Ny nålmand bliver 1. valg..
-
Dahl Nielsen
Heinze eller Rasmussen?
Lind Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mon ikke, at enten Anders Rasmussen eller Lasse
> Heinze forlader klubben, her i vinterpausen. Som
> man kan læse i artiklen vil klubben ikke stille
> sig i vejen, hvis en de tre nuværene målmænd vil
> væk, for at få fast spille tid. Så er spørsmålet
> bare om der nogle klubber der interesseret i nogen
> af dem.
>
> Lind
Tror det bliver Rasmussen der smutter. Heinze er jo stadig ung, og har hele sin fodboldfremtid foran sig. Rasmussen er efterhånden så langt oppe i årene, at han kun kan være tilfreds med fast spilletid.
> Mon ikke, at enten Anders Rasmussen eller Lasse
> Heinze forlader klubben, her i vinterpausen. Som
> man kan læse i artiklen vil klubben ikke stille
> sig i vejen, hvis en de tre nuværene målmænd vil
> væk, for at få fast spille tid. Så er spørsmålet
> bare om der nogle klubber der interesseret i nogen
> af dem.
>
> Lind
Tror det bliver Rasmussen der smutter. Heinze er jo stadig ung, og har hele sin fodboldfremtid foran sig. Rasmussen er efterhånden så langt oppe i årene, at han kun kan være tilfreds med fast spilletid.
-
Dahl Nielsen
Re: Ny målmand bliver 1. valg..
Kent Skrev:
> Fredefyn Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > har en velikost kopaèek på 9.5 hvad det så ind
> > betyder *-)
>
> Det er hans skostørrelse. Det svarer til en 44.
>
> Kent
Og "kopaèek" betyder fodboldstøvle, så vi er vist på rette spor her
> Fredefyn Skrev:
> -----
> > har en velikost kopaèek på 9.5 hvad det så ind
> > betyder *-)
>
> Det er hans skostørrelse. Det svarer til en 44.
>
> Kent
Og "kopaèek" betyder fodboldstøvle, så vi er vist på rette spor her
-
Holger
Re: Anders vil væk
Ravnen Skrev:
> Han har da lidt vilde forventninger synes jeg.
>
> For mig at se rækker hans evner ikke til de
> ambitioner. 1-2 division ville være mere
> realistisk. Udlandet, det bliver da Norge så, de
> tager jo alt deroppe
Undskyld Ravn - der synes jeg sgu du blev lidt for personlig (og andre længere nede i denne tråd).
Det er OK for mig, at folk ikke kan lide Anders Rasmussen, men at angribe ham for hans præstationer, synes jeg er faktuelt forkert.
I 2006 (kalenderåret) har Anders spillet 26 (12-8-6) kampe. Han har tjent 1,69 point i snit pr kamp og har clean sheet i 42% af kampene (11). Ifølge de oplysninger jeg har kunnet finde, har kun Jesper C og Arek tjent flere point (69 og 61 i 2006) og har bedre clean sheet% (AO 48 JC 45) end Anders.
Jeg har regnet på 8 af målmændene i SAS ligaen og har kun regnet med SAS liga-kampe (kalenderåret 2006), da det vel er det mest sammenlignelige grundlag.
Fodboldfreaken henviser længere nede til viasats målmandskonkurrence. Denne kender jeg ikke, men jeg har hørt om Tipsbladets "Gyldne Bur". Nogle påstår, at denne "videnskabelige" afstemning viser, at AR er den dårligste målmand i SAS ligaen. Det mener jeg nu ikke den gør. Husk på, at det kun er en top-3 afstemning. Teoretisk set kunne alle målmænd i SAS ligaen og 1. division kategorisere Anders som den 4. bedste, uden at det kan ses i afstemningen, som den foreligger nu. At så 16 af 28 stemmeberettigede kun har TV (onside) som vurderingsgrundlag, gør bare afstemningen mere suspekt.
Jeg synes også JC er den bedste målmand i SAS ligaen tæt forfulgt af AO, som dog er lidt hæmmet af gule kort (3 i 2006). Blandt de øvrige er der såmænd ikke nogen jeg hellere vil se i FCM end dem vi har.
Nu kommer der så en ny målmand udefra og velkommen til ham, når det sker. Hvis Anders vælger at søge væk, er jeg sikker på, at der også er andre på et fornuftigt niveau (hvis det altså er et fornuftigt niveau FCM har lige nu), som kan få god brug af ham.
