Baba Collins vil gerne spille.
FCM vil gerne bruge ham. Men han må ikke.
Den 16-årige angriber fra Nigeria har endnu ikke været med på FCM-holdkortet i foråret, og det er der en god grund til.
FC Midtjylland har nemlig ikke tilladelse til at bruge stortalentet, som cheftræner Erik Rasmussen har kaldt for "et af de største talenter i dansk fodbold overhovedet."
- Vi venter på et svar fra DBU. Der er nogle særlige regler, fordi han er under 18 år og fra et andet kontinent, og derfor har vi ikke fået tilladelse til at bruge ham endnu, siger FCM's sportsdirektør Jens Ørgaard.
Hos DBU bekræfter Peter Ebbesen, der er sekretær for kontraktfodbold-udvalget, at der er en sag med Baba Collins' navn på.
- Vi har bedt FIFA give deres besyv med, og derfor er der ingen afgørelse endnu, siger Peter Ebbesen.
I FIFA's transferregler er der et regelsæt, der har som formål at beskytte spillere under 18 år. Når en klub henter en spiller under 18 år fra et andet kontinent er der nogle ting, der skal dokumenteres er i orden. Og så skal der gives en dispensation, før klubben må bruge den pågældende spiller.
Baba Collins (fakta - ikke gætterier længere........: - )
-
René
Baba Collins (fakta - ikke gætterier længere........: - )
Senest rettet af René 14. apr 2005, 14:11, rettet i alt 1 gang.
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Baba Collins (fakta - ikke gætterier længere........: - )
Hvor har du det fra?
Jeg håber det skal forstås sådan at det bare er nogle ting der skal gå i orden, og at det tager noget tid, og ikke at det skal forstås sådan at der rent faktisk kan ske det at FIFA siger de ikke synes det er en god ide at han kommer til et andet kontinent og spiller før han er 18, og så sender ham hjem igen...
Jeg håber det skal forstås sådan at det bare er nogle ting der skal gå i orden, og at det tager noget tid, og ikke at det skal forstås sådan at der rent faktisk kan ske det at FIFA siger de ikke synes det er en god ide at han kommer til et andet kontinent og spiller før han er 18, og så sender ham hjem igen...
-
René
Re: Baba Collins (fakta - ikke gætterier længere........: - )
det kan jeg så ikke svare på - har sakset det fra dagens udgave af Herning Folkeblad....