Dødbolde = forsømt forår

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vinding

Dødbolde = forsømt forår

Indlæg af Vinding »

Jeg er ked af at se at der er scoret så mange mål imod os ved dødbolde i dette forår. Specielt når vi iflg. Erik Rasmussen netop træner meget i denne disciplin. Jeg ser det som holdets absolut dårligste punkt i øjeblikket.

Vi er både kommet bagefter efter et hjørnespark i kampene imod Vejle og Silkeborg, men vi har heldigvis fået sejrene hevet hjem.

Hvis vi vil være et tophold i fremtiden, så skal vi være meget bedre på dette område.

Vinding
Senest rettet af Vinding 25. maj 2007, 00:25, rettet i alt 1 gang.

foboldfreaken1001

Re: Dødbolde = forsømt forår

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg er ked af at se at der er scoret så mange mål
> imod os ved dødbolde i dette forår. Specielt når
> vi iflg. Erik Rasmussen netop træner meget i denne
> disciplin. Jeg ser det som holdets absolut
> dårligste punkt i øjeblikket.
>
> Vi er både kommet bagefter efter et hjørnespark i
> kampene imod Vejle og Silkeborg, men vi har
> heldigvis fået sejrene hevet hjem.
>
> Hvis vi vil være et tophold i fremtiden, så skal
> vi være meget bedre på dette område.
>
> Vinding

Jeg er helt enig med dig, men jeg tror bare det kræver lidt mere koncentration fra spillernes side for jeg vil sige at som jeg kan se at så står de hvor de skal INDEN bolden bliver sendt ind over, men så slipper de for let modstanderen...

så der skal være lidt mere disiplin, vil jeg mene

Kent

Re: Dødbolde = forsømt forår

Indlæg af Kent »

Det er til dels bevidst, at de slipper deres mand, da vores opdækning er zone-opdækning og ikke mand-mand.

Nu har jeg set Vejles mål igennem en del gange, og det minder mig meget, om de mål der er scoret mod os tidligere. Der står en mand inde foran Raska, der forhindrer ham i at løbe fremad. Bolden sparkes så ind lige efter forreste stolpe inde i det lille felt, ca 1-2 meter foran Raska. De Vejlespillere, der står inde ved forreste stolpe løber fremad, og det gør at vores spillere følger med dem (da de jo er i deres zone). Der kommer der så en spiller løbende ind i det hul i zonerne, der skabes mellem forreste stolpe og Raska. Raska kan ikke komme ordentlig frem, da der står en man foran ham, og vores forsvarsspillere er fjernet. Problemet er, så vidt jeg kan se, at vores forsvarspiller slipper den mand, der løber ind i zonen - om dette gøres fordi han kommer ind i en andens zone ved jeg ikke. I den konkrete situation er det så vidt jeg kan se Leon, der slipper målscoreren, da han laver sit løb. Jeg har forsøgt at illustrere det nedenfor:

__________l__________________l___________
..........<-FV.....VR......................
.............<-VF..........................
..................VF..........................

F= FCMspiller
V= Vejlespiller
R= Raska

Det er spilleren i 3. linie, der scorer - da de andre løber frem,løber han ind i hullet, og vores forsvarsspiller (Leon) følger ikke med ham. Se evt. scoringen på viasatsport.com.

Netop disse bolde til første stolpe har givet os enorme problemer. Der skal laves nye aftaler der.

Kent

Altoriso

Re: supersæson

Indlæg af Altoriso »

Det er i mine øjne fuldstændigt ude af proportioner at tale om et forsømt forår !