Holger
> Han har da lidt vilde forventninger synes jeg.
>
> For mig at se rækker hans evner ikke til de
> ambitioner. 1-2 division ville være mere
> realistisk. Udlandet, det bliver da Norge så, de
> tager jo alt deroppe
Undskyld Ravn - der synes jeg sgu du blev lidt for personlig (og andre længere nede i denne tråd).
Det er OK for mig, at folk ikke kan lide Anders Rasmussen, men at angribe ham for hans præstationer, synes jeg er faktuelt forkert.
I 2006 (kalenderåret) har Anders spillet 26 (12-8-6) kampe. Han har tjent 1,69 point i snit pr kamp og har clean sheet i 42% af kampene (11). Ifølge de oplysninger jeg har kunnet finde, har kun Jesper C og Arek tjent flere point (69 og 61 i 2006) og har bedre clean sheet% (AO 48 JC 45) end Anders.
Jeg har regnet på 8 af målmændene i SAS ligaen og har kun regnet med SAS liga-kampe (kalenderåret 2006), da det vel er det mest sammenlignelige grundlag.
Fodboldfreaken henviser længere nede til viasats målmandskonkurrence. Denne kender jeg ikke, men jeg har hørt om Tipsbladets "Gyldne Bur". Nogle påstår, at denne "videnskabelige" afstemning viser, at AR er den dårligste målmand i SAS ligaen. Det mener jeg nu ikke den gør. Husk på, at det kun er en top-3 afstemning. Teoretisk set kunne alle målmænd i SAS ligaen og 1. division kategorisere Anders som den 4. bedste, uden at det kan ses i afstemningen, som den foreligger nu. At så 16 af 28 stemmeberettigede kun har TV (onside) som vurderingsgrundlag, gør bare afstemningen mere suspekt.
Jeg synes også JC er den bedste målmand i SAS ligaen tæt forfulgt af AO, som dog er lidt hæmmet af gule kort (3 i 2006). Blandt de øvrige er der såmænd ikke nogen jeg hellere vil se i FCM end dem vi har.
Nu kommer der så en ny målmand udefra og velkommen til ham, når det sker. Hvis Anders vælger at søge væk, er jeg sikker på, at der også er andre på et fornuftigt niveau (hvis det altså er et fornuftigt niveau FCM har lige nu), som kan få god brug af ham.
Holger
-
Ravnen
Jeg synes nu ikke jeg er personlig, bedømmelsen er alene på baggrund af hans evner som målmand, ikke af ham som person. Jeg er sikker på han er en fin fyr, og jeg har absolut intet at udsætte på ham i den retning 
Min holdning til ham er alene faglig.
Min holdning til ham er alene faglig.
-
Holger
Ravnen Skrev:
> Jeg synes nu ikke jeg er personlig, bedømmelsen er
> alene på baggrund af hans evner som målmand, ikke
> af ham som person. Jeg er sikker på han er en fin
> fyr, og jeg har absolut intet at udsætte på ham i
> den retning
>
> Min holdning til ham er alene faglig.
Så må du undskylde. Så vil jeg nøjes med at klandre dig for at være usaglig.
Med mindre du dokumenterer de målmandsfaglige områder, som gør ham til for dårlig til SAS ligaen og god nok til Norge.
Jeg vil dog godt have lov til stadig at mene, at det i min verden ligner et camoufleret personligt angreb, når du (og andre) kritiserer udfra subjektive kriterier under dække af, at det er hans evner som målmand der står for skud. Især når facts viser, at han faktisk gør sit job udmærket.
Jeg kender ham heller ikke og ved ikke om han er en fin fyr eller et dumt svin, men jeg synes han er en OK målmand, som har udviklet sig til at være over gennemsnittet i SAS ligaen.
Holger
> Jeg synes nu ikke jeg er personlig, bedømmelsen er
> alene på baggrund af hans evner som målmand, ikke
> af ham som person. Jeg er sikker på han er en fin
> fyr, og jeg har absolut intet at udsætte på ham i
> den retning
>
> Min holdning til ham er alene faglig.
Så må du undskylde. Så vil jeg nøjes med at klandre dig for at være usaglig.
Jeg vil dog godt have lov til stadig at mene, at det i min verden ligner et camoufleret personligt angreb, når du (og andre) kritiserer udfra subjektive kriterier under dække af, at det er hans evner som målmand der står for skud. Især når facts viser, at han faktisk gør sit job udmærket.
