Forårssæsonen
-
Lauth
Re: Forårssæsonen
Det eneste der er at gøre lige nu må være og få trænet en ordentlig omgang dødbolde. For FCK er syge på det punkt. Ligesom vores sidste kamp i parken sidste år. Vi får ikke clearet bolden hurtig nok også går der mål ind. Så det ska bare trænes
. Også tror jeg at vores hurtige midtbane har en stor chance mod FCK. Så kan næsten ikke vendte til vi støder ind i de store hold... Det ser lyst ud for enden af tunlen. Snart Vejle kamp wuhuu.
-
Pacman
BW#2264 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mads Timm tror jeg ikke rigtig på
Som jeg skrev tidligere, så tror jeg at mange vil blive overrasket. Han er kommet i form og kamptræning i forhold til sidste halvår. Jeg er bosiddende i Odense, så jeg høre og ser noget til OB. Var ude at se dem(fribillet) mod Helsingborg idag. Hvis nogle tror at de er døde rent offensiv, så tro om igen. Det var flot passningsspil med Timm i oplæggerens rolle. 3 mål, 2 på stolpen og 3 200%'s chancer til ham brasseren. plus alt det løse. Og det var uden angriber. Timm på toppen og fevang/brasseren som off. midtbane.
> Og så kan vi vel godt blive enige om at
> udskiftningen i (f.eks) OB er større end i FCM, og
> at FCM derfor vil kunne opveje eventuelle
> manglende kvaliteter i forhold til modstanderne,
> med et fremragende kollektiv! Det er ikke
> nødvendigvis lig med succes at have de spillere
> der er bedst på papiret hvis ikke de har den
> indbyrdes forståelse der skal til
Helt enig. Det jeg opponerede imod var - fordi FCM havde valgt den "rigtige" vej set med sort/røde øjne - at de andre klubber ikke kunne vælge en anden og stadigvæk have samme el. mere succes. At ungdommen er på plads er altså heller ikke lig med 100% succes. Men det virker som om mange ikke vil indse dette. Det sidste ½ år har været fantastisk, men ½ års opblomstring er ikke helt nok til at blande sig med de allerbedste her hjemme i længden endnu.
> Mads Timm tror jeg ikke rigtig på
Som jeg skrev tidligere, så tror jeg at mange vil blive overrasket. Han er kommet i form og kamptræning i forhold til sidste halvår. Jeg er bosiddende i Odense, så jeg høre og ser noget til OB. Var ude at se dem(fribillet) mod Helsingborg idag. Hvis nogle tror at de er døde rent offensiv, så tro om igen. Det var flot passningsspil med Timm i oplæggerens rolle. 3 mål, 2 på stolpen og 3 200%'s chancer til ham brasseren. plus alt det løse. Og det var uden angriber. Timm på toppen og fevang/brasseren som off. midtbane.
> Og så kan vi vel godt blive enige om at
> udskiftningen i (f.eks) OB er større end i FCM, og
> at FCM derfor vil kunne opveje eventuelle
> manglende kvaliteter i forhold til modstanderne,
> med et fremragende kollektiv! Det er ikke
> nødvendigvis lig med succes at have de spillere
> der er bedst på papiret hvis ikke de har den
> indbyrdes forståelse der skal til
Helt enig. Det jeg opponerede imod var - fordi FCM havde valgt den "rigtige" vej set med sort/røde øjne - at de andre klubber ikke kunne vælge en anden og stadigvæk have samme el. mere succes. At ungdommen er på plads er altså heller ikke lig med 100% succes. Men det virker som om mange ikke vil indse dette. Det sidste ½ år har været fantastisk, men ½ års opblomstring er ikke helt nok til at blande sig med de allerbedste her hjemme i længden endnu.
-
Glen
Lauth Skrev:
> Det eneste der er at gøre lige nu må være og få
> trænet en ordentlig omgang dødbolde. For FCK er
> syge på det punkt. Ligesom vores sidste kamp i
> parken sidste år. Vi får ikke clearet bolden
> hurtig nok også går der mål ind. Så det ska bare
> trænes
. Også tror jeg at vores hurtige midtbane
> har en stor chance mod FCK. Så kan næsten ikke
> vendte til vi støder ind i de store hold... Det
> ser lyst ud for enden af tunlen. Snart Vejle kamp
> wuhuu.
Nu så jeg så lige at FCK i dag slog et eller ok spillende Brøndby hold 3-1 uden at de scorede på en eneste dødbold. Hvis silberbauer forsætte disse takter og finder den gamle form frem, så tror jeg at FCM kommer til at kikke lagt efter guldet.
