KFC vil købe Agbetu

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jannick

KFC vil købe Agbetu

Indlæg af Jannick »

Man må sige at Akeems lejeophold i Kolding har været en stor succes. Det er blevet til masser af mål, så nu vil Kolding FC forsøge at købe ham fri.

http://www.kolding-fc-support.dk/news.php

Personligt har jeg da glædet mig til at se, hvor meget han har udviklet sig under opholdet i Kolding, men på den anden side, står der jo også en del foran ham i køen. Så det er måske ikke så tosset at tjene en skilling på ham.
Senest rettet af Jannick 29. aug 2007, 21:40, rettet i alt 1 gang.

Troldepus

Re: KFC vil købe Agbetu

Indlæg af Troldepus »

hvor meget tror i ca. han er værd?

Kent

Indlæg af Kent »

Ja, vi kan hurtigt få mange afrikanere at gøre med, så jeg mener bestemt også vi skal slippe ham, hvis vi kan få en fornuftig pris.

Det er jo også et godt signal at sende tilbage til Nigeria - at spillerne slår igennem og bliver solgt. På trods af, at det selvfølgelig er til en 1. div klub.

Det er svært at give et bud på en retfærdig pris, for det handler sådan set mere om udviklingspotentialet end hans nuværende værdi. Men hvis ikke vi alligevel har planer om at bruge ham selv, så skal han skydes af. Det eneste er vel, at hans præstationer måske har vagt opmærksomhed i andre klubber også, og han derfor måske kunne sælges til en af oprykkerne eller bundholdene i ligaen. Det ville nok give en bedre pris samt en bedre kontrakt til Akeem - samt at vores videresalgsklausul sandsynligvis ville blive mere værd ;-)

Vi skal også huske at vi i øjeblikket kun selv får 50% af transferindtægterne på ham, da han til dels er ejet af investorerne.

Kent

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Tja, jeg ville nu gerne beholde ham, men hvad personlig fascination kan vi jo ikke bruge til noget:)
Ej, jeg mener da det vigtigste er hvad Akeem selv vil, men skal vi ikke håbe på at Kolding er en klub med potentiale? Akeem har da ihvert fald gjort sit til at de ender i den rigtige ende af 1. division. Men llad os nu se, tror ikke han pt. kan skydes af (til KIF ) for mere end max. 2. mio kr.

Troldepus

Indlæg af Troldepus »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Det er svært at give et bud på en retfærdig pris,
> for det handler sådan set mere om
> udviklingspotentialet end hans nuværende værdi.
> Men hvis ikke vi alligevel har planer om at bruge
> ham selv, så skal han skydes af. Det eneste er
> vel, at hans præstationer måske har vagt
> opmærksomhed i andre klubber også, og han derfor
> måske kunne sælges til en af oprykkerne eller
> bundholdene i ligaen. Det ville nok give en bedre
> pris samt en bedre kontrakt til Akeem - samt at
> vores videresalgsklausul sandsynligvis ville blive
> mere værd ;-)
>

det var nemlig også det jeg tænkte. ;)

hvordan er det nu reglerne er, omk. det med et evt. videresalg fra kolding?
hvor mange pct. af pengene får vi? ;)

NME

Indlæg af NME »

Troldepus Skrev:
> hvordan er det nu reglerne er, omk. det med et
> evt. videresalg fra kolding?
> hvor mange pct. af pengene får vi? ;)

Det kommer an på hvad de forhandler sig frem til..
Jo større en del af kagen vi vel have ved et videresalg, jo mindre vil Kolding betale for ham nu..

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg håber, lederne i FCM har tålmodighed. Vi har ikke noget ud af at sælge et godt talent til småpenge. Agbetu vil selvfølgelig gerne spille hver weekend, hvilket er meget fornuftigt, men han kan da være ligeglad med, hvem der ejer ham.

Kolding har fået meget ud af Agbetu, og de fortjener i fremtiden muligheden for at leje flere unge talenter, men de bør ikke få leveret guldet "gratis".

