Har lige haft en diskussion med en anden FCM-tilhænger om hvem der skal spille højrebacken i forårssæsonen. Jeg ved godt at Ulrik er blevet brugt på venstre back, men da jeg mener at Ulrik er klart bedst på højrebacken så vil jeg gerne have, at man rykkede enten Kolja eller evt. Leon Jessen ind på venstreback. Hvis tilfældet er at det er Leon Jessen er det jo simpelt nok at det så er Kolja der bliver sorteper. Men hvis det er Kolja der skal spille venstreback, så må jeg sige at jeg er lidt betænkelig ved at have ham der, da jeg ser ham som udelukkende højrefodsspiller. Selvfølgelig har han mere rutine end Leon, men det tror jeg ikke er så afgørende i denne situation.
Man kan jo selvfølgelig også beholde tendenserne fra efteråret hvor Ulrik spiller venstreback og Kolja højreback, men for at udnytte Lindkvist optimalt så synes jeg altså at vi skal bruge ham på højreback.
Hvad siger i til situationen omkring backpladserne???
Kolja eller Lindkvist???
-
casper89
Kolja eller Lindkvist???
Senest rettet af casper89 9. feb 2007, 14:00, rettet i alt 1 gang.
-
aoa-fcm
Re: Kolja eller Lindkvist???
Jeg synes nok bare at man skulle blive ved med Kolja på venstre og Ulrik på højre..
Også vente til sommer og se om der ikke bliver købt ind det dette ikke virker...
Ulrik er da venstre benet ?
Også vente til sommer og se om der ikke bliver købt ind det dette ikke virker...
Ulrik er da venstre benet ?
-
Kent
aoa-fcm Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ulrik er da venstre benet ?
Nej.
Det gælder jo ikke udelukkende om, hvem der er den bedste højre back, men hvordan vi samlet set stiller det bedste hold. Det hjælper jo ikke at have en god højre back, hvis det så ser helt skidt ud i venstre side. Det ser ud til, at ERs foretrukne opstilling er med Kolja i højre og Lindkvist i venstre. Umiddelbart er Lindkvist en bedre højre back end Kolja, men også en bedre venstre back end Leon eller Mikkelsen.
Kent
Nej.
Det gælder jo ikke udelukkende om, hvem der er den bedste højre back, men hvordan vi samlet set stiller det bedste hold. Det hjælper jo ikke at have en god højre back, hvis det så ser helt skidt ud i venstre side. Det ser ud til, at ERs foretrukne opstilling er med Kolja i højre og Lindkvist i venstre. Umiddelbart er Lindkvist en bedre højre back end Kolja, men også en bedre venstre back end Leon eller Mikkelsen.
Kent
-
BW - 665
aoa-fcm Skrev:
> Jeg synes nok bare at man skulle blive ved med
> Kolja på venstre og Ulrik på højre..
Beklager mester, men Kolja har aldrig spillet venstre back for FCM. Han bliver brugt på højrebakken, og Ulrik har været brugt på begge back pladser skiftende alt efter hvilke andre spillere man har haft til råddighed til pladserne
> Også vente til sommer og se om der ikke bliver
> købt ind det dette ikke virker...
Tjaa... men jeg synes da det virker udemærket?
Beklager igen at måtte skuffe dig, men Ulle's venstreben er ikke meget værd. Han er i høj grad højrebenet.
> Jeg synes nok bare at man skulle blive ved med
> Kolja på venstre og Ulrik på højre..
Beklager mester, men Kolja har aldrig spillet venstre back for FCM. Han bliver brugt på højrebakken, og Ulrik har været brugt på begge back pladser skiftende alt efter hvilke andre spillere man har haft til råddighed til pladserne
> Også vente til sommer og se om der ikke bliver
> købt ind det dette ikke virker...
Tjaa... men jeg synes da det virker udemærket?
Beklager igen at måtte skuffe dig, men Ulle's venstreben er ikke meget værd. Han er i høj grad højrebenet.
-
BW3208
Vi får en indikation af hvem der starter på pladsen... Iflg Ulrik selv skal han spille kl 10.00 på lørdag. Så hvis det er 1. holdet så er han med fra start og kandidat til pladsen i forårssæsonen.
Ses på lørdag..
/Freddy
Ses på lørdag..
/Freddy
-
Mose
Jeg mener, at vi har to højrebacks i Kolja og Ulrik. De må kæmpe om den plads.
På venstrebacken har vi noget mere talent. Ikke at de pt spiller suverent, men i Leon og Juelsgård har vi to af Danmarks største talenter til venstrebacken, mens Mikkelsen kan bidrage med rutine samt skudstyrke.
Her og nu ser jeg Ulrik og Leon som de foretrukne, mens Mikkelsen på bænken både garderer vores forsvar og vores def. midtbane.
På venstrebacken har vi noget mere talent. Ikke at de pt spiller suverent, men i Leon og Juelsgård har vi to af Danmarks største talenter til venstrebacken, mens Mikkelsen kan bidrage med rutine samt skudstyrke.
