OB eller Aab?
-
Troldepus
OB eller Aab?
bhomazz og jeg har gang i en debat om det er Ob eler Aab der har bedst chance for den 3. medalje (da vi begge forventer at vi får det ene hold medaljer)
Hvem sætter i andre pengene på- og hvorfor? hvad er Aabs styrke og hvad er OBs styrke?
Hvem sætter i andre pengene på- og hvorfor? hvad er Aabs styrke og hvad er OBs styrke?
Senest rettet af Troldepus 19. maj 2007, 11:52, rettet i alt 1 gang.
-
KlausG (AaB)
Re: OB eller Aab?
Tjaaaa, jeg håber naturligvis, at vi (AaB) snupper guldet. Jeg tror at vores styrke ligger i et godt mix af unge og rutinerede spillere, som forhåbenligt bedre kan stå distancen i de næste vigtige kampe, end jeres uhyre talentfulde, men også meget unge hold. Lige nu rider vi på en god bølge, og er vel forårets bedste hold (sammen med FCK). Hvis vi kan fortsætte det sæsonen ud, tror jeg vi vinder sølv.
Jeg ved godt, at vi har tabt sæsonens to første kampe til jer. Pardoksalt nok var vores første kamp i Herning efter min mening en af de bedste, vi har spillet og nederlaget var med mine subjektive briller meget, meget misvisende for kampens forløb. Til gengæld var I klart bedst i Aalborg, hvor vores hold ikke kunne komme sig over jeres hurtige føringsmål.
Men meget bliver afgjort i næste runde. Vi har igen tre stamspillere i karantæne, og skal spille mod Esbjerg, der har meget at bevise. OB skal en tur til Brøndby, hvilket aldrig er nemt. Og så får I fornøjelsen af en tur til Vejle, hvor det ser ud til, at Ove Pedersen har fået styr på tropperne. Begge hold skal vinde, så det bliver spændende. Vinder vi ikke på lørdag, bliver vi nummer fire. Vinder vi og taber både jer og OB, tror jeg på sølv..... Men spændende bliver det sgu.
Endnu en ukendt faktor er så OBs pokalsejr i dag. Enten giver det dem mega-kræfter i sæsonslutningen, eller også sætter selvtilfredsheden ind. Vi er nogle stykker, der håber på det sidste
Jeg ved godt, at vi har tabt sæsonens to første kampe til jer. Pardoksalt nok var vores første kamp i Herning efter min mening en af de bedste, vi har spillet og nederlaget var med mine subjektive briller meget, meget misvisende for kampens forløb. Til gengæld var I klart bedst i Aalborg, hvor vores hold ikke kunne komme sig over jeres hurtige føringsmål.
Men meget bliver afgjort i næste runde. Vi har igen tre stamspillere i karantæne, og skal spille mod Esbjerg, der har meget at bevise. OB skal en tur til Brøndby, hvilket aldrig er nemt. Og så får I fornøjelsen af en tur til Vejle, hvor det ser ud til, at Ove Pedersen har fået styr på tropperne. Begge hold skal vinde, så det bliver spændende. Vinder vi ikke på lørdag, bliver vi nummer fire. Vinder vi og taber både jer og OB, tror jeg på sølv..... Men spændende bliver det sgu.
Endnu en ukendt faktor er så OBs pokalsejr i dag. Enten giver det dem mega-kræfter i sæsonslutningen, eller også sætter selvtilfredsheden ind. Vi er nogle stykker, der håber på det sidste
-
KlausG (AaB)
Og så snupper AaB næppe guld i denne omgang med der imod sølv 
Hvad hjertet er fuld af - og så videre.................
Hvad hjertet er fuld af - og så videre.................
-
foboldfreaken1001
KlausG (AaB) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjaaaa, jeg håber naturligvis, at vi (AaB) snupper
> guldet. Jeg tror at vores styrke ligger i et godt
> mix af unge og rutinerede spillere, som
> forhåbenligt bedre kan stå distancen i de næste
> vigtige kampe, end jeres uhyre talentfulde, men
> også meget unge hold. Lige nu rider vi på en god
> bølge, og er vel forårets bedste hold (sammen med
> FCK). Hvis vi kan fortsætte det sæsonen ud, tror
> jeg vi vinder sølv.
>
> Jeg ved godt, at vi har tabt sæsonens to første
> kampe til jer. Pardoksalt nok var vores første
> kamp i Herning efter min mening en af de bedste,
> vi har spillet og nederlaget var med mine
> subjektive briller meget, meget misvisende for
> kampens forløb. Til gengæld var I klart bedst i
> Aalborg, hvor vores hold ikke kunne komme sig over
> jeres hurtige føringsmål.
>
> Men meget bliver afgjort i næste runde. Vi har
> igen tre stamspillere i karantæne, og skal spille
> mod Esbjerg, der har meget at bevise. OB skal en
> tur til Brøndby, hvilket aldrig er nemt. Og så får
> I fornøjelsen af en tur til Vejle, hvor det ser ud
> til, at Ove Pedersen har fået styr på tropperne.