Jeg kender ham heller ikke og ved ikke om han er en fin fyr eller et dumt svin, men jeg synes han er en OK målmand, som har udviklet sig til at være over gennemsnittet i SAS ligaen.
Holger
-
Lind
Re: Heinze eller Rasmussen?
Dahl Nielsen Skrev:
> Lind Skrev:
> -----
> > Mon ikke, at enten Anders Rasmussen eller Lasse
> > Heinze forlader klubben, her i vinterpausen.
> Som
> > man kan læse i artiklen vil klubben ikke stille
> > sig i vejen, hvis en de tre nuværene målmænd
> vil
> > væk, for at få fast spille tid. Så er
> spørsmålet
> > bare om der nogle klubber der interesseret i
> nogen
> > af dem.
> >
> > Lind
>
> Tror det bliver Rasmussen der smutter. Heinze er
> jo stadig ung, og har hele sin fodboldfremtid
> foran sig. Rasmussen er efterhånden så langt oppe
> i årene, at han kun kan være tilfreds med fast
> spilletid.
Hvis en af dem snumtter, tror jeg det bliver AR. Som du selv skriver er LH stadig ung og med fremtiden foran sig. Så jeg vil gætte på, at AR forlader klubben, og finder en anden klub.
Lind
> Lind Skrev:
> -----
> > Mon ikke, at enten Anders Rasmussen eller Lasse
> > Heinze forlader klubben, her i vinterpausen.
> Som
> > man kan læse i artiklen vil klubben ikke stille
> > sig i vejen, hvis en de tre nuværene målmænd
> vil
> > væk, for at få fast spille tid. Så er
> spørsmålet
> > bare om der nogle klubber der interesseret i
> nogen
> > af dem.
> >
> > Lind
>
> Tror det bliver Rasmussen der smutter. Heinze er
> jo stadig ung, og har hele sin fodboldfremtid
> foran sig. Rasmussen er efterhånden så langt oppe
> i årene, at han kun kan være tilfreds med fast
> spilletid.
Hvis en af dem snumtter, tror jeg det bliver AR. Som du selv skriver er LH stadig ung og med fremtiden foran sig. Så jeg vil gætte på, at AR forlader klubben, og finder en anden klub.
Lind
-
Kent
Det er meget fint at prøve at forholde dig lidt statistisk til det Holger, men jeg mener du bruger de forkerte statistikker.
Holger Skrev:
> I 2006 (kalenderåret) har Anders spillet 26
> (12-8-6) kampe. Han har tjent 1,69 point i snit pr
> kamp og har clean sheet i 42% af kampene (11).
> Ifølge de oplysninger jeg har kunnet finde, har
> kun Jesper C og Arek tjent flere point (69 og 61 i
> 2006) og har bedre clean sheet% (AO 48 JC 45) end
> Anders.
De her statistikker handler jo ikke alene om ARs præstation, men om hele holdet. Hvor mange point man tjener handler lige så meget om hvor mange mål man scorer, som hvor få der går ind. Clean sheets afhænger ikke kun af målmændene, men også af forsvaret og resten af holdet. Hvis man giver 5 friløbere væk i hver kamp, så kan nok ikke engang den bedste målmand holde nullet. Hvis du står med 11 mand i eget felt, kan de fleste målmænd holde nullet.
> Fodboldfreaken henviser længere nede til viasats
> målmandskonkurrence. Denne kender jeg ikke, men
> jeg har hørt om Tipsbladets "Gyldne Bur". Nogle
> påstår, at denne "videnskabelige" afstemning
> viser, at AR er den dårligste målmand i SAS
> ligaen.
Jeg tror også det er den, som han mener. Jeg mener dog absolut ikke at have set nogen som helst fremstille afstemningen som videnskabelig.
> Det mener jeg nu ikke den gør. Husk på, at
> det kun er en top-3 afstemning. Teoretisk set
> kunne alle målmænd i SAS ligaen og 1. division
> kategorisere Anders som den 4. bedste, uden at det
> kan ses i afstemningen, som den foreligger nu.
Det er teoretisk set korrekt, omend meget usandsynligt. Når man ser på den generelle spredning på stemmerne (udover at alle næsten har stemt på JC og Arek), hvor alle SAS-målmænd pånær AR hare fået mindst 1 stemme, så virker det ikke som noget sandsynligt scenario. Men teoretisk set kan det være rigtigt.
