Oneside igen igen...

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
FCMads

Oneside igen igen...

Indlæg af FCMads »

Er det ikke flere dage siden, at resten af Danmark fandt ud af, at det var pga. at hans barn var syg, at han meldte afbud?

http://www.onside.dk/main/index.phtml?a ... &id=121153

Edit: Hov, måske skulle der lige et link med... :-)
Senest rettet af FCMads 30. mar 2005, 12:34, rettet i alt 1 gang.

Harder

Re: Oneside igen igen...

Indlæg af Harder »

Måske skulle du sige uddybe lidt?

Jeg har regnet ud at det er Peter Madsen du snakker om, men det er måske ikke alle der lige har fanget den. Desuden hører denne tråd vel til under "Alt det andet".

Linket til artiklen FCMads omtaler:

http://www.onside.dk/main/index.phtml?a ... &id=121153

FCMads

Indlæg af FCMads »

Her er iøvrigt et link til EB i onsdags, hvor Peter Madsen selv siger at det ikke er ham selv der er syg.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

og så spiller han træningskamp for Bochum Lørdag.

Bør bannes fra landsholdet for livstid. Den slags illoyal adfærd burde føre til en spærring. Landsholdet har ikke brug for spillere der kun udnytter landsholdet til at få lidt kamptræning og nogle større kontrakter.

Han kan ligeså godt melde ud at han ikke vil spille for Danmark. Og det er helt fint. Han scorer alligevel næsten aldrig for DK.

Der er squ så mange spillere - seriøse spillere - der brænder efter at få lov, og som også har talentet.

BW # 163

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Du er da helt gal på den. Hans datter er syg og han vil hellere være hos hende, samt han er nervøs for at han bærer på smittet og dermed kan gøre hele det danske landshold syge. Derfor bliver han hjemme. At han spiller med lørdag i en kamp for sit klubhold er ikke ensbetydende med at han kunne være med for DK. Så skulle han jo have været med i forberedelsen til kampen, og der viste han ikke om han bar på smitten eller hvor galt det ville gå med hans datter...

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Han prioriterer klubben over landsholdet hvilket er fair nok.

Men hans lamme undskyldning giver jeg ikke fem potter pis for. "Bange for at smitte holdet". Det var jo ikke Kreutzfeldt der bad ham blive væk - det var hans valg. At DBU mfl. nu efterrationaliserer pga. Bochums kamp lørdag er til grin.

Hvis spillerne skal til at melde afbud i disse tilfælde, tror jeg aldrig Danmark vil kunne stille med stærkeste opstilling. Der er altid et barn er er forkølet, har influenza eller lign. Og hun har næppe været dødssyg eftersom han spillede med Bochums reserver lørdag, efter at have trænet med fredag. ( 1 dag før kampen ).

I øvrigt var han ikke selv syg. Det var datteren. Så hvis Jon Dahl har en holdkammerat der har en snue skal han også til at melde afbud, for han risikerer jo at bære på noget - der kan ligge hele landsholdet ned ?

Madsen meldte afbud pga. sin datters maveinfluenza. Ifølge tv2 og DBU.

BW # 163

BW # 163

link

Indlæg af BW # 163 »

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/2132948.html

Link der viser at Madsen ikke fejlede noget...

BW # 163

YahooSeeker [Bot]

Re: link

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg har da heller aldrig påstået at han fejlede noget? Det var faktisk hele min pointe at han ikke fejlede noget, men at han ville være hos sin datter der var syg.

At det så også har været fremme at han ikke ville risikere at smitte resten af truppen kan jeg ikke se hvorfra du kan afvise som værende noget han kun har syntes var klogt og ikke også noget der blev foreslået af landsholdslægen?

Men det virker iøvrigt nytteløst at diskutere det, for Peter Madsen er jo dømt som landsforræder hos dig uanset hvad, lyder det til. :-)

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Næhh ikke landsforræder.

Som nævnt synes jeg det er helt fint hvis han vil prioritere familielivet over landsholdet.

Jeg mener bare ikke han skal udtages igen. Det er altså - efter min mening - ikke nok grund til at melde afbud at datteren ligger flad med maveinfluenza. Og den med smittefare i 2. led er noget søgt. Den risiko har vi vist alle. Det var jo også Madsen selv der meldte afbud, han blev ikke opfordret til det.

At jeg herudover ikke mener han har bidraget med noget nævneværdigt godt til landsholdet spiller selvfølgelig også ind. Han har et uhyrligt lavt målgennemsnit i fht. spillede kampe for Danmark.

