Thygesen vs. Aachen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
johnnynielsen

Thygesen vs. Aachen

Indlæg af johnnynielsen »

Jeg ved godt jeg starter en ny tråd, men mener ikke dette er diskuteret før i af af de utallige andre :-)

Vi har slet ikke diskuteret valget af Aachen, hvis det ender med at han skal dertil. Jeg mener personligt, at han skal vente og holde niveauet i FCM, så skal der nok komme større og bedere klubber med tilbud.

Jeg er bange for at han "forsvinder" i mængden af udenlands danskere, hvis han tager til Aachen og de rykker ud. Han er klart et større talent, som skal det rigtige sted hen for at blive udviklet mere. Bielefeld eller Nürenberg kunne være noget.

Ved godt at bundesligaen selvfølgelig er bedre end SAS-ligaen, men stadig skal han tage en anden klub.

Se hvor lang tid Thomas Kahlenberg ventede med at skifte og man må da sige at han er kommet til en stor klub, hvor han spiller og udvikler sig meget.
Senest rettet af johnnynielsen 9. jan 2007, 16:39, rettet i alt 1 gang.

Vinding

Re: Thygesen vs. Aachen

Indlæg af Vinding »

Jeg giver dig fuldstændig ret. Aachen er ikke den rigtige klub for sådan en talent. Han ryger også direkte ud af landsholdet igen hvis han tager derned.

Vinding

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes faktisk det er vigtigere at fokusere på, at Thyge kun har spillet rigtig godt i det sidste ½ år. Han mangler stadig at bevise at han kan holde niveauet, og kan sagtens udvikle sig i den danske liga endnu. Jeg mener slet ikke han er klar til at skifte endnu.

Hvor mange danske spillere har vi ikke set, der spiller 1 god halvsæson, for så at blive skudt af, og så kommer de luskende hjem 1-2 sæsoner senere, efter at deres udvikling er gået fuldstændigt i stå. Hvordan går det fx med Anders Due i øjeblikket? Eller Jonas Troes? Mads Junker? Kevin Stuhr-Ellegaard? Jacob Poulsen?
Og for den sags skyld Mikkel Bischoff, Stephan Andersen og Hjalte Nørregaard for at tage et par af dem, der er kommet luskende hjem for nyligt.

Bare fordi den danske liga er en udviklingsliga, betyder det altså ikke at så snart en spiller kan tage 3 på foden, så skal han sælges. Så ringe er niveauet altså heller ikke. En spiller i Thyges alder har brug for at spille hver gang, det er det, han har gjort i FCM, og det er derfor han har udviklet sig.

Jeg er med på, at det kan være svært at sige nej for en ung mand somn Thyge, når det går fantastisk, og der kommer en klub og lokker med den store kasse, men en gang i mellem kunn det være rart, hvis spillerne og deres rådgivere tænkte lidt mere over det, og så det i et karriereperspektiv i stedet for kun at fokusere på den næste kontrakt. Men ok - Thyge kan self blive skadet i morgen, eller formen kan svigte og så vel det self være bittert ikke at have fået et par mio ud af anstrengelserne. Men i sidste ende, så mener jeg det handler om tro på sig selv. Hvis man vitterlig mener man er god nok, og har talentet til at spille i udlandet, så skal budet nok komme igen, og så er man ikke nød til at tage det første og det bedste tilbud.

Forhåbentlig er dette citat fra dagens HF ikke bare øregas og røgslør fra Thyges side: - Jeg er vel den sidste, der får noget at vide, og hvis tilbuddet kommer, vil jeg overveje nøje, hvad der er bedst for min karriere. Det her handler ikke kun om økonomi. Jeg har det godt i FC Midtjylland og tror på klubben, lød den diplomatiske tone fra Mikkel Thygesen.