En af de statistikker, som jeg tidligere har brugt er BTs karakterer. Ikke fordi jeg mener at de er 100% troværdige, men fordi det trods alt er givet af mere objektive bedømmere end os fans, samtidig med at de er tilgængelige online
. Desuden er de så individuelle, og er derfor ikke i sø høj grad som antal clean sheets, point og mål afhængige af andre faktorer end den enkeltes præstation.
Her er gennemsnittet for FCMs spillere, der har spillet mindst halvdelen af kampene: (første tal er deres placering på BTs liste over alle spillere i ligaen)
1 Kristian Bak 9.20
8 Adigun Taofeek Salami 8.56
10 Ajilore Oluwafemi 8.41
12 Christian Olsen 8.36
17 Simon Poulsen 8.27
23 Magnus Troest 8.19
26 Frank Kristensen 8.18
35 Jesper Mikkelsen 8.00
40 Dennis Sørensen 7.94
48 Claus Madsen 7.83
65 Anders Rasmussen 7.62
68 Leon Jessen 7.60
Som det kan ses, er AR den på holdet, der scorer næstlavest, hvilket vel indikerer at han er en af de svageste led.
Her er karakterne for alle måmlmænd i ligaen:
15 Arkadiusz Onyszko 8.33
20 Jesper Christiansen 8.22
32 Kim Christensen 8.06
44 Casper Ankergren 7.89
47 John Alvbåge 7.83
53 Jimmy Nielsen 7.72
54 Martin S. Jensen 7.72
59 David Preece 7.67
60 Søren Jochumsen 7.67
64 Lars Winde 7.65
65 Anders Rasmussen 7.62
83 Theis F. Rasmussen 7.47
Igen kommer AR ind på en lidet flatterende næstsidsteplads.
Jeg er faktisk meget enig i BTs tal (det er nok også derfor jeg finder dem frem). Jeg mener at ligaen ringeste målmand er Theis, mens AR ligger i grupettoen sammen med Winde, Preece og Martin S. Jensen.
Derfor mener jeg, at når vi skal se på forstærkninger af holdet, så er målmandsposten det oplagte sted.
Tallene kan findes her: http://www.bt.dk/apps/pbcs.dll/misc?url ... ry=SPORT09 (vælg top/flop-fanen)
Kent
Holger Skrev:
> I 2006 (kalenderåret) har Anders spillet 26
> (12-8-6) kampe. Han har tjent 1,69 point i snit pr
> kamp og har clean sheet i 42% af kampene (11).
> Ifølge de oplysninger jeg har kunnet finde, har
> kun Jesper C og Arek tjent flere point (69 og 61 i
> 2006) og har bedre clean sheet% (AO 48 JC 45) end
> Anders.
De her statistikker handler jo ikke alene om ARs præstation, men om hele holdet. Hvor mange point man tjener handler lige så meget om hvor mange mål man scorer, som hvor få der går ind. Clean sheets afhænger ikke kun af målmændene, men også af forsvaret og resten af holdet. Hvis man giver 5 friløbere væk i hver kamp, så kan nok ikke engang den bedste målmand holde nullet. Hvis du står med 11 mand i eget felt, kan de fleste målmænd holde nullet.
> Fodboldfreaken henviser længere nede til viasats
> målmandskonkurrence. Denne kender jeg ikke, men
> jeg har hørt om Tipsbladets "Gyldne Bur". Nogle
> påstår, at denne "videnskabelige" afstemning
> viser, at AR er den dårligste målmand i SAS
> ligaen.
Jeg tror også det er den, som han mener. Jeg mener dog absolut ikke at have set nogen som helst fremstille afstemningen som videnskabelig.
> Det mener jeg nu ikke den gør. Husk på, at
> det kun er en top-3 afstemning. Teoretisk set
> kunne alle målmænd i SAS ligaen og 1. division
> kategorisere Anders som den 4. bedste, uden at det
> kan ses i afstemningen, som den foreligger nu.
Det er teoretisk set korrekt, omend meget usandsynligt. Når man ser på den generelle spredning på stemmerne (udover at alle næsten har stemt på JC og Arek), hvor alle SAS-målmænd pånær AR hare fået mindst 1 stemme, så virker det ikke som noget sandsynligt scenario. Men teoretisk set kan det være rigtigt.
