Artikler fra Horsens Folkeblad -- (Meget land)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jacobbay

Artikler fra Horsens Folkeblad -- (Meget land)

Indlæg af Jacobbay »

AC’s rolle er udspillet

Af Torben Andersen

SPORT - AC Horsens optur i pokalturneringen fik en brat afslutning, da FC Midtjylland med en sikker 4-0 sejr pillede pynten af Den gule Fare.

Der var klasseforskel i de to klubbers første semifinale, og det pillede al spænding ud af returopgøret i Herning om 14 dage.

På Forum Horsens Stadion tog det blot tre minutter for Kristian Bak Nielsen at sætte AC på plads med målet til 1-0.

Tre store forsvarsfejl bragte topholdet fra superligaen på 3-0. Det viste forskellen på at være tophold i superligaen og i 1. division.

Nederlaget var AC Horsens’ første i 20 kampe. Det seneste faldt den 16. august.

-------------------------------------------------------------------------------
EN GUL FUSER:AC’S SVAGHEDER BLEV UDSTILLET

AC’s første nederlag i 20 kampe

HORSENS - AC Horsens’ cheftræner havde lagt op til en pokalfest, men det blev en lang gul fuser efter 4-0 nederlaget til FC Midtjylland i går på Forum Horsens Stadion.

Efter sejre over tre superligamandskaber på stribe i pokalturneringen blev forskellen mellem toppen af 1. division og superligaen udstillet i uhyggelig grad af FC Midtjylland.

Der var ganske enkelt klasseforskel på de to hold. Returkampen om 14 dage i Herning bliver blot en kamp, der skal overståes for begge hold.

Kent Nielsen var den første til at erkende det klare nederlag.

- Vi lavede fejlene

- Vi fik ikke den medgang, som vi havde brug for, hvis vi skulle have haft et godt resultat med os. Det held, vi havde i de tre kampe mod Silkeborg, AaB og AGF, manglede vi i aften, siger Kent Nielsen.

- Teknisk, fysisk og i hurtighed var FC Midtjylland 10 procent bedre end os. De fik den ro, som de havde behov for, og det var os, der lavede alle fejlene, siger Kent Nielsen.

- Første halvleg var et godt billede på styrkeforskellen på de to hold. Vi havde modet til at forsøge noget, men FC Midtjylland var hele tiden lidt hurtigere i tanke og handling.

- I anden halvleg blev tingene forstærket. Målene til 2-0 og 3-0 blev scoret efter store fejl, og derefter mistede vi troen på, at vi kunne være med. Det gjorde benene trætte, siger Kent Nielsen.

AC Horsens fik den værst tænkelige start, da Kristian Bak Nielsen efter tre minutter overlistede Mads Rieper og bankede bolden i mål efter et hjørnespark.

Efter 17 minutter kunne det være blivet 2-0, men Søren Jochumsen afværgede i stor stil David Nielsens friløber.

I den periode begyndte AC at røre en smule på sig. Det lykkedes at holde bolden i egne rækker, og i det 38. minut faldt den chance, der kunne have bragt AC tilbage i kampen.

AC’s chance

Allan Søgaard fandt Søren Friis på venstrekanten. Niels Lodberg hoppede over hans flade indlæg, men midt for mål måtte Miki Rasmussen se sit skud fra klos hold blive pareret af midtjydernes målmand Ola Tidman.

Ni minutter efter pausen blev det 2-0, da Steffen Algreen faldt ved et indlæg. Dennis Sørensen stod helt fri og scorede sikkert bag Søren Jochumsen.

Kort efter fejlbedømte AC-keeperen totalt et frispark fra Jesper Mikkelsen.

Målet til 3-0 ødelagde den sidste antydning af pokalfest. Niels Lodberg blev kort efter skiftet ud for at blive sparet til kampen mod AB på søndag.

FC Midtjylland kørte bolden rundt i egne rækker, men hjemmeholdets spillere løb forvildet rundt.

Helt fortjent blev det 4-0 med et lille kvarter igen. Ulrik Lindkvist fik uhindret lov til at smutte til baglinjen. Hans indlæg havnede for fødderne af Dennis Sørensen, der lige så uhindret kunne sparke bolden op i det ene målhjørne til 4-0.

Mod slutningen af kampen havde AC et par sporadiske forsøg fra distancen, men reelle målchancer blev det ikke til.