Kent

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fuldstændig enig i jeres indklæg, det er nogle tanker jeg også gør mig i forbindelse med alle disse rygter, og jeg håber Thygesen junior og senior også tænker sig godt om.
Thyge skal til en mere stabil klub hvis han skal afsted, og det er vigtigt at klubben har en plan med ham, og ikke bare køber ham fordi han - tilsyneladende - er billig.
Bliver han 1-2 år mere i FCM, og udviser stabilitet over denne periode, så snakker vi klubber fra midten og op i Tyskland, Holland og Frankrig. Det er alt andet lige lettere at spille godt i en klub med gode spillere.
Hvis han skifter nu, så tror jeg også Olsen afskriver ham et stykke tid på landsholdet, det har han gjort før for at give spilleren tid til at vænne sig til det det.

Is i maven, hvis talentet rækker skal der nok vise sig noget bedre end Aachen. Indtil da kan han nå at få et sæt medaljer mere her ;-)

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg mener heller i at Aachen er det rigtige valg. Faktisk mener jeg Thygesen er den spiller i SASligaen der har størst chance for at slå igennem i England.

Engelsk fodbold er kendetegnet ved et ekstremt højt tempo, og det kræver meget rent fysisk at kunne begå sig i PL. I Italien og Spanien er det vigtigere med et højt teknisk niveau. Som jeg ser det er Thygesen skabt til engelsk fodbold, og jeg håber at han kommer til en klub som fx: Everton eller Newcastle.

kenny

Re: Thyges far sur på fcm

Indlæg af kenny »

I dagens BT udtaler han sig meget kritisk om fcm,og beskylder Ørgaard for at glemt alt om aftalen...og så står der også at Thyge meget gerne vil skifte nu,og han håber fcm holder aftalen...tilbuddet skulle lige nu ligge på 8mio(lige blevet forhøjet).

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Her er artiklen:

SLIP HAM FRI
B.T. 07 januar 2007, 3 Sektion, SPORTEN side 14
--------------------------------------------------------------------------------
Poul Erik Thygesen raser over FCM i sønnens transferstrid

Af TORBEN LARSEN
Nu kan det være nok. Poul-Erik Thygesen, far og rådgiver for Mikkel Thygesen, er på direkte konfrontations-kurs med FC Midtjyllands ledelse.
Faderen raser i tysk presse over, at FCM blokerer for den nyslåede danske landsholds-spillers ønske-skifte til Bundesliga-klubben Alemannia Aachen.
»Jeg tror, skiftet falder på gulvet,« siger Poul-Erik Thygesen til avisen, Express.
Striden står på transfer-summen mellem de to klubber.
»Det har hele tiden heddet sig, at FCM ikke ville stå min søn i vejen. Han måtte skifte for én mio. euro (7,5 mio. kr.), hvis muligheden bød sig. Men nu har ledelsen glemt alt om det,« siger faderen ophidset ifølge Express.
Aachens cheftræner, Michael Frontzeck, oplyser, at den tyske klub endda har forbedret transfer-tilbudet til FCM. Men hidtil uden positiv respons.
Poul-Erik Thygesen er vred.
»De (FCM-lederne, red.) håber, at Bayern München ringer, seks Bundesliga-klubber viser interesse og transfer-vinduet er åbent til 31. januar,« siger han, men han finder Aachen som den bedste mulighed.
»Her vil Mikkel kunne få spilletid og udvikle sig.«
De har glemt alt
Thygesen senior vil ifølge Express gøre sit for at få FCM-bosserne til at ombestemme sig i en fart.
»Mikkel er død-ked af det. Det gavner altså ingen, hvis han skal blive i Danmark på den måde,« siger faderen, der selv har spillet Bundesliga-fodbold for Werder Bremen.
Måske er Poul-Erik Thygesen allerede i fuld gang med at overtale FCM-toppen.
»Jeg har ikke tid,« sagde han afvisende til to telefoniske henvendelser fra B.T. sidst på eftermiddagen.
Den mundtlige aftale med Mikkel Thygesen går ifølge B.T.s oplysninger på, at FCM ikke må modsætte sig et salg ved et bud på syv mio. kr. eller derover.
Men nu tyder en del på, at FCM forhaler en afgørelse med Aachen i en satsning på, at der dukker en anden udenlandsk klub op, som vil spendere endnu flere transfer-millioner på det store talent.
Selv forholder Mikkel Thygesen sig afdæmpet.
»Et spring til Aachen i Bundesligaen vil være utroligt spændende og rigtigt godt for min udvikling. Jeg har en aftale med FCM, som jeg er sikker på, at klubben overholder,« siger han til B.T.
Olsen ser muligheder
Danmarks landstræner, Morten Olsen, anbefaler kraftigt et Thygesen-skifte til Aachen.
»Mikkel står ved begyndelsen af sin udvikling. Ligesom Aachens mandskab. Han er endnu ingen førerskikkelse og kan i Aachen bedre end noget andet sted lære at blive det,« siger Olsen til Express.
Det var ikke muligt at få en kommentar fra sportschef Jens Ørgaard.

