Talentkrig
-
BW # 163
Talentkrig
FCM har med salget af Thyge og købet af Danny Olsen for alvor markeret sig som talentklub nr. 1 i Danmark. Samtlige unge talenter i DK slikker sig jo om munden ved tanken om et skifte til FCM - den direkte billet ud i Europa.
Misundelsen vil ingen ende tage - seneste med Nigeria-sagen - hvor Fede-lynge brokker sig.
U21-landsholdstræner mener også FCM er den rette klub for en spiller som Danny Olsen.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4215738/
BW # 163
Misundelsen vil ingen ende tage - seneste med Nigeria-sagen - hvor Fede-lynge brokker sig.
U21-landsholdstræner mener også FCM er den rette klub for en spiller som Danny Olsen.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4215738/
BW # 163
Senest rettet af BW # 163 8. maj 2009, 17:32, rettet i alt 1 gang.
-
Dahl Nielsen
Re: FCM - talentklub # 1 i DK
BW # 163 Skrev:
-------------------------------------------------------
> U21-landsholdstræner mener også FCM er den rette
> klub for en spiller som Danny Olsen.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4215738/
Ja, synd at hans aftale udløb i 2001. Han var ellers en fremragende spiller så længe det varede...
(læs artiklen)
> U21-landsholdstræner mener også FCM er den rette
> klub for en spiller som Danny Olsen.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4215738/
Ja, synd at hans aftale udløb i 2001. Han var ellers en fremragende spiller så længe det varede...
(læs artiklen)
-
hitman202
>
> Ja, synd at hans aftale udløb i 2001. Han var
> ellers en fremragende spiller så længe det
> varede...
Ja, måske vi har signet ham med tilbagevirkende kraft;-)
> Ja, synd at hans aftale udløb i 2001. Han var
> ellers en fremragende spiller så længe det
> varede...
Ja, måske vi har signet ham med tilbagevirkende kraft;-)
-
mrjelle
BW # 163:
Syns du har ret. FCM virker som en klub der har ambitioner og tør lade unge få chancen samtidig med de ikk står i vejen når der er bud fra udlandet efter talenterne.
Syns ærligt talt Lynge skal holde sin kæft og koncentere sig om sin sit eget hold. For han er da rent tudefjæs at høre på.
Syns du har ret. FCM virker som en klub der har ambitioner og tør lade unge få chancen samtidig med de ikk står i vejen når der er bud fra udlandet efter talenterne.
Syns ærligt talt Lynge skal holde sin kæft og koncentere sig om sin sit eget hold. For han er da rent tudefjæs at høre på.
-
Kent
Det virker altså også mest af alt som om, at Lynge er lidt inkompetent. FCM har nigerianerne, EfB har haft Thiago og AGF har lige hentet 2 17-årige fra Uganda til deres ynglingehold. Det lader til at de eneste, der ikke kan finde ud af at hente ikke eu-er på en måde, der opfylder lovgivningen er Lynge.
Så vidt jeg husker det, var problemet i Aab også DBUs amatørregler og IKKE FIFAs regler. Men lad ham da bare galpe op.
Kent
Så vidt jeg husker det, var problemet i Aab også DBUs amatørregler og IKKE FIFAs regler. Men lad ham da bare galpe op.
Kent
-
YahooSeeker [Bot]
Kent Skrev:
> Det virker altså også mest af alt som om, at Lynge
> er lidt inkompetent. FCM har nigerianerne, EfB har
> haft Thiago og AGF har lige hentet 2 17-årige fra
> Uganda til deres ynglingehold. Det lader til at de
> eneste, der ikke kan finde ud af at hente ikke
> eu-er på en måde, der opfylder lovgivningen er
> Lynge.
> Så vidt jeg husker det, var problemet i Aab også
> DBUs amatørregler og IKKE FIFAs regler. Men lad
> ham da bare galpe op.
>
> Kent
Der er vel ikke noget odiøst i, at ville have kigget på sagerne. Jeg synes da personligt det ville være rat at få styr på tingene.
