Alt er vist ikke fryd og gammen i Ådalen

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Jakob Jensen

Re: Mere benzin på bålet

Indlæg af Jakob Jensen »

Skal prøve at opsummerer og ikke citerer så meget.

Selvfølgelig har OB ambitioner, det afviser du heller ikke - men man må tage tingene i den rækkefølge, som mulighederne nu byder sig. Stadion ville man gerne have eget for mange år siden - men dette kan jo ikke lade sig gøre, eller kunne ikke o.s.v.

Bruce har kun haft problemer med de spillere, som ikke ville yde til træning - andet har jeg ikke hørt. Det er vel også forståeligt. Det er formentligt også de eneste, som ikke har kunne lide ham - da alle der har udtalt sig, kun har været i MEGET positive vendinger.

Jeg tror ikke på, at man har stået med det valg - om man skulle lade ham blive mod hans vilje, eller sende ham afsted og lade andre overtage. Det tvivler jeg stærkt på. Det ene eller det andet kan dog ikke påvises som mest korrekt, men med min erfarring omkring OB, så taler alt i mod.

Der står ikke noget om, at det er citeret, og kan derfor være let omskrevet. F.eks. det jeg hørte Kim Christensen udetale, kunne meget vel være blevet omskrevet af en journalist som manglede lidt nyt, selvom han intet sagde i den stil som det er skrevet i linket.

Brink er klub/firmamand, men bare rolig - han ville fortælle mig ting, som ikke kommer til pressen, det er et spørgsmål om tillid. Vil dog blankt erkende, at det ikke er alt han vil fortælle, hverken til mig eller folk i koncernen som ikke skal indblandes i bestemte anliggender. Jeg vil nok give dig ret i, at han ikke ville sige, at Bruce forlod klubben pga uenigheder med ledelsen - men alligevel ville det skinne igennem. Men det vil spillerne, og der er rigtig mange som snakker med spillerne, af den ene eller anden årsag og så høre vi det indenfor en uge til 14 dage - hvis der reelt var noget om det.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det der undrer mig mest ved den hjemve-historie
> er, hvorfor Riochs hjemve så pludselig blev så
> kraftig søndag eftermiddag, at han nærmest
> flygtede ud af landet? Det holder da ikke. Der
> stikker andet under. Heldigvis er Rioch så
> åbenmundet, at det nok ikke varer længe, inden vi
> ser et "Møllensten-interview" med ham ;-)

Han havde seriøst meget hjemve må man konstatere :-D

Det hænger bare ikke sammen med at der var pressemøde, hvis det havde været "forklarligt" på den måde, så havde han taget pressemødet og derefter dampet af.

Og ja, der går nok ikke længe før der kommer et Møllesten-interview hvor han buldrer og brager..

Kent

Indlæg af Kent »

Jakob Jensen Skrev:
> Jeg vil nok give dig ret i, at han ikke ville
> sige, at Bruce forlod klubben pga uenigheder med
> ledelsen - men alligevel ville det skinne igennem.
> Men det vil spillerne, og der er rigtig mange som
> snakker med spillerne, af den ene eller anden
> årsag og så høre vi det indenfor en uge til 14
> dage - hvis der reelt var noget om det.

Er det ikke netop det, der er begyndt at kommet i pressen i dag? - det er godt nok anonyme kilder, som man naturligvis skal være varsom med, men der siges det da, at det bl.a er professionell forhold.

Men jeg kan stadig ikke få hjemve-historien til at hænge sammen, med den måde Rioch handlede på. Med mindre man mener, at han pludselig er blevet så overvældet af hjemve, at han bare måtte mod Skotland her og nu, og ikke ønskede at vende tilbage. Tror du på det? Hvordan vil du forklare hans "flugt"? (Det kan man vel nærmest godt kalde det, når han udebliver fra et planlagt pressemøde, fordi han har så travlt med at komme afsted).

Kent

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Nej, det mener jeg ikke - mener ikke artiklen som der referes til er særlig god - jeg tror som sagt på, at det 100% af familiære årsager, da det i første omgang var grunden til at han skulle rejse nu - og derudover også har virket fraværende i de seneste to kampe.

