Medgang OG Modgang
-
mancitydk
Medgang OG Modgang
Hej Alle
Det var sgu skufffende igår, ikke bare resultatet men også den måde hvorpå visse folk herinde på gravenb fik afløb for deres følelser. Tror det var Peter Ross cder brugte termen medløberfans og ærligt talt har han ret. Jeg var desværre ikke selv på stadion igår. Nogen af jer ville måske ønske at det var jer der ikke var på stadion igår, men jeg er træt af det, da de her kampe trods alt ikke er hverdagskost hos os. Det bliver det forhåbentligt.
Efter nederlaget igår blev der nærmest skreget efter et nyt hold og halvdelen af holdet havde ikke præsteret og hvade ved jeg. Er ganske enig i at spillerne ikke leverede den bedste præstation idag, men uanset hvad synes jeg IKKE at det var så slemt endda. Vi bliver solgt til sidst fordi spillerne fortsatte med at presse på for et mål. Og ja det havde set bedre ud på papiret at tabe 0-2 men i det mindste forsøgte spillerne at presse spillet op af banen. At det ikke lykkedes igår viser to ting: 1) I særdeleshed at FCK er den største magtfaktor i dansk fodbold p.t og 2) FCM mangler noget endnu.
Når det nu er sagt, så er det jo heldigt at FCM ikke på noget tidspunkt har sagt at de skulle være mestre i år. Visse fans har drømt om det, nogen har måske troet på det, men min største bekymring er stadig anden pladsen.
Holdet har sgu gjort det godt i år. Sidste år spillede vi med næsten hele det samme hold som spillede igår og vi kæmpede i lang tid i bunden af ligaen. Og der var stemningen ikke engang værre end igår eller efter Vejle kampen og Randers kampen. Bliver folk forvænte, er det det der er i vejen? Kan holdet nu ikke engang tillade sig at tabe en enkelt kamp ud af 13? Vi har tabt 4 kampe indtil videre i år hvilket p.t er det laveste antal nederlag FCM har haft..... 2 af disse nederlag var til FCK, og de to andre burde ikke være sket, men er et udtryk for den manglende rutine som vores unge hold indimellem er præget af. Jeg synes holdet har gjort det satans flot og på torsdag har de brug fopr max støtte, så alle de der mener at Lasse Heinze ikke er god nok (fat jeres målmandshandsker)..... Lasse laver en fejl igår, men kan ikke klandres for de andre mål. Om Raska havde taget den tør jeg ikke sige da jeg ikke har set Raska i aktion. Heinze skal ikke gøres til syndebuk. Tænk på at det slet ikke var meningen han skulle være 1. keeper. Så slap nu af...... Jeg synes at holdet gjorde det okay, de var faktisk virkeligt godt med i kampen indtil 0-2 målet. Det var bedre end Vejle kampen i hvert fald.
Når alt dette er sagt er der fra min side bare at sige, skam jer (i ved selv hvem i er)...... Hvis Brøndby eller GF fans (som vi jo gerne vil sammenligne os med) skulle reagere på denne måde hver gang de skuffes så ville der ikke være flere tilbage, så stuff it.... Hvis holdet skal præstere skal vi også, det nytter ikke bare at grine af AaB og OB fans når en del af os ikke er bedre selv. Støt op om holdet..... det er sgu vigtigere end ens personlige fornøjelse....
Venlig hilsen Ulrik
Det var sgu skufffende igår, ikke bare resultatet men også den måde hvorpå visse folk herinde på gravenb fik afløb for deres følelser. Tror det var Peter Ross cder brugte termen medløberfans og ærligt talt har han ret. Jeg var desværre ikke selv på stadion igår. Nogen af jer ville måske ønske at det var jer der ikke var på stadion igår, men jeg er træt af det, da de her kampe trods alt ikke er hverdagskost hos os. Det bliver det forhåbentligt.
