Ny tv aftale på vej???
-
Vinding
Ny tv aftale på vej???
Det ser ud til at DR og canal digital kommer med et bedre tilbud for suppen ifølge onside.dk
Vinding
Vinding
Senest rettet af Vinding 19. jan 2007, 01:48, rettet i alt 1 gang.
-
jakob88
Re: Ny tv aftale på vej???
http://www.viasatsport.com/index.php?op ... 61&lang=dk
Det lyder meget interessant og fordelagtigt for den danske SAS-Liga
Det lyder meget interessant og fordelagtigt for den danske SAS-Liga
-
Kent
Men vel knap så fordelagtig for tv-seerne? Hvor skal kampene sendes? Hvis det er Canal+'s kanaler, så er det jo købekanaler, eller er Kanal5 også i det selskab? Kan man forvente at de så vil sende alle kampe live, ligesom der er lagt op til hos Viasat/Tv2?
-
Xort
det lyder da godt... så kan vi med stueantenne også se bold når vi ikke kan være på stadion
-
schou
Det er muligt at DR og CD er kommet med et bedre tilbud, men det vil MTG uden tvivl trumfe. Viasat er DKs førende hvad angår fodbold og uden det vil de miste MANGE kunder. Jeg kunne heller ikke forstille mig at DR og CD kunne lave et lige så seervenligt program som TV3 har med onside. Viasat har bragt dansk fodbold til hvor det er idag.
/schou
/schou
-
Rainier W
schou Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er muligt at DR og CD er kommet med et bedre
> tilbud, men det vil MTG uden tvivl trumfe. Viasat
> er DKs førende hvad angår fodbold og uden det vil
> de miste MANGE kunder. Jeg kunne heller ikke
> forstille mig at DR og CD kunne lave et lige så
> seervenligt program som TV3 har med onside. Viasat
> har bragt dansk fodbold til hvor det er idag.
Alt respekt, men hvis Canal Digital kaster alt ind på det, vil de nok kunne køre Viasat ud. Det har de jo gjort indtil flere gange, senest med Viasat's fremmeligste produkt, Golf.
Der overbød de Viasat eftertrykkeligt, og vandt rettighederne. Men solgte dem godtnok tilbage igen, da de fandt ud af hvad det krævede at dække dem også.
Alt respekt, men hvis Canal Digital kaster alt ind på det, vil de nok kunne køre Viasat ud. Det har de jo gjort indtil flere gange, senest med Viasat's fremmeligste produkt, Golf.
Der overbød de Viasat eftertrykkeligt, og vandt rettighederne. Men solgte dem godtnok tilbage igen, da de fandt ud af hvad det krævede at dække dem også.
-
smørtyven
schou Skrev:
- "Sponsored by Viasat... "
Keep the faith
Smørtyven - I'm Brian, and so is my wife!!
- "Sponsored by Viasat... "
Keep the faith
Smørtyven - I'm Brian, and so is my wife!!
-
schou
Det er forkert. Viasat havde rettighederne til golf, men valgte at sælge dem til Canal Digital. Hvilket de har fortrudt meget siden og har derfor købt dem tilbage igen. Grunden til dette er at golf er den hurtigst voksende seersport i DK.
/schou
/schou
-
Rainier W
schou Skrev:
> Det er forkert. Viasat havde rettighederne til
> golf, men valgte at sælge dem til Canal Digital.
> Hvilket de har fortrudt meget siden og har derfor
> købt dem tilbage igen. Grunden til dette er at
> golf er den hurtigst voksende seersport i DK.
Det er altså direkte forkert!!
Viasat og Canal Digital var i direkte budkrig om rettighederne til europatouren i Skandinavien. Denne budkrig endte med at gå meget højt op (netop pga. dens eksplosivt stigende seertal og popularitet), men til sidst bød Canal Digital højest og fik rettighederne. Herefter brugte Canal Digital 2-3 måneder på at lancere at de ville til at sende golf, men i slutningen af december vlagte de så alligevel at sælge rettighederne til Viasat.