> Det virker altså også mest af alt som om, at Lynge
> er lidt inkompetent. FCM har nigerianerne, EfB har
> haft Thiago og AGF har lige hentet 2 17-årige fra
> Uganda til deres ynglingehold. Det lader til at de
> eneste, der ikke kan finde ud af at hente ikke
> eu-er på en måde, der opfylder lovgivningen er
> Lynge.
> Så vidt jeg husker det, var problemet i Aab også
> DBUs amatørregler og IKKE FIFAs regler. Men lad
> ham da bare galpe op.
>
> Kent
Der er vel ikke noget odiøst i, at ville have kigget på sagerne. Jeg synes da personligt det ville være rat at få styr på tingene.
-
Kent
Hekler Skrev:
> Der er vel ikke noget odiøst i, at ville have
> kigget på sagerne. Jeg synes da personligt det
> ville være rat at få styr på tingene.
Næh, men det var måske smartere at tage fat i DBU eller FIFA i stedet for DR. At Lynge udtaler sig så skarpt om FCM, er vel endnu en optrapning af den talentkrig der har kørt siden FCM lavede akademiet. Desuden udtalte DBU allerede sidst det var oppe, at de ville se på amatørreglerne på deres næste møde i starten af 2007. Men der er åbenbart nogen, der har en interesse i at få hængt FCM ud i medierne, da det er påfaldende at ingen af de andre klubber, der gør nøjagtig det samme, nævnes af nogen som helst.
Kent
> Der er vel ikke noget odiøst i, at ville have
> kigget på sagerne. Jeg synes da personligt det
> ville være rat at få styr på tingene.
Næh, men det var måske smartere at tage fat i DBU eller FIFA i stedet for DR. At Lynge udtaler sig så skarpt om FCM, er vel endnu en optrapning af den talentkrig der har kørt siden FCM lavede akademiet. Desuden udtalte DBU allerede sidst det var oppe, at de ville se på amatørreglerne på deres næste møde i starten af 2007. Men der er åbenbart nogen, der har en interesse i at få hængt FCM ud i medierne, da det er påfaldende at ingen af de andre klubber, der gør nøjagtig det samme, nævnes af nogen som helst.
Kent
-
fadlaa
Jeg mener at brøndby osse har været ude med kraftig kritik at vores afrika engagement. Men der er blevet lidt stille siden de offentligjorde deres nye samarbejde med Jomo Cosmo i sydafrika. Men jeg er helt enig med mikkel i at det vil være rart med klare rene linjer på området.
-
Bjørnen
Mon ikke "TÅGEHORNET" Lynge Jakobsen bliver nød til at fjerne focus fra sin egen klub og dermed sin egen incompetence.
Lynge er Sportsdirekør i en gammel storklub, med alle muligheder ( læs : kæmpe publikums grundlag - erhvervsliv m.m. ) og kan IKKE få det til at virke.
Så derfor må han jo finde noget andet at tale om.
Så kære Lynge : hvis du koncentrerer dig om AAB, så koncentrerer vi os om FCM.
I øvrigt er der jo ingen der har forbudt ham at lave et akademi i Ålborg.
Lynge er Sportsdirekør i en gammel storklub, med alle muligheder ( læs : kæmpe publikums grundlag - erhvervsliv m.m. ) og kan IKKE få det til at virke.
Så derfor må han jo finde noget andet at tale om.
Så kære Lynge : hvis du koncentrerer dig om AAB, så koncentrerer vi os om FCM.
I øvrigt er der jo ingen der har forbudt ham at lave et akademi i Ålborg.
-
Jesper BW1100
Bjørnen Skrev:
> I øvrigt er der jo ingen der har forbudt ham at
> lave et akademi i Ålborg.
Han har såmænd også et college deroppe... Men det kører nok næppe så succesfuldt som vores akademi, så mon ikke det er der skoen trykker?
Han har såmænd også et college deroppe... Men det kører nok næppe så succesfuldt som vores akademi, så mon ikke det er der skoen trykker?
-
Mr. Larsen (AaB)
Bjørnen Skrev:
> Mon ikke "TÅGEHORNET" Lynge Jakobsen bliver nød
> til at fjerne focus fra sin egen klub og dermed
> sin egen incompetence.
