10-15 mill. for Thyge : "Helt hen i vejret"
-
hitman202
Re: Bud på Thyge=Startskud til budkrig ?
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Så vidt jeg kan se, er den eneste officielle kilde
> på prisen Far Thyges udtalelser, så der er ikke
> bekræftet noget om prisen
Men det står jo flere steder, der plejer altid at være nogen der ved sådan noget indefra.
Jeg synes det er dybt godnat hvis en af Superligaens største talenter bliver solgt til den pris. Nu må de andre klubber der var inde i billedet da melde sig og byde over, var der ikke tale om 15 millioner fra Dortmund??
> Så vidt jeg kan se, er den eneste officielle kilde
> på prisen Far Thyges udtalelser, så der er ikke
> bekræftet noget om prisen
Men det står jo flere steder, der plejer altid at være nogen der ved sådan noget indefra.
Jeg synes det er dybt godnat hvis en af Superligaens største talenter bliver solgt til den pris. Nu må de andre klubber der var inde i billedet da melde sig og byde over, var der ikke tale om 15 millioner fra Dortmund??
-
Meng(AGF)
Kent Skrev:
> Thygesen MÅ ikke forhandle med andre klubber,
> sålænge han har mere end 6 mdr tilbage af sin
> kontrakt med FCM. Så simpel er reglen.
Se,det mente jeg og de fleste andre fodboldinteresserede danske mænd. Niels Christian Holmstrøm mente det også og derfor lossede han en norsk fotograf i nødderne, da han var taget med fingrene i kagedåsen.
Det sjove er bare, at Ørgaard ikke var af den mening, så Simon Poulsen blev signet et år før kontraktudløb. HFK valgte senere at sælge ham med det samme.
Derefter kom det frem, at det med de 6 måneder var en gentleman-agreement, som Ørgaard bare ikke ville slutte op om. Forholder det sig stadig sådan, eller er der indgået en bindende aftale på området? Jeg ved ærlig talt ikke, om man stadig kan nappe spillere et år før kontraktudløb (men håber - som tidligere skrevet - at hævnen rammer Ørgaard og FCM).
Ellers vil jeg forsøge at undgå skadefryd og bare følge udviklingen, det er jo en af superligaens profiler der er på vej væk.
Hvis jeg kan slippe afsted med det - mine indlæg møder jo en vis modstand fra nogle meddebattører
- vil jeg lige spørge, om et salg af Thygesen til omkring 7 mio er nok for at dække underskuddet? Frem skal have deres andel osv., og der er kun superligabold på plakaten i år - derudover er det jo ikke juniorer, i er ved at hente til klubben. Kunne man ikke forestille sig, at Bak, Dennis eller Simon Poulsen må sælges, for at få økonomien til at hænge sammen?
> Thygesen MÅ ikke forhandle med andre klubber,
> sålænge han har mere end 6 mdr tilbage af sin
> kontrakt med FCM. Så simpel er reglen.
Se,det mente jeg og de fleste andre fodboldinteresserede danske mænd. Niels Christian Holmstrøm mente det også og derfor lossede han en norsk fotograf i nødderne, da han var taget med fingrene i kagedåsen.
Det sjove er bare, at Ørgaard ikke var af den mening, så Simon Poulsen blev signet et år før kontraktudløb. HFK valgte senere at sælge ham med det samme.
Derefter kom det frem, at det med de 6 måneder var en gentleman-agreement, som Ørgaard bare ikke ville slutte op om. Forholder det sig stadig sådan, eller er der indgået en bindende aftale på området? Jeg ved ærlig talt ikke, om man stadig kan nappe spillere et år før kontraktudløb (men håber - som tidligere skrevet - at hævnen rammer Ørgaard og FCM).
Ellers vil jeg forsøge at undgå skadefryd og bare følge udviklingen, det er jo en af superligaens profiler der er på vej væk.
Hvis jeg kan slippe afsted med det - mine indlæg møder jo en vis modstand fra nogle meddebattører
-
Ravnen
Meng(AGF) Skrev:
> Ellers vil jeg forsøge at undgå skadefryd og bare
> følge udviklingen, det er jo en af superligaens
> profiler der er på vej væk.