Efter nederlaget igår blev der nærmest skreget efter et nyt hold og halvdelen af holdet havde ikke præsteret og hvade ved jeg. Er ganske enig i at spillerne ikke leverede den bedste præstation idag, men uanset hvad synes jeg IKKE at det var så slemt endda. Vi bliver solgt til sidst fordi spillerne fortsatte med at presse på for et mål. Og ja det havde set bedre ud på papiret at tabe 0-2 men i det mindste forsøgte spillerne at presse spillet op af banen. At det ikke lykkedes igår viser to ting: 1) I særdeleshed at FCK er den største magtfaktor i dansk fodbold p.t og 2) FCM mangler noget endnu.
Når det nu er sagt, så er det jo heldigt at FCM ikke på noget tidspunkt har sagt at de skulle være mestre i år. Visse fans har drømt om det, nogen har måske troet på det, men min største bekymring er stadig anden pladsen.
Holdet har sgu gjort det godt i år. Sidste år spillede vi med næsten hele det samme hold som spillede igår og vi kæmpede i lang tid i bunden af ligaen. Og der var stemningen ikke engang værre end igår eller efter Vejle kampen og Randers kampen. Bliver folk forvænte, er det det der er i vejen? Kan holdet nu ikke engang tillade sig at tabe en enkelt kamp ud af 13? Vi har tabt 4 kampe indtil videre i år hvilket p.t er det laveste antal nederlag FCM har haft..... 2 af disse nederlag var til FCK, og de to andre burde ikke være sket, men er et udtryk for den manglende rutine som vores unge hold indimellem er præget af. Jeg synes holdet har gjort det satans flot og på torsdag har de brug fopr max støtte, så alle de der mener at Lasse Heinze ikke er god nok (fat jeres målmandshandsker)..... Lasse laver en fejl igår, men kan ikke klandres for de andre mål. Om Raska havde taget den tør jeg ikke sige da jeg ikke har set Raska i aktion. Heinze skal ikke gøres til syndebuk. Tænk på at det slet ikke var meningen han skulle være 1. keeper. Så slap nu af...... Jeg synes at holdet gjorde det okay, de var faktisk virkeligt godt med i kampen indtil 0-2 målet. Det var bedre end Vejle kampen i hvert fald.
Når alt dette er sagt er der fra min side bare at sige, skam jer (i ved selv hvem i er)...... Hvis Brøndby eller GF fans (som vi jo gerne vil sammenligne os med) skulle reagere på denne måde hver gang de skuffes så ville der ikke være flere tilbage, så stuff it.... Hvis holdet skal præstere skal vi også, det nytter ikke bare at grine af AaB og OB fans når en del af os ikke er bedre selv. Støt op om holdet..... det er sgu vigtigere end ens personlige fornøjelse....
Venlig hilsen Ulrik
Senest rettet af mancitydk 11. apr 2007, 00:08, rettet i alt 1 gang.
-
foboldfreaken1001
Re: Medgang OG Modgang
igår var jeg måske lige lidt for hurtigt i mund/skrivetøjet... vi spillede skam godt nok set over hele kampen men vi bare erkende at vi tabte til et bedre hold... på torsdag lover jeg at tropper på stadion og støtter holdet fuldt ud, selvom Hekler er imod det...
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg er enig.
Nogen reagere i skuffelsen med at svine alt og alle til, hvilket fik mig til at sende et par PMér afsted. Men det må vi altså til at vende os til.
Nogen af os har været med så længe at vi kan huske dengang det ikke var hverdagskost med sejre, når man gik til fodbold. Eller rettere sagt hver andet år når Ikast rykkede op, så ver der sejre. Hvert andet år når der var ligabold på programmet ja så var det smalkost.
Idag, vil FCM lege med i toppen. Detbetyder at vi har fået dejlig bold, og langt mellem nederlagene. Til gengæld må jeg indrømme at jeg er des mere skuffet når det sker, eller når der ikke kommer 3 point på kontoen. (Kender i følelsen?)
Jeg tror det handler om identitet som et tophold?? -Hvad siger i
Jeg vil have lov til at være skuffet, og råbe lidt af folk sådan en dag, eventuelt komme hjem og afreagere lidt på graven eller noget. Så må vi bare hjælpe hinanden med at huske, at når det bliver hverdag igen, så glemmer vi lidt hvad der blev sagt midt i skuffelsen og snakker ordenligt med hinanden.
Lyder det ikke som en fornuftig aftale?
jeg vil i hvert fald være ked af at skulle hænges op på hver eneste ting jeg har skrevet og sagt oven på sådan en omgang.