> Begge hold skal vinde, så det bliver spændende.
> Vinder vi ikke på lørdag, bliver vi nummer fire.
> Vinder vi og taber både jer og OB, tror jeg på
> sølv..... Men spændende bliver det sgu.
>
> Endnu en ukendt faktor er så OBs pokalsejr i dag.
> Enten giver det dem mega-kræfter i
> sæsonslutningen, eller også sætter
> selvtilfredsheden ind. Vi er nogle stykker, der
> håber på det sidste
nu er det dog ove CHRISTENSEN der er træner for VB, men what ever..
> Tjaaaa, jeg håber naturligvis, at vi (AaB) snupper
> guldet. Jeg tror at vores styrke ligger i et godt
> mix af unge og rutinerede spillere, som
> forhåbenligt bedre kan stå distancen i de næste
> vigtige kampe, end jeres uhyre talentfulde, men
> også meget unge hold. Lige nu rider vi på en god
> bølge, og er vel forårets bedste hold (sammen med
> FCK). Hvis vi kan fortsætte det sæsonen ud, tror
> jeg vi vinder sølv.
>
> Jeg ved godt, at vi har tabt sæsonens to første
> kampe til jer. Pardoksalt nok var vores første
> kamp i Herning efter min mening en af de bedste,
> vi har spillet og nederlaget var med mine
> subjektive briller meget, meget misvisende for
> kampens forløb. Til gengæld var I klart bedst i
> Aalborg, hvor vores hold ikke kunne komme sig over
> jeres hurtige føringsmål.
>
> Men meget bliver afgjort i næste runde. Vi har
> igen tre stamspillere i karantæne, og skal spille
> mod Esbjerg, der har meget at bevise. OB skal en
> tur til Brøndby, hvilket aldrig er nemt. Og så får
> I fornøjelsen af en tur til Vejle, hvor det ser ud
> til, at Ove Pedersen har fået styr på tropperne.
> Begge hold skal vinde, så det bliver spændende.
> Vinder vi ikke på lørdag, bliver vi nummer fire.
> Vinder vi og taber både jer og OB, tror jeg på
> sølv..... Men spændende bliver det sgu.
>
> Endnu en ukendt faktor er så OBs pokalsejr i dag.
> Enten giver det dem mega-kræfter i
> sæsonslutningen, eller også sætter
> selvtilfredsheden ind. Vi er nogle stykker, der
> håber på det sidste
nu er det dog ove CHRISTENSEN der er træner for VB, men what ever..
-
Bhomaszz
http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,509 ... #msg-51025
Derfor "sætter jeg mine penge" på OB.. Desuden ser jeg OB som et generelt bedre hold end Aab (og FCM), primært pga. deres betondefensv - men synes faktisk også de er blevet stærke offensivt..
Derfor "sætter jeg mine penge" på OB.. Desuden ser jeg OB som et generelt bedre hold end Aab (og FCM), primært pga. deres betondefensv - men synes faktisk også de er blevet stærke offensivt..
-
Troldepus
jeg er fuldstændigt uenig. Aab rider på en bølge (hvis ikke en tsunami) og jeg tror ikke på OB kan holde Aab nede. heller ikke med så få kampe tilbage
-
KlausG (AaB)
Ved sgu ikke helt, hvor jeg fik Pedersen fra, måske skyldes det overdreven udførsel af havearbejde, noget mit legeme ikke er vant til 
-
Troldepus
som jeg tidligere har sagt, mener jeg at Aab er et stærkere besat hold men uden de helt store stjerner. Ob er langt bedre på nogle positioner, bla. i forsvaret. men der har de Helveg skadet. Aab har (så vidt jeg husker) ikke nogle skader. De har desuden nogle bedre garderinger end OB ifølge mig.
-
Bhomaszz
OB's forsvar har gjordt det godt i hele foråret, Helveg har også været skadet der... Argument denied!
Aab Har bl.a. Augustinussen og bræmer skadet... Argument Denied!
hvis man kiger på aabs midtbane er det wurtz nomvethe lindstrøm/risgaard og winsnes
hvis man kigger på obs er det bechara hansen borre borring... deres midtbane tæller også en del flere spillere som er gode nok til at komme ind.. argument denied!
Desuden vil jeg lige påpege at Aab da har et par sstjerner... Altså med sasliga forbehold... Wurtz,Nomvethe,Jimmy,Michael Jacobsen,Prica... Hmmm
Aab Har bl.a. Augustinussen og bræmer skadet... Argument Denied!
hvis man kiger på aabs midtbane er det wurtz nomvethe lindstrøm/risgaard og winsnes
hvis man kigger på obs er det bechara hansen borre borring... deres midtbane tæller også en del flere spillere som er gode nok til at komme ind.. argument denied!
Desuden vil jeg lige påpege at Aab da har et par sstjerner... Altså med sasliga forbehold... Wurtz,Nomvethe,Jimmy,Michael Jacobsen,Prica... Hmmm
-
bw2443
Jeg tror alt blir afgjort i den sidste runde, hvor de to klubber skal møde hinanden. Vinderen af den kamp vil højst sandsynligvis ende som 3er, eller 2er hvis fcm dummer sig her tilsidst.