> Lynge er Sportsdirekør i en gammel storklub, med
> alle muligheder ( læs : kæmpe publikums grundlag -
> erhvervsliv m.m. ) og kan IKKE få det til at
> virke.
> Så derfor må han jo finde noget andet at tale om.
> Så kære Lynge : hvis du koncentrerer dig om AAB,
> så koncentrerer vi os om FCM.
LOL, der er da vist kun et tågehorn her og det er dig :=)
Lynge langer ikke ud efter FCM på nogen måder..... ihvertfalt ikke direkte !
Det der er problemet for Lynge og AaB, er at DBU har forbudt AaB i at hente et par store talenter fra Afrika op til klubben, til trods for at tingene i AaB College foregår noget nær på samme måde som i det Midtjyske.
Det er vel ikke forkert at kræve klare regler på området, så alle klubber ved hvad de kan forholde sig til. For det kan vel ikke passe at man accepterer at FCM henter afrikanske spiller til landet, og afviser de øvrige klubber i at gøre det samme. Det er hvad jeg vil kalde for konkurrenceforvdridning så det batter.
Men det ender desværre formentlig med at ingen klubber får lov til at hente unge afrikaner op til Danmark. Og det vil være en stor skam, for både klubberne + Spillerne og superligaen i det hele taget.
> Mon ikke "TÅGEHORNET" Lynge Jakobsen bliver nød
> til at fjerne focus fra sin egen klub og dermed
> sin egen incompetence.
> Lynge er Sportsdirekør i en gammel storklub, med
> alle muligheder ( læs : kæmpe publikums grundlag -
> erhvervsliv m.m. ) og kan IKKE få det til at
> virke.
> Så derfor må han jo finde noget andet at tale om.
> Så kære Lynge : hvis du koncentrerer dig om AAB,
> så koncentrerer vi os om FCM.
LOL, der er da vist kun et tågehorn her og det er dig :=)
Lynge langer ikke ud efter FCM på nogen måder..... ihvertfalt ikke direkte !
Det der er problemet for Lynge og AaB, er at DBU har forbudt AaB i at hente et par store talenter fra Afrika op til klubben, til trods for at tingene i AaB College foregår noget nær på samme måde som i det Midtjyske.
Det er vel ikke forkert at kræve klare regler på området, så alle klubber ved hvad de kan forholde sig til. For det kan vel ikke passe at man accepterer at FCM henter afrikanske spiller til landet, og afviser de øvrige klubber i at gøre det samme. Det er hvad jeg vil kalde for konkurrenceforvdridning så det batter.
Men det ender desværre formentlig med at ingen klubber får lov til at hente unge afrikaner op til Danmark. Og det vil være en stor skam, for både klubberne + Spillerne og superligaen i det hele taget.
-
Poulsgaard
Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Det der er problemet for Lynge og AaB, er at DBU
> har forbudt AaB i at hente et par store talenter
> fra Afrika op til klubben, til trods for at
> tingene i AaB College foregår noget nær på samme
> måde som i det Midtjyske.
Det er ikke den opfattelse jeg har af tingene. Lynge er bare ikke sikker på at det FCM gør er lovligt, ÅB har hidtil tolket reglerne anderledes end FCM (og DBU). Der er ikke tale om at nogle er blevet forskelsbehandlet. udelukkende at Lynge ikke var med da toget kørte. Jeg ved ikke hvorfor han ikke bare søger om spille tilladelser til sine mange talenter, han må jo et eller andet sted få noget ud af at snakke om FCM. istedet for at handle.
Det der er vigtigt i denne sammenhæng er at DBU jo har givet tilladelse til at disse "studerende" kan spille i danmark. Jeg er sikker på at Tude-Lynge havde fået samme svar, hvis han havde spurgt DBU !
Hvis Lynge virkelig mente at ÅB kan gøre sig som tallentfabrik, så skulle han følge FCMs model i stedet for at råbe og skrige om at vi befinder os i en gråzone. Som det er nu er det jo tilladt.