De spiller forklaringer jeg hentyder til er dem jeg kan få navn på, dem der siger noget til de fans de snakker med. Her er der flere, som nok skulle tale hvis der var andet i det.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Ok, vi tager den lige igen.

Det var planen at Rioch skulle rejse hjem til konen, dog ikke på den måde som det skete. Hemmingsen har tidligere taget sig af pressemøderne, dog ikke på hjemmebane. Der i var der ikke noget underligt.

Det underlige ligger i, at Rioch udsatte hele pressen, og ej heller Hemmingsen dukkede op. Heri skal jeg ikke kunne forklare nærmere - men det passer nok meget fint, at han har meddelt truppen at han stopper med øjeblikkelig virkning, taget sit tøj og kørt.

Derefter har OB skulle handle hutigt, finde ud af hvad der skulle ske og få Hemmingsen klar til pressemødet.

Hele Mandagen har man så brugt på at tale med Bruce, både spillere og ledelse via telefon, da han befandt sig i England. Her kunne ikke findes nogen løsning, som kunne holde 10 uger for Bruce. Derfor bad OB ham om at sende en officiel opsigelse til klubben, som de kunne bruge i forbindelse med en pressemedelelse. Denne er så kommer lidt over middag, og indtil den officielle pressemedelelse er kommet ud, hr OB arbejdet på hvilken træner konstallation som skulle kører foråret færdig. Derefter kom pressemedelelsen lidt over 17.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Kent

Re: OBs reservemålmanden ude

Indlæg af Kent »

Kent Skrev:
> http://www.bolddk.com/nyt/?vis=65750
>
> Arek er godt nok normalt sjældent skadet, men på
> en eller anden måde, ville det være helt vild
> (tragi-)komisk, hvis han blev skadet, og de så
> måtte stille med en eller anden halvstuderet
> tredjemålmand, der kostede dem point. Så kan det
> ende med, at Nenad-handlen ikke var så genial, som
> først antaget ;-)
>
> Kent

Så lurer målmandsproblemerne: http://www.fyens.dk/article/779217

Kent

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

problemerne vil da ingen tage for OB men det er da kun godt for os...

hehe...

:-D

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Og hvis man bare gider lede en smule mere, så skyder Arek den ned.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 35852.html

Ingen problemer der, og skulle Arek ryge ud - så vil Emil gøre det fint.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Kent Skrev:
> Så lurer målmandsproblemerne:
> http://www.fyens.dk/article/779217
>
> Kent

Det gør ikke mit bet (OB-AaB 1-3) dårligere ;)

Kent

Interessante udtalelser fra Ulrik Laursen

Indlæg af Kent »

http://www.fyens.dk/article/782814

Laursen er ret kritisk over for hjemmepublikummet og vil næsten hellere spille på udebane end hjemmebane. Deres spillestil passer så også bedre til udebane end hjemmebane :-)

Vi har af og til debatteret dette emne herinde, for vi er absolut ikke forskånet for folk, der mener at de skal svine spillerne til, hvis ikke det går godt og Daugaard og Dennis har tidligere følt sig forfulgt at hjemmepublikummet på SAS Arena.

Personligt håber jeg aldrig at vi ender i lignende situationer igen, hvor publikum reagerer som fornærmede teenagere, hvis ikke det går godt på banen. Det hjælper simpelthen ikke en meter på spillernes præstation, og er bare med til at forstærke en ond cirkel. Folk må buhe og pifte alt det de vil efter slutfløjt, men så længe kampen er igang, så støtter man. Hvis man begynder at buhe eller svine egne spillere til, så kan man lige så godt begynde at heppe på det andet hold. Effekten er den samme.

De som var med i Aalborg i søndags mindes måske også at hjemmepublikummet deroppe begyndte at buhe - det var da absolut noget jeg oplevede som en sejr for vores hold.