--------------------------------------------------------------------------

Peter Ross

Martin

Indlæg af Martin »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> Her er artiklen:
>
> SLIP HAM FRI
> B.T. 07 januar 2007, 3 Sektion, SPORTEN side 14
> --------------------------------------------------
> ------------------------------
> Poul Erik Thygesen raser over FCM i sønnens
> transferstrid
>
> Af TORBEN LARSEN
> Nu kan det være nok. Poul-Erik Thygesen, far og
> rådgiver for Mikkel Thygesen, er på direkte
> konfrontations-kurs med FC Midtjyllands ledelse.
> Faderen raser i tysk presse over, at FCM blokerer
> for den nyslåede danske landsholds-spillers
> ønske-skifte til Bundesliga-klubben Alemannia
> Aachen.
> »Jeg tror, skiftet falder på gulvet,« siger
> Poul-Erik Thygesen til avisen, Express.
> Striden står på transfer-summen mellem de to
> klubber.
> »Det har hele tiden heddet sig, at FCM ikke ville
> stå min søn i vejen. Han måtte skifte for én mio.
> euro (7,5 mio. kr.), hvis muligheden bød sig. Men
> nu har ledelsen glemt alt om det,« siger faderen
> ophidset ifølge Express.
> Aachens cheftræner, Michael Frontzeck, oplyser, at
> den tyske klub endda har forbedret
> transfer-tilbudet til FCM. Men hidtil uden positiv
> respons.
> Poul-Erik Thygesen er vred.
> »De (FCM-lederne, red.) håber, at Bayern München
> ringer, seks Bundesliga-klubber viser interesse og
> transfer-vinduet er åbent til 31. januar,« siger
> han, men han finder Aachen som den bedste
> mulighed.
> »Her vil Mikkel kunne få spilletid og udvikle
> sig.«
> De har glemt alt
> Thygesen senior vil ifølge Express gøre sit for at
> få FCM-bosserne til at ombestemme sig i en fart.
> »Mikkel er død-ked af det. Det gavner altså ingen,
> hvis han skal blive i Danmark på den måde,« siger
> faderen, der selv har spillet Bundesliga-fodbold
> for Werder Bremen.
> Måske er Poul-Erik Thygesen allerede i fuld gang
> med at overtale FCM-toppen.
> »Jeg har ikke tid,« sagde han afvisende til to
> telefoniske henvendelser fra B.T. sidst på
> eftermiddagen.
> Den mundtlige aftale med Mikkel Thygesen går
> ifølge B.T.s oplysninger på, at FCM ikke må
> modsætte sig et salg ved et bud på syv mio. kr.
> eller derover.
> Men nu tyder en del på, at FCM forhaler en
> afgørelse med Aachen i en satsning på, at der
> dukker en anden udenlandsk klub op, som vil
> spendere endnu flere transfer-millioner på det
> store talent.
> Selv forholder Mikkel Thygesen sig afdæmpet.
> »Et spring til Aachen i Bundesligaen vil være
> utroligt spændende og rigtigt godt for min
> udvikling. Jeg har en aftale med FCM, som jeg er
> sikker på, at klubben overholder,« siger han til
> B.T.
> Olsen ser muligheder
> Danmarks landstræner, Morten Olsen, anbefaler
> kraftigt et Thygesen-skifte til Aachen.
> »Mikkel står ved begyndelsen af sin udvikling.
> Ligesom Aachens mandskab. Han er endnu ingen
> førerskikkelse og kan i Aachen bedre end noget
> andet sted lære at blive det,« siger Olsen til
> Express.
> Det var ikke muligt at få en kommentar fra
> sportschef Jens Ørgaard.
>
> ------------------------
>
> Peter Ross

