Ny sang/melodi

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BLange

Ny sang/melodi

Indlæg af BLange »

http://youtube.com/watch?v=zHLWclMs_Pw

Den der starter 00:47 inde i videoen og kører frem til omkring de 2 min., var det ikke noget der er en der kunne brygge en fed tekst til?? (Kan desværre ikke sådan noget for godt selv :-/ )

Synes den er total fed og ville være kanon på Nordea!! Sammen med den Aaes tidl. har lavet over "We all hate Leeds scum" med United fans....... ;-)
Senest rettet af BLange 17. mar 2008, 13:26, rettet i alt 1 gang.

bobar

Re: Ny sang/melodi

Indlæg af bobar »

BLange Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://youtube.com/watch?v=zHLWclMs_Pw
>
> Den der starter 00:47 inde i videoen og kører frem
> til omkring de 2 min., var det ikke noget der er
> en der kunne brygge en fed tekst til?? (Kan
> desværre ikke sådan noget for godt selv :-/ )
>
> Synes den er total fed og ville være kanon på
> Nordea!! Sammen med den Aaes tidl. har lavet over
> "We all hate Leeds scum" med United fans.......
> ;-)

hej
jeg syntes den er fed og rimelig simpel, således at alle kan skråle med.god ide..så er det barew lige om du kan sætte den igang og sælge ideen til de andre. desuden meget fed stemning de laver på videoen.

FCM_ole

Re: Ny sang/melodi - Kom så digtere!!

Indlæg af FCM_ole »

Klasse melodi, kunne være virklig fed med sådan en sang, hvor der er lidt mere gang i den og lidt mere tempo i den. Syntes mange er vores sange kører i et lidt lavt tempo, den her har både tempo og gennemslagskraft. Så hvis bare vi kunne få en tekst koblet på ville det være helt kanon.. Kom så digtere!!

BW#1713

ST. Pauli

Indlæg af BW#1713 »

De har nok nogle fede sange, jeg tænkte om nogen kunne finde ud af at fixe noget sammen... så det er lidt mere ULVE agtig;)

http://www.ultra-stpauli.com/voran.php? ... ngbook.usp

FCM_ole

Re: ST. Pauli

Indlæg af FCM_ole »

Ja det kunne være meget fedt at få nogle nye sange bikset sammen her i sommerperioden, så vi er klar til at prøve dem af på nordea når sæsonen starter. Det er selvfølgelig nemt at sige at der skal nye sange til, men jeg ved der er nogen herinde som er rimelig dygtige lyrikere som godt kan lave en bæredygtig sang, så hvis nogen er jer ville tjekke den der side ud evt eller andre for dens sags skyld ville det være meget optimalt, jeg selv har ikke de store evner indenfor området. Men håber på nogle nye og fede sange til sæsonstarten.

Dahl Nielsen

Re: Ny sang/melodi - Kom så digtere!!

Indlæg af Dahl Nielsen »

Det fungerer da meget godt som det er: "That's the way - oh - we like it - oh..." ;)

Umiddelbart er den faktisk meget fed, ja. Det lyder i hvert fald rigtig godt på videoen.

BLange

Indlæg af BLange »

Her er så den tekst som St. Pauli fansene bruger til den, håber den kan inspirere en lyriker her i Graven..... :-) (Takket være BW#1713´s link)

We love you, we love you, we love you,
and where you play we follow, we follow, we follow
'cause we support Sankt Pauli - Sankt Pauli, Sankt Pauli
and that's the way we like it - we like it, we like it
Ooooo-Oooo
that's the way aha,aha we like it, aha,aha
ooooooooo-Sankt Pauli
ooooooooo-Sankt PAuli

Kunne evt. blive til:

We love you, we love you, we love you,
and where you play we follow, we follow, we follow
'cause we support Midt-Jyl-Land - Midt-Jyl-Land, Midt-Jyl-Land
and that's the way we like it - we like it, we like it
Ooooo-Oooo
ooooooooo-Midtjylland
ooooooooo-Midtjylland

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

Sangen er kanon fed, de skaber en kanon stemning, men syntes måske ikke helt jeg kan få det til at passe med det du skriver Midt-Jyl-Land, der skal nok findes på noget andet er selv lidt lost, men er der ikke nogen af capoerne som evt. kunne give sin mening om den... Og evt en lyriker som kan finde noget der kunne passe ind!
Tænkte også på at vi skulle have en sang, hvor vi starter med at alle har hænderne løftet op også er der stilhed, som bliver efterfulgt af form for klappesang..

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Kom nu lige... I opgiver på forhånd selv at finde på en tekst. Alt kommer altså ikke dumpende ned fra himmelen, man må selv en gang i mellem arbejde for at opnå et resultat.

Det er ikke kun rettet på dig FCM_ole, men på flere folk i denne tråd.