> Det eneste der er at gøre lige nu må være og få
> trænet en ordentlig omgang dødbolde. For FCK er
> syge på det punkt. Ligesom vores sidste kamp i
> parken sidste år. Vi får ikke clearet bolden
> hurtig nok også går der mål ind. Så det ska bare
> trænes
> har en stor chance mod FCK. Så kan næsten ikke
> vendte til vi støder ind i de store hold... Det
> ser lyst ud for enden af tunlen. Snart Vejle kamp
> wuhuu.
Nu så jeg så lige at FCK i dag slog et eller ok spillende Brøndby hold 3-1 uden at de scorede på en eneste dødbold. Hvis silberbauer forsætte disse takter og finder den gamle form frem, så tror jeg at FCM kommer til at kikke lagt efter guldet.
-
BW - 665
Pacman Skrev:
> Det sidste ½ år har været fantastisk,
> men ½ års opblomstring er ikke helt nok til at
> blande sig med de allerbedste her hjemme i længden
> endnu.
Ret mig hvis jeg tager fejl Pacman, men den påstand virker på mig som et udtryk for at FCM ikke har blandet sig i toppen af dansk fodbold endnu. Den påstand vil jeg meget gerne have underbygget, da jeg også læser det som om du mener OB gør, mens FCM ikke gør, bortset fra det halve års "opblomstring".
Uanset om medierne bryder sig om at erkende det eller ej, har FCM været den primære og mest konsistente udfordrer til FCK og BIF over de senere år, både spillemæssigt og resultatmæssigt, med et par sæsoners udsving. 2 pokalfinaler og 2 bronzeplaceringer, en af point med FCK, vidner om kvalitet og der er dermed ikke tale om "opblomstring" som du så påståeligt udtrykker det.
Når det så er sagt, er jeg grundlæggende enig i dine indlæg i dette emne, og jeg mener også OB ser meget stærke ud pt. med en god blanding af rutine og talent. Men jeg mener samtiddig også, at FCM's offensiv er flere længder bedre, med mindre OB's nye øst europæer sprudler helt uhørt, og formen skal dykke gevaldigt før 2. pladsen er i fare set med mine "farvede briller"
> Det sidste ½ år har været fantastisk,
> men ½ års opblomstring er ikke helt nok til at
> blande sig med de allerbedste her hjemme i længden
> endnu.
Ret mig hvis jeg tager fejl Pacman, men den påstand virker på mig som et udtryk for at FCM ikke har blandet sig i toppen af dansk fodbold endnu. Den påstand vil jeg meget gerne have underbygget, da jeg også læser det som om du mener OB gør, mens FCM ikke gør, bortset fra det halve års "opblomstring".
Uanset om medierne bryder sig om at erkende det eller ej, har FCM været den primære og mest konsistente udfordrer til FCK og BIF over de senere år, både spillemæssigt og resultatmæssigt, med et par sæsoners udsving. 2 pokalfinaler og 2 bronzeplaceringer, en af point med FCK, vidner om kvalitet og der er dermed ikke tale om "opblomstring" som du så påståeligt udtrykker det.
Når det så er sagt, er jeg grundlæggende enig i dine indlæg i dette emne, og jeg mener også OB ser meget stærke ud pt. med en god blanding af rutine og talent. Men jeg mener samtiddig også, at FCM's offensiv er flere længder bedre, med mindre OB's nye øst europæer sprudler helt uhørt, og formen skal dykke gevaldigt før 2. pladsen er i fare set med mine "farvede briller"
-
Pacman
BW - 665 Skrev:
> Ret mig hvis jeg tager fejl Pacman, men den
> påstand virker på mig som et udtryk for at FCM
> ikke har blandet sig i toppen af dansk fodbold
> endnu. Den påstand vil jeg meget gerne have
> underbygget, da jeg også læser det som om du mener
> OB gør, mens FCM ikke gør, bortset fra det halve
> års "opblomstring".
Blandet sig er måske det forkerte ord. For det har flere klubber gjort på skift. Det jeg mente var, at det er for tidligt at sige, at FCM har bidt sig fast i toppen endnu. Der skal mere end et "½ års opblomstring". OB har ligesom FCM bragt sig i god position, men de har heller ikke bidt sig fast.
> Uanset om medierne bryder sig om at erkende det
> eller ej, har FCM været den primære og mest
> konsistente udfordrer til FCK og BIF over de
> senere år, både spillemæssigt og resultatmæssigt,
> med et par sæsoners udsving. 2 pokalfinaler og 2
> bronzeplaceringer, en af point med FCK, vidner om
> kvalitet og der er dermed ikke tale om
> "opblomstring" som du så påståeligt udtrykker
> det.