Her og nu ser jeg Ulrik og Leon som de foretrukne, mens Mikkelsen på bænken både garderer vores forsvar og vores def. midtbane.
-
YahooSeeker [Bot]
Mose Skrev:
> På venstrebacken har vi noget mere talent. Ikke at
> de pt spiller suverent, men i Leon og Juelsgård
> har vi to af Danmarks største talenter til
> venstrebacken, mens Mikkelsen kan bidrage med
> rutine samt skudstyrke.
Jeg kan se du igen hiver Juelsgård frem, men som jeg ser det må du sansynliggøre at han overhovedet er i nærheden af truppen?
Som jeg ser det, er han et talent men ikke på spring. Da han endnu ikke har haft debut så anser jeg det som usansynligt at man vil bruge ham andet end i en krisesituation, hvor flere er skadet, eller for at give ham nogle min. på banen.
Jeg kan se du igen hiver Juelsgård frem, men som jeg ser det må du sansynliggøre at han overhovedet er i nærheden af truppen?
Som jeg ser det, er han et talent men ikke på spring. Da han endnu ikke har haft debut så anser jeg det som usansynligt at man vil bruge ham andet end i en krisesituation, hvor flere er skadet, eller for at give ham nogle min. på banen.
-
BW - 665
Mose Skrev:
> Jeg mener, at vi har to højrebacks i Kolja og
> Ulrik. De må kæmpe om den plads.
>
>
> Her og nu ser jeg Ulrik og Leon som de foretrukne,
> mens Mikkelsen på bænken både garderer vores
> forsvar og vores def. midtbane.
Så simpelt synes jeg ikke du kan stille det op. Faktum er (i mine øjne) at Kolja og Lindkvist har rutine, fysik, defensive kvaliteter osv. der overstiger vores venstrebacks med en længde eller 2. Vi har så mange unge bærende kræfter på andre pladser, og dermed synes jeg det ville være fornuftigt at få lidt mere rutine ind på et par pladser, og defensiven er jo netop et sted hvor rutine og erfaring spiller en større rolle.
Helt enig i FCM's strategi, lad os give vores talenter chancen, men taget i beragtning af hvor godt Lindkvist kan dække venstrebacken så synes jeg det ville være lidt at skyde ved siden af med en "talentet frem for rutinen" strategi lige netop her. Desuden skal der nok blive masser af kampe til Leon, da han er næste i rækken efter både Lindkvist og Kolja (ved rokering af Lindkvist på højre back)
Og hvis nogen skulle være i tvivl, så mener jeg også Ulrik er bedre end Kolja, men samtiddig også at Kolja er bedre end Leon.... I hvert fald lidt endnu
> Jeg mener, at vi har to højrebacks i Kolja og
> Ulrik. De må kæmpe om den plads.
>
>
> Her og nu ser jeg Ulrik og Leon som de foretrukne,
> mens Mikkelsen på bænken både garderer vores
> forsvar og vores def. midtbane.
Så simpelt synes jeg ikke du kan stille det op. Faktum er (i mine øjne) at Kolja og Lindkvist har rutine, fysik, defensive kvaliteter osv. der overstiger vores venstrebacks med en længde eller 2. Vi har så mange unge bærende kræfter på andre pladser, og dermed synes jeg det ville være fornuftigt at få lidt mere rutine ind på et par pladser, og defensiven er jo netop et sted hvor rutine og erfaring spiller en større rolle.
Helt enig i FCM's strategi, lad os give vores talenter chancen, men taget i beragtning af hvor godt Lindkvist kan dække venstrebacken så synes jeg det ville være lidt at skyde ved siden af med en "talentet frem for rutinen" strategi lige netop her. Desuden skal der nok blive masser af kampe til Leon, da han er næste i rækken efter både Lindkvist og Kolja (ved rokering af Lindkvist på højre back)
Og hvis nogen skulle være i tvivl, så mener jeg også Ulrik er bedre end Kolja, men samtiddig også at Kolja er bedre end Leon.... I hvert fald lidt endnu
-
Mose
Personligt mener jeg ikke tiden endnu er inde for Juelsgaard. Jeg har tidligere begrundet hvorfor.
Når jeg "hiver" ham frem, er det fordi, at han på hjemmesiden er tilført truppen. Juelsgaard og Kjær indgår nu i A-truppen og som jeg er orienteret skal de ikke spille ynglinge i år, men derimod spille fast på 2. div. Derfra er der jo ikke langt til 1. holdet.
Noget helt andet er, at jeg tror Erik ser Ulrik som venstrebacken.
Når jeg "hiver" ham frem, er det fordi, at han på hjemmesiden er tilført truppen. Juelsgaard og Kjær indgår nu i A-truppen og som jeg er orienteret skal de ikke spille ynglinge i år, men derimod spille fast på 2. div. Derfra er der jo ikke langt til 1. holdet.
Noget helt andet er, at jeg tror Erik ser Ulrik som venstrebacken.