Yeah sure
Yeah sure
-
Pacman
Meng(AGF) Skrev:
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Thygesen MÅ ikke forhandle med andre klubber,
> > sålænge han har mere end 6 mdr tilbage af sin
> > kontrakt med FCM. Så simpel er reglen.
>
> Se,det mente jeg og de fleste andre
> fodboldinteresserede danske mænd. Niels Christian
> Holmstrøm mente det også og derfor lossede han en
> norsk fotograf i nødderne, da han var taget med
> fingrene i kagedåsen.
>
> Det sjove er bare, at Ørgaard ikke var af den
> mening, så Simon Poulsen blev signet et år før
> kontraktudløb. HFK valgte senere at sælge ham med
> det samme.
>
> Derefter kom det frem, at det med de 6 måneder var
> en gentleman-agreement, som Ørgaard bare ikke
> ville slutte op om. Forholder det sig stadig
> sådan, eller er der indgået en bindende aftale på
> området? Jeg ved ærlig talt ikke, om man stadig
> kan nappe spillere et år før kontraktudløb (men
> håber - som tidligere skrevet - at hævnen rammer
> Ørgaard og FCM).
Det med de 6 mdr. er i England.
Husker jeg rigtigt i SP's tilfælde - stod der i hans kontrakt med SønderjyskÈ, at han ikke måtte forhandle med andre før ½ år før kontraktudløb.
> Kent Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Thygesen MÅ ikke forhandle med andre klubber,
> > sålænge han har mere end 6 mdr tilbage af sin
> > kontrakt med FCM. Så simpel er reglen.
>
> Se,det mente jeg og de fleste andre
> fodboldinteresserede danske mænd. Niels Christian
> Holmstrøm mente det også og derfor lossede han en
> norsk fotograf i nødderne, da han var taget med
> fingrene i kagedåsen.
>
> Det sjove er bare, at Ørgaard ikke var af den
> mening, så Simon Poulsen blev signet et år før
> kontraktudløb. HFK valgte senere at sælge ham med
> det samme.
>
> Ørgaard og FCM).
Det med de 6 mdr. er i England.
Husker jeg rigtigt i SP's tilfælde - stod der i hans kontrakt med SønderjyskÈ, at han ikke måtte forhandle med andre før ½ år før kontraktudløb.
-
Jesper BW1100
Meng(AGF) Skrev:
Ja og AGF er en rentabel fodboldklub med succes!
Ja og AGF er en rentabel fodboldklub med succes!
-
Kent
Meng(AGF) Skrev:
> Ørgaard og FCM).
Jeg mener reglen er, at man ikke må forhandle med spillere uden at oplyse klubben om det først, når der er mere end 6 mdr tilbage. Om det er gentleman-agreement eller en klar aftale ved jeg ikke. Kan også tænkes det er en dansk regel, og der så gælder andre regler på tværs af lande.
> Hvis jeg kan slippe afsted med det - mine indlæg
> møder jo en vis modstand fra nogle meddebattører
>
Hvis du læser de indlæg, der blev skrevet er jeg ret sikker på, at du vil se at der var flere, der forsvarede din ret til at være her, end der var, som ønskede du smuttede. Sådan er vi så flinke her.
>- vil jeg lige spørge, om et salg af Thygesen
> til omkring 7 mio er nok for at dække
> underskuddet? Frem skal have deres andel osv., og
> der er kun superligabold på plakaten i år -
> derudover er det jo ikke juniorer, i er ved at
> hente til klubben. Kunne man ikke forestille sig,
> at Bak, Dennis eller Simon Poulsen må sælges, for
> at få økonomien til at hænge sammen?
Hvis du læser denne nyhed: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
vil du se, at der i bunden står at vi har solgt transferrettighederne til 3 unge spillere. Ifølge de oplysninger, der er kommer vedr dette, så er det 12 mio kr, som investorerne har smidt i. Så kan du selv regne det ud:
-6 på driften - 4,5 for Dadu - max 2 for Martin = ca. 11-12 i udgifter
+ 12 mio fra investorer + 7 for Thyge + ca. 4 ekstra i tv-penge = ca. 23 i indtægter
Så nej, umiddelbart er vi ikke tvunget til at sælge andre. Der er faktisk rigelig med penge til i år.
