Sas liga update...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hoffmann

Re: Sas liga update...

Indlæg af Hoffmann »

fcm-fan-4ever Skrev:
-------------------------------------------------------
> men det beviser jo bare at esbjerg ikke er så
> stærke på hjemme bane mere

Det må vi jo se i sidste spillerunde, men tvivler meget stærkt på vi får point i fiskerbyen!!

Pacman

Re: ACH-AAB 1-4

Indlæg af Pacman »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Det blir sgu spændende her til sidst..... håber
> sgu FCM og AAB ender i top 3.

Det bliver en rigtig gyser. Men meget bliver afgjort i FCM-AaB kampen.

> OB er skændsel for fodbolden, deres beton bold
> er til at brække sig over :=)

Tror nu at de har fat i den lange ende især når man tænker på deres resultater i europa. Kynisme er blevet en vigtig del af fodbolden. Scor på din chance og luk af i egen ende. Det lærte det italienske for mange år siden.

P.S. så godt din smiley.

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Pacman Skrev:
> Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det blir sgu spændende her til sidst..... håber
> > sgu FCM og AAB ender i top 3.
>
> Det bliver en rigtig gyser. Men meget bliver
> afgjort i FCM-AaB kampen.
>
> > OB er skændsel for fodbolden, deres beton bold
> > er til at brække sig over :=)
>
> Tror nu at de har fat i den lange ende især når
> man tænker på deres resultater i europa. Kynisme
> er blevet en vigtig del af fodbolden. Scor på din
> chance og luk af i egen ende. Det lærte det
> italienske for mange år siden.
>
> P.S. så godt din smiley.

Det kan diskuteres, det er resultatfodbold af værste skuffe. Havde det været OB som var kommet foran 1-0 mod BIF, havde de vel stillet sig tilbage og forsvaret den hjem, hvor i modsat dem bliver ved at prøve presse dem for at score 2-0 målet, se det er fodbold !

Jeg vil heller ha AaB ender bagefter FCM og FCN end OB, alene på den baggrund af deres distruktive og publikums negative spillestil, men fair nok det nok bare min mening :=)

Pacman

Indlæg af Pacman »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Det kan diskuteres, det er resultatfodbold af
> værste skuffe.

For mig at se er det ikke negativt fodbold. De gør bare hvad de er bedst til. Så må modstanderne jo bare være bedre til åbne spillet. Ville hellere være i OB sko end EFB's. Ob har spillet dårligt men vundet modsat EFB som har spillet flot fodbold men tabt.

> Havde det været OB som var kommet
> foran 1-0 mod BIF, havde de vel stillet sig
> tilbage og forsvaret den hjem, hvor i modsat dem
> bliver ved at prøve presse dem for at score 2-0
> målet, se det er fodbold !

Tror nu de fleste herinde ville være glad for at have kørt en 1-0 sejr hjem selvom det var via forsvars fodbold.

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Tror det bliver en kopi af sidste kamp for 2 sæsoner siden, hvor FCM og AaB kæmper om bronze. AaB bagud med 2 point, og bliver smækket på SAS Arena i sidste kamp 4-1 ;).

Mr. Larsen (AaB)

Kasper_Nielsen Skrev:
> Tror det bliver en kopi af sidste kamp for 2
> sæsoner siden, hvor FCM og AaB kæmper om bronze.
> AaB bagud med 2 point, og bliver smækket på SAS
> Arena i sidste kamp 4-1 ;).

Hehe jaja ;)

Det er længe siden den 4-1 kamp, hvor jeg så vidt jeg husker havde AaB ligeså meget ære af kampen som jer selv, og det var vist kun rent uheld der ikke blev puttet flere mål ind fra AaB´s side af :=)

Men lad os nu se, 2 formstærke tophold møder hinanden og AaB har ikke tabt ude i en evighed, det kan kun blive en fed kamp..... glæder mig :=)

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Lad os bare sige, at det pænt kedeligt at se os komme foran 2-0 for derefter smide autopiloten på, og lulle modstanderen i søvn. Men for satan hvor er det stadig sjovere, end under TB hvor vi kunne spille sprudlende og tabe 4-3.