Lad dog Agbetu spille sig til en større markedsværdi, og hvem ved, om det måske lige netop er ham, vi får brug for på et senere tidspunkt.

Jeg mener en pris under 4 mil. er for lidt, og en bedre pris tror jeg ikke, Kolding kan betale.

NME

Indlæg af NME »

Synes det vil være meget fornuftigt at sælge Akeem..

For det første viser det at vi kan sælge vores akademispillere videre - også selvom talentet måske ikke rækker til Chelsea lige i første omgang..

For det andet viser vi også Kolding og andre fremtidige interesserede klubber at det kan være en god ide at leje akademispillere hos FCM, og at der måske senere er mulighed for at købe dem permanent.

For det tredje viser vi unge spillere der gerne vil have spilletid at vi ikke holder unødigt på dem når de alligevel måske ikke indgår i træner teamets planer.

For det fjerde er han afrikaner, og der kan jo kun være et begrænset antal ikke eu-spillere på holdet, og der komme hele tiden flere til.

For det femte er det penge i kassen :)

Martin

Indlæg af Martin »

NME Skrev:
> Synes det vil være meget fornuftigt at sælge
> Akeem..
>
> For det første viser det at vi kan sælge vores
> akademispillere videre - også selvom talentet
> måske ikke rækker til Chelsea lige i første
> omgang..
>
> For det andet viser vi også Kolding og andre
> fremtidige interesserede klubber at det kan være
> en god ide at leje akademispillere hos FCM, og at
> der måske senere er mulighed for at købe dem
> permanent.
>
> For det tredje viser vi unge spillere der gerne
> vil have spilletid at vi ikke holder unødigt på
> dem når de alligevel måske ikke indgår i træner
> teamets planer.
>
> For det fjerde er han afrikaner, og der kan jo kun
> være et begrænset antal ikke eu-spillere på
> holdet, og der komme hele tiden flere til.
>
> For det femte er det penge i kassen :)

Hvorfor skulle vi sælge ? Agbetu har bevidst, at han kan begå sig på højeste niveau i superligaen, og han er ung.. Han har jo scoret flere mål end Baba har gjort i denne sæson, og det samme kan vel siges om Dadu, og de har fået næsten det samme antal kampe... Dadu/ Agbetu har måske spillet lidt mindre end Baba..

Mose

Indlæg af Mose »

Svar på de fem argumenter for et spillersalg:

Akademiet har vist sit værd. Et lille minisalg vil ikke gøre nogen forskel i forhold til akademiet. Derimod kan et salg for et beskedent beløb blive en dårlig reference ved næste salg. FX Agbetu kostede 1,5 mil. så skal Lawal koste ...

Agbetu har selv vist, at det er en god ide at leje spillere hos FCM. Kolding er jo næsten det hold der har fået flest point i foråret hvor Agbetu har scoret 9 mål i 10 kampe.

Vi vil da heller ikke holde unødigt på Agbetu. Han er et talent, der er sent ud i et lejemål, fordi han skulle have værdifuld kamptræning. Jeg har fulgt Agbetu siden han kom til FCM, og jeg ser stadig en god mulighed for, at Agbetu igen optræder for FCM. Han var altså kun 18 år da han fik debut, og han er 19 år nu. Han kan meget vel gå en stor fremtid i møde.

Det fjerde argument er dit bedste. Vi har helt klart en opgave i at få antallet af afrikanere til at stemme overens med gældene regler. Derfor bliver det snart nødvendigt at sælge spillere fra Nigeria, men det næste halve år har vi jo ingen problemer med Agbetu, idet han spiller i Kolding til nytår. Fortsætter han sit gode spil, bliver det imidlertid ikke noget problem at udleje ham igen eller sælge ham, hvis vi da ikke står selv og skal bruge ham.( vi har stadig en lang kontrakt med Agbetu)

Penge i kassen er jo ikke det vi mangler, idet vi jo allerede har sikret os et overskud i dette regnskabsår. Der kan hurtigt komme en tid, hvor vi mere har brug for pengene, og rent økonomisk er det klart bedre at sælge på sådanne tidspunkter (skattemæssigt).