Der er ikke noget galt med foråret, når vi som strukturen i SAS-ligaen er lavet, spiller en hel sæson med 33 kampe

- vi ligger på en sammenlagt 2. plads
- vi har scoret 3. flest mål
- vi ligger 4. bedst mht mål imod os

vores placering/point :

2 FC Midtjylland 31 17 9 5 56-35 60

vi har tabt 2 af de 5 tabte kampe ialt i foråret
1 mod FCK som virkeligt satte Danmark på plads i denne sæson
1 mod OB på deres bane

FCM har aldrig siden 1. div. haft så mange point som i denne sæson

Jeg synes at det er plat at tale om et forsømt forår, og minder mest om uvidenhed..

uschel

Indlæg af uschel »

kunne ikke være mere enig i den betragtning Alto.

Vinding

Indlæg af Vinding »

Det er rigtigt at vi har masser af point, og vi ligger nr. 2 i øjeblikket, men hvad hvis vi ender på 4 pladsen og smider det hele på gulvet her til sidst?
Efter min mening havde vi et ekstremt godt efterår, og et middelmådigt forår.

Vinding

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Helt enig med dig Jan, det har været en af de bedste sæsoner i FCMs historie, og selvom det gik bedre i efteråret, så synes jeg ikke holdet ligefrem er faldet igennem i foråret.

Men en anden gang vil jeg gerne frabede mig at klubben sælger en bærende stamspiller i vinterpausen, det var det samme vi oplevede sidst vi overvintrede som nr. 2, så blev Zidan solgt og holdet skulle lige finde sig selv igen efterfølgende.
Når man er nr 2 må man nok være en anelse mere kynisk hvis man vil være nr 1.

Men alt i alt en fantastisk sæson hvor det har været sjovt at være fan. Kun 5 kampe tabt ud af 31.

Holger

Re: supersæson - statistik

Indlæg af Holger »

Jeg har prøvet at ”pinde” vores bedrifter mod de enkelte modstandere lidt ud, for at se, hvor der evt. kunne forventes forbedringer:

Modstander – point for – point imod
FCK 1 7
AaB 6 0
OB 4 4
FCN 5 2
BIF 5 2
EfB 3 3
RFC 7 1
ACH 4 4
VFF 9 0
VB 7 1
SIF 9 0

Ialt 60 24

Hvis vi kan vinde på torsdag, giver vi AaB 0 point over sæsonen. Dog er AaB turneringens bedste udehold, så det kan blive svært nok.

Jeg synes pointhøsten er godkendt mod: AaB, OB, BIF, RFC, VFF, VB og SIF

I betragtning af, at vi havde to hjemmekampe mod FCN, ville jeg gerne have haft minimum 1 sejr mere mod dem. Den var også inden for rækkevidde i begge kampe.
ACH er åbenbart vores onde ånd, men da de har vist flere gange, at de er svære at spille mod, er vi ikke alene med vores bekymringer.
FCK´s skræmmende styrke i denne sæson taler for sig selv. Hvis vi skal hale ind på dem i fremtiden, skal vi og flere end os til at nappe point fra dem i ny og næ.

Vores gennemsnitlige pointhøst var efter efteråret 2,05 og er nu 1,93. Vi har altså forringet vores pointhøst marginalt henover foråret, hvilket nogen har betegnet som skuffende. Det har betydet at AaB har hentet lidt ind på os og FCK er stukket af. Så vidt jeg lige kan se, har vi ikke sat til i forhold til resten i foråret.

Jeg synes også vi har haft en mere end godkendt sæson. Vort Nuværende pointtal, som selvfølgelig forøges :-) har vi aldrig gjort bedre i vores superligahistorie. At der så er andre, som også vil lege med, er jo bare ærgerligt, men dog forståeligt.
Holger

BW#2264

Indlæg af BW#2264 »

Altoriso Skrev:
>
> Jeg synes at det er plat at tale om et forsømt
> forår, og minder mest om uvidenhed..

Ganske enig i den betragtning. Det er muligt at 4. pladsen er kommet tættere på, men som situationen er lige nu er det jo sådan set status quo i forhold til vinterpausen: 2 point ned til bronzepladsen???

