FCM nærmer sig serie A niveau!!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
foboldfreaken1001

FCM nærmer sig serie A niveau!!!

Indlæg af foboldfreaken1001 »

Ifølge en undersøgelse nærmer topklubberne i Danmark (heri blandt FCM, selvfølgelig). idrætsforsker Peter Krusstrup udta´ler følgende til DR:- Dengang var der en kæmpe forskel, men i dag ligger danskerne på 2,2 kilometer i gennemsnit. Forskellen er næsten blevet halveret på alle punkter, også hvis vi kigger på antallet af sprint i løbet af en kamp.

Det kán man kun sige at det er positivt, SAS Ligaen den bliver da mere og mere attraktiv
Senest rettet af foboldfreaken1001 16. mar 2007, 21:12, rettet i alt 1 gang.

Jan

Re: FCM nærmer sig serie A niveau!!!

Indlæg af Jan »

Ved ikke om vi kan bruge det til noget, er ikke enig i, at SAS Ligaen bliver mere attraktiv fordi, vi sammenligner os med italiensk fodbold, som jeg finder underholdningsmæssigt kedelig. Jeg har også læst noget om, at tilskuer antallet er faldet drastisk de seneste sæsoner i Italien.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jan Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Jeg har også læst noget om, at tilskuer antallet er faldet
> drastisk de seneste sæsoner i Italien.

Det må man sige, specielt her på den seneste :-D

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Ifølge en undersøgelse nærmer topklubberne i
> Danmark (heri blandt FCM, selvfølgelig).
> idrætsforsker Peter Krusstrup udta´ler følgende
> til DR:- Dengang var der en kæmpe forskel, men i
> dag ligger danskerne på 2,2 kilometer i
> gennemsnit. Forskellen er næsten blevet halveret
> på alle punkter, også hvis vi kigger på antallet
> af sprint i løbet af en kamp.
>
> Det kán man kun sige at det er positivt, SAS
> Ligaen den bliver da mere og mere attraktiv

Hvor er det lige du vil hen med det? vi nærmer os på ingenmåder Serie A! De er stadig overlegen i de andre skills... Man kunne jo bare sætte en marathon løber på banen, men det vinder man vist ikke mange kampe af! Tag nu bare OB-PARMA, hvor er det PARMA ligger i tabellen? nr. 20 (sidst), og lå vist nr. 3 i den danske liga, Så der er langvej endnu men 1. skridt er da taget :-D

Kan bare ikke lige se hvad vi skal bruge det til, så vis nogen kan så endelig til!?

foboldfreaken1001

der hvor jeg vil hen det er at flere udenlandske profiler MÅSKE vil overveje et skifte til Danmark.... Vi trækker da også opmærksonhed fra flere "store" klubber, med det mener JEG at formentlig ser en liga der begynder at blive bedre og bedre og kan måske anbefale nogle af deres spillere til at skifte til Danmark.....

Pacman

Indlæg af Pacman »

foboldfreaken1001 Skrev:
> der hvor jeg vil hen det er at flere udenlandske
> profiler MÅSKE vil overveje et skifte til
> Danmark.... Vi trækker da også opmærksonhed fra
> flere "store" klubber, med det mener JEG at
> formentlig ser en liga der begynder at blive bedre
> og bedre og kan måske anbefale nogle af deres
> spillere til at skifte til Danmark.....

Skulle de kommet til danmark fordi de får lov til at løbe næsten lige så meget i en kamp i serie a?

foboldfreaken1001

glem det!!!!!!!

DER ER INGEN DER ALLIGEVEL FORSTÅR MIG!!!

SLETTER TRÅDEN NU FOR DEN ER JO IKKE RELEVANT!!!

Aaes

Indlæg af Aaes »

Emnet er da ganske relevant, bestemt...

Men jeg mener heller ikke man kan måle kvaliteten af spillet i hvor langt der bliver løbet - men ja første skridt er da taget, men vejen er stadig lang..

Desuden tror jeg der går lang tid spillere overvejer sas-ligaen fremfor holland, tyskland, spanien, italien, england, frankrig osv..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Aaes Skrev:

> Desuden tror jeg der går lang tid spillere
> overvejer sas-ligaen fremfor holland, tyskland,
> spanien, italien, england, frankrig osv..

Mon ikke at det foreløbigt mest er lønningerne der har haltet efter i en del år ?
Jeg tror nu også at vi nærmer os noget mere attraktivt niveau ganske langsomt

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Hvor skulle de lønninger komme fra? Tilskuertallet i eksempelvis Tyskland er 4-5 gange højere end i Superligaen. Og indtægter fra medier og sponsorer må også antages at være langt større end i Danmark.(egentlig svar til Altoriso)

Italien er lidt svært at sammenligne med i øjeblikket på grund af de mange skandaler.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Nu er der vel ingen der reelt mener, at vi skal op og ligestille os med Italienske hold (skandale eller ej). I har jo ganske ret i at der er alt for mange faktorer, som vi ikke kan skabe her i Danmark så vi når aldrig op på det niveau.

