Stemningen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dahl Nielsen

Stemningen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Før jeg begynder at beklage mig, så vil jeg sige, at der ikke var særlig mange på Forum Horsens Byggeplads i dag, og det var der mange gode grunde til - især spilletidspunktet. Dette dannede ikke et særlig godt grundlag for en god stemning. Men come on - det var da til grin i dag!

De første fem-seks minutter var gode. Så scorede Salami-drengene, og de fire Horsens-tilhængere brød ud i en ekstatisk jubel (sarkasme er så dejligt). Herefter dalede stemningen gevaldigt, og da ACH igen scorer efter ca. 20 minutter, så er der nærmest ingen der synger med.
Vi var en gruppe på fire personer - mig selv inklusiv - der stod og sang. Ja, jeg kan endda nævne navnene, men det vil jeg af gode grunde ikke. Sådan var det stort set hele kampen igennem.

På det seneste har der været en generel tendens til, at folk ikke gider synge med, eller kun synger med de første 10-20 sekunder. De fleste er simpelt hen bare alt for opgivende, og det ødelægger stemningen fuldstændig.

På SAS Arena har vi endelig fået etableret et ASA, og dette er selvfølgelig et rigtig godt initiativ. Når det for alvor kommer op at køre, så skal det nok give stemningen på hjemmebane et boost. Lige nu er der desværre stadig fyldt med nydere, men jeg håber det går over snart...

Kom nu alle sammen! Holdet har brug for al den støtte de kan få, så lad os give den maks. gas på lørdag mod drengene fra Randers Stutteri !! ;)

Med hilsen fra én der altid er at finde på lægterne, og som altid er fuldstændig hæs dagen efter en kamp ;)
/Jonas
Senest rettet af Dahl Nielsen 19. apr 2007, 22:21, rettet i alt 1 gang.

Altoriso

Re: Stemningen

Indlæg af Altoriso »

Udover at det forståeligt nok har været en svær dag at få stemningen op, som du jo selv skitserer ovenfor, så må man altså sige at I få stykker der gjorde noget ved det, var meget tydelige på TV !

Meget af tiden var det helt klart Jer der var de tydeligste, selv om jeg da godt ved at man lytter mere efter vores sange :-)

Jeg synes bestemt at stemningen har fået et gevaldigt løft her i foråret, og hvis vi bare bliver ved, så skal vi sgu nok sparke røv fremover også

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hold da op. Stemningen kogte, som var det Fenerbahces hjemmebane vi havde ramt...

Peter Ross
- Ironi kan være anvendt og er det muligvis (Citat: Jon Damsgaard)

Leifcool

Indlæg af Leifcool »

Dahl Nielsen Skrev:
-------------------------------------------------------
>> På SAS Arena har vi endelig fået etableret et ASA,
> og dette er selvfølgelig et rigtig godt initiativ.
> Når det for alvor kommer op at køre, så skal det
> nok give stemningen på hjemmebane et boost. Lige
> nu er der desværre stadig fyldt med nydere, men
> jeg håber det går over snart...

Kan altså ikke forstå hvorfor man ikke må være nyder, jeg gider ikke stå og råbe, synge/skrige, skabe og drikke mig fra sans og samling hver gang.

Tror nogle gange det går mere op i øl og fest end bold, deraf de mærkelige kommentarer og karakterer nogle spillere får herinde.

Jeg vil bare gerne komme og se det hold jeg holder med og den spiller jeg støtter.

Mener godt at der kan være plads til begge grupper af fans og ingen er bedre fans end andre.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Leifcool Skrev:
> Kan altså ikke forstå hvorfor man ikke må være
> nyder, jeg gider ikke stå og råbe, synge/skrige,
> skabe og drikke mig fra sans og samling hver
> gang.
>
> Tror nogle gange det går mere op i øl og fest end
> bold, deraf de mærkelige kommentarer og karakterer
> nogle spillere får herinde.
>
> Jeg vil bare gerne komme og se det hold jeg holder
> med og den spiller jeg støtter.
>
> Mener godt at der kan være plads til begge grupper
> af fans og ingen er bedre fans end andre.

Selvfølgelig skal der være plads til alle folk. Men for at vores allesammens drenge skal få den mest optimale opbakning ville det være langt det bedste at størstedelen af Nordea sang med. Hvis man så derimod bare gerne ville nyde kampen var mit forslag at man anskaffede sig en siddeplads og så dermed ikke "generede" folks forsøg på at få Nordea op at stå som en stemningsskabende tribune :)

Takito

Indlæg af Takito »

I stedet for, at folk herinde sidder og brokker sig efter hver eneste kamp - ja der har sq været oprettet en tråd efter hver kamp, hvor en eller anden brokker sig vildt over stemningen.

