Træningsrapport uge 28

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Arff

Re: Træningsrapport uge 28, tirsdag

Indlæg af Arff »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kunne da umiddelbart godt forestille mig
> Salami som højre back hvis Røll tager hans plads
> på den centrale midtbane. Salami er hurtig,
> nærkampsstærk og god til at føre bolden frem, gode
> ingredienser for en back. Spørgsmålet er bare om
> det ville være en bjørnetjeneste.
> Lawal kunne måske også?

Det ville da være dumt at "ofre" en af vores centrale midtbane spillere, når vi kun har fire til at dække de to pladser.
Fire centrale midtbane spillere til 45 kampe, er hvert fald ikke for lidt :)

Sivebæk spillede højre back til træning i dag, men jeg er tror ikke det er noget vi skal ligge mere i, end at det lige var der vi manglede en spiller unden dagens træning :)

Kent

Indlæg af Kent »

Arff Skrev:
> Sivebæk spillede højre back til træning i dag, men
> jeg er tror ikke det er noget vi skal ligge mere
> i, end at det lige var der vi manglede en spiller
> unden dagens træning :)

Specielt ikke når han jo er udlejet til Skive det næste ½ år ;-)
Vi mangler helt klart en ekstra højre back, og det er vel helt sikkert at FCM leder efter en - om det så lykkes at finde en, hvor kvalitet og pris passer sammen, er en anden sag.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ravnen Skrev:
> Jeg kunne da umiddelbart godt forestille mig
> Salami som højre back hvis Røll tager hans plads
> på den centrale midtbane. Salami er hurtig,
> nærkampsstærk og god til at føre bolden frem, gode
> ingredienser for en back. Spørgsmålet er bare om
> det ville være en bjørnetjeneste.
> Lawal kunne måske også?

Lawal har været prøvet på højre back, men det var ikke noget større succes.
Der skal købes ind, vi har ikke umiddelbart en oplagt reserve for Kolja, der kan holde over længere tid.

> Hvad er der af højre backs på 2 div
> holdet/akademiet?

Niklas Lysemose spiller højre back på ynglinge, men om der er nogen fremtid i ham, er jeg lidt tvivlende overfor.
På 2. holdet spiller mange forskellige på højre back. Lindkvist havde den selvfølgelig l lange tider i foråret, ellers har også Christian Gyldenöhr og Jeppe Quist spillet der, men de er heller ikke fremtiden i mine øjne.

Peter Ross

YahooSeeker [Bot]

Re: Træningsrapport uge 28, tirsdag (Simon)

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg vil gerne tilføje.

Hvis det havde været mig der var træner, så havde jeg sendt simon i bad, eller sat ham på B-holdet, efter den opvisning han lagde for dagen.

Det hele startede ellers godt, og Simon lagde ud i godt humør da han stod for en del af opvarmningen af truppen. Men allerede i dribleøvelserne hvor han ellers er i en klasse for sig slog det klik. En dårlig aflevering i en af konkurencerne hvor Troest, tror jeg han var i gruppe med, kom til at løbe ind i ham, reagerede han ved ikke at fuldføre i bar trods. Det betød at Røll der skulle have løbet sidste tur, bare blev ladt i stikken.

I småspils øvelsen var der utrolig høj intensitet, og man kunne hele tiden høre sammenstødene, man er ikke i tvivl om at der er konkurrence om pladserne. Her var det ved at udvikle sig lidt da Simon og Baba som beskrevet gik noget hårdt til hinanden, noget der fik Erik til at afbryde øvelsen omgående og hive kamphanerne i hvert sit ringhjørne.

Under spil til to mål, var den så helt gal med Simon, han slog op i banen hver gang det viste sig han ikke fik bolden eller hvis han mistede, det betød at A-holdet faktisk ikke fungerede, og det bar Baba, Madsen, Salami....holdet der var mest målfarligt.

I løbespillet til sidst gjorde han sig selv pinlig, ved simpelthen ikke at løbe en af turene. I kontrast meldte madsen sig til en ekstra tørn fordi det så passede med hold.

Man kunne godt tage at bytte Madsen og Simon ud, der er efter min mening en der trænger til at blive hevet lidt ned på jorden.

Ikastbo2

Indlæg af Ikastbo2 »

Hvor kan man se træningstiderne henne ??

YahooSeeker [Bot]

Re: Træningsrapport uge 28, tirsdag (Klimpl)

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg vil gerne tilføje lidt om vores nye midterforsvare Klimpl.

Jeg hold lidt øje med ham idag, og han virker solid. God teknik, og fremragende tæmninger. Udstråler ro og ummidlbart hurtig. Jeg tror han er en rigtig god erstatning for Bak.

Han får lige nu oversat af Raska eller Kolja og det ser ud til at de to er sat på til at hjælpe ham til rette.

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Hekler Skrev:
> Jeg vil gerne tilføje lidt om vores nye
> midterforsvare Klimpl.
>
> Jeg hold lidt øje med ham idag, og han virker
> solid. God teknik, og fremragende tæmninger.
> Udstråler ro og ummidlbart hurtig. Jeg tror han er
> en rigtig god erstatning for Bak.
>
> Han får lige nu oversat af Raska eller Kolja og
> det ser ud til at de to er sat på til at hjælpe
> ham til rette.

