FCMs akademi i Frankrig

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Tommy Jensen

FCMs akademi i Frankrig

Indlæg af Tommy Jensen »

Jeg har de seneste dage sendt 2 indlæg til FCM, men da de endnu ikke er lagt ud på nettet, ja så skriver jeg det nu direkte på ulvegraven:

FCMs fodboldakademi drager til Frankrig
Torsdag aften sætter spillerne fra FCMs fodboldakademi sig i en bus med kurs mod en international turnering i Frankrig…

For 2. år i træk deltager FC Midtjylland i den internationale turnering i Frankrig, der spilles 300 km. syd for Paris i byen Loches, hvor det sidste år blev til en fornem 3. plads. Med i turneringen er 10 hold fra Belgien, Senegal, Frankrig, Rumænien og Danmark.

Turneringen starter lørdag middag med en fælles præsentation på byens rådhus, og lørdag eftermiddag og aften samt søndag spilles der kampe i de 2 puljer, hvori holdene er inddelt. Mandag spilles der så placeringskampe, og det er da med visse forhåbninger om at se FCM i de afgørende kampe, idet der stilles med et særdeles slagkraftigt hold på turen. Følgende spillere er med i Frankrig:

Jonas Lössl, Simon Kjær, Andreas Sandvej, Martin Rasmussen, Winston Ried, Jesper Juelsgård, Michael Vorret, Rasmus Lund, Saleh Mustapha, Akeem Agbetu, Jamiu Lawal, Adigun Salami, Baba Collins, Christian Sivebæk, Jeppe Quist, Marc Pedersen samt en islandsk U-17 landsholdsspiller, der bliver testet af FCM på turen. FCMs U-17 landsholdsmålmand, Jesper Weinkouff, deltager ikke på turen, idet han spiller EM-kvalifikationskampe i Spanien.

Klubbens Ynglingeligatræner, Kenneth Andersen, har måttet melde fra til turen pga. sygdom, og i stedet overtager Akademidirektør Claus Steinlein den overordnede ledelse af turen – godt assisteret af FCMs fysiske træner, Peter Bach, samt Ynglingeligaholdleder Jens Erik Johnsen.

Vi håber på at kunne komme med resultater og anekdoter fra turneringen undervejs, så følg med på siden her de kommende dage…

---------------------------------------------------------------------------------
God start for FCMs fodboldakademi i Frankrig
Sejr til FC Midtjyllands fodboldakademi i den første optræden i en international turnering i Frankrig…

Efter en fælles præsentation på byens rådhus lørdag middag startede turneringen senere på eftermiddagen, hvor FCM skulle møde Orleans, som er et fransk akademi, der spiller i den bedste franske liga for U-16 spillere.

Denne første optræden i turneringen blev vundet med 3 – 0 på mål af Christian Sivebæk, Jesper Juelsgård og slutteligt Akeem Agbetu, der let kunne putte bolden i nettet efter godt forarbejde af Jesper Juelsgård.

- ”Vi spillede en fantastisk kamp, hvor det er svært at fremhæve nogen frem for andre, men alligevel er det svært at komme uden om, at Winston Ried, Baba Collins og Jesper Juelsgård”, fortæller en stolt Akademidirektør, Claus Steinlein, der i øvrigt selv er cheftræner på turen, fra Loches i Frankrig. – Måske netop derfor fremhæver han også trænerbænken som værende 100% fejlfri i kampen??

Følg med igen i morgen, hvor vi håber på at kunne komme med flere positive resultater og anekdoter fra turneringen …
Senest rettet af Tommy Jensen 28. mar 2005, 21:43, rettet i alt 1 gang.

Kim Sorensen

Re: FCMs akademi i Frankrig

Indlæg af Kim Sorensen »

Tak for det gode indlæg Tommy, FCM's hjemmeside ser ud til at være gået i dvale. Informationer som disse burde være en selvfølge.

Hold os endelig underrettet om yderligere succes i frøspisernes land.

Kim

Tommy Jensen

Indlæg af Tommy Jensen »

Der må jubles...

FCM har i dagens første kamp spillet mod Chatellerault fra Frankrig. Spillet kom i denne kamp ikke op på de samme højder som lørdag, og kampen endte uden scoringer.

- "Jeg forstår efterhånden godt trænere, der ryger, for hvor er det altså frustrerende, at vi ikke får lavet mål i denne kamp. Chatellerault har kun én chance i kampen, mens vi har 6-8. Det må og skal vi have gjort noget ved", fortæller akademidirektør Claus Steinlein.

Holdet stillede i dagens anledning op i en 3-5-2 opstilling:
Jonas Lössl - Andreas Sandvej, Winston Ried, Simon Kjær - Martin Rasmussen, Jeppe Quist, Adigun Salami, Saleh Mustapha, Baba Collins - Marko (Island U-17), Akeem Agbetu.

I dagens 2. kamp stillede cheftræner Claus Steinlein op med alle de spillere, der endnu ikke havde spillet så meget, idet det allerede før kampen var afgjort, at FCMs Fodboldakademi havde kvalificeret sig til semifinalen i turneringen. Taget i betragtning, at holdet samtidig mødte det bedste hold i gruppen (forhåbentlig vil det senere i turneringen vise sig at være det næstbedste), var det på sin vis i orden, at FCM måtte lide et nederlag på 1 - 0.

- "Drengene gjorde det godt i kampen, men der er da helt klart nogle - ikke bare de der spillede denne kamp - som kan mærke, at de skal hjem på træningsbanen i Ikast. Så det er fremragende at kunne deltage i sådan en stærk international turnering", fortæller Claus Steinlein fra Frankrig.

