Infomøde om aktieemissionen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Amby

Infomøde om aktieemissionen

Indlæg af Amby »

Hjemvendt efter aftenens møde på SAS Arena, kan jeg da lige dele lidt.. Jeg har helt sikkert glemt en masse, men så må i andre, der var derude jo træde til.. ;-)
Fokus er på de ting, der ikke lige står i det allerede offentlige materiale.

Jeg smider altså bare punkterne op, som jeg fik dem skrevet ned. Hvis der er spørgsmål eller uddybninger, vil i så skrive punktet som emne. Så er det meget nemmere at finde rundt i.

Bo Olesen:
- Vi fik 16 mill. for Thygesen.
- Pengene fra aktieemissionen skal ikke bare fyres af på spillerindkøb.
- De vil gerne have "seriøse investorer", som ikke kun køber med hjertet. Planlægger en notering på fondsbørsen i stedet for Dansk AMP. (Ikke nært forestående. Mit gæt 3-5 år.)
- Bestyrelsen mener vi har befolkningsgrundlaget indenfor FS MidtVest til at lege med klubberne fra de store byer. Kun 30-40% af tilskuerne til kampene kommer fra Herning-Ikast området. De oplever øget interesse fra virksomheder i FS MidtVest klubbernes områder, som er interesserede i at blive sponsorer.

Erik Rasmussen:
- Nogle af spillerne var bange inden FCK kampen, som vi tabte 4-1.
- Raska er en klassemålmand. Top 3 i DK. Men er blevet brugt for tidligt pga. Lasse Heinzes svingende præstationer. (De har dog stadig tro på Lasse)
- Det indførte rotationsprincip er pga. spillerne fysisk ikke kan holde til at spille 3 gange om ugen.
- Der er en fornemmelse af, at afrikanerne bliver hårdt dømt af dommerne.
- Kristian Bak er næsten uerstattelig de næste 1-1,5 sæson. Ufattelig vigtig for klubben. Ledelsen gør alt, hvad den kan for ikke at sælge til direkte konkurrenter (FCK). Bak er også meget vigtig i forhold til integrationen af unge spillere i klubben.
- Dennis er mere realistisk som salg i dette vindue. På den plads er man også bedre dækket ind end på Baks.

Claus Berthelsen:
- Vi fortsætter med at hente afrikanere trods DBU's spærring. Det var ikke pæne ord, der blev sagt om DBU ;-) Man vil så bare træne dem på akademiet, og så bruge dem i uofficielle kampe for akademiet både i DK og i udlandet.
- Den negative omtale fra bl.a. Tom Køhlert kommer af ren og skær misundelse.
- Et af de mange mål er UEFA grp.spil indenfor et par år.
- Med den nye TV-aftale giver en 2. plads i SAS-ligaen 20 mill i TV-indtægter mod tidligere 8. Er ikke klar over om det gælder allerede nu?
Senest rettet af Amby 11. jun 2007, 23:11, rettet i alt 1 gang.

nybo

Re: Infomøde om aktieemissionen

Indlæg af nybo »

tak for det Hr. Amby
rart at du gør det for os der ikke kunne komme.
ligesom det er fedt at hører ledelse ikke sover i timen intet nævnt intet glemt.

ved ikke meget om DBU men det er vil altid være amatør-agtigt at give licens til afrikanerne(investeringer) for derefter at trække den tilbage når udbytter kommer.

16 mil. for thygesen er godt købmandsskab

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det er satme god stil det der Amby :-)

Tak for et spændende referat med en masse spændende info

Godt at høre at de ikke vil af med Bak, og at de ikke lader sig kue af DBU

Det var også en god "forklaring" vedr. Raska

Hausser

Indlæg af Hausser »

Der er jo nogle rigtigt relevante informationer fra mødet af i dit indlæg, tak for det.

Allermest væsentligt må være pointeringen af Baks vigtighed for holdet (doh?), det må nødvendigvis betyde at et salg ikke er aktuelt, medmindre tilbuddet simpelthen bliver for godt til at man kan sige nej, det er sgu rart at vide!

Ellers syntes jeg også det er rigtig interessant at man vil fortsætte med at hente afrikanere, trods modstanden af DBUs side af. Når man ser på kvaliteten af disse spillere, så ville en ophævelse af denne ageren da også være dum efter min vurdering, man ser altså ikke særligt mange 18 årige danskere løbe rundt i suppen og da slet ikke på topholdene. Blir dog spændende at se hvad den manglende kamptræning vil betyde for disse afrikanerne, man blir nok ihvertfald nødt til at spille lidt flere internationale træningsturneringer fra fcms side..