En af de statistikker, som jeg tidligere har brugt er BTs karakterer. Ikke fordi jeg mener at de er 100% troværdige, men fordi det trods alt er givet af mere objektive bedømmere end os fans, samtidig med at de er tilgængelige online
Her er gennemsnittet for FCMs spillere, der har spillet mindst halvdelen af kampene: (første tal er deres placering på BTs liste over alle spillere i ligaen)
1 Kristian Bak 9.20
8 Adigun Taofeek Salami 8.56
10 Ajilore Oluwafemi 8.41
12 Christian Olsen 8.36
17 Simon Poulsen 8.27
23 Magnus Troest 8.19
26 Frank Kristensen 8.18
35 Jesper Mikkelsen 8.00
40 Dennis Sørensen 7.94
48 Claus Madsen 7.83
65 Anders Rasmussen 7.62
68 Leon Jessen 7.60
Som det kan ses, er AR den på holdet, der scorer næstlavest, hvilket vel indikerer at han er en af de svageste led.
Her er karakterne for alle måmlmænd i ligaen:
15 Arkadiusz Onyszko 8.33
20 Jesper Christiansen 8.22
32 Kim Christensen 8.06
44 Casper Ankergren 7.89
47 John Alvbåge 7.83
53 Jimmy Nielsen 7.72
54 Martin S. Jensen 7.72
59 David Preece 7.67
60 Søren Jochumsen 7.67
64 Lars Winde 7.65
65 Anders Rasmussen 7.62
83 Theis F. Rasmussen 7.47
Igen kommer AR ind på en lidet flatterende næstsidsteplads.
Jeg er faktisk meget enig i BTs tal (det er nok også derfor jeg finder dem frem). Jeg mener at ligaen ringeste målmand er Theis, mens AR ligger i grupettoen sammen med Winde, Preece og Martin S. Jensen.
Derfor mener jeg, at når vi skal se på forstærkninger af holdet, så er målmandsposten det oplagte sted.
Tallene kan findes her: http://www.bt.dk/apps/pbcs.dll/misc?url ... ry=SPORT09 (vælg top/flop-fanen)
Kent
-
Cee-Jay
Re: Ny nålmand bliver 1. valg..
De må jo mangle en ny målmand i Køge, efter at de har sendt Nenad Novakovic til OB... 
Det bliver spændende med en ny mand mellem stængerne... Heinze og Weinkouff, som talenterne på spring. Glæder mig til at se hvad der sker...
Det bliver spændende med en ny mand mellem stængerne... Heinze og Weinkouff, som talenterne på spring. Glæder mig til at se hvad der sker...
-
Holger
Kent Skrev:
> Det er meget fint at prøve at forholde dig lidt
> statistisk til det Holger, men jeg mener du bruger
> de forkerte statistikker.
>
> Holger Skrev:
> -----
> > I 2006 (kalenderåret) har Anders spillet 26
> > (12-8-6) kampe. Han har tjent 1,69 point i snit
> pr
> > kamp og har clean sheet i 42% af kampene (11).
> > Ifølge de oplysninger jeg har kunnet finde, har
> > kun Jesper C og Arek tjent flere point (69 og 61
> i
> > 2006) og har bedre clean sheet% (AO 48 JC 45)
> end
> > Anders.
>
> De her statistikker handler jo ikke alene om ARs
> præstation, men om hele holdet. Hvor mange point
> man tjener handler lige så meget om hvor mange mål
> man scorer, som hvor få der går ind. Clean sheets
> afhænger ikke kun af målmændene, men også af
> forsvaret og resten af holdet. Hvis man giver 5
> friløbere væk i hver kamp, så kan nok ikke engang
> den bedste målmand holde nullet. Hvis du står med
> 11 mand i eget felt, kan de fleste målmænd holde
> nullet.
Ja fodbold handler om hele holdet
det er vi da enige om - også clean sheets. Mit regnestykke er renset for friløbere og andre ting, som forekommer under kampe. Men det indeholder trods alt præstationer for et helt kalenderår, hvor HOLDET har haft ups and downs. Foråret startede med det "sædvanlige" nederlag i Esbjerg og derefter 3 vitale opgør i bundstriden mod 2 x AGF og 1 x Sdr.JE. Man må formode, at der har været et vist pres på hele truppen. Det gav 3 sejre og væk fra nedrykningsstregen. Jeg påstår hermed, at Anders (og holdet)har bevist, at de kan klare at spille under stort pres.
