skrev:
> >
> AGF...Ja det kan stadig blive både fugl og fisk.
> Det jeg så var lige så lotto præget som det
> plejer. Altid en ubehagelig modstander, men jeg
> tror de skal kæmpe for at blive oppe. Spørgsmålet
> for mig bliver hovedsageligt om e kan få skabt
> noget struktur, og få en stamme som de så kan
> forstærke tl vinter.

Jeg giver dig helt ret det er ik til at sige hvordan det ender med AGF, men baseret på igår tror jeg meget på dem. De var i mine øjne klart bedre end Horsens men meget uheldige i en del afslutnings situationer, men ude på banen formår de at spille godt fodbold. Men bolden skal altså i kassen. Men hold op en opbakning de har. Den må gøre de fleste hold misundlige

uschel

Re: Status for dagens runde. FCK-FCN

Indlæg af uschel »

Jeg så fcn fck på tv. Jeg kan ikke rigtig se hvorfor folk stadig kan blive overrasket over at fcn spiller godt. De har et godt hold på papiret og spiller godt fodbold længere er den ikke
Mht til selve kampen igår så havde FCK ganske rigtig en del gode chancer men det havde fcn altså osse. Et uafgjort resultat ville have været ok men sådan gik det heldigvis ikke

Fck er i mine øjne klart svækkede specielt på midten. Personlig mener jeg ik at Wurtz har klassen hvorimod Silberbauer spillede rigtig godt

Besvar