Vi har vel tjent den første million ved at vente et pr. dage, så det må Thyge da kunne glæde sig over :) Eller skulle denne million gå til Thyges fars hårdarbejde fænomenale arbejde sammen med BT / ekstra bladet eller hvad er det han er sur over ? Han er godt nok en klaphat efter min mening, hvis han virkelig har en aftale, så overholder FCM den selvfølgelig...

Zolo

Indlæg af Zolo »

Martin Skrev:
> Peter Ross Skrev:
> -----
> > Her er artiklen:
> >
> > SLIP HAM FRI
> > B.T. 07 januar 2007, 3 Sektion, SPORTEN side 14
>
> >
>

helt enig, ALT for tit ser man pressen blive brugt som pression for at få sin vilje trumfet igennem. Thyge er ikke klar til tysk fodbold endnu, han har kun vist sit format i efteråret han vil givet få en plads på bænken og kun blive brugt de sidste minutter i kampene ( se Zidan ) derved mister han sin skarphed og vil herefter returnere tilbage til DK BIF eller FCK for en slik.

THYGE ta en sæson mere i FCM og spil dig fast på Olsens landshold så venter millionerne i England eller Italien
> > ------------------------------
> > Poul Erik Thygesen raser over FCM i sønnens
> > transferstrid
> >
> > Af TORBEN LARSEN
> > Nu kan det være nok. Poul-Erik Thygesen, far og
> > rådgiver for Mikkel Thygesen, er på direkte
> > konfrontations-kurs med FC Midtjyllands ledelse.
>
> > Faderen raser i tysk presse over, at FCM
> blokerer
> > for den nyslåede danske landsholds-spillers
> > ønske-skifte til Bundesliga-klubben Alemannia
> > Aachen.
> > »Jeg tror, skiftet falder på gulvet,« siger
> > Poul-Erik Thygesen til avisen, Express.
> > Striden står på transfer-summen mellem de to
> > klubber.
> > »Det har hele tiden heddet sig, at FCM ikke
> ville
> > stå min søn i vejen. Han måtte skifte for én
> mio.
> > euro (7,5 mio. kr.), hvis muligheden bød sig.
> Men
> > nu har ledelsen glemt alt om det,« siger
> faderen
> > ophidset ifølge Express.
> > Aachens cheftræner, Michael Frontzeck, oplyser,
> at
> > den tyske klub endda har forbedret
> > transfer-tilbudet til FCM. Men hidtil uden
> positiv
> > respons.
> > Poul-Erik Thygesen er vred.
> > »De (FCM-lederne, red.) håber, at Bayern
> München
> > ringer, seks Bundesliga-klubber viser interesse
> og
> > transfer-vinduet er åbent til 31. januar,«
> siger
> > han, men han finder Aachen som den bedste
> > mulighed.
> > »Her vil Mikkel kunne få spilletid og udvikle
> > sig.«
> > De har glemt alt
> > Thygesen senior vil ifølge Express gøre sit for
> at
> > få FCM-bosserne til at ombestemme sig i en fart.
>
> > »Mikkel er død-ked af det. Det gavner altså
> ingen,
> > hvis han skal blive i Danmark på den måde,«
> siger
> > faderen, der selv har spillet
> Bundesliga-fodbold
> > for Werder Bremen.
> > Måske er Poul-Erik Thygesen allerede i fuld
> gang
> > med at overtale FCM-toppen.
> > »Jeg har ikke tid,« sagde han afvisende til to
> > telefoniske henvendelser fra B.T. sidst på
> > eftermiddagen.
> > Den mundtlige aftale med Mikkel Thygesen går
> > ifølge B.T.s oplysninger på, at FCM ikke må
> > modsætte sig et salg ved et bud på syv mio. kr.
> > eller derover.
> > Men nu tyder en del på, at FCM forhaler en
> > afgørelse med Aachen i en satsning på, at der
> > dukker en anden udenlandsk klub op, som vil
> > spendere endnu flere transfer-millioner på det
> > store talent.
> > Selv forholder Mikkel Thygesen sig afdæmpet.
> > »Et spring til Aachen i Bundesligaen vil være
> > utroligt spændende og rigtigt godt for min
> > udvikling. Jeg har en aftale med FCM, som jeg
> er
> > sikker på, at klubben overholder,« siger han
> til
> > B.T.
> > Olsen ser muligheder
> > Danmarks landstræner, Morten Olsen, anbefaler
> > kraftigt et Thygesen-skifte til Aachen.
> > »Mikkel står ved begyndelsen af sin udvikling.
> > Ligesom Aachens mandskab. Han er endnu ingen
> > førerskikkelse og kan i Aachen bedre end noget
> > andet sted lære at blive det,« siger Olsen til
> > Express.
> > Det var ikke muligt at få en kommentar fra
> > sportschef Jens Ørgaard.
> >
> >
>
> > ------------------------
> >
> > Peter Ross
>
>
> Vi har vel tjent den første million ved at vente
> et pr. dage, så det må Thyge da kunne glæde sig
> over :) Eller skulle denne million gå til Thyges
> fars hårdarbejde fænomenale arbejde sammen med BT
> / ekstra bladet eller hvad er det han er sur over
> ? Han er godt nok en klaphat efter min mening,
> hvis han virkelig har en aftale, så overholder FCM
> den selvfølgelig...