Målestok

- Det handlede om at begrænse nederlaget i 2. halvleg. Vi skal ikke gå i sort over 45 dårlige minutter i anden halvleg. Det skal vi slå ud af hovedet. Det var trods alt 19 kampe siden vi sidst har tabt, siger Kent Nielsen, der sidst hørte modstanderne skråle sejrssangen den 16. august i Fredericia.

- Vi skal bruge første halvleg som målestok for forskellen. Det er noget andet at spille i 1. division, og det kan vi nu koncentrere os om. Pokalfinalen er væk, selv om vi har en forpligtigelse til at levere en ordentligt indsats i returkampen. Der er dog ingen tvivl om, at spillere, der småskadede, vil blive sparet, siger Kent Nielsen.

Af Torben Andersen

SØNDERKNUST JOCHUMSEN

Havde vi bolden i 2. halvleg, spurgte AC-keeperen

HORSENS - AC Horsens’ målmand Søren Jochumsen hang slemt med hovedet efter 4-0 dukkerten mod FC Midtjylland.

Han lavede selv en kæmpe brøler ved målet til 3-0, og det krævede moralsk støtte fra målmandstræner Maciej Wasyniuk at komme sig.

- Vi tabte på egne fejl. Min egen præstation ved målet til 3-0 var bare ringe. Det var dårligt målmandsspil, siger Søren Jochumsen.

Han fejlbedømte totalt en frisparksbold fra Jesper Mikkelsen og boksede forbi bolden, der uhindret strøg i mål.

- Det var ekstra ærgerligt, fordi det knækkede os, siger Søren Jochumsen.

Træner Kent Nielsen havde på forhånd krævet mirakler af sin målmand, hvis pokaleventyret skulle blive til noget, men det blev mere nedtur end eventyr.

Det er meget lang tid siden, at AC-keeperen har fejlet på den måde, og om nogle dage kan Søren Jochumsen trøste sig med, at han trods alt leverede et lille mirakel, da han i første halvleg efter 17 minuttters spil i stor stil reddede en friløber fra David Nielsen.

- Der var klasseforskel på de to hold. Jeg ved ikke engang, om vi havde bolden i anden halvleg, siger Søren Jochumsen.

Knækket

- Vi blev knækket på målene i anden halvleg, og vi formåede ikke at udnytte den mulighed, vi havde i slutningen af første halvleg. Vi tabte på vore egne fejl, siger Søren Jochumsen, der kunne se fejl af Mads Rieper og Steffen Algreen koste målene til 1-0 og 2-0.

- Der er ikke noget at spille om i returkampen, men det bliver trods alt sjovt at spille i Herning. Nu handler det om hurtigt at smide den her kamp væk. Den vil ikke komme til at sidde i os. Det er jeg ikke bange for.

Hvis det skulle lykkes for AC Horsens at rykke op i superligaen, afskrækker nederlaget til FC Midtjylland heller ikke.

- I forhold til i pokalkampene siger alle, at oprykkerne ikke klare sig over 33 kampe. Jeg vil vende den om og sige, at vi ikke kan spille så dårligt i 33 kampe, hvis vi skulle være så heldige at rykke op i superligaen, siger Søren Jochumsen.

Af Torben Andersen
DYREKØBT SEJR FOR FC MIDTJYLLAND

Midtjyderne fik flere skader med hjem

HORSENS - FC Midtjyllands sejr over AC Horsens var dyrekøbt, eftersom midtjyderne fik adskillige skader med hjem.

Nicolai Jørgensen, tidligere Vejle-spiller, faldt forkert allerede under opvarmningen.

- Det var en ny skade, og jeg kunne ikke spille i aften, sagde Nicolai Jørgensen. Jeg forventer dog at være klar til lørdagens superligakamp mod Silkeborg.

Klaus Madsen, der var med i pokalfinalen med FC Midtjylland i 2003, men gik glip af sin eks-klub OB’s sejr over FC København på grund af en skade, var slukøret trods sejren.

- Jeg var ude med en ledbåndsskade i knæet i starten af sæsonen, og nu er den gal igen, sagde han. Jeg har oplevet én pokalfinale, men det var ikke særlig sjovt at stå i jakkesæt og modtage pokalen med OB. Denne gang vil jeg selv være med til at vinde pokalfinalen, og jeg forventer at være klar til den 5. maj, men frygter et par ugers pause.