Kent
> Ørgaard og FCM).
Jeg mener reglen er, at man ikke må forhandle med spillere uden at oplyse klubben om det først, når der er mere end 6 mdr tilbage. Om det er gentleman-agreement eller en klar aftale ved jeg ikke. Kan også tænkes det er en dansk regel, og der så gælder andre regler på tværs af lande.
> Hvis jeg kan slippe afsted med det - mine indlæg
> møder jo en vis modstand fra nogle meddebattører
>
Hvis du læser de indlæg, der blev skrevet er jeg ret sikker på, at du vil se at der var flere, der forsvarede din ret til at være her, end der var, som ønskede du smuttede. Sådan er vi så flinke her.
>- vil jeg lige spørge, om et salg af Thygesen
> til omkring 7 mio er nok for at dække
> underskuddet? Frem skal have deres andel osv., og
> der er kun superligabold på plakaten i år -
> derudover er det jo ikke juniorer, i er ved at
> hente til klubben. Kunne man ikke forestille sig,
Hvis du læser denne nyhed: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
vil du se, at der i bunden står at vi har solgt transferrettighederne til 3 unge spillere. Ifølge de oplysninger, der er kommer vedr dette, så er det 12 mio kr, som investorerne har smidt i. Så kan du selv regne det ud:
-6 på driften - 4,5 for Dadu - max 2 for Martin = ca. 11-12 i udgifter
+ 12 mio fra investorer + 7 for Thyge + ca. 4 ekstra i tv-penge = ca. 23 i indtægter
Så nej, umiddelbart er vi ikke tvunget til at sælge andre. Der er faktisk rigelig med penge til i år.
Kent
-
jj
Nu ikke for noget, men økonomien i AGF sejler betragteligvis mere end i FCM. Hvad bliver driftsunderskuddet i år: 20 mill kr!!!!!!!!!.
Måske har Thygesen forhandlet med Aachen og hvad så...
Der er en kontrakt, som gælder flere år frem. For den sags skyld kan han have forhandlet med samtlige hold i bundesligaen, det betyder intet for den kontrakt som han har med FCM og som er gyldig.
Ang. Frem, så skal de have et beløb svarende til ca. 500.000 kr. Så mon ikke det ene salg er mere end til at dække driftstabet i år.
Måske har Thygesen forhandlet med Aachen og hvad så...
Der er en kontrakt, som gælder flere år frem. For den sags skyld kan han have forhandlet med samtlige hold i bundesligaen, det betyder intet for den kontrakt som han har med FCM og som er gyldig.
Ang. Frem, så skal de have et beløb svarende til ca. 500.000 kr. Så mon ikke det ene salg er mere end til at dække driftstabet i år.
-
Jakob Jensen
Jeg er selvfølgelig ikke helt up to date på jeres økonomi.
> -6 på driften - 4,5 for Dadu - max 2 for Martin =
> ca. 11-12 i udgifter
> + 12 mio fra investorer + 7 for Thyge + ca. 4
> ekstra i tv-penge = ca. 23 i indtægter
De 6 mio er det for regnskabsåret 05-06 (http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhe ... hed&topID=) eller er det forventede negativt resultat 06-07 (bygget på 1. kvartal http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhe ... hed&topID=) eller er det de to tal sammen - uden tanke på, at der formentligt også over de næste 3 kvartaler vil være tvivlsomme resultater (på baggrund af de seneste mange).
Lige pt. står i med penge nok til, at i ikke SKAL sælge - og de øgede TV penge vil hjælpe til omsætningen set på længere sigt. Men hvis i skal bruge pengene til at dække huller, og andre kan bruge dem til at investere, så er det ikke svær at regne ud, hvem der ryger bag om dansen.
> Så nej, umiddelbart er vi ikke tvunget til at
> sælge andre. Der er faktisk rigelig med penge til
> i år.
Umiddelbart udfra det jeg har fuldt med, så vil jeg give dig ret - men alene bedømt på tidligere årsregnskab, udgifterne i forbindelse med akadamiet ol., så er det en yderst begrænset periode at disse penge vil dække. Men nok vigtigst af alt, så går de og lapper her og nu, så man kan håbe på væsentligt større salg end Thygesen (pengemæssigt, ikke talentmæssigt).