Hvad med, at vedkommende som sidder og brokker sig i stedet arbejder hen imod at komme med ændringsforslag så man kan skabe mere stemning - Det er jo de samme argumenter vi hører på hver gang med, at stemningsnydere er stort set ikke tilladt på danske stadions.
Hvis fodbold kun var for dem som ville stå og råbe og skrige. Så kunne vi godt have fortsat med, at spille Ikast Stadion.

Folk der selv vælger, at køre til Horsens en onsdag aften - må vist også selv bestemme hvordan han ønsker, at støtte sit hold. Bare det at han tager afsted er vist mere end de fleste herinde kan prale af.
Der skal være plads til alle typer fans når man er ude og se fodbold - dog synes jeg det med ASA er en glimrende idé - men begynd nu ikke, at forlange det samme på udebane. Det er simpelthen for vattet.

Jane K

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Takito Skrev:
> Bare det at han
> tager afsted er vist mere end de fleste herinde
> kan prale af.

Ikke for at trække i land for mig selv, men jeg har været at finde til samtlige kampe i denne sæson, lige med undtagelse af sæsonens første kamp i Odense grundet et dødsfald, og kampen hvor vi vandt 4-1 i Nordsjælland, da den spilledes kl. 19:00 en onsdag aften. Det samme gælder den lille "kerne" af supportere, der kommer hver eneste gang for at bakke op om holdet. Og sjovt nok drikker ingen af os sig fulde eller opfører os forkert, som der ellers gives udtryk for andetsteds end i det jeg har citeret...

> Der skal være plads til alle typer fans når man er
> ude og se fodbold - dog synes jeg det med ASA er
> en glimrende idé - men begynd nu ikke, at forlange
> det samme på udebane. Det er simpelthen for
> vattet.

Hvor siger jeg, at fans der ikke ønsker at deltage i stemningen ikke er velkomne? Og hvor giver jeg udtryk for, at folk skal flytte sig for stemningsskaberne når vi er på udebane? Måske ikke mig der er vattet...

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Dahl Nielsen Skrev:
> Det samme gælder den lille
> "kerne" af supportere, der kommer hver eneste gang
> for at bakke op om holdet. Og sjovt nok drikker
> ingen af os sig fulde eller opfører os forkert,
> som der ellers gives udtryk for andetsteds end i
> det jeg har citeret...

Ja nu ved jeg ikke hvem det er du hentyder til, men Anni, Amer og jeg, og en til troer jeg nok, var dem der var til flest udekampe sidste år. Sidst i sæsonen kan jeg i hvert fald huske jeg kunne tælle at jeg var den eneste der havde være til alle.

Så jeg ved ikke hvem den kerne er??
I hvert fald er de usædvanligt dårlige til at gøre opmærksomme på sig selv!!

Iøvrigt var der ikke en eneste af din "kerne" der formåede at gøre opmærksom på sig selv i Horsens.

Hvad fanden er der ved at stå at være sur oppe bagved, over at de andre ikke synger med, når man ikke gør en tøddel for at gørre opmærksom på sig selv, eller det hvad man ønsker.

Du har sku ikke opsparret nok kredit endnu til at komme med den type kritik endnu!!!

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Hekler Skrev:
> Ja nu ved jeg ikke hvem det er du hentyder til,
> men Anni, Amer og jeg, og en til troer jeg nok,
> var dem der var til flest udekampe sidste år.
> Sidst i sæsonen kan jeg i hvert fald huske jeg
> kunne tælle at jeg var den eneste der havde være
> til alle.
>
> Så jeg ved ikke hvem den kerne er??
> I hvert fald er de usædvanligt dårlige til at gøre
> opmærksomme på sig selv!!
>
> Iøvrigt var der ikke en eneste af din "kerne" der
> formåede at gøre opmærksom på sig selv i Horsens.
>
> Hvad fanden er der ved at stå at være sur oppe
> bagved, over at de andre ikke synger med, når man
> ikke gør en tøddel for at gørre opmærksom på sig
> selv, eller det hvad man ønsker.

Prøv nu lige at læse mit indlæg lidt neutralt, i stedet for at se så meget på det med "forsvar-mig-selv"-brillerne på. Det er jo heller ikke en konkurrence om at komme til flest kampe, men handler da udelukkende om at støtte holdet så ofte som muligt.

Mikkel, hvor var du selv i går? Én eneste gang hørte vi noget til dig under kampen, og det var da du agerede capo for 'den store forza'. Du stod meget af tiden lige ved siden af os, og det eneste du gjorde var at snakke med din sidemand, eller stå og råbe og skrige af spillerne, fordi du ikke syntes de gjorde det godt nok.
Jeg gider ikke stå og kritisere dem for deres dårlige præstation, når jeg kan stå og støtte dem. Hey, fan i medgang og modgang, ikke?