Godt at høre. Glæder mig personligt meget til at se ham i action for FCM.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg synes da at det trods alt lyder lidt godt i mine ører, at der kort før sæsonstart er noget tænding på holdet :-)

Men mon det ikke også godt kunne være lidt fordi, der har været nogle større ændringer på holdet mht ledertyper vs talenter osv
Måske Simon gerne vil højere op i hierakiet ?

Håber at Simon er helt på toppen til sæsonstarten !

Arff

Indlæg af Arff »

Altoriso Skrev:
> Jeg synes da at det trods alt lyder lidt godt i
> mine ører, at der kort før sæsonstart er noget
> tænding på holdet :-)

Ja, det er vel fordi der er meget kamp om alle pladserne på holdet :)

> Men mon det ikke også godt kunne være lidt fordi,
> der har været nogle større ændringer på holdet mht
> ledertyper vs talenter osv
> Måske Simon gerne vil højere op i hierakiet ?

Uden at vide det, så tror jeg Simon er i toppen af hierakiet, tror bare han havde en dårlig dag, som alle har en gang i mellem :)

> Håber at Simon er helt på toppen til sæsonstarten!

Ja, han bliver jo en af profilerne næste sæson, en af dem som skal ind og tage ansvar.

Men jeg hørte også et par andre spillere, som nævnte noget om at Baba troede han var lidt for meget - men sådan nogle ting sker under træning, og også i kamp.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Kent Skrev:
> Arff Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sivebæk spillede højre back til træning i dag,
> men
> > jeg er tror ikke det er noget vi skal ligge
> mere
> > i, end at det lige var der vi manglede en
> spiller
> > unden dagens træning :)
>
> Specielt ikke når han jo er udlejet til Skive det
> næste ½ år ;-)
> Vi mangler helt klart en ekstra højre back, og det
> er vel helt sikkert at FCM leder efter en - om det
> så lykkes at finde en, hvor kvalitet og pris
> passer sammen, er en anden sag.

Helt korrekt så dur det jo ikke, når han er udlejet til Skive. Han har da ellers de oplagte gener til at spille højreback. Far John var da fremragende på pladsen....

Danny

Indlæg af Danny »

Ja generne er vel gode nok, men sådan som jeg ser det, så har han ikke det som ligner diffensive kvaliteter.. Jeg ved ikke helt hvad jeg bygger det på, hvis jeg skal være ærlig.. Min bror har dømt ham et par gange som ynglingespiller, og der fik jeg af vide at han rigtig troede at han var noget, og ikke hjalp til tilbage på banen.. Desuden så synes jeg ikke at han virkede overbevisende i træningskampen i Vildbjerg, i hans diffensive spil..

Kent

Indlæg af Kent »

I dagens HF oplyses det, at Klimpls arbejdstilladelse nu er kommet, og dermed nåede han at blive spilleberettiget til kampene mod Keflavik, ligesom han sandsynligvis spiller på fredag i Odense.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Danny Skrev:
> Min bror har dømt
> ham et par gange som ynglingespiller, og der fik
> jeg af vide at han rigtig troede at han var noget,
> og ikke hjalp til tilbage på banen..

Det er vel sagen fuldstændig uvedkommende, om Sivebæk føler han er noget eller ej ? Jeg kan da også hurtigt nævne et par spillere, jeg mener er snobbede, men det beriger ikke debatten på nogen måde, for jeg kender dem ikke.

> Desuden så
> synes jeg ikke at han virkede overbevisende i
> træningskampen i Vildbjerg, i hans diffensive
> spil..

Jeg synes han løste det fint bagude, højre siden blev i hvertfald ikke overspillet, mens Siv var inde, og det er vel succeskriteriet rent defensivt ?

Men Sivebæk ser nu heller ikke sig selv som fremtiden på højre back. Han har aldrig prøvet at spille det, så det vil kræve en tilvænningsperiode, inden han vil fylde den plads ud tilfredsstillende.

Peter Ross

Danny

Indlæg af Danny »

Peter Ross Skrev:
> Det er vel sagen fuldstændig uvedkommende, om
> Sivebæk føler han er noget eller ej ? Jeg kan da
> også hurtigt nævne et par spillere, jeg mener er
> snobbede, men det beriger ikke debatten på nogen
> måde, for jeg kender dem ikke.

Det var ment på den måde, at han ikke hjalp til bagude.. At han hænger oppe på banen med en arrogant attitude, har du ret i er sagen uvedkommende.. Men det pynter ikke..
for at vende tilbage til min mening, så mener jeg blot at han ikke er så diffensiv indstillet som det nogle gange kræves.. Om det er blevet bedre, nu hvor han er kommet op til de store drenge og spille, skal jeg ikke kunne sige.. Man kunne godt forestille sig at han er mere ydmyg deroppe..

> Jeg synes han løste det fint bagude, højre siden
> blev i hvertfald ikke overspillet, mens Siv var
> inde, og det er vel succeskriteriet rent defensivt
> ?

Jeg synes stort set udelukkende at man kan tilskrive successen i den diffensive højre side i anden halvleg, at Koljie spillede og rådgav så godt.. Desuden var der bedre styr på den centrale midtbane i anden halvleg, så Horsens opspil var noget mere svækket i sidste halvdel af kampen.. I mine øjne var Sivs diffensive rolle begrænset.. Dermed ikke sagt at den var uacceptabel.. Siger bare at jeg ikke ser hans diffensive kvaliteter som nogle af hans bedre..

Besvar