Mit bud er Aab da jeg mener de har spillet bedre på det sidste og tror på at de kan lirke OBs defensiv op.
Mit bud er Aab da jeg mener de har spillet bedre på det sidste og tror på at de kan lirke OBs defensiv op.
-
Altoriso
Re: OB eller Aab? Nope KUN FCM :-)
bw2443 Skrev:
> Jeg tror alt blir afgjort i den sidste runde, hvor
> de to klubber skal møde hinanden. Vinderen af den
> kamp vil højst sandsynligvis ende som 3er, eller
> 2er hvis fcm dummer sig her tilsidst.
>
> Mit bud er Aab da jeg mener de har spillet bedre
> på det sidste og tror på at de kan lirke OBs
> defensiv op.
På den anden side kunne man også håbe at FCM vinder de næste 2 kampe mod hhv. Vejle ude og AaB hjemme
Samt at OB taber ude mod Brøndby på søndag og taber hjemme på torsdag til Viborg ( som de gjorde i pokalen.. ) ELLER spiller uafgjort
Så fejrer vi sølv allerede på torsdag
så urealistisk er det jo heller ikke
DVS de tre sidste kampe:
FCM 6 point = 63 point Måske + 3 point
OB 4 point = 62 point
AaB 3 point = 58 point
> Jeg tror alt blir afgjort i den sidste runde, hvor
> de to klubber skal møde hinanden. Vinderen af den
> kamp vil højst sandsynligvis ende som 3er, eller
> 2er hvis fcm dummer sig her tilsidst.
>
> Mit bud er Aab da jeg mener de har spillet bedre
> på det sidste og tror på at de kan lirke OBs
> defensiv op.
På den anden side kunne man også håbe at FCM vinder de næste 2 kampe mod hhv. Vejle ude og AaB hjemme
Samt at OB taber ude mod Brøndby på søndag og taber hjemme på torsdag til Viborg ( som de gjorde i pokalen.. ) ELLER spiller uafgjort
Så fejrer vi sølv allerede på torsdag
så urealistisk er det jo heller ikke
DVS de tre sidste kampe:
FCM 6 point = 63 point Måske + 3 point
OB 4 point = 62 point
AaB 3 point = 58 point
-
bw2443
tror mere på følgende
Aab-Esbjerg 1
Vejle-fcm 2
brøndby-ob x
fcm-aab x
ob-viborg 1
Esbjerg-fcm x
Aab-ob 1
aab 7 point
fcm 5 point
ob 4 point
Altså alle tre hold ender på 62 point, og fcm får 2. pladsen på målscoren..
Det er ikke urealistisk efter min mening
Aab-Esbjerg 1
Vejle-fcm 2
brøndby-ob x
fcm-aab x
ob-viborg 1
Esbjerg-fcm x
Aab-ob 1
aab 7 point
fcm 5 point
ob 4 point
Altså alle tre hold ender på 62 point, og fcm får 2. pladsen på målscoren..
Det er ikke urealistisk efter min mening
-
ulv865
Jeg tror selvfølgelig på SØLV til FCM... Og jeg tror også vi allerede har det på plads på torsdag - på hjemmebane. Det har drengene squ fortjent...
Jeg tror også, at AaB tager 3.pladsen. Det ser jeg ud fra OB's pokalkamp. Det giver en me(n)tal træthed og mæthed. Og med deres program in mente, ser jeg AaB som svage favoritter til bronzen.
Vejle-FCM = 3 point til ulvene.
AaB-Esbjerg = 0 el. 1 point til AaB.
BIF-OB = 0 point til OB.
-------------------------------
FCM-AaB = 3 point til ulvene. og dermed 0 til AaB.
OB-Viborg = 1 el. 3 point til OB.
Esbjerg-FCM = det kan blive hvad som helst, men det er også lige meget når man ser det næste resultat.
AaB-OB = 3 point til AaB.
Hvis OB vinder torsdag så snubber vi SØLVET på Esbjerg stadion foran TB og hans ulydige diciple.
Ulv865
Jeg tror også, at AaB tager 3.pladsen. Det ser jeg ud fra OB's pokalkamp. Det giver en me(n)tal træthed og mæthed. Og med deres program in mente, ser jeg AaB som svage favoritter til bronzen.
Vejle-FCM = 3 point til ulvene.
AaB-Esbjerg = 0 el. 1 point til AaB.
BIF-OB = 0 point til OB.
FCM-AaB = 3 point til ulvene. og dermed 0 til AaB.
OB-Viborg = 1 el. 3 point til OB.
Esbjerg-FCM = det kan blive hvad som helst, men det er også lige meget når man ser det næste resultat.
AaB-OB = 3 point til AaB.
Hvis OB vinder torsdag så snubber vi SØLVET på Esbjerg stadion foran TB og hans ulydige diciple.
Ulv865