Sakset fra side 204 Tekst-tv på tv2.dk
Paintball mod fodbolduroligheder
Hvis det står til Dansk Folkeparti kan fodboldbøller nu se frem til maling på tøjet. Partiet vil nemlig give politiet mulighed for at bruge paintball-pistoler ved fodbolduroligheder.
”Det kan være en fordel, hvis man har brug for at identificere de hooligans, der er i kamp mod hinanden, hvis ikke anholde dem på stedet,” siger Skaarup til TV2 Sporten.
Formand i Politiforbundet Peter Ibsen stiller sig dog skeptisk over for Skaarups forslag, som han mener er uden den store virkning og udansk.
Det lyder for mig næsten mere komisk end seriøst!
Paintball pistoler på stadions?
-
Chap
Paintball pistoler på stadions?
Senest rettet af Chap 31. maj 2007, 22:32, rettet i alt 1 gang.
-
Rainier W
Re: Paintball pistoler på stadions?
Nu er forslaget jo hentet fra Skaarups iagtagelser under CL finalen i Athen.
Som en person der har boet i Grækenland, og har oplevet græske stadions og græsk politis effektivitet samme sted på nært hold (boede 200 m. fra Panahikis hjemmebane), er der kun 1 ting at sige.
Find ud af hvad de gør, og gør derefter det modsatte!
Jeg har sgu personligt aldrig hørt et mere åndsvagt og intetsigende forslag før. Alene ideen om an man i farten (og mængden) skal kunne "mærke" de skyldige og selvfølgelig undgå de uskyldige er tåbelig, men også tanken om hvad sådanne pistoler altså er i stand til at gøre hvis man rammer forkert.
"Hov jeg missede ballademageren, men ham den 8 årige dreng der kom gående bagved skulle nok alligevel ikke bruge det øje".
Som en person der har boet i Grækenland, og har oplevet græske stadions og græsk politis effektivitet samme sted på nært hold (boede 200 m. fra Panahikis hjemmebane), er der kun 1 ting at sige.
Find ud af hvad de gør, og gør derefter det modsatte!
Jeg har sgu personligt aldrig hørt et mere åndsvagt og intetsigende forslag før. Alene ideen om an man i farten (og mængden) skal kunne "mærke" de skyldige og selvfølgelig undgå de uskyldige er tåbelig, men også tanken om hvad sådanne pistoler altså er i stand til at gøre hvis man rammer forkert.
"Hov jeg missede ballademageren, men ham den 8 årige dreng der kom gående bagved skulle nok alligevel ikke bruge det øje".
-
mancitydk
Lige mine ord Rainer..... Det er på papiret et godt forslag men pokker stå i det hvis man kom til at stå et forkert sted på et forkert tidspunkt:(
-
Bhomaszz
Hva hvis han rammer forkert, får ham han ramte så bare skylden?? aaargghh...