Thomas Rathe udgik med et trælår og humpede fra banen efter en halv time. Michael Hansen overtog hans plads.

Målmand Ola Tidmann havde problemer med en lyskeskade, og FCM-træner Erik Rasmussen turde ikke udskifte en skadet Klaus Madsen af frygt for, at han dermed havde brugt alle sine udskiftningsmuligheder og dermed kunne blive tvunget til at sætte en markspiller på mål.

Lige til stregen

- Vi fik en del skader med hjem, men det ofrer jeg gerne for en pokalfinale, så det var det hele værd, sagde en lykkelig FCM-træner.

- Det blev en fysisk hård første halvleg, hvor Horsens spillede med vild tænding og stor selvtillid. De kæmpede godt og gik lige til stregen med hensyn til fysisk hårdhed. Det gav mine spillere mange skrub. I anden halvleg virkede Horsens-spillerne imidlertid døde fysisk, sagde Erik Rasmussen.

Af Tommy Poulsen
--------------------------------------------------------------------------------

RIEPER: ANTIKLIMAKS OG EN AFKLAPSNING

- Jeg lavede selv den første fejl, siger AC-anføreren

Af Torben Andersen

HORSENS - AC Horsens’ anfører Mads Rieper var ikke bleg for at indrømme, at han sammen med holdkammeraterne måtte lægge krop til en regulær endefuld i pokalsemfinalen mod FC Midtjylland.

Et nederlag på hjemmebane på 4-0 taler sig eget tydlige sprog.

- Vi fik en afklapsning, og vi tabte til et bedre hold. Det var noget af et antiklimaks efter sejrene over Silkeborg, AaB og AGF, siger Mads Rieper.

- Vi vidste, at vi skulle yde 110 procent, og at FC Midtjylland skulle have en dag, hvor det ikke lykkedes dem at ramme maksimum. Vi ydede selv det, vi kunne især i 1. halvleg, men i modsætning til kampene mod Silkeborg, AaB og AGF mødte vi denne gang et hold, der var på toppen, siger Mads Rieper.

Kikser

- FC Midtjylland var bedre end os. Især deres tempo var højere end vores. Vores indgang til kampen var, at vi skulle forsøge at holde nullet. Det kiksede med målet til 1-0 allerede efter få minutter. Resten af kampen blev op ad bakke, siger AC-anføreren.

- Det bliver straffet, når man laver fejl mod superligahold. Jeg lavede selv den første. Jeg var ikke opmærksom på det lave indlæg, og jeg tabte et skridt i forhold til Kristian Bak Nielsen. Den slags graverende fejl må vi ikke lave, siger Mads Rieper.

- Vi fik chancen for at udligne kort før pausen. Et mål på det tidspunkt kunne have holdt os inde i kampen.

- Der var ingen tvivl om, at vi mødte et meget stærkt hold. Målet til 2-0 pillede resten af saften ud af os. Det var mere, end vi kunne klare, siger Mads Rieper.

- Vi betalte nogle lærepenge. Vi fik set, hvad der kræves i superligaen. Det kunne have været sjovt at få en tur i Parken, men nu har vi kun ét mål at koncentrere os om i foråret, og det er kampene i 1. division, siger AC-spilleren.

Guld værd

- Det bliver guld værd at kunne spille en kamp mere mod FC Midtjylland. Selv om kampen er afgjort, bliver det spændende at spille på deres stadion i Herning. Den kamp kan lære os endnu mere.

- I forhold til kampen om oprykning bliver nederlaget ikke noget problem. Der er vi afklaret med. Vi rejser os med det samme mod AB på søndag. Kampene i 1. division er noget andet end at møde superligahold, siger Mads Rieper.

DET KØLIGE OVERBLIK

- Jeg kan bedre se spillernes niveau oppe fra tribunen, sagde Povlsen

Af Tommy Poulsen

HORSENS - Flemming Povlsen havde valgt en fin udkigspost på tribunen, hvorfra han fulgte begivenhederne i et andet perspektiv end cheftræner Kent Nielsen.