Lige som med de folk der foreslår en sang i en tråd, og så om aftenen efter en kamp brokker sig over, at "nogle ikke forsøgte at starte den". Det er jeres ansvar ! I kan ikke forvente at alle folk ser et forslag herinde, så gør nu noget aktivt for at udbrede den, og hvis den er så pokkers god, så skal den nok vinde indpas på tribunen.

Peter Ross

BLange

Indlæg af BLange »

FCM_ole Skrev:
-------------------------------------------------------
> Sangen er kanon fed, de skaber en kanon stemning,
> men syntes måske ikke helt jeg kan få det til at
> passe med det du skriver Midt-Jyl-Land,

Der hvor de synger St. Pauli første gang kan du dele op i 3 korte sektioner. SANKT-PAU-LI SANKT-PAU-LI SANKT-PAU-LI

Hvis jeg skal illustrere det med Midt-Jyl-Land lidt bedre, så prøver jeg sådan her.
midt-JY-land midt-JY-land midt-JY-land

Se bort fra stavemåden, læg mærke til hvordan trykket nærmest skal lægges. Prøv og se/hør videoen igen i minimeret vindue og syng så teksten med Midtjylland istedet, passer helt perfekt.... :-)

Midtjylland til sidst kan evt. byttes ud med FC.

BLange

Indlæg af BLange »

Selvom det er så tæt på et rip-off som noget kan være, så har jeg da prøvet en tekst, som jeg synes fungerer aldeles glimrende.

Selvfølgelig kan man ikke regne med, at alle folk læser med herinde, men er da ret sikker på at capoerne er inde og læse imellem kampene. Hvis de så kan se en masse respons på evt. sange der er smidt herinde, hvorfor så ikke prøve dem!? (Selvfølgelig skal de lige have fanget melodien/teksten først)

Nu eks. den Aaes har lavet, den kunne capoen jo bare starte og så kommer folk jo helt automatisk med, den er jo såre simpel.. (Omskrivningen af "We all hate Leeds scum")

Man ser/hører tit folk prøve at starte sange, men når de nærmeste ikke fanger den eller capoen starter en anden, så får man ikke meget ud af det. Sådan er mange sange opgivet, ihvertfald for en stund.

Den melodi denne tråd handler om ville jeg da gerne starte, men den er jo ikke nem at få folk med på, da det er svært at råbe så meget op og håbe folk fanger den. Der ville det være kanon, at capoen startede den og fik folk med.

Hvis ikke capoerne selv ser de tråde herinde, er jeg da sikker på at deres familie måske kunne give dem et hint om en ny fed sang på Graven.......... ;-)

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Du kunne jo godt selv finde på noget alligevel. :)

Efter min mening er dit forslag rigtig godt. Der skal jo ikke ændres nævneværdigt på den...blot udskifte St. Pauli med Midtjylland, som dog nok ikke skal trækkes ud i lange stavelser, som du indikerer med Midt-jyl-land.

Er sikker på den bliver et hit, så den skal bare sættes i gang. Jeg skal i hvert fald nok hjælpe til. Den er også anderledes i forhold til alle de allez og ole sange, som godt kan være lidt trættende i længden efter min mening.

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Vil godt støtte op om, at man selv må gøre en indsats for at få en ny sang til at fungere. Men synes ikke det nytter noget, at man bare siger, at det kun er op til en selv at få sangen i gang. Helt nemt er det jo ikke.

I stedet kunne der jo uddeles flyers med teksten, ligesom der blev gjort, da denne sang fik sit "gennembrud" på udebane mod AaB.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,470 ... #msg-47047

Der blev uddelt flyers med teksten i busserne til Aalborg. Derudover også til den følgende hjemmekamp. Det er da en fremragende fremgangsmåde.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Nej, nemt er det ikke, men hvem siger det skal være det ? Jeg mindes ikke hvem der lavede de 100-200 kopier, der blev delt ud i Aalborg, men der stod vist ikke mere end et par folk bag, altså kan man også selv stå bag sådan en initiativ, hvis folk giver positiv respons på ens forslag.

De fleste kan nok "låne" et par kopier på sin skole, sin arbejdsplads eller et tredje sted.

Peter Ross

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Siger ikke, at det skal være nemt. Selvfølgelig må der gøres en indsats. Men en skam, hvis en sang som denne ikke bliver startet. Tror den har potentialet til noget stort.

En anden ting angående stemningen, så synes jeg egentlig også, at det er lidt slapt, at der ikke bliver hoppet og gestikuleret noget mere med armene under nogle af vores sange. F.eks. førnævnte sang, men også "Midtjylland allez allez".

Nogle få på midten er gode til det, men det skal blive bedre...Mig selv inklusiv...har kun gjort det halvt. Det må forbedres. ;)

Besvar