Sælger vi Bak

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Sælger vi Bak

Indlæg af Kent »

bonusbent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, manglede måske endnu en pointe, selvom jeg
> mente, den var oplagt. Hvis Bak selv ønsker sig
> væk fra FCM, synes jeg ikke, der er nogen grund
> til at holde på manden.

Men det har Bak netop ikke udtalt. Tværtimod. Så den præmis er ikke opfyldt.

> En spiller som ikke er
> tilfreds, yder som regel heller ikke så godt.
> Desuden skaber det måske et dårligt ry omkring
> FCM, som det allerede er påpeget andre steder i
> tråden

Jeg er ret sikker på, at FCM har ry som en fantastisk klub at komme til. Vi er den klub, der efter BIF og FCK har solgt flest spillere for flest kroner over de sidste mange år.

> og der er jo heller ingen garanti for, at
> han kan sælges til en højere pris senere hen. Så
> kan man få en Würtz-agtig situation, hvor man
> måske må slippe spilleren for en slik.

Men nu skriver vi 2007, og Baks kontrakt løber til 2010, så der går min. 2 år og dermed 4 transfervinduer inden vi risikerer at kommet i en "Würtz". AaBs fejl med Würtz var at de ikke magtede at sælge ham, da han havde enten 1½ el. 1 år tilbage af sin kontrakt - Bak har 3.

Den eneste grund til at vi overhovedet skulle overveje at sælge Bak nu, er størrelsen på checken. Intet andet tæller for.

Kent

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Fsva. spørgsmålet om Bak vil væk eller ej, er en ting er jo hvad spilleren har sagt til pressen og fans, men det kan der tit være noget crowd pleasing over, som ikke nødvendigvis stemmer overens med spillerens reelle ambitioner. Dog har Bak ikke meldt ud, at han gerne snart vil væk. Det har du ret i. Omvendt har han i BT givet udtryk for, at han er smigret over interessen. Det giver mig en ide om, at der er noget andet, han hellere vil.

Vi er nok enige om, at FCM må have et umiddelbart godt ry. Min pointe var også mest, at hvis en spiller internt med ledelsen har ytrer ønske om blive solgt, så er det efter min mening ikke værd at holde på manden længere tid end højst nødvendigt - antaget man får en pæn pose penge retur. Hvorvidt Bak har ytret et sådan ønske, kan vi kun gisne om.

Jeg er også klar over Bak har lang tid tilbage af sin kontrakt, og FCM derfor ikke umiddelbart kommer i en Würtz-agtig situation. Men jeg vil stadig gerne fastholde, at jeg ikke mener man skal holde for meget på spillere, som gerne vil væk, når der er udsigt til en pengepose.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Som Kent også skriver synes jeg også det handler om størrelsen på checken. Jeg tror ikke det vil skade det helt store at vente et åt, ikke hvis han fortsætter sit gode spil og udvikling. Men så skal han nok også sælges. Hvis han skal sælges i år, til en dansk klub, skal vi få en videresalgsklausul på, så vil vi få nogle gode penge i fremtiden, til at sikre den nogen gange lidt uholdbare økonomiske situation. Altså hvis han bliver så god som jeg og mange andre tilsyneladende forventer.

Hvis vi sælger Bak skal vi sørge for at få en spiller for halvt så mange penge, han behøver ikke at være helt så god - så skal der bare være udviklingspotentiale i ha (20-22år), udover det ser jeg gerne en ny back for pengene.

Alt i alt ser jeg det som 50/50 om vi sæger ham eller ej, det afhæger af penge osv. DS biver efter min mening nærmere skudt af... :)

Egebjerg

Ried/Thyge

Indlæg af Egebjerg »

Bak er uden tvivl en vigtig (hvis ikke den vigtigste) mand på holdet. Hvis han sælges har en spiller som Ried så klassen til ind på holdet og tage over?

Hvis Bak sælges for de anslåede 15 millioner, hva så med at hente Thyge tilbage, som ifølge ham selv og pressen er røget helt ud i kulden?

Ege

Mose

Indlæg af Mose »

Den tråd jeg startede for få dage siden er nu højaktuel.

Jeg ser helst, at vi beholder en tilfreds Bak og dermed understreger at den tid er forbi, hvor FCM solgte profiler til konkurrenter.

Kommer det endelig til et salg er skrækscenariet, at vi henter nye "klassespillere", der kun er marginalt bedre end vores talenter.

Beholder vi Bak kæmper vi med i toppen. Sælger vi, må vi acceptere en mellemsæson næste år, hvor vores unge spillere vokser ind i jobbet.

Thomasnoerum

Re: Ried/Thyge

Indlæg af Thomasnoerum »

jeg så også Thyge tilbage, men det er nok lidt urealistisk. fcm bliver jo ikke til en skid hvis vi siger: yes! vi kan få 15 mil. for en spiller, så fuck at forsvaret ville blive meget svagt! jeg kan godt forstå at Bak gerne vil spille i Cl. men vi kommer nok til at spille uefa.

caspersm

Re: Ried/Thyge

Indlæg af caspersm »

Thomasnoerum Skrev:
> jeg så også Thyge tilbage, men det er nok lidt
> urealistisk. fcm bliver jo ikke til en skid hvis
> vi siger: yes! vi kan få 15 mil. for en spiller,
> så fuck at forsvaret ville blive meget svagt! jeg
> kan godt forstå at Bak gerne vil spille i Cl. men
> vi kommer nok til at spille uefa.

Hvorfor er det at alle tager det som en selvfølge at FCK spiller i CL, det er skete sidste år, men derfor er det jo langt fra sikkert det sker igen..