Men ubegribeligt, hvordan han kan ryge for så lidt - sammenlignet med vores egen Junior på 30 år og 12 mio.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
> -6 på driften - 4,5 for Dadu - max 2 for Martin =
> ca. 11-12 i udgifter
> + 12 mio fra investorer + 7 for Thyge + ca. 4
> ekstra i tv-penge = ca. 23 i indtægter
De 6 mio er det for regnskabsåret 05-06 (http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhe ... hed&topID=) eller er det forventede negativt resultat 06-07 (bygget på 1. kvartal http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhe ... hed&topID=) eller er det de to tal sammen - uden tanke på, at der formentligt også over de næste 3 kvartaler vil være tvivlsomme resultater (på baggrund af de seneste mange).
Lige pt. står i med penge nok til, at i ikke SKAL sælge - og de øgede TV penge vil hjælpe til omsætningen set på længere sigt. Men hvis i skal bruge pengene til at dække huller, og andre kan bruge dem til at investere, så er det ikke svær at regne ud, hvem der ryger bag om dansen.
> Så nej, umiddelbart er vi ikke tvunget til at
> sælge andre. Der er faktisk rigelig med penge til
> i år.
Umiddelbart udfra det jeg har fuldt med, så vil jeg give dig ret - men alene bedømt på tidligere årsregnskab, udgifterne i forbindelse med akadamiet ol., så er det en yderst begrænset periode at disse penge vil dække. Men nok vigtigst af alt, så går de og lapper her og nu, så man kan håbe på væsentligt større salg end Thygesen (pengemæssigt, ikke talentmæssigt).
Men ubegribeligt, hvordan han kan ryge for så lidt - sammenlignet med vores egen Junior på 30 år og 12 mio.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Jakob Jensen
En mundtlig aftale er lige så gældende som en skriftelig og derfor hænger FCM på, hvis de har lovet ham afsted, hvis der kommer et rimeligt beløb - f.eks. 5-7 mio kroner, alt afhængig af hvad der er blevet aftalt.
Thygesen kan ikke forhandle med hvem han vil - han er bundet af FCM og de SKAL accepterer at han forhandler til anden side, hvis der er over 6 måneder tilbage af aftalen.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Thygesen kan ikke forhandle med hvem han vil - han er bundet af FCM og de SKAL accepterer at han forhandler til anden side, hvis der er over 6 måneder tilbage af aftalen.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Jakob Jensen Skrev:
>
> De 6 mio er det for regnskabsåret 05-06
> (http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhedID=776&mo
> de=laes_nyhed&topID=) eller er det forventede
> negativt resultat 06-07 (bygget på 1. kvartal
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhedID=886&mod
> e=laes_nyhed&topID=) eller er det de to tal sammen
> - uden tanke på, at der formentligt også over de
> næste 3 kvartaler vil være tvivlsomme resultater
> (på baggrund af de seneste mange).
>
Det er for indeværende regnskabsår. Dvs sæsonen 06-07.
Kent
>
> De 6 mio er det for regnskabsåret 05-06
> (http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhedID=776&mo
> de=laes_nyhed&topID=) eller er det forventede
> negativt resultat 06-07 (bygget på 1. kvartal
> http://www.fcm.dk/index.php?ID=999&nyhedID=886&mod
> e=laes_nyhed&topID=) eller er det de to tal sammen
> - uden tanke på, at der formentligt også over de
> næste 3 kvartaler vil være tvivlsomme resultater
> (på baggrund af de seneste mange).
>
Det er for indeværende regnskabsår. Dvs sæsonen 06-07.
Kent
-
Glen
Meng(AGF) Skrev:
> Kunne man ikke forestille sig,
Man må ikke håbe at Sørensen & Poulsen også skal sælges, da de ifølge artiklen i BT åbenbart har lignende aftaler.
BT skriver "Dermed kan FC midtjyllands fordel ved at få ophævet klausulen, som de også har lavet med flere andre profiler som Dennis Sørensen og Simon Poulsen risikere at ramme dem i nakken"
Jeg tror dog at Dennis Sørensen og Simon Poulsen bliver, hvorimod jeg gætter på at Salami bliver solgt. Det ville også forklare hvorfor man har købet en ikke EU angriber.