Måske er det også omkring 55 betydende kampe i denne sæson, med over 30 sejre, som gør man sætter næsen lidt højere end bare 3 point - mod Silkeborg. Som kunne have været løbet over ende - men vi vil jo også gerne have de spare kræfter til på torsdag, så kedeligt, intet nyt under solen og 3 point.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Mr. Larsen (AaB)

I har da på intet tidspunkt sprudlet i sæsonen overhovedet !

Jeres spillestil er hvad den er, en død kedelig 4-5-1. Jeg har sådan set stor respekt for jeres resultater i Europa, men man kan sateme ikke sige i spiller underholdende fodbold overhovedet !

Det er resultatfodbold som ikke findes mere publikumsfjendsk, måske det er derfor klubben ikke har det tilskuersnit som resultaterne ellers burde gi ?

Pacman

Indlæg af Pacman »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> I har da på intet tidspunkt sprudlet i sæsonen
> overhovedet !
>
> Jeres spillestil er hvad den er, en død kedelig
> 4-5-1. Jeg har sådan set stor respekt for jeres
> resultater i Europa, men man kan sateme ikke sige
> i spiller underholdende fodbold overhovedet !
>
> Det er resultatfodbold som ikke findes mere
> publikumsfjendsk, måske det er derfor klubben ikke
> har det tilskuersnit som resultaterne ellers burde
> gi ?

Uha fantastiske Aab. Er det ikke på en lidt billig baggrund? Nu "valgte" i kun at satse på superligaen. Med det mener jeg, at i burde have rimelige friske ben og have overskudet til det polerede spil. Når man tænker på alle jeres pt. 31 kampe i denne sæson. OB har pt. spillet 55 kampe. Jeg er sku mere imponeret over OB end jer. Er sikker på at hvis i lige fik 14 kampe oven i hatten så var jeres spil måske ikke så overbevisende. Men til trods for det er det OB der er foran jer med 3 point.

http://www.aabsport.dk/fodbold/kampkale ... F2E7A2BF7D

http://www.ob.dk/?MenuID=183

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Jeg er ikke enig i, at vi ikke har sprudlet - men vi har gjort det på mærkværdige tidspunkter - f.eks. i Uefa Cuppen - og så spillet noget anderledes i ligaen.

Men uanset hvad, så er jeg yderst tilfreds med vores resultater indtil videre - og som Pacman skriver, så kan det godt være at i havde haft jeres problemet med 14 kampe mere.

Men nej, sprudlende over flere kampe har vi ikke været - og det har uden tvivl også noget med tilskuere tallet at gøre - tror dog i større grad det tilskrives det store antal hjemmekampe og vigtige kampe, som vi har været igennem.

Folk kan f.eks. slet ikke sætte sig op til kampe mod Silkeborg, Horsens og Randers (hvor vi hiver 9 point), bare fordi der ligger en Pokalfinale og venter - spillerne gør hvad der skal til - det er næsten mere end os tilskuere i de samme kampe ;)

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Mr. Larsen (AaB)

Jakob Jensen Skrev:
> Jeg er ikke enig i, at vi ikke har sprudlet - men
> vi har gjort det på mærkværdige tidspunkter -
> f.eks. i Uefa Cuppen - og så spillet noget
> anderledes i ligaen.
>
> Men uanset hvad, så er jeg yderst tilfreds med
> vores resultater indtil videre - og som Pacman
> skriver, så kan det godt være at i havde haft
> jeres problemet med 14 kampe mere.
>
> Men nej, sprudlende over flere kampe har vi ikke
> været - og det har uden tvivl også noget med
> tilskuere tallet at gøre - tror dog i større grad
> det tilskrives det store antal hjemmekampe og
> vigtige kampe, som vi har været igennem.
>
> Folk kan f.eks. slet ikke sætte sig op til kampe
> mod Silkeborg, Horsens og Randers (hvor vi hiver 9
> point), bare fordi der ligger en Pokalfinale og
> venter - spillerne gør hvad der skal til - det er
> næsten mere end os tilskuere i de samme kampe ;)
>
> Venlig hilsen
> Jakob Jensen