Jeg ved ikke, hvor man finder tal på afværgede friløbere og grebne hjørnespark og korrekt boksede indlæg o.s.v. men jeg har set eksempler på kiks/"hjerneblødninger" hos SAS ligamålmænd i den forgangne halvsæson som har kostet mål, dog ikke fra Anders:
Preece: Spørg Christian O, om det var karrierens letteste mål
Kim C: Spørg Leon om det samme
Ankergren: Tak for straffesparket (for at skubbe Akeem flere meter væk ved hjørnespark). Samt hjerneblødningen i UEFA.
Jimmy N: På Brøndby stadion, hvor en lang og totalt ufarlig bold hopper over ham og Ericsson scorer - målet anulleres helt fejlagtigt.
Alvbåge: Stiller muren op ved frispark og glemmer han selv skal have den modsatte side (kan ikke huske, hvem det var imod)
Theis: Mod Randers - et forkølet skud smutter mellem benene: En klassiker blandt målmænd, men lige sjov hver gang det ikke er ens egen målmand.
Der findes sikkert flere eksempler. Der findes sikkert også eksempler på mål, hvor målmanden (også Anders) er medskyldig i scoringer, men dem kan jeg altså ikke huske.
>
> > Fodboldfreaken henviser længere nede til
> viasats
> > målmandskonkurrence. Denne kender jeg ikke, men
> > jeg har hørt om Tipsbladets "Gyldne Bur". Nogle
> > påstår, at denne "videnskabelige" afstemning
> > viser, at AR er den dårligste målmand i SAS
> > ligaen.
>
> Jeg tror også det er den, som han mener. Jeg mener
> dog absolut ikke at have set nogen som helst
> fremstille afstemningen som videnskabelig.
Derfor har jeg så også brugt anførelsestegn rund om ordet
>
> En af de statistikker, som jeg tidligere har brugt
> er BTs karakterer. Ikke fordi jeg mener at de er
> 100% troværdige, men fordi det trods alt er givet
> af mere objektive bedømmere end os fans,
Har du nogensinde mødt disse objektive bedømmere? Det har jeg ved flere lejligheder på SAS Arena. Jeg vil derfor påstå, at deres objektivitet ikke altid er det, der står først for. Jeg vil dog ikke komme nærmere ind på mine oplevelser her, men gerne fortælle dig om dem privat ved en senere lejlighed.
> med at de er tilgængelige online
. Desuden er
> de så individuelle, og er derfor ikke i sø høj
> grad som antal clean sheets, point og mål
> afhængige af andre faktorer end den enkeltes
> præstation.
>
> Her er gennemsnittet for FCMs spillere, der har
> spillet mindst halvdelen af kampene: (første tal
> er deres placering på BTs liste over alle spillere
> i ligaen)
>
> 1 Kristian Bak 9.20
> 8 Adigun Taofeek Salami 8.56
> 10 Ajilore Oluwafemi 8.41
> 12 Christian Olsen 8.36
> 17 Simon Poulsen 8.27
> 23 Magnus Troest 8.19
> 26 Frank Kristensen 8.18
> 35 Jesper Mikkelsen 8.00
> 40 Dennis Sørensen 7.94
> 48 Claus Madsen 7.83
> 65 Anders Rasmussen 7.62
> 68 Leon Jessen 7.60
>
> Som det kan ses, er AR den på holdet, der scorer
> næstlavest, hvilket vel indikerer at han er en af
> de svageste led.
Jeg har faktisk aldrig postuleret noget som helst om, hvilken placering Anders har i FCM´s trup. I din listning af spillerne savner jeg godt nok Thygesen og derudover har jeg lidt svært ved at se, at Christian Olsen er vores suverænt bedste angriber. Han hører til blandt de mest afslutningssikre i hele ligaen, men udover denne fabelagtige spidskompetence, mangler han vel ret beset lidt endnu? Jeg vil dog nødig undvære ham
>
> Her er karakterne for alle måmlmænd i ligaen:
>
> 15 Arkadiusz Onyszko 8.33
> 20 Jesper Christiansen 8.22
> 32 Kim Christensen 8.06
> 44 Casper Ankergren 7.89
> 47 John Alvbåge 7.83
> 53 Jimmy Nielsen 7.72
> 54 Martin S. Jensen 7.72
> 59 David Preece 7.67
> 60 Søren Jochumsen 7.67
> 64 Lars Winde 7.65
> 83 Theis F. Rasmussen 7.47
>
> Igen kommer AR ind på en lidet flatterende
> næstsidsteplads.