Kent
/det er helt med vilje, at jeg skriver publikum og ikke fans

Kent

Re: Alt er vist ikke fryd og gammen i Ådalen

Indlæg af Kent »

Nu kan jeg igen genoplive min OB-tråd :-)

Arek, vores allesammens yndlingspolak, der har været en af hovedpersonerne i tråden, melder nu ud at han ikke længere er motiveret for at spille i OB og gerne vil væk.

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=67826&rss=true

Han har lavet nogle fejl på det seneste, men om det skyldes manglende motivation skal jeg ikke sige. Dog er det et meget pudsigt tidspunkt at komme med disse udmeldinger da de kommende 4 dage er ekstremt vigtige for OB.

Men ok - Arek har aldrig været hverken timingens eller diplomatiets mester ;-)

Er der ikke efterhånden en 3-4 spillere, der indenfor kort tid har meldt ud, at de gerne vil væk fra OB? Esben H, Borre og Arek er dem jeg lige kan huske.

Kent

Pacman

Indlæg af Pacman »

Kent Skrev:
> Er der ikke efterhånden en 3-4 spillere, der
> indenfor kort tid har meldt ud, at de gerne vil
> væk fra OB? Esben H, Borre og Arek er dem jeg lige
> kan huske.
>
> Kent

Der er nu forskel på at ville væk fra OB og vil prøve noget nyt(udlandet). Hansen, Borre & Arek vil gerne prøve dem selv af i udlandet - ligesom Sørensen også har luftet tanken om et sidste eventyr(røvfuld penge) i udlandet. Fevang ville vist gerne hjem til Norge. Tror nu ikke vi skal ligge så meget i det. Men klart at billedet udatil er gået lidt itu.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Jeg takker for et fornuftigt indlæg. Der er nemlig STOR forskel på at ville væk, og så gerne vil prøve stører udfordringer.

Alle spillerne har netop været igennem det bedste år, i deres tid i klubben. De har oplevet Europa og være med på det bedste niveau.

De har alle en alder, hvor det så småt er på tide, at de skal videre og til udlandet hvis det er.

Men lad os nu se, Borre har sagt han skulle se an, hvem der bliver træner og meddelt, at Lars Olsen ikke er et negativt valg. Esben Hansen har kontrakt, og kan efter de danske kontrakter, ikke bare skifte - men vil han til udlandet, skal han have lov til at gå. Chris og Arek har vist manglende niveau her i foråret, de skal først genfinde det - for at finde noget interessant i udlandet. Fevang har tidligere lufet, at han gerne ville hjem til Norge - og nu skulle der være et mio bud på ham (forstå det, hvem der kan), så skal han selvfølgelig afsted.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Er fuldstændig enig i at 3 ud af 4 er helt normale meldinger.

Esben Hansen er vel 99 % sammenlignlig med Dennis sørensen ved os. Vi ved alle han gerne vil afsted, eneste forskel er bare at Esben har en fri transfer til at gøre ham mere attraktiv. Men noget helt andet er at jeg tror han vil være svær at erstatte og samtidig er ganske vigtig for OB's spil. (Med forbehold for en række ubekendte som eks. Helveg)

Borre er imo en breddespiller der for det første er "let" at erstatte og for det andet ikke særlig sandsynlig forsvinder.

Fevang er en spiller der måske gerne vil hjem, og samtidig pt. virker som en spiller der alligevel skal erstattes når man til sommer skal genskabe balancen på midten.

Men for mig er der nu en enkelt ting i Onyzsko's melding der er alarmerende, nemlig at han har svært ved at finde motivation i hverdagen. Det er sgu en ret kraftig vognstang han står og vinker med der. Han skal i min bog videre uanset hvad hvis det er en korrekt melding.

Både fra OB's og hans eget synspunkt er det altså bare tid til at vejene skilles hvis det er rigtigt. Men hvis OB kan finde en okay erstatning ligner det lige pt. ikke engang som det store tab.

Dahl Nielsen

Nyt om Bruce Riochs afgang

Indlæg af Dahl Nielsen »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=135313

Hvis historien er sand, så forstår jeg egentlig godt manden. Han er i så fald ikke bare blevet snydt, men er faktisk blevet decideret røvrendt.

Besvar