Nogen reagere i skuffelsen med at svine alt og alle til, hvilket fik mig til at sende et par PMér afsted. Men det må vi altså til at vende os til.
Nogen af os har været med så længe at vi kan huske dengang det ikke var hverdagskost med sejre, når man gik til fodbold. Eller rettere sagt hver andet år når Ikast rykkede op, så ver der sejre. Hvert andet år når der var ligabold på programmet ja så var det smalkost.
Idag, vil FCM lege med i toppen. Detbetyder at vi har fået dejlig bold, og langt mellem nederlagene. Til gengæld må jeg indrømme at jeg er des mere skuffet når det sker, eller når der ikke kommer 3 point på kontoen. (Kender i følelsen?)
Jeg tror det handler om identitet som et tophold?? -Hvad siger i
Jeg vil have lov til at være skuffet, og råbe lidt af folk sådan en dag, eventuelt komme hjem og afreagere lidt på graven eller noget. Så må vi bare hjælpe hinanden med at huske, at når det bliver hverdag igen, så glemmer vi lidt hvad der blev sagt midt i skuffelsen og snakker ordenligt med hinanden.
Lyder det ikke som en fornuftig aftale?
jeg vil i hvert fald være ked af at skulle hænges op på hver eneste ting jeg har skrevet og sagt oven på sådan en omgang.
-
Hausser
Jeg er helt enig, men som du selv skriver er fodbold jo følelser og folk kan vel næppe bebrejdes for at være frustrede og skuffede, vi underpræsterede jo desværre i en kamp som, vel med nogen rimelighed, kan karakterises som værende en af de vigtigste i Fcms korte historie.
Rationalitet og fodbold hænger ikke altid sammen, men når folk får kampen lidt på afstand og reflekteret lidt længere, så tror jeg dog også man vil indse, at man bare tabte til et klassehold som var urøreligt på dagen.
Som den romerske filosof Seneca forklarede, så er frustration og vrede et resultat af overdreven optimisme og tro på tingene, derfor forvent det værste sker og temperamentet vil ikke blive overophedet
Rationalitet og fodbold hænger ikke altid sammen, men når folk får kampen lidt på afstand og reflekteret lidt længere, så tror jeg dog også man vil indse, at man bare tabte til et klassehold som var urøreligt på dagen.
Som den romerske filosof Seneca forklarede, så er frustration og vrede et resultat af overdreven optimisme og tro på tingene, derfor forvent det værste sker og temperamentet vil ikke blive overophedet
-
foboldfreaken1001
Bare rolig Hekler jeg kan skam godt forstå dig , for nogle gange skal man bare afreagere på en eller anden måde...
Jeg har ikke været med så længe så jeg skal lige vende mig til fankulturen, hvis I forstår mig
Jeg har ikke været med så længe så jeg skal lige vende mig til fankulturen, hvis I forstår mig
-
mancitydk
forstår det også ganske udemærket, denne gang var det så bare mig, der mindede om at det hele ikke er så skidt endda. Det blev måske og¨så sagt lidt hårdt, men så siver det bedre ind;) right???
-
YahooSeeker [Bot]
foboldfreaken1001 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bare rolig Hekler jeg kan skam godt forstå dig ,
> for nogle gange skal man bare afreagere på en
> eller anden måde...
>
> Jeg har ikke været med så længe så jeg skal lige
> vende mig til fankulturen, hvis I forstår mig
Ja du skal så bare have tæsk af princip
> Bare rolig Hekler jeg kan skam godt forstå dig ,
> for nogle gange skal man bare afreagere på en
> eller anden måde...
>
> Jeg har ikke været med så længe så jeg skal lige
> vende mig til fankulturen, hvis I forstår mig
Ja du skal så bare have tæsk af princip
-
foboldfreaken1001
ja man må jo lære det på den hårde måde, hvis man ikke forstår det første gang:D
-
Hausser
Jeg er ganske enig, en skarp tilkendegivelse fremmer helt klar forståelsen, men der er ingen tvivl om at, som Hekler er inde på, er sket en udvikling i identiteten omkring FCM. Derfor bliver kravene også højere og frustrationen så meget desto større, når man ikke kan imødekomme dette forventningspres. De fleste ville nok ikke være synderligt skuffede i Ikast-dagene, hvis man havde fået en lussing på hjemmebane mod FCK, men det er trods alt et sundhedstegn at man bliver det idag, det indikerer jo en opadgående tendens..