Jeg vil ikke fremhæve mig selv, og jeg prøver ikke at hæve mig selv over andre, men jeg yder altså en enorm indsats på tribunen til hver evig eneste kamp, og det bør du anerkende, om du vil det eller ej. Og hvis du ikke lagde mærke til "kernen" i går, så er det måske fordi du havde for travlt med din øl og din kritik?

Jeg har ikke nær den samme anerkendelse som du har, og det er jeg selvfølgelig fuldt bevidst om, men den slags tager altså også tid. Du har mig bekendt været med helt fra starten, og jeg anerkender og roser din indsats indtil nu. Men jeg er måske ikke god nok, bare fordi jeg først kom til Herning for 3½ år siden, og først for et par år siden for alvor begyndte at blive en del af de syngende fans? Og så kan jeg måske heller ikke tages seriøst, fordi jeg kun er 17 år?

> Du har sku ikke opsparret nok kredit endnu til at
> komme med den type kritik endnu!!!

Det var da en tåbelig måde at lægge tingene ud på. Jeg yder en kæmpe indsats, både for ét af BW's udvalg og for stemningen på Nordea-tribunen, så jeg er fuldt ud berettiget til at komme med den type kritik.

/Jonas

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Dahl Nielsen Skrev:

> Prøv nu lige at læse mit indlæg lidt neutralt, i
> stedet for at se så meget på det med
> "forsvar-mig-selv"-brillerne på. Det er jo heller
> ikke en konkurrence om at komme til flest kampe,
> men handler da udelukkende om at støtte holdet så
> ofte som muligt.

Jeg er helt enig i at det ikke drejer sig om at komme til flest kampe, mit udbrud var bare for at understrege, at din "os" i tråden var ekstra blegt.

> Mikkel, hvor var du selv i går?

Ja jeg stod og klogede i den, hvad med dig?

> Én eneste gang
> hørte vi noget til dig under kampen, og det var da
> du agerede capo for 'den store forza'.

Godt!

> Du stod
> meget af tiden lige ved siden af os, og det eneste
> du gjorde var at snakke med din sidemand, eller
> stå og råbe og skrige af spillerne, fordi du ikke
> syntes de gjorde det godt nok.

Jep!

> Jeg gider ikke stå og kritisere dem for deres
> dårlige præstation, når jeg kan stå og støtte dem.
> Hey, fan i medgang og modgang, ikke?

Men ligeglad??

> Jeg vil ikke fremhæve mig selv, og jeg prøver ikke
> at hæve mig selv over andre, men jeg yder altså en
> enorm indsats på tribunen til hver evig eneste
> kamp, og det bør du anerkende, om du vil det eller
> ej. Og hvis du ikke lagde mærke til "kernen" i
> går, så er det måske fordi du havde for travlt med
> din øl og din kritik?

jammen det var jo dig der var efter alle andre ikke mig der var efter dig.
Jeg ved udemærket hvad du prøver at sige, men det er ikke det du siger, sådan som jeg læser dit indlæg.

> Jeg har ikke nær den samme anerkendelse som du
> har, og det er jeg selvfølgelig fuldt bevidst om,
> men den slags tager altså også tid.

Jep, men det er iøvrigt totalt ligegyldigt.

> Du har mig
> bekendt været med helt fra starten, og jeg
> anerkender og roser din indsats indtil nu. Men jeg
> er måske ikke god nok, bare fordi jeg først kom
> til Herning ...

FDu har ret folk fra Herning er mindst en smule suspekte....nå der var mere til den setning :-)

> ...for 3½ år siden, og først for et par
> år siden for alvor begyndte at blive en del af de
> syngende fans? Og så kan jeg måske heller ikke
> tages seriøst, fordi jeg kun er 17 år?

Jeg tror du skal tage Mini i hånde og viske ham ømt i øret, og han kan sikkert give dig en opskrift til hvordan du skal forstå mig....bare nogenlunde.

Jeg er faktisk ikke efter dig, mere din argumentation.

> > Du har sku ikke opsparret nok kredit endnu til
> at
> > komme med den type kritik endnu!!!
>
> Det var da en tåbelig måde at lægge tingene ud på.

Helt sikkert!

> Jeg yder en kæmpe indsats, både for ét af BW's
> udvalg og for stemningen på Nordea-tribunen, så
> jeg er fuldt ud berettiget til at komme med den
> type kritik.

Kritik ja, den type..bob bob bob...

Peter Ross

Re: Stemningen (OT)

Indlæg af Peter Ross »

Hekler Skrev:
> Jeg tror du skal tage Mini i hånde og viske ham
> ømt i øret

Fandme nej ! Der sætter vi grænsen :)

> ... og han kan sikkert give dig en
> opskrift til hvordan du skal forstå mig....bare
> nogenlunde.

Altid. Jeg kan alt :)

Peter Ross - Wannabe psykolog, så pak sammen Kent ;)

Besvar