Han har tidligere blot udnyttet landsholdet for at få spilletid, og for at fremme egen karriere. Jeg mener der er andre - mere loyale spillere - der fortjener en udtagelse frem for ham.

Men som familiemenneske virker han da meget loyal og sympatisk.

BW # 163

BW # 163

Thomas Helveg - artikel fra BT.

Indlæg af BW # 163 »

Via http://www.bt.dk kan findes et eksempel på loyalitet overfor landsholdet...

BW # 163

Denis Egebæk

Re: Peter Madsens scoringssnit

Indlæg af Denis Egebæk »

BW # 163 skrev:
-------------------------------------------------------
> Han har et uhyrligt lavt
> målgennemsnit i fht. spillede kampe for Danmark.

Han har sammenlagt spillet 471 minutter, svarende til 5,23 hele landskampe. I disse 5,23 landskampe har han scoret 3 mål.

> Han har tidligere blot udnyttet landsholdet for at
> få spilletid, og for at fremme egen karriere.

Kan du på nogen måde (udover at det er din egen fastgroede opfattelse) dokumentere den påstand?

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

BW # 163 skrev:
> Næhh ikke landsforræder.
>
> Som nævnt synes jeg det er helt fint hvis han vil
> prioritere familielivet over landsholdet.
>
> Jeg mener bare ikke han skal udtages igen. Det er
> altså - efter min mening - ikke nok grund til at
> melde afbud at datteren ligger flad med
> maveinfluenza.
Jamen du aner jo ikke noget om hvor alvorligt det var???

Sidste år var jeg faktisk indlagt med maveinfluenza i 2 dage og hvis hans datter har været ramt af den form som jeg havde, så har jeg sgu ondt af hende og forstår godt hvis Madsen blev hjemme!!!

Iøvrigt er kan der altså ske temmelig meget fra da han melder afbud til den træningskamp lørdag. Jeg er ret sikker på at Morten Olsen har sat en deadline og det har nok været tirsdag aften, at barnet så er blevet bedre lørdag og han kan spille den sommerkamp vil vel ikke være så mærkeligt

Iøvrigt var det efter dette link Morten Olsen der tog beslutningen!
http://www.bold.dk/nyt/arkiv/visValgte.asp?valgte=45850

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Denis Egebæk skrev:
> Han har sammenlagt spillet 471 minutter, svarende
> til 5,23 hele landskampe. I disse 5,23 landskampe
> har han scoret 3 mål.

Scorede han ikke dem alle i en enkelt kamp mod Egypten?

Men han har da været loyal nok til at sidde en hel del kampe på bænken.

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Det var mod Polen. Claus Jensen scorede i 2003 tre mål mod Egypten.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Denis Egebæk skrev:
> BW # 163 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Han har et uhyrligt lavt
> > målgennemsnit i fht. spillede kampe for
> Danmark.
> Han har sammenlagt spillet 471 minutter, svarende
> til 5,23 hele landskampe. I disse 5,23 landskampe
> har han scoret 3 mål.

Han står noteret for 13 kampe. At han så er blevet brugt som indskifter i mange af dem er irrelevant, i forhold til mit udsagn. Du kan vel læse ?. Og husk så at han kun har scoret i en eneste kamp - hvor han lavede 3 mål. En venskabskamp mod et polsk sekundahold, hvor vi i øvrigt vandt hele 5-1.

> > Han har tidligere blot udnyttet landsholdet
> for at
> > få spilletid, og for at fremme egen karriere.
>
>
> Kan du på nogen måde (udover at det er din egen
> fastgroede opfattelse) dokumentere den påstand?

Det står helt for egen regning. Ligesåvel som jeg ikke kan dokumentere dette, kan du heller ikke modbevise det, for ingen spiller vil vel gå ud og melde sådan ud hvis han stadig har nogen form for ambitioner om en landsholdsplads?.

Men i flere omgange har Morten Olsen udtaget ham, selvom han ikke fik spilletid og/eller var i en formdal. På trods af Olsens principper om spilletid m.v.

I disse tilfælde har en formsvag Peter Madsen ikke sagt fra. Nu meldte han så fra ved sin datters maveinfluenza på et tidspunkt hvor landsholdet virkelig havde brug for ham, samtidig med at han spillede en træningskamp ( lørdag ) og trænede med Bochum ( fredag ). For mig at se er det illoyal adfærd af Madsen, og han er altså ikke bedre jf. målgennemsnittet - 1 mål i 13 kampe, end at han kan undværes fremover. Hvor meget jeg end har imod Peter Møller, får han plusser i min bog for at stille op i karrierens efterår, og hjælpe Danmark med kvalifikationen til Tyskland.

BW # 163

Besvar