Aab uden målmand

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Hoffmann

Aab uden målmand

Indlæg af Hoffmann »

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 305072.ece

Hmm, Både Albino og reserven er væk..

Så er der job til A.R. :-)

Peter skov er de åbenbart ikke så varme på..

http://www.debatside.dk/forum/viewtopic.php?t=6773
Senest rettet af Hoffmann 27. jun 2007, 13:50, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Aab uden målmand

Indlæg af Kent »

Ja, så blev det vist næsten officielt: http://www.bolddk.com/nyt/?vis=69410

Aab kunne umiddelbart ikke vælge et bedre tidspunkt at skifte målmand på - der er mange interessante ledige emner i øjeblikket: Stuhr-Ellegård, PSJ, Zaza og Ankergren, for bare lige at nævne de mest oplagte.

Spørgsmålet er, hvad det kommer til at betyde for dem, at de mister både Winsness og Jimmy - og måske også Wurtz. Det er nogle vigtige pladser de skifter folk ud på, og de har ikke fået så meget for dem, da de begge havde klausuler. Så de skal ud og købe nogle ledertyper ind, og det er sgu ikke det letteste - eller billigste. Samtidig er det ikke sikkert, at deres hold kommer til at fungere optimalt, hvis ikke de nye folk kan finde ind i stilen.

Herligehans

Indlæg af Herligehans »

det er ingen problem.

Lynge fandt Winsness, nomwethe og prica til 0 kr.

han er en af de bedste sportsdirektører i dk.

Kent

Indlæg af Kent »

Herligehans Skrev:
-------------------------------------------------------
> Lynge fandt Winsness, nomwethe og prica til 0 kr.

At spillere er transferfri er altså på ingen måde det samme, som at de er gratis.

Herligehans

Indlæg af Herligehans »

Hmm, jo for de skal stadig have samme løn som hvis transfer skulle betales.

Lige lidt regnskabs teksnisk info. Når en spiller kun have en løn fordelt ud over 3 år er det ikke så presset på likviditeten.

Hvis en spiller købes for X antal mill. skal disse somregel betales på en gang (måske 2) dette vil i år 1 sætte pres på bankkontoen...
'

Husum

Indlæg af Husum »

Det er jo bestemt stadig ikke det samme som at sige at en spiller er gratis. Selvom du ikke skal betale en transfersum kan du let komme ud for at skulle betale en sigon fee for at få spilleren til at underskrive kontrakten. Så der kan skam let komme en engangsudskrivning selvom der ikke skal betales noget transferbeløb.

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Herligehans Skrev:
> Hmm, jo for de skal stadig have samme løn som hvis
> transfer skulle betales.
>
>
> Lige lidt regnskabs teksnisk info. Når en spiller
> kun have en løn fordelt ud over 3 år er det ikke
> så presset på likviditeten.
>
> Hvis en spiller købes for X antal mill. skal disse
> somregel betales på en gang (måske 2) dette vil i
> år 1 sætte pres på bankkontoen...
> '

Transferfrie spillere får ofte en sign-on-fee, når de har en vis klasse. Det kan godt være en dyr affære, så helt gratis er de ikke...

Kent

Indlæg af Kent »

Som de andre også har sagt, så skal spilleren have et sign-on fee, der i mange tilfælde er lige så stort som en transfersum til en klub ville være. Hvorfor tror du spillere spekulerer i at lade kontrakter løbe ud?

Ørgaard har bl.a. fortalt i forbindelse med sidste sommers forlængelser af kontrakter med Bak, Dennis og Thyge, at en sådan forlængelse næste koster det samme som at købe en spiller.

Så drop alt det der ned 0 kr og gratis spillere. Spillerne er jo ikke idioter. Hvis de kan se, at klubberne normalt skulle betale 5 mio for at købe dem fri, så tænker de jo ikke "Heldigt for klubben at de sparer penge", nej de tænker "De penge kan jeg sgu da lige så godt selv score".

jacob.lindholm

Re: Hvem køber de?

Indlæg af jacob.lindholm »

Jeg tror det bliver enten Casper Ankergren eller Karim Zaza

Kent

Indlæg af Kent »

jacob.lindholm Skrev:
> Jeg tror det bliver enten Casper Ankergren eller
> Karim Zaza

2 gode bud. Kevin Stuhr er vel den frække, der kan give problemer nu og her, da han er ung og ikke har spillet de sidste 5 år, men på sigt kan give et godt salg. CA og KZ ved man ligesom hvad står for.

Arff

Indlæg af Arff »

Jeg tror det bliver Zaza - han er jo også gratis :)

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har en anelse om at det meget vel godt kunne blive ankergren

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har en anelse
> om at det meget vel godt kunne blive ankergren

Ankergren har sagt (og nu gider jeg ikke til at lede efter artikler), at han ønsker at blive i Leeds, selv om de er rykket ned i League One. Det har også virket til, at han er utrolig glad for at spille i England. Jeg ved godt, at spillere ofte siger dette, selv om de måske mener noget andet, men jeg tror ikke, at han er interesseret i at vende hjem til Danmark igen allerede. Karim Zaza er mit bedste bud på en kommende AaB-keeper - især efter han er blevet fritstillet af tyske Rot-Weiss Essen.

Kevin Stuhr-Ellegaard kunne også være en mulighed, men hvor interessant AaB er for ham, skal jeg ikke kunne sige. Jeg tror ikke, at de er særligt interesserede i Peter Skov-Jensen, da han er en meget kortsigtet løsning.

BW#1713

Indlæg af BW#1713 »

Jeg kunne evt. godt forstille mig at de var på udkig i norge, og der kunne det godt tænkes at hvis man skal have en spiller med høj bundniveau så kunne en spiller som Jon Knudsen, Starbæk. meget godt passe på et AAB hold...

Er der iøvrigt nogen som kan huske ham fra Ikast tiden..?

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

BW#1713 Skrev:
> Jeg kunne evt. godt forstille mig at de var på
> udkig i norge, og der kunne det godt tænkes at
> hvis man skal have en spiller med høj bundniveau
> så kunne en spiller som Jon Knudsen, Starbæk.
> meget godt passe på et AAB hold...
>
> Er der iøvrigt nogen som kan huske ham fra Ikast
> tiden..?

Ja klasse målmand, men jeg er nu ikke sikker på at AAb kan få trukket ham til Danmark igen (selvom Ålborg næsten er i Norge), men din tanke med at de måske finder en ukendt målmand er jeg med på, hvis ikke det bliver Zaza. Ankergren tror jeg nemlig heller ikke vil til Ålborg.

Nicolai Kammersgaard
Kom nu AAB køb Arvid :)

Besvar