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Hvis det er en permanent antipati fra samtlige tilhængere af FCM, som Thyges far søger, så er missionen da ved at være fuldført. Måske skulle han bare snart holde sin kæft!

Jeg tror at han lyver. Jeg tror ikke på at Ørgaard får ophævet en skriftlig aftale for derefter at lave en mundtlig aftale der er fuldstændig enslydende. Det der står i en kontrakt er det gældende. Alt andet er bare tom snak! Hvis man skal rende rundt og lege manager for sin søn kan man i det mindste fatte noget så grundlæggende, at man skal have kontraktlige aftaler på skrift uanset om klubben hedder FCM, Chelsea eller Aachen.

Lund

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Slap dog af. En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, og derudover havde Thygesen'erne vel ikke grund til at regne med at FCM ville prøve at røvrende dem. Hvis FCM vitterligt forhaler et salg (hvilket jeg desværre ikke ville regne dem for gode til), så ville jeg også være rasende på min søns vegne.

Martin

Indlæg af Martin »

tgjensen Skrev:
> Slap dog af. En mundtlig aftale er lige så
> bindende som en skriftlig, og derudover havde
> Thygesen'erne vel ikke grund til at regne med at
> FCM ville prøve at røvrende dem. Hvis FCM
> vitterligt forhaler et salg (hvilket jeg desværre
> ikke ville regne dem for gode til), så ville jeg
> også være rasende på min søns vegne.

Jamen enhver rådgiver idag ved, at en aftale er på skrift, ellers skal der ihvertifald være en tredje mand til stede...

Jeg forstår slet ikke kritikken, hvis FCM skal slippe Thyge må der bare penge på bordet så nemt er det, og der var da ihvertifald ikke nogle problemer med at tage den sign on der kom for et pr. måneder siden, hvor han forlængede...

Thyge du bliver til 2010, hvis din far ikke holder kæft...