Et par sæsoners udsving er jo sagens kerne. Ingen af forfølgerne(til FCK/BIF) har endnu formået at bide sig fast. Det ene år er det FCM, det andet er det Aab, så er det OB og pludselig er det VFF. Opblomstring. Dermed mener jeg at alt er gået FCM's vej det sidste ½ år. Alt er lykkedes. Det er selvfølig kommet af hårdt arbejde de forgående år. Det arbejde må ikke forsømmes for så er det et andet hold der er udfordrer næste år.
> Når det så er sagt, er jeg grundlæggende enig i
> dine indlæg i dette emne, og jeg mener også OB ser
> meget stærke ud pt. med en god blanding af rutine
> og talent. Men jeg mener samtiddig også, at FCM's
> offensiv er flere længder bedre, med mindre OB's
> nye øst europæer sprudler helt uhørt, og formen
> skal dykke gevaldigt før 2. pladsen er i fare set
> med mine "farvede briller"
Helt enig. FCM er meget bedre offensiv end f.eks. OB(måske kun FCK der har bedre). Det behøver man ikke ufarvede briller for at se. Men der skal arbejdes med det defensive. Kald mig pessimist, men skal vi være mester, så kræver det en god offensiv & defensiv. "Farvet briller" er i mine øjne, når man kun ser det gode og ikke vil se/anerkende det dårlige/problem der er/kan blive. For lige nu går det jo godt.
> Ret mig hvis jeg tager fejl Pacman, men den
> påstand virker på mig som et udtryk for at FCM
> ikke har blandet sig i toppen af dansk fodbold
> endnu. Den påstand vil jeg meget gerne have
> underbygget, da jeg også læser det som om du mener
> OB gør, mens FCM ikke gør, bortset fra det halve
> års "opblomstring".
Blandet sig er måske det forkerte ord. For det har flere klubber gjort på skift. Det jeg mente var, at det er for tidligt at sige, at FCM har bidt sig fast i toppen endnu. Der skal mere end et "½ års opblomstring". OB har ligesom FCM bragt sig i god position, men de har heller ikke bidt sig fast.
> Uanset om medierne bryder sig om at erkende det
> eller ej, har FCM været den primære og mest
> konsistente udfordrer til FCK og BIF over de
> senere år, både spillemæssigt og resultatmæssigt,
> med et par sæsoners udsving. 2 pokalfinaler og 2
> bronzeplaceringer, en af point med FCK, vidner om
> kvalitet og der er dermed ikke tale om
> "opblomstring" som du så påståeligt udtrykker
> det.
Et par sæsoners udsving er jo sagens kerne. Ingen af forfølgerne(til FCK/BIF) har endnu formået at bide sig fast. Det ene år er det FCM, det andet er det Aab, så er det OB og pludselig er det VFF. Opblomstring. Dermed mener jeg at alt er gået FCM's vej det sidste ½ år. Alt er lykkedes. Det er selvfølig kommet af hårdt arbejde de forgående år. Det arbejde må ikke forsømmes for så er det et andet hold der er udfordrer næste år.
> Når det så er sagt, er jeg grundlæggende enig i
> dine indlæg i dette emne, og jeg mener også OB ser
> meget stærke ud pt. med en god blanding af rutine
> og talent. Men jeg mener samtiddig også, at FCM's
> offensiv er flere længder bedre, med mindre OB's
> nye øst europæer sprudler helt uhørt, og formen
> skal dykke gevaldigt før 2. pladsen er i fare set
> med mine "farvede briller"
Helt enig. FCM er meget bedre offensiv end f.eks. OB(måske kun FCK der har bedre). Det behøver man ikke ufarvede briller for at se. Men der skal arbejdes med det defensive. Kald mig pessimist, men skal vi være mester, så kræver det en god offensiv & defensiv. "Farvet briller" er i mine øjne, når man kun ser det gode og ikke vil se/anerkende det dårlige/problem der er/kan blive. For lige nu går det jo godt.
-
Dahl Nielsen
Pacman Skrev:
> Helt enig. FCM er meget bedre offensiv end f.eks.
> OB(måske kun FCK der har bedre). Det behøver man
> ikke ufarvede briller for at se.
Tja, jeg synes nu, vores offensiv er mindst lige så god som FCK's (i hvert fald på liganiveau). FCK kan af og til godt virke en smule tunge i offensiven, men dermed ikke sagt at de ikke er farlige, for det er de helt bestemt!
Men vi har dog scoret et enkelt mål mere end dem i efteråret
> Helt enig. FCM er meget bedre offensiv end f.eks.
> OB(måske kun FCK der har bedre). Det behøver man
> ikke ufarvede briller for at se.
Tja, jeg synes nu, vores offensiv er mindst lige så god som FCK's (i hvert fald på liganiveau). FCK kan af og til godt virke en smule tunge i offensiven, men dermed ikke sagt at de ikke er farlige, for det er de helt bestemt!
Men vi har dog scoret et enkelt mål mere end dem i efteråret