- Jeg føler, at jeg bedre kan se, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer, herfra, sagde Flemming Povlsen. Jeg kan se spillernes niveau mere præcist. Som ny assistenttræner i AC Horsens ønsker jeg at træde varsomt. Det er ikke mig, der er cheftræner, så jeg ønsker ikke at give en vurdering af spillerne i pressen. Det er noget, Kent Nielsen taler om, og det gør vi allerede i aften efter kampen. Det kunne også være i bilen på vejen hjem, men i aften har vi ikke kørt sammen til Horsens, fordi Kent har sin familie med.

Ingen forbindelse

- Jeg føler, jeg har et godt overblik her oppe fra tribunen, men jeg har ingen walkie-talkie til bænken. Kent Nielsen og Henrik Gudmandsen snakker sammen om det, der sker nede på trænerbænken. Jeg synes, det er spændende at være med i en assistentrolle. Jeg har i forvejen eleverne på Hessel Gods og er også træner for min datters pigefodboldhold i Lyseng, så jeg har bevaret min nærkontakt til fodbold, og det er fint nok for mig i øjeblikket.

- Jeg har en aftale med AC Horsens frem til sommeren 2006 og har også tv-arbejde. Jeg har haft muligheder nok for at få trænerjob, men har sagt nej tak. Det kunne selvfølgelig være spændende at arbejde med et ungdomslandshold, men det er ikke noget, jeg har tænkt over. Jeg har ingen fremtidsplaner som træner, men det er en helt naturlig verden oven på min egen karriere som spiller, og jeg nyder de job, jeg har lige nu, siger han.

Flemming Povlsen ville være et oplagt headhunting-emne som ny assistenttræner for landsholdet efter Keld Bordinggaard eller som ny træner for U-21-landsholdet, hvis DBU vil satse på en ny trænergeneration, men lige nu er det ikke noget, europamesteren har overvejet.

Rigeligt

Han har rigeligt med samtalestof til sin chef og arbejdskollega Kent Nielsen i de kommende dage.

- Det var tydeligt, at FC Midtjylland var vant til et højere gear end os, og i aften blev spillerne matchet fysisk hårdere end i 1. division. Før kampen sagde jeg, at det kunne ødelægge kampen, hvis FCM scorede til 1-0 efter fire minutter. Der gik kun tre minutter, før vi var bagud 1-0. I den slags kampe får man kun få chancer, og de skal udnyttes. Hvis vi havde scoret på den store chance før pausen, var det blevet en anden kamp. Jeg tager næppe troen fra vore spillere ved at sige, at chancen for en pokalfinale er udspillet. I fodbold er det sådan, at jo mere forventningerne stiger, desto større bliver skuffelsen, når det går skævt. Det er bare vigtigt, spillerne ikke glemmer de gode oplevelser, som de har haft gennem hele pokalturneringen.

Løft hovedet

- Mit råd til dem er, at de skal løfte hovedet. De har gjort det godt, og der er en anden og endnu vigtigere, de skal koncentrere sig om i resten af forårssæsonen, og kampen i aften viste, at der er mange ting, vi skal blive bedre til, hvis vi kommer op i superligaen til sommer, sagde Flemming Povlsen.
--------------------------------------------------------------------------------

SKAMBIDT AF ULVE

Sportskommentar af Tommy Poulsen

F orventningens glæde er ofte den største, og det var også tilfældet på Forum Horsens Stadion i aftes for de omtrent 5000 tilskuere, som kom for at se superligastjernerne fra FC Midtjylland blive bidt af AC Horsens’ underdogs.

Det endte i stedet med, at AC Horsens blev skambidt af FC Midtjyllands ulve.

4-0 - og returkampen på SAS Arena i Herning bliver nu mindre vigtig end en træningskamp på bane 4 på Ikast Stadion.

Okay, Niels Lodberg kan stadig få ret i, at AC Horsens kan tilføje FC Midtjylland det første nederlag på det nye superstadion i Herning, men spændingsmomentet findes ikke mindre til nogen fodboldkamp i Danmark i år.

Det var et antiklimaks for dem, der troede på AC Horsens’ muligheder, og det var et bevis på, at der stadig er klasseforskel på etablerede superligahold og opkomlinge fra 1. division, uanset hvor suveræne de er i den næstbedste række.

D et er dog synd og skam at glemme de festaftener, da spillere, trænere, ledere og fans fra Silkeborg, AaB og AGF har set ud som de største AC Horsens-fans gjorde i aftes.