> Kunne man ikke forestille sig,
Man må ikke håbe at Sørensen & Poulsen også skal sælges, da de ifølge artiklen i BT åbenbart har lignende aftaler.
BT skriver "Dermed kan FC midtjyllands fordel ved at få ophævet klausulen, som de også har lavet med flere andre profiler som Dennis Sørensen og Simon Poulsen risikere at ramme dem i nakken"
Jeg tror dog at Dennis Sørensen og Simon Poulsen bliver, hvorimod jeg gætter på at Salami bliver solgt. Det ville også forklare hvorfor man har købet en ikke EU angriber.
-
Peter Ross
Glen Skrev:
> Jeg tror dog at Dennis Sørensen og Simon Poulsen
> bliver, hvorimod jeg gætter på at Salami bliver
> solgt. Det ville også forklare hvorfor man har
> købet en ikke EU angriber.
Hvorfor forklarer det det ?
Vi har pt. Salami og Femi som faste ikke-EU spillere, så vidt jeg lige kan sjusse mig frem, og under alle omstændigheder vil der kun være plads til 1 af de øvrige (Dadu, Poku, Akeem, Baba) i angrebet med vores nuværende taktik.
Peter Ross
> Jeg tror dog at Dennis Sørensen og Simon Poulsen
> bliver, hvorimod jeg gætter på at Salami bliver
> solgt. Det ville også forklare hvorfor man har
> købet en ikke EU angriber.
Hvorfor forklarer det det ?
Vi har pt. Salami og Femi som faste ikke-EU spillere, så vidt jeg lige kan sjusse mig frem, og under alle omstændigheder vil der kun være plads til 1 af de øvrige (Dadu, Poku, Akeem, Baba) i angrebet med vores nuværende taktik.
Peter Ross
-
caspersm
Jakob Jensen Skrev:
> En mundtlig aftale er lige så gældende som en
> skriftelig
NEJ DEN GØR EJ. FCM kan jo bare nægte, og så er det påstand mod påstand. men den tæller selfvølig lidt, da man ikke bare sådan løber fra sit ord, men i princippet tæller en mundtilg aftale INTET, medmindre det er optaget.
> En mundtlig aftale er lige så gældende som en
> skriftelig
NEJ DEN GØR EJ. FCM kan jo bare nægte, og så er det påstand mod påstand. men den tæller selfvølig lidt, da man ikke bare sådan løber fra sit ord, men i princippet tæller en mundtilg aftale INTET, medmindre det er optaget.
-
Glen
Jeg mente ikke at det forklarede alt, men for mig virker 7 ikke EU spiller (hvis man tager Lawal med ) som meget. Men det er blot min personlige mening. Og da Salami virker som den der har været mest interesse omkring, gættede jeg blot på at det var ham som ville blive solgt.
-
Kent
caspersm Skrev:
>
> NEJ DEN GØR EJ. FCM kan jo bare nægte, og så er
> det påstand mod påstand. men den tæller selfvølig
> lidt, da man ikke bare sådan løber fra sit ord,
> men i princippet tæller en mundtilg aftale INTET,
> medmindre det er optaget.
Ja, lyve og bryde sit ord, vil være en rigtig god måde at håndtere det på. Så kan andre spillere (både nuværende og kommende) jo også se, hvad der venter dem. Jo mere løgnagtig og utroværdig FCM er, jo flere spillere kan vi tiltrække. Genial plan!
Måske skal vi også til at røve banker for at dække vores driftunderskud?
Kent
>
> NEJ DEN GØR EJ. FCM kan jo bare nægte, og så er
> det påstand mod påstand. men den tæller selfvølig
> lidt, da man ikke bare sådan løber fra sit ord,
> men i princippet tæller en mundtilg aftale INTET,
> medmindre det er optaget.
Ja, lyve og bryde sit ord, vil være en rigtig god måde at håndtere det på. Så kan andre spillere (både nuværende og kommende) jo også se, hvad der venter dem. Jo mere løgnagtig og utroværdig FCM er, jo flere spillere kan vi tiltrække. Genial plan!
Måske skal vi også til at røve banker for at dække vores driftunderskud?
Kent