Jeg kan desværre ikke lige på stående fod finde en artikel der 100% bekræfter dette, men fandt dog følgende citat på Viasat's egen side teetime.dk
"Hvorfor en pris på kr. 99?
Prisen på erhvervelse af golfrettigheder er steget betydeligt. Alene erhvervelsen af Europa touren har været meget dyr. Touren var på vej til anden udbyder, men Viasat fik trukket den ”hjem”."
http://www.teetime.dk/viasat_golf/
Endvidere kan jeg fortælle dig, at det var et enormt tab ikke bare seertalsmæssigt men også prestigemæssigt da Viasat tabte budkrigen, hvorfor i alverden ville de dog sælge den til deres konkurrenter når det er deres flagskib sammen med fodbolden.
> Det er forkert. Viasat havde rettighederne til
> golf, men valgte at sælge dem til Canal Digital.
> Hvilket de har fortrudt meget siden og har derfor
> købt dem tilbage igen. Grunden til dette er at
> golf er den hurtigst voksende seersport i DK.
Det er altså direkte forkert!!
Viasat og Canal Digital var i direkte budkrig om rettighederne til europatouren i Skandinavien. Denne budkrig endte med at gå meget højt op (netop pga. dens eksplosivt stigende seertal og popularitet), men til sidst bød Canal Digital højest og fik rettighederne. Herefter brugte Canal Digital 2-3 måneder på at lancere at de ville til at sende golf, men i slutningen af december vlagte de så alligevel at sælge rettighederne til Viasat.
Jeg kan desværre ikke lige på stående fod finde en artikel der 100% bekræfter dette, men fandt dog følgende citat på Viasat's egen side teetime.dk
"Hvorfor en pris på kr. 99?
Prisen på erhvervelse af golfrettigheder er steget betydeligt. Alene erhvervelsen af Europa touren har været meget dyr. Touren var på vej til anden udbyder, men Viasat fik trukket den ”hjem”."
http://www.teetime.dk/viasat_golf/
Endvidere kan jeg fortælle dig, at det var et enormt tab ikke bare seertalsmæssigt men også prestigemæssigt da Viasat tabte budkrigen, hvorfor i alverden ville de dog sælge den til deres konkurrenter når det er deres flagskib sammen med fodbolden.
-
Altoriso
Jeg vil personligt også mene at Canal Digital er de klart størstepå markedet mht fodbold
Har selv begge udbydere med fuldt program over det hele
Canal Digital viser spansk, italiensk og engelsk topbold flere gange om ugen, dertil viser de også Allsvenskan og selvfølgelig har de nok også store rettigheder i andre lande til deres turneringer
Viasat viser dansk bold, engelske FA-cup kampe, hollandsk og fransk bold
Men det kommer selvfølgelig an på hvad man selv bedst kan lide
Jeg er jo bare glad for at have det hele ( det er tegnebogen til gengæld ikke hehe )
Har selv begge udbydere med fuldt program over det hele
Canal Digital viser spansk, italiensk og engelsk topbold flere gange om ugen, dertil viser de også Allsvenskan og selvfølgelig har de nok også store rettigheder i andre lande til deres turneringer
Viasat viser dansk bold, engelske FA-cup kampe, hollandsk og fransk bold
Men det kommer selvfølgelig an på hvad man selv bedst kan lide
Jeg er jo bare glad for at have det hele ( det er tegnebogen til gengæld ikke hehe )
-
mancitydk
det er vist som man tager det.... jeg synes ikke at onside er ret godt og tit vælger jeg eksempelvis at se 2ko på tv2 istedet.... Og jeg synes ofte at viasats kommentatorer er direkte skræmmende elendige. eksempelvis John Faxe, damn en padde....så hvis det er det du hentyder til synes jeg det er en fejl det du skriver, men din mening skal du sgu have lov til at have:) jeg er bare ikke enig:)