Kent

Indlæg af Kent »

Amby Skrev:
-------------------------------------------------------
> - Vi fik 16 mill. for Thygesen.

Meget interessant. FCM har hele tiden sagt at de fik en god pris for ham, mens medierne har sagt omk 11 mio. 16 mio er absolut et godkendt salt.

> - Med den nye TV-aftale giver en 2. plads i
> SAS-ligaen 20 mill i TV-indtægter mod tidligere 8.
> Er ikke klar over om det gælder allerede nu?

Det gør den vist desværre ikke. Den er ikke blevet godkendt endnu. Det er sgu bitter at gå glip af 12 mio pga. lidt juridisk tovtrækkeri.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

http://ny.bold.dk/nyt/?vis=67824

Nej det virker ikke som om den er sat igang allerede.... øv bøv...

Lars

Indlæg af Lars »

Efter hvad jeg har læst skal de 3 afrikanere som DBU tilbageholder spillerlicenser til spille med i de 3 sommerkampe der er arrangeret indtil videre.

I øvrigt nogen der ved noget om hvornår FIFA og DBU skal have en afgørelse klar?
Så vidt jeg ved er de gået glip af 6.runder af Junior-Ligaen.

Kent

Indlæg af Kent »

Lars Skrev:
> I øvrigt nogen der ved noget om hvornår FIFA og
> DBU skal have en afgørelse klar?
> Så vidt jeg ved er de gået glip af 6.runder af
> Junior-Ligaen.

Det var i Tipsbladet fornyligt - det er første til september eller oktober.

Sagen med forhåndskontrakterne til de 2 13-årige bliver behandlet af DBU på deres næste møde midt i juni.

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Kent Skrev:
> Det gør den vist desværre ikke. Den er ikke blevet
> godkendt endnu. Det er sgu bitter at gå glip af 12
> mio pga. lidt juridisk tovtrækkeri.

Jeg tror aftalen virker med tilbagevirkende kraft, når den bliver godkendt.

Ellers er der jo slet ingen ide i at nævne beløb.

Kent

Indlæg af Kent »

Jean / BW# 1238 Skrev:
> Jeg tror aftalen virker med tilbagevirkende kraft,
> når den bliver godkendt.

Begynder de så også at sende mandagskampe med tilbagevirkende kraft ;-)

Eftersom tv-stationerne ikke har fået det produkt, som de ville betale pengene for, så tvivler jeg på, at de vil betale pengene efterfølgende.

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Kent Skrev:
> Amby Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > - Vi fik 16 mill. for Thygesen.
>
> Meget interessant. FCM har hele tiden sagt at de
> fik en god pris for ham, mens medierne har sagt
> omk 11 mio. 16 mio er absolut et godkendt salt.

Det var fremme allerede ved salget, Aachen meldte ud at de ikke ville betale de 2 millioner Euro som FCM forlangte, og i HF dagen efter salget stod der at vi havde fået 15,5 mill for ham;-)

hitman202

Indlæg af hitman202 »

>
> Begynder de så også at sende mandagskampe med
> tilbagevirkende kraft ;-)

Kan være de begynder at genudsende om mandagen;-)
det må de gerne for min skyld hvis det kan give os yderligere 12 af de klamme på kontoen.
Ved ikke hvordan det juridisk hænger sammen, men hvis tv-selskaberne har underskrevet en aftale om at betale et vist beløb, så hænger de vel på den uanset om de så sender eller ej??

Kent

Måske fuldtegning

Indlæg af Kent »

I dagens HF giver Bo Olesen og Claus Berthelsen udtryk for, at emissionen måske bliver fuldtegnet - endda måske overtegnet. Dvs at alle 72.5 mio bliver solgt, hvor man sådan set kun har turdet håbet på ca. 45-50.
Så det er da en rigtig god nyhed. Der har åbenbart været interesse fra nogle storinvestorer, der gerne vil smide en del penge.

Så skynd jer, hvis ikke I har købt endnu ;-)

Ravnen

Re: Måske fuldtegning

Indlæg af Ravnen »

Hold da op, det er søreme gode nyheder!!!

Chap

Re: Måske fuldtegning

Indlæg af Chap »

Hvis det er sandt er det da fremragende, specielt hvis man kun havde regnet med at få solgt for de nævnte 45-50 mio.

Besvar