Selv om AC Horsens’ pokaleventyr reelt sluttede i aftes, står 2004/2005-pokalturneringen tilbage som en succesoplevelse for „de gule», omend det var et af de sjældne eventyr uden en happy ending.

Skuffelsen stod malet i ansigterne på tilskuerne, da de forlod stadion, men midt i nedturen er det naturligt at forsøge at vride noget positivt ud af oplevelsen mod FC Midtjylland.

Uanset om det var en lussing, der sved, var det sand realisme, der blev serveret for 5200 tilskuere i aftes.

Der er kun fire måneder, indtil AC Horsens tager fat på 33 spillerunder i superligaen.

I aftes fik alle en forsmag på den verden, der venter AC Horsens.

Nu har ledelsen i AC Horsens fire måneder til at handle - og til at spørge sig selv:

- Hvor mange af den slags aftener har vi lyst til at opleve i 2005/2006?

O prykningen til superligaen glipper ikke på grund af nederlaget i aftes. Nu kan AC Horsens samle alle kræfter omkring turneringskampene, og træner Kent Nielsen kan endda bruge returkampen i Herning til at få Simon Elbæk og Peter Skjøth endnu mere op i omdrejninger.

Det kan blive en „spøgelseskamp» med ufatteligt få tilskuere på et af Danmarks smukkeste stadions i Herning, men den kamp vil ikke optage mange millimeter i Kent Nielsens fodboldhjerne i de kommende dage.

AC-træneren og hans co-trænere er gode til at fokusere på næste opgave, og sådan bør det være for trænere og spillere.

Men oppe bag de duggede ruder sad en fuldtallig bestyrelse fra AC Horsens med formand Ole Rasmussen i spidsen.

Hvis de ansvarlige AC-ledere var i tvivl om, hvorvidt de skulle foretage sig noget for at gøre AC Horsens’ trup klar til superligafodbold, fik de i aftes det bedste signal om, at de skal skride til handling, hvis superligasæsonen 2005/2006 ikke skal ende som et langvarigt mareridt for „de gule».

J ens Ørgaard, direktør for FC Midtjylland, lagde i mandags kortene på bordet her i Horsens Folkeblad: „Hvis AC Horsens ikke tør satse, ryger „de gule» ud af superligaen igen med det samme».

Det var ikke noget, Jens Ørgaard sagde for at genere AC Horsens. Han var blevet hentet til Horsens som foredragsholder for at fortælle AC’s ledelse om den store forskel - og Ørgaard pakkede ikke sine udtalelser ind i uld. Han fik knubbede ord med på vejen af AC-trænerne og europamestrene Kent Nielsen og Flemming Povlsen.

Flemming Povlsen svarede drillende, at hvis man kommer ud med et underskud på otte millioner kroner, er det spørgsmålet, hvorvidt det er en god idé at satse.

Det kan bruges som drillerier mellem venner, og det kan bruges som en løftet pegefinger - men toplederne i AC Horsens fik noget at tænke over i aftes.

Hvis AC Horsens med et halvtidskoncept skal få en god oplevelse ud af 33 kampe i superligaen i næste sæson, er der brug for mere end én saltvandsindsprøjtning efter det, vi så i aftes.

Selv Kent Nielsen, der har været en fremragende træner i AC Horsens, lige siden han tiltrådte, kan ikke „forvandle et æsel til en travhest».

AC Horsens’ spillere har været i træningslejr i Spanien.

Ugen efter tog AC Horsens’ bestyrelse også til Spanien i en slags træningslejr. Her blev klubbens topledere rystet sammen, så de står som en stærk enhed, der vil løfte i flok.

Hvor meget de vil og kan løfte sportsligt og økonomisk - og hvor meget de kan nå at forbedre frem til juli, blæser stadig i vinden, men noget må gøres, hvis superligaen stadig skal være en drøm, som Horsens-tilhængerne skal glæde sig til.

Svær at sælge

HORSENS - Den anden semifinale i Herning bliver svær at sælge, men det er en pokalsemifinale, hvor vi skal tage det sidste skridt til finalen, og vi har mange trofaste tilskuere, sagde FC Midtjyllands direktør Jens Ørgaard efter 4-0 sejren i Horsens.

