Transfers for danske klubber

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Arff

Transfers for danske klubber

Indlæg af Arff »

Her er den seneste opdateret liste over danske klubbers transferes:

FC København
De kom: Niclas Jensen (Fulham), Ailton Almeida (Örgryte), Morten Bertolt (tilbage fra HamKam), Nathan Coe (PSV Eindhoven)

De gik: Martin Bergvold (Livorno), Martin Bernburg (FC Nordsjælland)

FC Midtjylland
De kom: Martin Raska (Banik Ostrava), Sergey Dadu (CSKA Moskva), Danny Olsen (FC Nordsjælland)

De gik: Mark Hjort (Esbjerg), Akeem Agbetu (Kolding), Mikkel Thygesen (Borussia Mönchengladblach), Nicolai Jørgensen (Fri transfer), Ola Tidman (Kontraktudløb), Christian Traoré (Hammarby)

OB
De kom: Nenad Novakovic (Køge)

De gik: Alexander Aas (Strømsgodset), Magne Sturød (Horsens)

AaB
De kom: Jose Mota (Viborg)

FC Nordsjælland
De kom: Martin Bernburg (FCK), Henrik Bødker (Roskilde), Bajram Fetai (Silkeborg).

De gik: Bosun Ayeni (SønderjyskE). Joseph Kamwendo (Fri transfer), Danny Olsen (FC Midtjylland), Emil Sørensen (Frem)

Brøndby
De kom: Stephan Andersen (Charlton), Mikkel Bischoff (Manchester City), Chris Katongo (Jomo Cosmos).

De gik: Casper Ankergren (Leeds)

Esbjerg
De kom: Jonas Bjurström (Trelleborg), Igors Stepanovs (Fri transfer), Tally Hall (Fri transfer), Mark Hjort (FCM)

De gik: Jan Hoffmann (Vejle), Martin Jensen (Sandefjord), Tommy Løvenkrands (SønderjyskE)

Randers FC
De kom: Jan Frederiksen (Herfølge), Casper Abildgaard (AB), Dormushali Saidhodzha (Botev Plovdiv)

De gik: Emil Antonsen (Aarhus Fremad), John Sandberg (HIK)

Viborg FF
De kom: Tom Reidar Haraldsen (Moss)
De gik: Chris Sharpe (Køge), Raoul Kouakou (fri transfer), Jose Mota (AaB)

AC Horsens
De kom: Henrik Hansen (SønderjyskE), Magne Sturød (OB), Nick Christensen (Næstved)

Vejle
De kom: Pablo Pinones-Arce (Hammarby), Klebér Saarenpää (Hammarby), Rodolfo dos Santos Soares (Fluminense), Jan Hoffmann(Esbjerg), Suguru Hashimoto (Fri transfer), Henrik Toft (Herfølge)

De gik: Kenneth Knudsen (Mandalskammeraterne), Jakob Bresemann (Lyngby), Kristoffer Johannsen (FC Fredericia), Thomas G. Christensen (Herfølge)

Silkeborg
De kom: Steven Lustü (FC Lyn), Anton Smedegaard (LFA), Casper Henningsen (Slagelse)

Hvad siger I, hvem har handlet bedst?
- Personligt tror jeg FCK er endnu stærkere her i foråret, da de har hentet store profiler til klubben.
Senest rettet af Arff 4. feb 2007, 08:36, rettet i alt 1 gang.

Glen

Re: Transfers for danske klubber

Indlæg af Glen »

Jeg vil give dig ret i at FCk har købt stærkest ind, men mener også af FCM er blevet styrket, samtidig syntes jeg at det er et plus for AAB at de holder på Wurtz og køber Mota, sidste men ikke mindst hvis Helveg & Troest er på vej til OB bliver de superstærke i defensiven.

Pacman

Indlæg af Pacman »

Kunne se at OB indkalder til pressemøde kl. 16. Skulle være Helveg + en mere. Kan læses på OB's debatforum.

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Glen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg vil give dig ret i at FCk har købt stærkest
> ind, men mener også af FCM er blevet styrket

Jeg er enig i, at FCK er blevet styrket, og vi behøver heller ikke prøve at konkurrere direkte med dem, det er alligevel umuligt.

Men jeg kan ikke se hvordan FCM er blevet styrket. Jeg tillader mig i hvert fald at tvivle!

Man har givet afkald på Thygesen som i mine øjne var en af de største profiler i ligaen, og som ikke mindst havde enorm indflydelse på spillet i efteråret.
Som erstatning har man "valgt" Dadu og Danny Olsen. Det er ærlig talt nogen tvivlsomme erstatninger, og jeg tror det bliver mere end svært at holde afstand til OB, hvis de ellers beholder Grahn og forstærkes med en Helveg, sådan som det forlyder.

Jeg må indrømme, at jeg er noget skuffet, når man endelig har fået en så stor chance for at nappe sølv. For første gang i umenneskelige tider er Brøndby ikke med i kampen om guld og sølv - det tror jeg, de er igen næste år.