>
> Jeg er faktisk meget enig i BTs tal (det er nok
> også derfor jeg finder dem frem). Jeg mener at
> ligaen ringeste målmand er Theis, mens AR ligger i
> grupettoen sammen med Winde, Preece og Martin S.
> Jensen.
Fint for mig, at du er enig med BT. Jeg har stort set kun set de øvrige målmænd i indbyrdes opgør med FCM. I disse opgør har Anders ud fra min subjektive vurdering været så dygtig, at han på min liste sikkert ville være højere placeret.
>
> Derfor mener jeg, at når vi skal se på
> forstærkninger af holdet, så er målmandsposten det
> oplagte sted.
Forstærkninger er altid velkomne - også hos mig. Hvis der findes en bedre målmand i Tjekkiet og er prisen rigtig, så er han velkommen. Indtil nu ved jeg om Raska at han bruger samme skostørrelse som mig - og jeg kan ikke stå på mål
.
Holger
> Det er meget fint at prøve at forholde dig lidt
> statistisk til det Holger, men jeg mener du bruger
> de forkerte statistikker.
>
> Holger Skrev:
> -----
> > I 2006 (kalenderåret) har Anders spillet 26
> > (12-8-6) kampe. Han har tjent 1,69 point i snit
> pr
> > kamp og har clean sheet i 42% af kampene (11).
> > Ifølge de oplysninger jeg har kunnet finde, har
> > kun Jesper C og Arek tjent flere point (69 og 61
> i
> > 2006) og har bedre clean sheet% (AO 48 JC 45)
> end
> > Anders.
>
> De her statistikker handler jo ikke alene om ARs
> præstation, men om hele holdet. Hvor mange point
> man tjener handler lige så meget om hvor mange mål
> man scorer, som hvor få der går ind. Clean sheets
> afhænger ikke kun af målmændene, men også af
> forsvaret og resten af holdet. Hvis man giver 5
> friløbere væk i hver kamp, så kan nok ikke engang
> den bedste målmand holde nullet. Hvis du står med
> 11 mand i eget felt, kan de fleste målmænd holde
> nullet.
Ja fodbold handler om hele holdet
Jeg ved ikke, hvor man finder tal på afværgede friløbere og grebne hjørnespark og korrekt boksede indlæg o.s.v. men jeg har set eksempler på kiks/"hjerneblødninger" hos SAS ligamålmænd i den forgangne halvsæson som har kostet mål, dog ikke fra Anders:
Preece: Spørg Christian O, om det var karrierens letteste mål
Kim C: Spørg Leon om det samme
Ankergren: Tak for straffesparket (for at skubbe Akeem flere meter væk ved hjørnespark). Samt hjerneblødningen i UEFA.
Jimmy N: På Brøndby stadion, hvor en lang og totalt ufarlig bold hopper over ham og Ericsson scorer - målet anulleres helt fejlagtigt.
Alvbåge: Stiller muren op ved frispark og glemmer han selv skal have den modsatte side (kan ikke huske, hvem det var imod)
Theis: Mod Randers - et forkølet skud smutter mellem benene: En klassiker blandt målmænd, men lige sjov hver gang det ikke er ens egen målmand.
Der findes sikkert flere eksempler. Der findes sikkert også eksempler på mål, hvor målmanden (også Anders) er medskyldig i scoringer, men dem kan jeg altså ikke huske.
>
> > Fodboldfreaken henviser længere nede til
> viasats
> > målmandskonkurrence. Denne kender jeg ikke, men
> > jeg har hørt om Tipsbladets "Gyldne Bur". Nogle
> > påstår, at denne "videnskabelige" afstemning
> > viser, at AR er den dårligste målmand i SAS
> > ligaen.
>
> Jeg tror også det er den, som han mener. Jeg mener
> dog absolut ikke at have set nogen som helst
> fremstille afstemningen som videnskabelig.
Derfor har jeg så også brugt anførelsestegn rund om ordet
>
> En af de statistikker, som jeg tidligere har brugt
> er BTs karakterer. Ikke fordi jeg mener at de er
> 100% troværdige, men fordi det trods alt er givet
> af mere objektive bedømmere end os fans,
Har du nogensinde mødt disse objektive bedømmere? Det har jeg ved flere lejligheder på SAS Arena. Jeg vil derfor påstå, at deres objektivitet ikke altid er det, der står først for. Jeg vil dog ikke komme nærmere ind på mine oplevelser her, men gerne fortælle dig om dem privat ved en senere lejlighed.