- Vi må erkende, at spændingen om, hvem der går i finalen - forhåbentlig da - er væk, men det kan forhåbentlig lokke folk til fodbold, at de håber at se en målrig kamp, sagde Jens Ørgaard.

Om drillerierne om sine udtalelser sagde han:

- Jeg udtalte mig udelukkende til Horsens Folkeblad om AC’s muligheder, fordi AC Horsens selv havde bedt mig om at komme til et møde i Horsens og give dem gode råd. Det kunne jo være, at nogle vil give mig ret efter, at de har set kampen i aften.

Esbjergs træner Ove Pedersen var blandt tilskuerne. Han så den første time af Silkeborg-Herfølge, som startede kl. 18.00, og anden halvleg af AC Horsens-FC Midtjylland.

- Jeg var imponeret over, at FC Midtjylland kunne bevare koncentrationen, da de var kommet foran, men det afspejlede jo bare, hvor vigtigt det var for FC Midtjylland at komme i pokalfinalen, sagde Esbjerg-træneren, som fulgte kampen sammen med AB-træner Henrik Jensen, der spionerede forud for AB’s kamp mod AC Horsens på søndag. (Tommy.)

David var skadet

HORSENS - David Nielsen, FCM-angriber, åbnede kampen med et gult kort for et frispark mod Mads Rieper og en reprimande fra FCM-træner Erik Rasmussen, der ikke ønskede at spille med 10 mand i resten af pokalsemifinalen.

Det var dog ikke det gule kort, der førte til udskiftningen.

- Allerede i lørdagens kamp i Brøndby havde jeg problemer med en lille forstrækning i baglåret, sagde David Nielsen. Før kampen havde vi talt om, at jeg skulle skiftes ud, hvis vi kom foran. Vi spiller superligakamp allerede på lørdag, og det var bare fremragende, at jeg blev udskiftet, så jeg nu er helt sikker på, jeg er klar til lørdagens kamp. Det var helt perfekt. Set i bakspejlet var det åbenbart det eneste rigtige at skifte mig ud, når vi kunne vinde med 4-0. Jeg har ikke glemt, at jeg var med til at tabe her i Horsens med AaB i en tidligere pokalrunde. Nu er vi i finalen, sagde David Nielsen, der brændte en kæmpechance efter 17 minutter, AC-keeper Søren Jochumsen klarede i stor stil. (Tommy.)

Anders på bænken

HORSENS - Anders Rasmussen, tidligere Horsens-målmand, måtte tilbringe alle 90 minutter på bænken på sin gamle hjemmebane.

- Jeg er ikke 100 procent i orden endnu, men jeg bliver meget skuffet, hvis jeg ikke bliver førsteholdsmålmand, når jeg er helt klar, sagde Anders Rasmussen. Man har lovet mig en plads som førstemålmand i FC Midtjylland, efter at Peter Skov-Jensen er rejst.

Anders Rasmussen nåede at varme op på sidelinien. Han var på vej til at komme ind, fordi den svenske målmand Ola Tidman var skadet.

- Jeg har problemer med lysken, sagde Ola Tidman. Jeg ved endnu ikke, hvor slem skaden er, og om jeg kan spille på lørdag mod Silkeborg. Jeg mærkede skaden allerede i Brøndby i lørdags, men jeg kan kun være tilfreds med at have holdt målet rent i de første to en halv kamp for min nye klub. AC Horsens kunne ikke holde tempoet oppe i anden halvleg i aften. (Tommy.)

Kjærs kriller

HORSENS - Jeg havde kriller i maven og gåsehud før kampen. Det var en mærkelig fornemmelse at gå ind på banen i Horsens som modstander til AC Horsens, sagde Jørn Kjær, tidligere holdleder i AC Horsens fra 1981 til 1994, nu holdleder for FC Midtjylland.

- Det var en kamp, vi var meget bange for, og det blev præcist så svært, som vi havde forventet i første halvleg. Først da vi kom på 2-0, gik luften ud af hjemmeholdet, sagde den hjemvendte holdleder. (Tommy.)

Anfører tilbage

HORSENS - Michael Hansen, anfører for FC Midtjylland, startede overraskende på bænken i Horsens i aftes. Kristian Bak bar anførerbindet, og da Michael Hansen kom på banen, løb han ikke ind og tog anførerbindet fra Kristian Bak.