Holdet stillede således op i dagens 2. opgave:
Jonas Lössl - Marc Pedersen, Winston Ried (skiftede i pausen med Martin Rasmussen), Andreas Sandvej - Christian Sivebæk, Jeppe Quist, Jamiu Lawal (skiftede i pausen med Saleh Mustapha), Jesper Juelsgård, Marko (Island U-17) - Rasmus Lund, Michael Vorret.

Dermed slut fra de franske for i dag - i morgen er det semifinaletid - og forhåbentlig ender eventyret i det franske med at guldet kommer med hjem til Midtjylland.

schou

Indlæg af schou »

Winston reid var han ikke på vej væk fra klubben?

/schou

klt

Indlæg af klt »

Tommy Jensen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har de seneste dage sendt 2 indlæg til FCM,
> men da de endnu ikke er lagt ud på nettet, ja så
> skriver jeg det nu direkte på ulvegraven:

Nu er det jo påske, så bemandingen på kontoret er nok ikke så stort....

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

hvad er så undskyldningen når det ikke er påske ;o) ?????

bruno

Indlæg af bruno »

Prøv at tænge på hvis DR,TV2 lå stille i påsken mens de sagde vi har ikke personale til at kunne sene TV,vi ved godt der er mange der vil se TV i påsken men desværer.Jeg troer der mange der lige vil slå en smut ind og luer lidt om hvad der sker i FCM,på deres hjemme side når supen ligge stille men nej,der sker ikke noget ,kluben er død i påsken.
FCM er ligeså komaceild virksomhed der lever udeluknede af, at folk intreser sig for dem i deres gøre og laden,det er ikke bare en fodbold kamp,der fanger folk når det drjer sig om fodbold/FCM, for dem der kommer hver lørdag eller søndag men også det der sker op til og efter en kamp.
En hjemme side er et fantatisk medie som de færeste virksomheder nødig vil undværer.Det er et medie hvor de selv kan bestemmer deres budskab og helst på en så sjov og spænde måde som mulig så det fanger folks interresse for dem og deres produkt eller servic ydlse.
Nu har FCM sagt i snart 2 år der vil ske noget,men der er ikke sket noget særlig siden.
Jeg hved godt at personalet på FCM´s kontor har riglig at se til og de ikke ligger svømmer rundt pol i spanien eller i et land i afrika,men der skal nok ansættes nogle flerer dygtig folk til det kommaceille.Jeg ved der et udanlse sted oppe i aalborg der har linje der hedder sport og manigsment de bliver undervis af landes dygtigste konsulenter ind for markedeføring og medier osv
Og envider kommer de i praktik i længer tid i storer kluber i udlandet.Man kunne andsætte nogle af dem til kluben og nej det er ikke bare en løn udgift merer
Man kan pleje sponsoermed fine midage og lougse pladser til kampene med den bedste pleje for dem er der så mange som mulig og så meget som mulig,så det skal nok lønne sig igen.
De kunne starte med kige sig over skulerne og se hvad de gør der på deres hjemme sider bla.spil,kokurenser,lyd og film klip osv.
Men man skal også værer så nytænkne og krativ som mulig før det virklig batter.
Man kunne jo startte med at sætte webcam i wolf pack omklænings rum :-)
Man skyder sig selv i foden hvis der ikke snart sker noget og forsat god påske.

Tommy Jensen

Nederlag i semifinalen

Indlæg af Tommy Jensen »

- "Jeg har fyret mig selv som træner", sådan starter Claus Steinlein sin beretning fra semifinalekampen. "Vi tabte en fantastisk kamp, som vi helt klarty havde fortjent at vinde, men det vi lærer hernede, er at de franske hold laver mål på færre chancer end vi gør. I denne kamp havde Akeem Agbetu to- og Baba Collins en 100% chance, og derudover havde vi 5-6 løse bolde i feltet, hvor vi simpelthen ikke tænker og handler hurtigt nok", fortæller Claus Steinlein videre.

Holdet spilere senere på eftermiddagen om 3.- 4. pladsen. Hør hvordan det gik senere på dagen...

Fc-Arne

Re: Nederlag i semifinalen

Indlæg af Fc-Arne »

Øv, hvordan endte kampen?

Tommy Jensen

Re: Nederlag i semifinalen

Indlæg af Tommy Jensen »

Den endte 2-0, men det havde de lige glemt at fortælle i første omgang!!!

Tommy Jensen

3. plads til Akademiet

Indlæg af Tommy Jensen »

FCM vandt 2-0 i kampen om 3. pladsen i Frankrig. Holdet brændte igen et hav af chancer, og burde efter cheftræner Claus Steinleins udsagn have vundet kampen med 10-0.

Tillykke til drengene. Nu venter en lang bustur hjem til Danmark, hvor træningsbanerne i Ikast venter. Lørdag den 9. april starter Junior- og Ynglingeligaen så for FCMs vedkommende med hjemmekampe mod AB.

Var det ikke noget at lave et BW-ungdomsarrangement til disse kampe, sådan at vore hold får en god start på sæsonen?

Fc-Arne

Re: 3. plads til Akademiet

Indlæg af Fc-Arne »

Tillykke til de unge ulve herfra!!!!!!!!! Hvis A-truppen kunne præstere det samme i ligaen, så vil det jo bare være fremragende!

felisan

Indlæg af felisan »

super dækning af turneringen i Frankrig :o)
takker !

besek # 1783

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg plejer normalt at være nede og se kampene, men der er sgu en bette kamp mod Silkeborg samme dag, så det bliver nok den jeg vælger...

Men jeg skal jo holde øje med Michael Vorret, ellers laver han ulykker :-)

Peter Ross

Besvar