Målet med akademiet???

Om FC Midtjylland og Black Wolves
uschel

Målet med akademiet???

Indlæg af uschel »

Nu har der i gennem længere tid været en del snak om spillersalg/udlejning af vores unge talenter.
Jeg faldt over dette link

http://forza.dk/index.php/news/show/id=134928

Det viser endnu engang at det vi gør med vores akademi er rigtigt. Der er penge at tjene med den rette talentudvikling
Senest rettet af uschel 20. jun 2007, 17:20, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Nyt i Køge sagen

Indlæg af Altoriso »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=135078

"en kraftig bøde, der vil vække opsigt efter danske forhold."

Gad vide hvor stor en bøde der her er tale om ?

FCM vil i hvert fald ikke betale :

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=135061

uschel

Indlæg af uschel »

Ja den kan godt gå hen og blive endog meget stor. Den formulering fra DBU tyder i hvertfald ikke godt.

bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ja det bliver spændende at se hvad det ender med i denne sag?

Det er mærkeligt at "vi" altid ligger lige på kanten af hvad DBU og andre synes er ETIK... MORAL... og blablabla....

bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

SLET

Gaston

Indlæg af Gaston »

Jeg synes nu det er mere mærkeligt at der er så stor en uvilje i klubben (og blandt fans) til at se virkeligheden i øjnene og erkende at man bøjer reglerne for at slippe udenom...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Gaston Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg synes nu det er mere mærkeligt at der er så
> stor en uvilje i klubben (og blandt fans) til at
> se virkeligheden i øjnene og erkende at man bøjer
> reglerne for at slippe udenom...

For at være helt ærlig, så synes jeg ikke at det gør noget at man tester regler og lovgivning, hvis det ikke er direkte for at snyde, og det mener jeg ikke at dette eksempel er !

Som jeg har skrevet tidligere, så foregår disse "forhåndskontrakter" i meget stor stil til dagligt rundt omkring i landet - Jeg kender til flere ungdomsspillere som er blevet forsøgt fisket med den ene eller anden form for be/aflønning

Jeg tror ikke på at du aldrig feks kører 10 km´t hurtigere end du må - det er jo også en slags gradbøjning af reglerne !

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Det virker fair nok i mine øjne.

Der skal være en grænse for hvornår man må skrive kontrakter med unge spiller eller børn om man vil. Og at lave kontrakter/hensigtserklæringer med børn på 13 år er alt for tidligt. Lad dog børn være børn, og så vente nogen år endnu før man tar fat i dem.

DBU har med så med denne "straffe" tegnet en kraftig streg i sandet over, hvad som man må og ikke må, så burde det være klart for alle klubber hvor grænsen går.

Jeg kan iøvrigt se FCM nægter at betale bøden, det blir spændende at se hvilke sanktioner DBU evt. måtte true med hvis klubben står fast på ikke at betale bøden.

johnnynielsen

Indlæg af johnnynielsen »

Hej Mr. Larsen

Problemet i dette er, at FCM kun har lovet de unges forældre, at der er en plads på efterskolen såsnart de er klar til det, de har ikke lavet en forhånds kontrakt..

Dette er ikke meget anderledes end på andre efterskoler rundt om i landet og det må alle der har været på efterskole vide.. Mange knytter sig allere til en efterskole i 10-12 års aldren.

Havde vi tilbudt dem en forhånds kontakt havde jeg også været imod det.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Samtidigt er det jo pudsigt at FCMs talentspejdere står side om side med alle de andre klubbers talentspejdere ude ved drengekampene og når disse talenter fylder 15 år, så på magisk vis er blevet tilknyttet en bestemt klub.

Som min gamle løjtnant altid sagde "det er klogt at snyde, det er dumt at blive opdaget", tror blot FCM har været så dumme at blive opdaget, modsat de andre drenge i klassen..

Xort

Indlæg af Xort »

Mon ikke bøden bliver på omkring 400.000 kr.. så vi kan betale DBUs gæld til Uefa af?

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

johnnynielsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Mr. Larsen
>
> Problemet i dette er, at FCM kun har lovet de
> unges forældre, at der er en plads på efterskolen
> såsnart de er klar til det, de har ikke lavet en
> forhånds kontrakt..
>
> Dette er ikke meget anderledes end på andre
> efterskoler rundt om i landet og det må alle der
> har været på efterskole vide.. Mange knytter sig
> allere til en efterskole i 10-12 års aldren.
>
> Havde vi tilbudt dem en forhånds kontakt havde jeg
> også været imod det.

Vi ser nok lidt anerledes på det Johnny Nielsen. Ved at love drengene en plads på skolen, putter du samtidig en masse tanker/forventninger ind i hovedet på Drengene. Når man er 13 år gammel, synes jeg ikke man skal tænke over om man skal ind på et Fodbold Akademi eller ej. I den alder er det i mine øjne vigtig at man spiller pga lysten til at spille bold, og ikke fordi man skal klar til at komme på Fodbold Akademi.

Og hvor vidt andre klubber gør det samme, gør det ikke i mine øjne det mere rigtig. Det bliver jo heller ikke mere lovligt at røve en bank bare fordi naboen lige har gjort det?

Nej, lad os endelig få nogen stramme regler med store bødestraffe ind i regelsættet (hvis ikke det allerede er det), så det ikke længere kan betale sig for nogen klubber at rekruterer spillerne i den alder.

15 år må sgu være tidligt nok hvis i spørg mig.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Der findes da mange 13-årige der godt ved hvad de vil !

Det er godt nok ikke det store flertal, men hvis du følger de talenter (indenfor masser af grene, være sig sport, musik osv ) der ved hvad de vil, så er de klare som 13-årige til at tage den beslutning

Jeg arbejder selv med aldersgruppen 10-18 år, og oplever det også lidt til hverdag

At man ikke skal lave kontrakter med nogen, når man lovmæssigt ikke må, er en anden sag, men som jeg også tidligere har ytret, så forekommer disse "forhåndskontrakter" altså alligevel tit rundt omkring i landet, og sikkert også i Aalborg :-)

Altoriso

Re: KB spiller til Akademiet !

Indlæg af Altoriso »

Bang, bang, bang !!!

Smask lige i hovedet på KB/FCK

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Læg også mærke til at han kun lige nåede at blive 15 år, og hvor opsat han var på at komme herover og de rosende ord om professionalisme

Altoriso

Re: KB spiller til Akademiet !

Indlæg af Altoriso »

Og så kan det jo blive spændende at se om det giver nogle større reaktioner hos FCK-fansene

http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=28897

De skal i hvert fald til at vænne sig til, at der er en seriøs spiller mere på fodboldscenen :-)

Besvar