- Jeg så, Jess Thorup gjorde det i min gamle klub Esbjerg, men jeg har hørt fra en fodbolddommer, at man faktisk ikke må tage anførerbindet, når den anden stadig er på banen, sagde Michael Hansen.

- Vi er tre spillere, der er jævnbyrdige, til to pladser, og træner Erik Rasmussen mente, at Thomas Rathe passede bedre til et hold som AC Horsens. Jeg er dog helt sikker på, at jeg er tilbage i startopstillingen på lørdag mod Silkeborg.

- Det var vigtigt for os, at vi ikke kom fra Horsens med 0-0. Det ville være et dårligt resultat for os. Målet til 1-0 efter tre minutter var afgørende for kampen, og det var fint for mig at komme ind på et tidspunkt, da vi var spilstyrende. Det blev nemt til sidst, fordi Dennis Sørensen blev ved med at lave mål, og fordi vi fik et billigt frisparksmål, som målmanden tabte ind i mål. AC Horsens var opgivende til sidst. Det skyldtes, at de var urutinerede. De burde kunne sige stop og lukke af, da vi kom på 2-0. For os var det overdådigt at vinde med 4-0. Vi ville have været tilfreds med en sejr på 1-0.

- For mig er det alletiders at komme i en pokalfinale. Selv om jeg har været med i mange år, har jeg aldrig spillet en pokalfinale, og jeg har iøvrigt heller aldrig været tilskuer til en pokalfinale. Derfor glæder jeg mig helt vildt, og jeg er ligeglad med, om vi kommer til at møde Brøndby eller FCK, sagde Michael Hansen. (Tommy.)

ELBÆKS SVÆRE BETINGELSER

AC-angriberen hang med hovedet

HORSENS - Angriberen Simon Elbæk hang ligesom resten af truppen med hovedet efter afklapsningen på 4-0 mod FC Midtjylland.

Han blev kastet på banen i den sidste halve time.

- Det var svært at komme ind på det tidspunkt. Vi var bagud med 3-0, og kampen var reelt afgjort, siger Simon Elbæk.

- Vi tabte til et bedre hold. Mere er der ikke at sige om det. Vi kom aldrig rigtig i gang, men vi mødte heller ikke et ueffent hold. FC Midtjylland har trods alt lige slået Brøndby, siger AC-spilleren.

- Vi måtte ikke lukke et mål ind så tidligt i kampen. Fordi semifinalen afvikles over to kampe, kunne FC Midtjylland tage det roligt og lade os om det hårde arbejde efter målet til 1-0. Det var ikke godt nok af os. Vi udnyttede ikke chancen for at udligne, og i stedet straffede FC Midtjylland alle vore fejl, siger Simon Elbæk.

Midt i nedturen kunne han dog glæde sig over endeligt at få spillet førsteholdsfodbold igen.

- Jeg har savnet at spille den slags kampe. Efter to kampe på DS-holdet og en halv time mod Brønshøj kan jeg mærke, at det begynder at gå bedre og bedre. Bare i forhold til i søndags var mine boldberøringer bedre. Jeg fik også udfordret modstanderne noget mere, siger Simon Elbæk.

Han håber, at det kan blive til endnu mere spilletid i returkampen.

- Selv om slaget er tabt, skal vi selvfølgelig prøve et eller andet, og jeg håber på at få noget mere spilletid, siger Simon Elbæk.

Af Torben Andersen

Senest rettet af Jacobbay 8. apr 2005, 17:04, rettet i alt 1 gang.

BW # 163

kommentarer:

Indlæg af BW # 163 »

"Anders Rasmussen, tidligere Horsens-målmand, måtte tilbringe alle 90 minutter på bænken på sin gamle hjemmebane.

- Jeg er ikke 100 procent i orden endnu, men jeg bliver meget skuffet, hvis jeg ikke bliver førsteholdsmålmand, når jeg er helt klar, sagde Anders Rasmussen. Man har lovet mig en plads som førstemålmand i FC Midtjylland, efter at Peter Skov-Jensen er rejst."