Gaston

Indlæg af Gaston »

Jeg kan kun give Vinding ret! Set ud fra vores placering og pointtal kan det da være nok så flot, men når spillet ikke glider og vi mere end én gang lader modstanderne komme foran, så synes jeg sgu der er noget der halter!
Las os bare se på VB, da vi møder dem hjemme kommer de hurtigt foran 2-0 og vi skal efterfølgende være glade for at Peric forærer Speedy en friløber. Og igen igår kommer vi bagud!
At man så kan diskuterer om ikke forsømt forår er lige lovligt stærkt udtrykt, men overdrivelse fremmer jo forståelsen. Og at slå det hele hen som uvidenhed virker som om man ikke vil se realiteterne i øjnene!

Forza FCM!

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Gaston Skrev:

> At man så kan diskuterer om ikke forsømt forår er
> lige lovligt stærkt udtrykt, men overdrivelse
> fremmer jo forståelsen. Og at slå det hele hen som
> uvidenhed virker som om man ikke vil se
> realiteterne i øjnene!
>
> Forza FCM!

vil du ikke nok komme med dit bud på hvorfor FCM har haft et forsømt forår ?

Og brug endelig den realistiske sans, sammenfattet med detaljer som holdsammensætning, alder, målsætning og alt det som FCM i bund og grund har meldt ud før sæsonstarten

Gaston

Indlæg af Gaston »

Ja, det er da fint at du påpeger disse ting med alder og målsætninger. Det er jo også flot af et ungt hold at de ligger så godt til i tabellen.
Men faktum er vel at vi ikke har været overlegne i samme grad i foråret som vi var i efteråret? Og når man nu ved at holdet kan spille bedre så skal man da ikke sætte standarden ned?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Gaston Skrev:
> Ja, det er da fint at du påpeger disse ting med
> alder og målsætninger. Det er jo også flot af et
> ungt hold at de ligger så godt til i tabellen.
> Men faktum er vel at vi ikke har været overlegne i
> samme grad i foråret som vi var i efteråret? Og
> når man nu ved at holdet kan spille bedre så skal
> man da ikke sætte standarden ned?

Hvad med forhold som en supermidtbane i efteråret kontra en meget defekt ditto i foråret ?

Thygesen var en af efterårets største profiler i SAS-ligaen, og samtidigt brillierede Salami og Femi
MT blev udtaget til landsholdet på grund at hans præstationer, og Salami kom på prøvetræning i Chelsea

Hvad med "målmandsproblemerne" ?

Har du kigget på skadessituationen for de 2 halvsæsoner ? ( jeg har nu ikke :-) )

Nu nævnte du selv realitetssansen..

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jeg tror grunden til at vi har smidt så mange point her i foråret er, at vi i alt for mange kampe er kommet bagud. I de 13 kampe vi har haft i foråret, er vi kommet bagud 0-1 i 7 af dem - Altså i lidt over halvdelen af dem.

Jeg synes generelt vi har været gode til at komme igen, som f.eks. mod Vejle og Horsens, hvor vi mod begge disse modstandere kommer bagud 0-2, og alligevel får vendt det hele til 2 x 2-2. Men set i bakspejlet er 2 point ikke nok mod de 2 hold.

Men derfra, og til at sige at vi har haft et forsømt forår synes jeg, ligesom Altoriso, er et symptom på uvidenhed. Trods et par uafgjorte for meget, har vi altså trods alt kun tabt 2 kampe ud af 13, hvor disse henholdsvis er spillet mod altdominerende FCK og OB på udebane.

Jeg synes i øvrigt det er værd at påpege, at vores spil er blevet væsentlig bedre de seneste par kampe, hvor vi med lidt held, hhv. mod Brøndby kunne have vundet, samt vundet meget større i Vejle.

Vinding

Godt ord igen

Indlæg af Vinding »

Jeg trækker mit overskrift tilbage med et forsømt forår.
Men jeg syntes fortsat at vi har smidt for mange point væk ved dødbolde.

Vinding

Besvar