Ja gu har i da spillet mange kampe i denne sæson, men størstedelen af dem var i efteråret og jeres RL kampe blev største delen af dem spillet før sæsonstart i Suppen. Så hvis man ser bort fra et par pokal kampe, burde i ikke været sønderligt mere trætte end både FCM og AaB.

Og om i er trætte eller ej, ændrer jo sådan set ikke på Spillestilen. Den er dødkedlig. I har så vidt jeg husker et snit omkring 8000 tilskuer til hver kamp (omtrent det samme som AaB), i denne sæson som eftersigende er en af klubbens bedste. Hvorfor tror du der ikke kommer flere ? Det er sgu ikke antallet af kampe som holder folk væk, nej det er sgu nærmere underholdningen der er for dårlig.

Og det lover ikke bedre for fremtiden, jeres kommende træner står for den samme dødkedelige spillestil som Rioch & Hemmingsen. Og det ved jeg der er flere OB fans som ikke er begejstret for.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:

> Ja gu har i da spillet mange kampe i denne sæson,
> men størstedelen af dem var i efteråret og jeres
> RL kampe blev største delen af dem spillet før
> sæsonstart i Suppen. Så hvis man ser bort fra et
> par pokal kampe, burde i ikke været sønderligt
> mere trætte end både FCM og AaB.

Altså hvis vi ser bort fra dit og dat, så har vi spillet lige mange kampe. Men nu er det netop sådan, at vi har spillet pokal og RL og så er det ligegyldigt om flere af kampene har ligget inden - det er betydningsfulde kampe, som trækker mere på kræfterne end en træningskamp gør.

> Og om i er trætte eller ej, ændrer jo sådan set
> ikke på Spillestilen. Den er dødkedlig.

Vi har en spilletstil og den ændres ikke ved at spille færre kampe, det har du ret i - men tror du at i kunne have håndtere 55 kampe, og så holde samme antal point som nu?
Du kalder det kedeligt og det giver jeg tildels også ret i - men samtidig opnår vi værdifuld erfarring i, at kører kampene hjem - ligesom FCK for flere år siden, og det vi kender fra internatioalt fodbold.
Silkeborg kampen i dag, var TV billederne noget misvisende - for Silkeborg får kun det de får lov til - og ellers var det et spørgsmål om at dreje på knapperne - så det kunne uden tvivl have været sprudlende - men er det nødvendigt med en pokalfinale på Torsdag, eller hvis man spiller 2 kampe om ugen som vi har gjort det meste af sæsonen?

> I har så vidt jeg husker et snit omkring 8000 tilskuer til
> hver kamp (omtrent det samme som AaB), i denne
> sæson som eftersigende er en af klubbens bedste.
> Hvorfor tror du der ikke kommer flere ? Det er sgu
> ikke antallet af kampe som holder folk væk, nej
> det er sgu nærmere underholdningen der er for
> dårlig.

Det er i høj grad antallet af kampe, og specielt betydningsfulde kampe - det er ikke svært at forstå, hvis man snakker med folk i byen, som ellers gerne tager til fodbold. Men det er også i højgrad Riochs defensive stil - men i mindst lige så høj grad antal kampe.

> Og det lover ikke bedre for fremtiden, jeres
> kommende træner står for den samme dødkedelige
> spillestil som Rioch & Hemmingsen. Og det ved jeg
> der er flere OB fans som ikke er begejstret for.

Men de vil uden tvivl, hellere have denne stil - end hvor man sprudler i 10 kampe, og så helt er væk i 10 kampe - og ikke får medaljer som vi har set før ;)

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Besvar