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Det er bare spørgsmålet om en dygtig ledelse. Der findes masser af dygtige og rutinerede forsvarsspillere, der ville kunne hentes til for mindre end 15 millioner. Dermed bliver man måske svækket en smule på en plads, men kan måske forstærke sig samtidig på en anden plads.

YahooSeeker [Bot]

Bak skal ingen steder nu

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Selvfølgelig er alle spillere til sagl for den rigtige pris, men Bak er lige nu mere værd for FCM end FCK vil betale.

Uanset prisen på lad os sige 15 mio. så må man regne prisen ud som en mangel på Bak frem til 2010 altså 5 mio. om året.

Kan du erstatten Bak for 5 mio? - her skal man ente hente en erstatning, eller regne med at forlængelse af andre kontrakter + eventuelt tab af point er mindre end de 5 mio. om året.

Det bliver en helt anden situation hvis FCK sælger Gravgaard. Så bliver bak lige pludselig 30 mio værd, og altså 10 mio. om året for FCM.

Tallene er selvfølgeligt hypotetiske, men princippet står fast.

Her tager vi så ikke hensyn til uvilligheden til at sælge til en konkurent, osv.

Jeg tror Bak bliver et år mere inden han ryger.

Jan

Re: Bak skal ingen steder nu

Indlæg af Jan »

I dagens papir udgave af b.t. udtaler Simon P. og Jesper M. at de håber han bliver i fcm lidt endnu, for de mener, at Bak er vores klart bedste spillere.

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Hekler Skrev:
> Selvfølgelig er alle spillere til sagl for den
> rigtige pris, men Bak er lige nu mere værd for FCM
> end FCK vil betale.

Jeg mener 15 millioner er så rigeligt til at finde en eller to kvalificerede erstatninger, men ingen tvivl om, at Bak er en vigtig spiller.

> Uanset prisen på lad os sige 15 mio. så må man
> regne prisen ud som en mangel på Bak frem til 2010
> altså 5 mio. om året.

Hvad for en fisk?

> Kan du erstatten Bak for 5 mio? - her skal man
> ente hente en erstatning, eller regne med at
> forlængelse af andre kontrakter + eventuelt tab af
> point er mindre end de 5 mio. om året.

Jeg er stadig ikke helt med.

> Det bliver en helt anden situation hvis FCK sælger
> Gravgaard. Så bliver bak lige pludselig 30 mio
> værd, og altså 10 mio. om året for FCM.

Vås. Spilleren bliver da ikke mere værd, fordi en national konkurrent sælger. Spilleren er hverken blevet bedre eller dårligere, og der findes utallige spillere med Baks evner i det store udland.

Desuden er der ikke nogen der siger, at FCK behøver at være køberen. FCK er blot blevet rygtet som en køber. Hvis en udenlandsk klub byder 15 millioner, så er det blot mere attraktivt at sælge til dem.

> Tallene er selvfølgeligt hypotetiske, men
> princippet står fast.

Det må du nok sige.

> Her tager vi så ikke hensyn til uvilligheden til
> at sælge til en konkurent, osv.
>
> Jeg tror Bak bliver et år mere inden han ryger.

Man har jo lov at håbe :o)

Zolo

Indlæg af Zolo »

Hvorfor ikke gi Bak en attraktiv kontrakt i fcm, det er trods alt bedre end at købe en ny spiller som man skal betale overgangssum for uden at vide om han slår til i klubben. I Kr. Bak ved man hvad man har, nemlig en perfekt kaptajn i mange år frem og en fremragende spiller for de unge at læne sig op ad.

SÆLG IKKE BAK SATS I STEDET PÅ DET SIKRE.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Zolo Skrev:
> Hvorfor ikke gi Bak en attraktiv kontrakt i fcm,
> det er trods alt bedre end at købe en ny spiller
> som man skal betale overgangssum for uden at vide
> om han slår til i klubben. I Kr. Bak ved man hvad
> man har, nemlig en perfekt kaptajn i mange år frem
> og en fremragende spiller for de unge at læne sig
> op ad.
>
> SÆLG IKKE BAK SATS I STEDET PÅ DET SIKRE.

Nu har Bak jo netop lige forlænget, og det er anslået han får ca 2 mio. om året, så jeg tror ikke der skal forhandles igen.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Zolo Skrev:
> Hvorfor ikke gi Bak en attraktiv kontrakt i fcm,
> det er trods alt bedre end at købe en ny spiller
> som man skal betale overgangssum for uden at vide
> om han slår til i klubben. I Kr. Bak ved man hvad
> man har, nemlig en perfekt kaptajn i mange år frem
> og en fremragende spiller for de unge at læne sig
> op ad.
>
> SÆLG IKKE BAK SATS I STEDET PÅ DET SIKRE.

Det er jo ikke sikkert man kan det, han vil vel gerne til udlandet/FCK og prøve sig af på et højere niveau, da han har niveauet til det. Det afhænger vel meget af hvad vi kan få for ham, men han skal ikke sælges for enhver pris. 20 milioner så er han solgt, det er jeg sikker på. Og det er jo egentlig også fair nok, han skal også have lov at prøve og komme til udlandet, og hvis vi ikke vil sælge folk hvordan skal vi så kunne tiltrække nye spillere??

Jeg hopper med på vognen med at holde på ham et år, og så skyde ham af, tild en tid har FCK solgt Gravgaard (formentlig), og hvis Bak samtidig fortsætter sin gode udvikling og høje niveau bliver prisen endnu højre. Og den bliver jo ikke lavere af at FCK skal have en ny midterforsvar.

Jeg tror ikke du skal være bange for at vi for en ny god midterforsvar, indtil videre har vi to super gode talenter på spring. Ja ja, jeg ved godt at vi skal hente en ny da vores midterforsvar bliver for urutineret med Reid og Troest, men vi har da været rimelig gode til at scoute indtil nu...

Besvar