caspersm

Indlæg af caspersm »

Hvis vi ikke er villige til at sælge spillere til den klub vi har lejet ham ud til, bare fordi han er slået igennem er der jo ingen der gider at leje vores spiller, enten slår de igennem og vi tager dem tilbage, eller os slår de ikke igennem, og så må de gerne beholde ham hvis de vil, hvilket signal ville det ikke være?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

For mig handler det om, at kunne finde en balance mellem, hvor mange afrikaner vi kan indsluse i truppe, så vi ikke har nogle til rådighed uden at bruge dem. Det er også penge lige ned i skraldespanden at have overflødige spiller – ved godt 3 spillers reglen er blevet ”bøjet” af Randers. Spørgsmålet er, hvis vi vælger at beholde teknikeren Agbetu, hvilken afrikaner skal så ” lade livet” for at skabe plads til Agbetu i vores trup – er det Femi, Collins eller Salami? – Adeola mv. er vel også en potentiel stjerne på vej?

Jeg mener også, at ud over det er vigtigt med en fornuftig pris. Så er der også noget med politiske signaler, fx at det er smart af en topklub i 1. division, at leje sig ind hos FCM, og få et samarbejde op at stå med topklubben i ligaen: FCM.

Så når Agbetu har været med på råd, og giver udtryk for han er glad for Kolding – så skal der mange penge ekstra på bordet fra andre klubber, før at man skal vælge alle bud alene ud fra penge alene. Der findes også andre strategiske politiske kapitaler end likvider. Agnetu er også en fremtidig ambassadør for den behandling FCM har givet ham, og det er godt med et image blandt udlændinge, unge og spiller generelt, at i FCM er vi en kapitalistisk klub med et menneskelig ansigt. Det kunne Don Ø. måske lære mere om(-:

Så Ørgaard og co. Mener jeg ikke, alene står over for et sort/ hvidt valg om at tælle penge, men der er mere at gennemtænke, når de i nutiden skaber klubbens fremtid.

Kortsagt: er følgende noget jeg mener skal tænkes over; hvor mange afrikaner er plads til i truppen b.la. med tankerne på tilgang fra vores akademi, politisk strategi, personalepolitik/ image og en rimelig pris.

Mose

Indlæg af Mose »

Så dit argument er altså, hvis vi udlejer en spiller, så skal vi sælge ham.

Et eksempel:
Arsenal får altså ikke udlejet en spiller i næste sæson, idet de jo har taget Bendtler tilbage.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg mener også Agbetu har vist han har niveauet, spillede en række gode kampe for os og med lidt mere erfaring kan han blive en rigtig giftig herre. Det er selvfølgelig fedt at Kolding gerne vil have ham, men synes vi skulle lægge ud med at leje ham ud en sæson mere, han må være blevet mere ombejlet efter 9 mål i 10 kampe og det burde vel ikke være et problem at finde et nyt lejemål.

Selvfølgelig ville det være fedt at kunne vise, at spillere FCM ikke kan bruge kommer til andre klubber. Men spørgsmålet er om vi virkelig ikke kan bruge Agbetu, jeg synes han har vist noget som gør at han om 2-3 år kunne blive en rigtig guldfugl for os. Og hvis nu Dadu aldrig slår til, så får vi brug for en kompetent mand som kan gå lige ind i truppen.

Men omvendt kan vi jo heller ikke beholde alle, det må være en afvejning :-)

caspersm

Indlæg af caspersm »

Mose Skrev:
> Så dit argument er altså, hvis vi udlejer en
> spiller, så skal vi sælge ham.
>
> Et eksempel:
> Arsenal får altså ikke udlejet en spiller i næste
> sæson, idet de jo har taget Bendtler tilbage.

Nu regner Arsenal jo med at komme til at bruge Bendtner (så vidt jeg ved) Mens jeg ikke tror vi kommer til at bruge Agbetu, da DBU jo vil prøve på at få genskabt reglen med # ikke EU'er.

Besvar