Kent

Indlæg af Kent »

Den oprindelige tyske artikel (der står dog ikke noget nyt):
http://www.express.de/servlet/Satellite ... brikid=451

Man kan undre sig over, at faren har så travlt med at bruge medierne, hvis han har en god sag. Som jeg har sagt fra dag 1, så er det hans egen dumhed, at han ikke har fået noget på skrift. Jeg synes virkelig denne sag viser, at spillere skal sørge for at have proffesionelle rådgivere, og ikke bare familien.

Samtidig er det da meget naturligt, at FCM vil vente, hvis der vitterligt er 6 bundesliga-klubber, der er interesserede. Transfervinduet er først lige åbnet. Desuden er der ret stor diskrepans mellem det, der udtales til danske medier og tyske. Nu siger faren, at Thyge er død-ked af det, og det lyder nærmest som om, at han ikke gider være i FCM længere. Thyge udtalte stort set det modsatte i går til HF. Så en af dem må jo lyve. Så kan det godt være, at Thyge udtaler det han skal, mens faren siger sandheden, men de er jo idioter, hvis ikke de tror udtalelserne i tysk presse kommer til Danmark. Der er jo trods alt en del danskere, der kan tysk......selv blandt journalister.

Det virker som om far Thyge forsøger at skræmme de andre klubber væk, ved at signalere, at Thyge vil til Aachen. Derfor behøves de andre klubber ikke besvære sig med at forsøge at lokke ham. FCM prøver derimod det modsatte.

En helt anden ting er, at det kun er 3 mdr siden at Thyge forlængede sin kontrakt - så er det altså også illoyalt fra hans side, at ville skifte væk. Han har sikkert scoret en god lønforhøjelse samt sign-on fee, for derefter at ville stikke af, ved førstkommende lejlighed.

Kent

Glen

Indlæg af Glen »

@ Zolo

Jeg må sige at det er underholdene at læse din indlæg. For 3 dage siden kun du SLET ikke fatte at Thygesen "kun" var 10 mill værd når Bentner kunne koste 100.
Thygesen var den største guldfugl.

Nu skriver du " Thyge er ikke klar til tysk fodbold endnu, han har kun vist sit format i efteråret han vil givet få en plads på bænken og kun blive brugt de sidste minutter i kampene"

Jeg mener stadig at Aarchen er den rigtige klub for Thygesen. Som jeg også har skrevet tidligere er Aarchen altså ikke en bundklub de slog før jul Bayern 4-2, de spiller angrebsvillig fodbold ligesom FCM. Hviket deres statistik som det 4 mest scorende hold med 28 scoringer lige som Herta Berlin, VfB Stuttgart & leverkusen bevisrer. Til dem som mener Thygens "mister" sin landsholds plads fordi han skifter til en bedre liga, det holder altså ikke. Han er IKKE fastmand på landsholdet så der er intet at miste endnu. Tværtimod mener jeg at han ved at komme til en bedre lige og spille på en højere niveau, styrker sine chancer for at komme med landsholdet endnu engang.

YahooSeeker [Bot]

Lej ham ud til Aarchen i ½ år

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg er helt enig i at det kan være den ideelle klub for Thyge at komme til, men tingene er jo ikke så simple.

FCM har også en interesse i Thyge. Jeg tror faktisk det de aller helst vil, er at han kommer derned også. men prisen er ikke rigtig. Hvis Aarchen byder 2 mio. euro tror jeg den handel ville være afsluttet med det samme.

Som det ser ud lige nu har FCM mere ud af at vente og se om prisen kommer op. Ellers er alternativet at beholde ham. Måske kan en lejeaftale også komme på tale. På den måde sælger FCM ikke sin guls fugel, man åbner truppen op så der er plads til de nye. Thyge og Achen får lov til at se hinanden an, og kan fx om et halvt år afgøre om det skal være et samarbejde der skal være mere permanent.

Så ved Aarchen også at han er mere værd for dem end det de byder lige nu.

Besvar