Og så vil man være henvist til 3.pladsen, mindst.

caspersm

Indlæg af caspersm »

hvad har du der kan få dig til at tvivle på Dadu? jeg har ikke selv sert ham, men det jeg har hørt er at han kan gå ind og tage thygesens plads, uden at holdet bliver væsenligt svækket, og det forholder jeg mig til, indtil modsatte er bevist.

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg tror man skal vente til i morgen med at udtale sig om, hvem der har gjort det godt/skidt. Meget afhænger af hvad der sker de næste 9 timer.

Kent

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Naturligvis har klubben stadig muligheder for at forstærke sig. Og naturligvis skal Dadu have mulighed for at bevise sit værd. Jeg går da ud fra, at klubben ikke bare køber den første og den bedste, de kan finde.

Men jeg ved også, hvad man har sagt farvel til, og det var en klassespiller. Jeg håber da, Dadu overrasker mig positivt, men jeg har ikke den store tiltro til en mand, der ikke har slået til før, og som man kunne få for 2 millioner kr.?

Som dansk klub må man jo nok indstille sig på, at sælge de bedste og købe mindre godt, men derfor føles det stadig enormt ærgeligt at sige farvel til Thygesen uden at vide, hvad man egentlig har fået af erstatninger. Særlig i år med den nuværende meget gunstige position !

Djiby Fall havde jeg langt hellere set, han har i hvert fald vist sin klasse.

Kent

Indlæg af Kent »

bonusbent Skrev:
> Men jeg ved også, hvad man har sagt farvel til, og
> det var en klassespiller. Jeg håber da, Dadu
> overrasker mig positivt, men jeg har ikke den
> store tiltro til en mand, der ikke har slået til
> før

Han var da ellers topscorer i hjemlandet inden han røg til CSKA, ligesom han har scoret en del mål for Moldovien.

>, og som man kunne få for 2 millioner kr.?

Så må din tiltro jo min fordobles, når du finder ud af, at den købspris der har været fremme, er 4.5 mio :-)

> Djiby Fall havde jeg langt hellere set, han har i
> hvert fald vist sin klasse.

Ja, i ½ sæson. Ligesom Mogens Laursen, Simon Bræmer, Peter Foldgast osv osv....

Kent

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg synes nu også lige vi skulle give Dadu en chance for at bevise sit værd. Og jeg er egentligt ved at være træt af folk der lever i fortiden... Ja det er træls at vi har sagt farvel til Thygesen som jo helt sikkert har gjort det godt. Men hvor lang tid er det egentligt at han har gjort det så godt? Tror egentligt nokj at sidste år ved denne tid spillede han også som en pose nødder.
Det kan jo være man i Sergei Dadu og Danny boy har fåe et par gode erstatninger. 8 mio. på to mand er jo ikke småpenge. og jeg tror da at DO skal køres ind på holdet så han er klar til at overtage efter DS til sommer. synes bestemt der er positive perspektiver i de indkøb / salg FCM har gjort denne vinter. Bedre end tidligere vil jeg mene.

Martin

Tre nye spillere til OB

Indlæg af Martin »

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 267024.ece

Det må jo siges, at være klasse spillere på papiret, men mener bestemt stadig, at vi er stærkere...

Peter Ross

Re: Ob skriver med Helveg

Indlæg af Peter Ross »

http://www.borussia.de/de/borussia_news ... 37403.html

Gladbach bekræfter.

Tja, i mine øjne har Helveg været "over the hill" i et par år, så jeg anser det ikke for værende ekstremt skræmmende. Han bringer rutine, men så sandelig ikke fart ind i deres forsvar. Som Troels Bech vist nok en gang sagde om Torben Sangild: "Selv Dronning Ingrid er hurtigere på en 100-meter".

Peter Ross

Martin

Indlæg af Martin »

Peter Ross Skrev:
> http://www.borussia.de/de/borussia_news_detail,185
> ,0,newsid-137403.html
>
> Gladbach bekræfter.
>
> Tja, i mine øjne har Helveg været "over the hill"
> i et par år, så jeg anser det ikke for værende
> ekstremt skræmmende. Han bringer rutine, men så
> sandelig ikke fart ind i deres forsvar. Som Troels
> Bech vist nok en gang sagde om Torben Sangild:
> "Selv Dronning Ingrid er hurtigere på en
> 100-meter".
>
> Peter Ross

Et eller andet sted, så bringer han er meget stor rutine med sig jo...

Men vis man ser på de andre to, så er Troest en rigtig god forsvarspiller, og så må vi se med ham angriberen de snakker om, han må da heller ikke være helt ringe...

Pacman

Indlæg af Pacman »

Arff Skrev:
> OB
> De kom: Nenad Novakovic (Køge)

Ja og smuttede igen ifølge bold.dk

Glen

Indlæg af Glen »

Angriberen som skulle være på tale er den serbiske U21 landholds angriber Radonjiã Srdjan, som har spillet 106 kampe og scoret 54 mål for CL klubben FK Partizan. Han skulle være på vej væk fra klubben pga. han er ude i kulden hos træneren?

Lader til at OB forstærker truppen i dette transfer vindue, hvis de samtidig beholder Grahn for de sq et stærkt hold i foråret.

Besvar