Raska købt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Raska købt

Indlæg af Kent »

Så kan vi godt holde op med at spekulere i evt. ikke at købe Raska, men i stedet hente PSJ, Kevins Stuhr o.lign. i sommerpausen.

Der var en klausul i hans kontrakt der gjorde, at så snart han spillede sin første kamp for FCM, så blev lejeaftalen afløst af en permanent aftale. Så da han debuterede mod Horsens, blev han samtidig købt af FCM.

Kilde: Herning Folkeblad, hvor det bekræftes af Ørgaard.

Kent
Senest rettet af Kent 4. maj 2007, 13:04, rettet i alt 1 gang.

SchelleBoy

Re: Raska købt

Indlæg af SchelleBoy »

Så håber jeg satme han overbeviser mig om vi har gjordt et godt køb i de kommende kampe.. Ijvertfald ik overbevist endnu :D Håber det kommer C,")

HADER VFF!

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Det skal nok komme. Med undtagelse af OB kampen syns jeg har har stået stabilt.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Det lyder som en underlig klausul. Normalt ville man da have set ham an i nogle kampe, og derefter have muligheden for at købe ham, hvis man kunne lide hvad man så. Det er godt nok en mindre overraskelse, men jeg tror det er en god investering.

Som Kent også siger det, så lukker det i hvert fald spekulationerne om at hente Kevin Stuhr-Ellegaard, Peter Skov-Jensen osv. I stedet åbner det måske for en større debat om "hvorfor man dog investerede i Raska", men det afhænger selvfølgelig af, om alle vores inkasserede mål også i fremtiden skyldes dårligt keeper-spil. Nu må vi vente og se... ;)

Xort

Indlæg af Xort »

Dahl Nielsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det lyder som en underlig klausul. Normalt ville
> man da have set ham an i nogle kampe, og derefter
> have muligheden for at købe ham, hvis man kunne
> lide hvad man så. Det er godt nok en mindre
> overraskelse, men jeg tror det er en god
> investering.

Tror nu kun at man valgte lejeaftalen fordi han var skadet.. så hvis han blev klar nok til at spille for sas-liga holdet.. så kunne man lige så godt købe ham!

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Xort Skrev:
> Dahl Nielsen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det lyder som en underlig klausul. Normalt
> ville
> > man da have set ham an i nogle kampe, og
> derefter
> > have muligheden for at købe ham, hvis man kunne
> > lide hvad man så. Det er godt nok en mindre
> > overraskelse, men jeg tror det er en god
> > investering.
>
> Tror nu kun at man valgte lejeaftalen fordi han
> var skadet.. så hvis han blev klar nok til at
> spille for sas-liga holdet.. så kunne man lige så
> godt købe ham!

Hvis i nu tænker tilbage på transfervinduet, så var det oprindeligt slet ikke meningen Raska skulle lejes, men sikres på en permanent aftale. Lejeaftalen blev kun aktuel pga. man var bange for at Raskas skade kunne vise sig og være mere alvorlig end først antaget, og dermed blev det en lejeaftale.

Grunden til den er inkluderet sådan en klausul, kan jeg let forestille mig er en tilføjelse fra tjekkernes side, da man ikke vil risikere at han bare bliver sendt retur efter han er blevet "brugt" og dermed har man lånt ud en vigtig førsteholds spiller uden at få noget ud af det.¨Så i virkeligheden er det et køb, bare med en "returret" hvis Raska er "deffekt" ;-) Glimrende form for aftale i øvrigt!

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Håber virkelig at FCM har fundet en skide god målmand i Raska.
Især hvis vi skal være med i kampen om medaljer...

Men han kan vel meget mere end han har vist...?

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

aoa-fcm Skrev:
> Håber virkelig at FCM har fundet en skide god
> målmand i Raska.
> Især hvis vi skal være med i kampen om
> medaljer...
>
> Men han kan vel meget mere end han har vist...?

Det er hvad vi må gå ud fra. Specielt efter alle FCM's udmeldinger, der har lydt på, at han var en klassemålmand, og at han meget gerne skulle komme til at lægge blandt de tre bedste keepere i SAS Ligaen.

Indtil videre synes jeg dog han har været lidt svingende, omend hans præstationer stadig har været rimelig fornuftige, hvis man ser på dem som en helhed. Vi har et par gange set, at det største problem i øjeblikket nok er kommunikationen med resten af holdet (hovedsageligt forsvaret), og den skal nok blive væsentlig forbedret med tiden - og burde være rigtig god allerede til næste sæson.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Xort Skrev:
> Dahl Nielsen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det lyder som en underlig klausul. Normalt
> ville
> > man da have set ham an i nogle kampe, og
> derefter
> > have muligheden for at købe ham, hvis man kunne
> > lide hvad man så. Det er godt nok en mindre
> > overraskelse, men jeg tror det er en god
> > investering.
>
> Tror nu kun at man valgte lejeaftalen fordi han
> var skadet.. så hvis han blev klar nok til at
> spille for sas-liga holdet.. så kunne man lige så
> godt købe ham!

Ja, lejeaftalen var grundet hans skulderskade. Uden den havde man investeret i ham permanent fra starten af. Jeg synes da heller ikke jeg skriver noget om, at det ikke foregik på denne måde.

Stadig er det også en god løsning fra Banik Ostravas side, da de så ikke bare risikerer at få ham tilbage igen, fordi vi måske i mellemtiden har fundet en bedre keeper andetsteds. Det ændrer dog ikke på, at jeg personligt synes det er en lidt speciel form for klausul man har lavet, men FCM var jo med på den, og kunne vel bare have sagt nej, hvis ikke de havde ønsket denne klausul i kontrakten.

Martin

Indlæg af Martin »

SchelleBoy Skrev:
> Så håber jeg satme han overbeviser mig om vi har
> gjordt et godt køb i de kommende kampe..
> Ijvertfald ik overbevist endnu :D Håber det kommer
> C,")
>
> HADER VFF!

Jeg tror han overbeviser os om, at han er værd at satse på... Det jeg har bidt mærke i ved Raska er, at han ind imellem finder nogle alternativer måder at stå på - sådan meget flyvsk idet, hvis jeg skal forsøge at udtrykke det på en forståelig måde, derudover så går han efter alle bolde - der sandsynligvis vil give hjørne osv. meget fight orinteret, vil ikke miste bolde, dette kan give farlige situationer... Det tredje jeg undre mig lidt over er, at han bokser meget - har ikke den naturlige målmandsteknik som vi ser ved danske målmand - og det fjerde jeg ser er en målmand der virker ufattelig reationsstærk - og det femte er en målmand som måske godt kunne tage en kilo eller to på - tror han får svært ved at vise sit autoritet i feltet på nuværende tidspunkt... Men når man så ser på, hvor længe han har været ude, så er jeg faktisk ikke i tvivl om, at vi får en klassemålmand når først forsvaret og målmand bliver afstemt - og han selv kommer op på 100%... Jeg glæder mig ihvertifald til det - og vil hermed ønske Raska tillykke med kontrakten :)

Besvar