Hjemvendt fra kampen med nogen forsinkelse, har jeg skrevet følgende til onside m. fl.:
Selvom Horsens nærmer sig superligaen, er der dumpekarakter til Horsens politi.
Den ene af FCM’s fanbusser (som jeg var med i) blev på vej væk fra stadion angrebet af stenkastende ballademagere.
Dette resulterede i en smadret rude, og iflg. politiet skete det samme da både Silkeborg, Aab og AGF var på besøg.
Hvorfor lærer man ikke af de tidligere situationer??
Der er et område specielt beregnet til parkering for udeholdets fans, hvor både busser og privatbiler kan holde.
Men når disse ”fans” bare kan stå i ved den eneste vej derfra og angribe dem der kører hjem flere gange i træk,
uden politiet laver den mindste smule kontrol ved de efterfølgende kampe, har de stadig langt til superligastatus.
Under kampen var der en lille håndfuld Horsens tilhængere, som ikke lavede andet end at smide sten og andre effekter mod tribunen hvor FCM’s fans stod, komme med diverse racistiske tilråb, ”moone” og på alle måder forsøge at provokere.
Flere i bussen som så stenkasterne mente at det var disse personer, men den oplysning var politiet ikke interesseret i at få
- Der er jo flere i Horsens der har en hvid jakke blev det fejet af med.
Heldigvis skete der kun materiel skade, men hvad med næste gang??
Dumpekarakter til Politiet
-
Lars EC
Re: Dumpekarakter til Politiet
Det var en fuldstændig grotesk situation. Jeg sad kun centimenter fra et vindue, der var ganske tæt på at blive smadret. Hvis det er den adfærd som AC Horsens vil tillade fra deres fans, så skal de slet ikke have lov til at spille i superligaen.
-
E!
Lars EC skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis det er den adfærd som AC
> Horsens vil tillade fra deres fans, så skal de
> slet ikke have lov til at spille i superligaen.
Jeg tror nu helst de vil være fri, ligesom AGF har nogen de helst vil være fri for...
-------------------------------------------------------
> Hvis det er den adfærd som AC
> Horsens vil tillade fra deres fans, så skal de
> slet ikke have lov til at spille i superligaen.
Jeg tror nu helst de vil være fri, ligesom AGF har nogen de helst vil være fri for...
-
Lars EC
Ja. Det håber jeg da også. Men det er ikke meget, man har hørt fra AC Horsens. Jeg havde f.eks. ikke hørt at andre udebanehold havde problemer med AC Horsens' fans, og der er tilsyneladense ikke gjort noget ved problemet. Men nok om det. Håber Horsens kan få styr på de fraktioner, der ikke kan finde ud af, hvordan man går til fodbold.
-
Fc-Arne
Artikel om emnet.........
Stenkast og racistisk hån mod FCM-fans
Fanklub-bus angrebet efter FCM's pokalsejr på 4-0 i Horsens i aftes
Pokal-nederlaget på 0-4 til FC Midtjylland i aftes skulle hævnes, mente en lille flok af AC Horsens-tilhængere.
Derfor gik de efter kampen på Horsens Stadion til angreb på én af de busser, der skulle fragte FCM's fans hjem. Der blev kastet med sten, og en af de store sideruder blev smadret, mens bussen var fyldt med fans. Heriblandt Carsten Eskildsen, der var rystet over angrebet.
- Det var en fuldstændig grotesk situation. Hvis det er den adfærd, som AC Horsens vil tillade fra deres fans, så skal de slet ikke have lov til at spille i Superligaen, siger en rystet FCM-fan.
Vagthavende hos Horsens Politi, Lars Thomsen, bekræfter hærværket mod bussen.
- Det her er ret nyt i Horsens, og vi har slet ikke politi ude til vores kampe i 1. division. I aftes var vi på stedet, og vi vil naturligvis løbende vurdere, om vi skal have flere folk ude, siger vagthavende.
Herning Folkeblad
Fanklub-bus angrebet efter FCM's pokalsejr på 4-0 i Horsens i aftes
Pokal-nederlaget på 0-4 til FC Midtjylland i aftes skulle hævnes, mente en lille flok af AC Horsens-tilhængere.
Derfor gik de efter kampen på Horsens Stadion til angreb på én af de busser, der skulle fragte FCM's fans hjem. Der blev kastet med sten, og en af de store sideruder blev smadret, mens bussen var fyldt med fans. Heriblandt Carsten Eskildsen, der var rystet over angrebet.
- Det var en fuldstændig grotesk situation. Hvis det er den adfærd, som AC Horsens vil tillade fra deres fans, så skal de slet ikke have lov til at spille i Superligaen, siger en rystet FCM-fan.
Vagthavende hos Horsens Politi, Lars Thomsen, bekræfter hærværket mod bussen.
- Det her er ret nyt i Horsens, og vi har slet ikke politi ude til vores kampe i 1. division. I aftes var vi på stedet, og vi vil naturligvis løbende vurdere, om vi skal have flere folk ude, siger vagthavende.
Herning Folkeblad