-
Arff
Præcis!
- For når det går godt, og holdet vinder kampene så deler vi glæderne med hinanden, og man står og jubler sammen med vildt fremmede mennesker, som man ikke har mødt før, som man egentlig kun har FCM og fodbolden tilfældes.
- Det er jo også en del af spillet fodbold, når det går godt med holdet er man glade, og når man så taber en kamp, så er vi jo alle skuffede og derfor tager man måske også tingene lidt mere personligt end man ville gøre hvis man havde vundet.
Det er jo ingen fejl at tabe til et bedre hold, og sådan var det igår.
- For når det går godt, og holdet vinder kampene så deler vi glæderne med hinanden, og man står og jubler sammen med vildt fremmede mennesker, som man ikke har mødt før, som man egentlig kun har FCM og fodbolden tilfældes.
- Det er jo også en del af spillet fodbold, når det går godt med holdet er man glade, og når man så taber en kamp, så er vi jo alle skuffede og derfor tager man måske også tingene lidt mere personligt end man ville gøre hvis man havde vundet.
Det er jo ingen fejl at tabe til et bedre hold, og sådan var det igår.
-
Thomasnoerum
helt enig med mancitydk.
jeg blev lidt sur, da fck scorede 0-4 målet. på det tidspunkt gik næsten alle på faxe kondi. men det var godt at vi var nogle der bare sang videre!
FCM til jeg dør!
jeg blev lidt sur, da fck scorede 0-4 målet. på det tidspunkt gik næsten alle på faxe kondi. men det var godt at vi var nogle der bare sang videre!
FCM til jeg dør!
-
YahooSeeker [Bot]
Hekler Skrev:
> Jeg er enig.
> Nogen reagere i skuffelsen med at svine alt og
> alle til, hvilket fik mig til at sende et par PMér
> afsted. Men det må vi altså til at vende os til.
>
> Nogen af os har været med så længe at vi kan huske
> dengang det ikke var hverdagskost med sejre, når
> man gik til fodbold. Eller rettere sagt hver andet
> år når Ikast rykkede op, så ver der sejre. Hvert
> andet år når der var ligabold på programmet ja så
> var det smalkost.
>
> Idag, vil FCM lege med i toppen. Detbetyder at vi
> har fået dejlig bold, og langt mellem nederlagene.
> Til gengæld må jeg indrømme at jeg er des mere
> skuffet når det sker, eller når der ikke kommer 3
> point på kontoen. (Kender i følelsen?)
>
> Jeg tror det handler om identitet som et tophold??
> -Hvad siger i
>
> Jeg vil have lov til at være skuffet, og råbe lidt
> af folk sådan en dag, eventuelt komme hjem og
> afreagere lidt på graven eller noget. Så må vi
> bare hjælpe hinanden med at huske, at når det
> bliver hverdag igen, så glemmer vi lidt hvad der
> blev sagt midt i skuffelsen og snakker ordenligt
> med hinanden.
>
> Lyder det ikke som en fornuftig aftale?
>
> jeg vil i hvert fald være ked af at skulle hænges
> op på hver eneste ting jeg har skrevet og sagt
> oven på sådan en omgang.
Enig enig enig. Personligt for mig har det ikke en disse med modgang eller medgang at gøre. Jeg vil også have lov at være skufet og sur, er ikke helt kommet mig over det endnu. Men næsten, du skulle nok ikke havde skrevet det her indlæg igår ulrik. Så havde du fået en lille sviner med fordi du ikke var med
For jeg syntes faktisk vi var vældigt gode af os igår. Hvis du gerne vil sammenligne os med BIF så tvivler jeg stærkt på at deres fans havde taget det så fint at komme bagud 0-4. Syntes enda vi sang fornuftigt med ind til 0-4 målet. Men når jeg ser den tamme og opgivende atetyde nogle spillere løb rundt med igår allerede efter 0-2 så vil jeg have lov til at råbe lidt. Syntes også godt spillerne kan få at vide når det ikke er ok. Gider ikke se spillere der ikke kæmper for hinanden og kun tackler halvt igennem bare fordi man er bagud med et par kasser. Savnede virkeligt thygesen igår, han var gået amok og råbt lidt geist ind i de spillere. Nu var jeg en af dem der ikke rigtigt fik brokket mig igår, kunne godt mærke at i var bedst tjent med at jeg bare holdt min kæft igår. Men når jeg tager hjemme fra kl 12 for at komme hjem igen 21 et par hundrede krone fattigere, så vil jeg også have lov at brokke mig lidt på graven. Jeg har ikke glemt den her kamp før vi står på nordea på torsdag.