Jeg tror godt at Lynge ved at ÅB ikke indenfor relativt kort tid vil kunne komme op på FCMs niveau hvad "studerende" angår. Derfor er der en ide for Lynge i at få ordningen stoppet, hvilket jo virkeligt er kedeligt for et udviklingsland som Danmark jo er.
Poulsgaard
> Det der er problemet for Lynge og AaB, er at DBU
> har forbudt AaB i at hente et par store talenter
> fra Afrika op til klubben, til trods for at
> tingene i AaB College foregår noget nær på samme
> måde som i det Midtjyske.
Det er ikke den opfattelse jeg har af tingene. Lynge er bare ikke sikker på at det FCM gør er lovligt, ÅB har hidtil tolket reglerne anderledes end FCM (og DBU). Der er ikke tale om at nogle er blevet forskelsbehandlet. udelukkende at Lynge ikke var med da toget kørte. Jeg ved ikke hvorfor han ikke bare søger om spille tilladelser til sine mange talenter, han må jo et eller andet sted få noget ud af at snakke om FCM. istedet for at handle.
Det der er vigtigt i denne sammenhæng er at DBU jo har givet tilladelse til at disse "studerende" kan spille i danmark. Jeg er sikker på at Tude-Lynge havde fået samme svar, hvis han havde spurgt DBU !
Hvis Lynge virkelig mente at ÅB kan gøre sig som tallentfabrik, så skulle han følge FCMs model i stedet for at råbe og skrige om at vi befinder os i en gråzone. Som det er nu er det jo tilladt.
Jeg tror godt at Lynge ved at ÅB ikke indenfor relativt kort tid vil kunne komme op på FCMs niveau hvad "studerende" angår. Derfor er der en ide for Lynge i at få ordningen stoppet, hvilket jo virkeligt er kedeligt for et udviklingsland som Danmark jo er.
Poulsgaard
-
Denis Egebæk
Jeg er nu ellers af den opfattelse at Lynge (i vanlig stil) har udtalt sig helt igennem sagligt i dette efterhånden lange forløb. Jeg har gentagne gange hørt ham sige at han netop ikke klandrer os noget, men derimod den forskelsbehandling AaB er udsat for fra DBUs side. Og her kan jeg da kun give ham ret. Der må da være ens regler for alle klubber - længere er den for mig at se ikke.
-
Mr. Larsen (AaB)
> Det er ikke den opfattelse jeg har af tingene.
> Lynge er bare ikke sikker på at det FCM gør er
> lovligt, ÅB har hidtil tolket reglerne anderledes
> end FCM (og DBU). Der er ikke tale om at nogle er
> blevet forskelsbehandlet. udelukkende at Lynge
> ikke var med da toget kørte. Jeg ved ikke hvorfor
> han ikke bare søger om spille tilladelser til sine
> mange talenter, han må jo et eller andet sted få
> noget ud af at snakke om FCM. istedet for at
> handle.
Hvad mener du ?
Reglerne er lige til. Klubber under Fifa må ikke hente afrikanske spiller under 18 år herop for at spille fodbold. Heller ikke under den undskyldning at de er "studerende" er det tilladt. (med mindre at familien rykker herop af anden grund end fodbold).
At DBU har valgt at se højt og langt på den regel, er jo kun hovederystende for de skal sørge for at Fifa´s regler overholdes 100 %.
Og hvis ikke du kan se der er tale om en konkurrenceforvridning, ja så ser du meget farvet på tinge i mine øjne.
> Det der er vigtigt i denne sammenhæng er at DBU jo
> har givet tilladelse til at disse "studerende" kan
> spille i danmark. Jeg er sikker på at Tude-Lynge
> havde fået samme svar, hvis han havde spurgt DBU
> !
Det jo lige præcis hvad han har gjort. Svaret var nej, til trods for at AaB´s Afrikaner præcis ligesom i Herning ville komme til at gå i skole i Aalborg og i fritiden Bo og Træne på AaB College.