Der er jo intet der er sikkert i fodbold. Jeg håber Anders Rasmussen vil tage udfordringen op. Jeg kan ikke forstå hvis han bliver meget skuffet, for hvis Ola skal holde ham ude betyder jeg jo at Ola gør det godt, og så har FC Midtjylland succes. For tiden er Ola sikkert 1. valg, og medmindre det begynder at gå helt galt, må Anders belave sig på en plads på bænken, og så spille når Ola er skadet m.v. Det er spillets regler, og strengt taget halv-droppede AR jo en gang i Parken, og spillede sig indirekte af holdet.

"Michael Hansen, anfører for FC Midtjylland, startede overraskende på bænken i Horsens i aftes. Kristian Bak bar anførerbindet, og da Michael Hansen kom på banen, løb han ikke ind og tog anførerbindet fra Kristian Bak.

- Jeg så, Jess Thorup gjorde det i min gamle klub Esbjerg, men jeg har hørt fra en fodbolddommer, at man faktisk ikke må tage anførerbindet, når den anden stadig er på banen, sagde Michael Hansen".

Efter Kristian Bak Nielsens præstation, og hans stabilitet, mener jeg han skal beholde anførerbindet fremover. Han styrer jo det forsvar 100%.

Jeg savnede i øvrigt ikke Nicolai Jørgensen, hvad siger i andre ?. Skal Nicolai med mod SIF, eller have lidt træning på 2. holdet ?.

BW # 163

Ravnen

Re: kommentarer:

Indlæg af Ravnen »

BW # 163 skrev:
-------------------------------------------------------
> "Anders Rasmussen, tidligere Horsens-målmand,
> måtte tilbringe alle 90 minutter på bænken på sin
> gamle hjemmebane.
>
> - Jeg er ikke 100 procent i orden endnu, men jeg
> bliver meget skuffet, hvis jeg ikke bliver
> førsteholdsmålmand, når jeg er helt klar, sagde
> Anders Rasmussen. Man har lovet mig en plads som
> førstemålmand i FC Midtjylland, efter at Peter
> Skov-Jensen er rejst."
>
> Der er jo intet der er sikkert i fodbold. Jeg
> håber Anders Rasmussen vil tage udfordringen op.
> Jeg kan ikke forstå hvis han bliver meget skuffet,
> for hvis Ola skal holde ham ude betyder jeg jo at
> Ola gør det godt, og så har FC Midtjylland succes.
> For tiden er Ola sikkert 1. valg, og medmindre det
> begynder at gå helt galt, må Anders belave sig på
> en plads på bænken, og så spille når Ola er skadet
> m.v. Det er spillets regler, og strengt taget
> halv-droppede AR jo en gang i Parken, og spillede
> sig indirekte af holdet.

Ja jeg kiggede godtnok også en ekstra gang på den udtalelse fra AR. Det lyder nærmest som om han tror han har krav på pladsen uanset hvad, fordi han blev lovet det. Enten er der nogen i trænerstaben der har lovet ham lidt for meget, eller også er han lidt naiv. Det ville da være underligt hvis målmandsposten skulle være den eneste plads som der ikke skulle være åben kamp om.

Det kan godt være AR er irriteret over at miste chancen pga. en skade, men sådan som Ola Tidman står ville det være højst mærkværdigt hvis Ola efter disse præstationer blev sat af holdet fordi AR var blevet lovet chancen.

Tror snart AR er på vej væk fra klubben, han lyder ikke som en der vil tage udfordringen op. Men vi har jo heldigvis masser af talent på vej på den plads.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Tror næppe de bare skifter anfører igen. For måske har Kristian Bak anførerbindet på banen og spiller en god kamp.

Men det at være anfører er lidt mere end bare at spille en god kamp. Både på og udenfor banen. Forhåbentligt(selvfølgelig) spiller Kristian Bak da også godt når Michael er tilbage på lørdag. Og hans dirigeren i forsvaret ændrer sig nok heller ikke.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg mente allerede dengang jeg læste det med at han var blevet lovet at være førstevalg, det har nok været omkring den tid hvor Ola Tidman blev købt, at de havde skudt sig selv i foden. Ingen pladser burde være sikre for nogen.

Mike Hanke er lige blevet irettesat i Schalke for at prøve at gøre krav på Ebbe Sands plads.

Mose

Indlæg af Mose »

Helt enig omkring det med anføreren.

KBN er stensikker starter hvis han er skadesfri. MH derimod kan ikke være sikker på sin plads hvis han spiller at par dårlige kampe.

Besvar