Brok brok brok hader brok
Men vi ses vel Torsdag Ulrik
> Jeg er enig.
>
> var det smalkost.
>
>
> -Hvad siger i
>
> med hinanden.
>
>
Enig enig enig. Personligt for mig har det ikke en disse med modgang eller medgang at gøre. Jeg vil også have lov at være skufet og sur, er ikke helt kommet mig over det endnu. Men næsten, du skulle nok ikke havde skrevet det her indlæg igår ulrik. Så havde du fået en lille sviner med fordi du ikke var med
Brok brok brok hader brok
Men vi ses vel Torsdag Ulrik
-
Peter Ross
Apropos "medgangsfans" så tænd lige for 3+ nu.
Smukt at det stadig er Romas fans man hører, selvom stillingen er 0-6.
http://www.youtube.com/watch?v=rdWtY8bqws8
Peter Ross
Smukt at det stadig er Romas fans man hører, selvom stillingen er 0-6.
http://www.youtube.com/watch?v=rdWtY8bqws8
Peter Ross
-
YahooSeeker [Bot]
Ørgaard har budt op til gulddans
Hekler Skrev:
> Jeg er enig.
>
> var det smalkost.
>
>
> -Hvad siger i
>
> med hinanden.
>
>
Når FCM har udråbt sig selv som tophold, så er forventningerne
også større til holdet, og kravene til holdet og den enkelte
spiller er andet lige større.
Måske er det et problem for nogle herinde, at vende sig til, at man
er nød til at være kritisk, for FCM er jo ikke den bløde
mellemvarer/udviklingshold mere.
Skal FCM ligge i toppen er kravene fra målmand til angreb
stor.
Når ørgaard udtaler at Collins er det største talent i dansk
fodbold siden Laudrup, at FCM skal være mester inden 2011,
jamen så har ørgaard jo selv budt op til dansen når det kikser.
FF
> Jeg er enig.
>
> var det smalkost.
>
>
> -Hvad siger i
>
> med hinanden.
>
>
Når FCM har udråbt sig selv som tophold, så er forventningerne
også større til holdet, og kravene til holdet og den enkelte
spiller er andet lige større.
Måske er det et problem for nogle herinde, at vende sig til, at man
er nød til at være kritisk, for FCM er jo ikke den bløde
mellemvarer/udviklingshold mere.
Skal FCM ligge i toppen er kravene fra målmand til angreb
stor.
Når ørgaard udtaler at Collins er det største talent i dansk
fodbold siden Laudrup, at FCM skal være mester inden 2011,
jamen så har ørgaard jo selv budt op til dansen når det kikser.
FF
-
YahooSeeker [Bot]
ot
Peter Ross Skrev:
> Apropos "medgangsfans" så tænd lige for 3+ nu.
>
> Smukt at det stadig er Romas fans man hører,
> selvom stillingen er 0-6.
> http://www.youtube.com/watch?v=rdWtY8bqws8
>
> Peter Ross
Jeg vil lige nævne, at det kun er fordi Totti har en forstrækning i baglåret at Roma ikke vinder helt vildt
> Apropos "medgangsfans" så tænd lige for 3+ nu.
>
> Smukt at det stadig er Romas fans man hører,
> selvom stillingen er 0-6.
> http://www.youtube.com/watch?v=rdWtY8bqws8
>
> Peter Ross
Jeg vil lige nævne, at det kun er fordi Totti har en forstrækning i baglåret at Roma ikke vinder helt vildt