> Hvis Lynge virkelig mente at ÅB kan gøre sig som
> tallentfabrik, så skulle han følge FCMs model i
> stedet for at råbe og skrige om at vi befinder os
> i en gråzone. Som det er nu er det jo tilladt.
AaB er allerede en talentfabrik, du kunne jo bare begynde at tælle antallet af spiller på U21 landsholdet hvis du er i tvivl.
Iøvrigt er han ikke den eneste som mener i er i en gråzone, Fifapro´s udtalte igår at FCM bryder reglerne. Selv DBU er kommet i tvivl om hvad som er tilladt.
>
> Jeg tror godt at Lynge ved at ÅB ikke indenfor
> relativt kort tid vil kunne komme op på FCMs
> niveau hvad "studerende" angår. Derfor er der en
> ide for Lynge i at få ordningen stoppet, hvilket
> jo virkeligt er kedeligt for et udviklingsland som
> Danmark jo er.
LOL, det handler jo ikke om at Lynge vil forpure FCM´s flotte talentarbejde. Som skrevet tidligere skal reglerne være ENS for alle. Så det vel ikke for meget at forlange klare linier fra DBU´s side af, så klubberne kan konkurrer på sammen markedsvilkår og ikke ligesom nu, hvor det åbenbart kun er FCM som kan få godkendt afrikanske spiller.
> Lynge er bare ikke sikker på at det FCM gør er
> lovligt, ÅB har hidtil tolket reglerne anderledes
> end FCM (og DBU). Der er ikke tale om at nogle er
> blevet forskelsbehandlet. udelukkende at Lynge
> ikke var med da toget kørte. Jeg ved ikke hvorfor
> han ikke bare søger om spille tilladelser til sine
> mange talenter, han må jo et eller andet sted få
> noget ud af at snakke om FCM. istedet for at
> handle.
Hvad mener du ?
Reglerne er lige til. Klubber under Fifa må ikke hente afrikanske spiller under 18 år herop for at spille fodbold. Heller ikke under den undskyldning at de er "studerende" er det tilladt. (med mindre at familien rykker herop af anden grund end fodbold).
At DBU har valgt at se højt og langt på den regel, er jo kun hovederystende for de skal sørge for at Fifa´s regler overholdes 100 %.
Og hvis ikke du kan se der er tale om en konkurrenceforvridning, ja så ser du meget farvet på tinge i mine øjne.
> Det der er vigtigt i denne sammenhæng er at DBU jo
> har givet tilladelse til at disse "studerende" kan
> spille i danmark. Jeg er sikker på at Tude-Lynge
> havde fået samme svar, hvis han havde spurgt DBU
> !
Det jo lige præcis hvad han har gjort. Svaret var nej, til trods for at AaB´s Afrikaner præcis ligesom i Herning ville komme til at gå i skole i Aalborg og i fritiden Bo og Træne på AaB College.
> Hvis Lynge virkelig mente at ÅB kan gøre sig som
> tallentfabrik, så skulle han følge FCMs model i
> stedet for at råbe og skrige om at vi befinder os
> i en gråzone. Som det er nu er det jo tilladt.
AaB er allerede en talentfabrik, du kunne jo bare begynde at tælle antallet af spiller på U21 landsholdet hvis du er i tvivl.
Iøvrigt er han ikke den eneste som mener i er i en gråzone, Fifapro´s udtalte igår at FCM bryder reglerne. Selv DBU er kommet i tvivl om hvad som er tilladt.
>
> Jeg tror godt at Lynge ved at ÅB ikke indenfor
> relativt kort tid vil kunne komme op på FCMs
> niveau hvad "studerende" angår. Derfor er der en
> ide for Lynge i at få ordningen stoppet, hvilket
> jo virkeligt er kedeligt for et udviklingsland som
> Danmark jo er.
LOL, det handler jo ikke om at Lynge vil forpure FCM´s flotte talentarbejde. Som skrevet tidligere skal reglerne være ENS for alle. Så det vel ikke for meget at forlange klare linier fra DBU´s side af, så klubberne kan konkurrer på sammen markedsvilkår og ikke ligesom nu, hvor det åbenbart kun er FCM som kan få godkendt afrikanske spiller.