MEN det drejer sig altså om en af de faktorer vi kan gøre noget ved, nemlig fysikken og professionalismen. Når vi skal ud i verden og sammenligne os med de andre må det da ikke være fysikken og arbejdsindsatsen vi går ned på.

De største danske holds bagorganisation er jo efterhånden helt på højde med de store, og derfor skal vi jo ikke halte bagud der. Alligevel måtte vi for bare 2-3 år siden konstatere, at vi var håbløst bagud på en så simpel parameter som tilbagelagte km. under en kamp, og ikke mindst fart i de løb der blev foretaget. Det er da ganske beskæmmende at vi på bare 2 år kan hente 60 % af forskellen ved bare at ansætte en fysisk træner. Man kan kun undre sig over at danske hold først så dette for 2-3 år siden når man tænker på at Jens Bangsbo blev ansat til dette i Juventus for 8 år siden.

Det er sgu ikke noget under at vi raslede ned af UEFA-ranglisterne når vi heverken kan løbe lige så langt eller lige så hurtigt som vores modstandere. Specielt når man tænker på at vi ved at de er bedre taktisk og teknisk allerede.

Nu har vi endelig fået fokus på dette og begynder at komme op på europæisk niveau. Men man kunne da gøre sig tanker om hvor mange andre steder vi hænger efter på ting der sagtens kan lade sig gøre i Danmark.

Allan B.

Indlæg af Allan B. »

Selvfølgelig er det en god nyhed, at vi indhenter det forsømte, hvis der har været noget. Men fysikken er kun en basis, som skal være i orden. I sidste ende er det holdet, som har den bedste teknik, og kan få modstanderne til at løbe mest forgæves, som vil vinde. Her spiller talentet og talentudvikling en langt større rolle.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Naturligvis er fysik ikke den eneste parameter, men der er altså en forbandet vigtig del af spillet. Og det er IMO et kæmpe hop kvalitetsmæssigt at vi endelig er begyndt at bruge fysiske trænere i DK.

Om talent er vigtigere ved jeg ikke, det er vel to lige store byggesten når man skal skabe en spiller. Fysisk træning er vel en essentiel og integreret del af talentudvikling, så man kan vel ikke opstille det på den måde at talentudvikling er vigtigere.

For mig bliver noget af det mest interessante ved denne udvikling, om fysiske trænere og målrettet fysisk udvikling også spreder sig til de "mindre" klubber. Læs Viborg, Silkeborg, Horsens og lignende, for ellers tror jeg vi vil se et kraftigt knæk i dansk fodbold, hvor de klubber vil glide længere og væk fra toppen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Allan B. Skrev:
> Hvor skulle de lønninger komme fra? Tilskuertallet
> i eksempelvis Tyskland er 4-5 gange højere end i
> Superligaen. Og indtægter fra medier og sponsorer
> må også antages at være langt større end i
> Danmark.(egentlig svar til Altoriso)
>
> Italien er lidt svært at sammenligne med i
> øjeblikket på grund af de mange skandaler.

Jeg er da sikker på at pengene nok skal komme i spil på den ene eller anden måde..
Jeg er da også sikker på at vi ikke kan nå de helt store lande økonomisk, men en nævnte Holland som en stor liga, og dem er jeg da sikker på at vi godt kan nå, og hvorfor skulle det ikke blive Danmark der lå øverst i det "andet lag"
Når jeg nævner store lande opfatter jeg det som Spanien, England og Italien, og så tildels Tyskland og Frankrig, som jeg sådan set godt tror vi kan indhente økonomisk på sigt ( minus deres top 5 klubber)

Aaes

Indlæg af Aaes »

Altoriso Skrev:
> Mon ikke at det foreløbigt mest er lønningerne der
> har haltet efter i en del år ?
> Jeg tror nu også at vi nærmer os noget mere
> attraktivt niveau ganske langsomt

Tror nu stadig at der vil gå noget tid før udenlandske spillere vil betragte dansk fodbold som attraktivt..
Det er jo ikke nok med at SAS-ligaen udvikler sig, for det gør bundesligaen, serie A osv. også.
Derfor bliver vi jo nødt til at have et eller andet attraktivt at kunne tilbyde.. Dette mener jeg ikke vi har, udover måske at mange udenlandske spillere kunne gå lige ind i start 11'eren, men det kan de vel i princippet også i lavere rangerende udenlandske klubber.

Besvar