> med at de er tilgængelige online
> de så individuelle, og er derfor ikke i sø høj
> grad som antal clean sheets, point og mål
> afhængige af andre faktorer end den enkeltes
> præstation.
>
> Her er gennemsnittet for FCMs spillere, der har
> spillet mindst halvdelen af kampene: (første tal
> er deres placering på BTs liste over alle spillere
> i ligaen)
>
> 1 Kristian Bak 9.20
> 8 Adigun Taofeek Salami 8.56
> 10 Ajilore Oluwafemi 8.41
> 12 Christian Olsen 8.36
> 17 Simon Poulsen 8.27
> 23 Magnus Troest 8.19
> 26 Frank Kristensen 8.18
> 35 Jesper Mikkelsen 8.00
> 40 Dennis Sørensen 7.94
> 48 Claus Madsen 7.83
> 68 Leon Jessen 7.60
>
> Som det kan ses, er AR den på holdet, der scorer
> næstlavest, hvilket vel indikerer at han er en af
> de svageste led.
Jeg har faktisk aldrig postuleret noget som helst om, hvilken placering Anders har i FCM´s trup. I din listning af spillerne savner jeg godt nok Thygesen og derudover har jeg lidt svært ved at se, at Christian Olsen er vores suverænt bedste angriber. Han hører til blandt de mest afslutningssikre i hele ligaen, men udover denne fabelagtige spidskompetence, mangler han vel ret beset lidt endnu? Jeg vil dog nødig undvære ham
>
> Her er karakterne for alle måmlmænd i ligaen:
>
> 15 Arkadiusz Onyszko 8.33
> 20 Jesper Christiansen 8.22
> 32 Kim Christensen 8.06
> 44 Casper Ankergren 7.89
> 47 John Alvbåge 7.83
> 53 Jimmy Nielsen 7.72
> 54 Martin S. Jensen 7.72
> 59 David Preece 7.67
> 60 Søren Jochumsen 7.67
> 64 Lars Winde 7.65
> 83 Theis F. Rasmussen 7.47
>
> Igen kommer AR ind på en lidet flatterende
> næstsidsteplads.
>
> Jeg er faktisk meget enig i BTs tal (det er nok
> også derfor jeg finder dem frem). Jeg mener at
> ligaen ringeste målmand er Theis, mens AR ligger i
> grupettoen sammen med Winde, Preece og Martin S.
> Jensen.
Fint for mig, at du er enig med BT. Jeg har stort set kun set de øvrige målmænd i indbyrdes opgør med FCM. I disse opgør har Anders ud fra min subjektive vurdering været så dygtig, at han på min liste sikkert ville være højere placeret.
>
> Derfor mener jeg, at når vi skal se på
> forstærkninger af holdet, så er målmandsposten det
> oplagte sted.
Forstærkninger er altid velkomne - også hos mig. Hvis der findes en bedre målmand i Tjekkiet og er prisen rigtig, så er han velkommen. Indtil nu ved jeg om Raska at han bruger samme skostørrelse som mig - og jeg kan ikke stå på mål
Holger
-
Kent
Holger Skrev:
> Jeg har faktisk aldrig postuleret noget som helst
> om, hvilken placering Anders har i FCM´s trup. I
> din listning af spillerne savner jeg godt nok
> Thygesen og derudover har jeg lidt svært ved at
> se, at Christian Olsen er vores suverænt bedste
> angriber.
Ups - Thyge var røget i redigeringen. Her kommer han (han er vores næstbedste):
3 Mikkel Thygesen 8.78
Hvis du ser antal mål ift antal spillede minutter er CO vores klart bedste angriber. Du skal også huske at han i starten af sæsonen var superskarp, så måske var han ikke den bedste til sidst (hvor han ikke spillede ret mange kampe), men i starten var han klart bedst. Det er vel det, karaktererne gives ud fra. Desuden har han så ikke spillet så mange kampe, hvilket kan skævvride tallene (han har dog spillet over halvdelen).
Kent
> Jeg har faktisk aldrig postuleret noget som helst
> om, hvilken placering Anders har i FCM´s trup. I
> din listning af spillerne savner jeg godt nok
> Thygesen og derudover har jeg lidt svært ved at
> se, at Christian Olsen er vores suverænt bedste
> angriber.
Ups - Thyge var røget i redigeringen. Her kommer han (han er vores næstbedste):
3 Mikkel Thygesen 8.78
Hvis du ser antal mål ift antal spillede minutter er CO vores klart bedste angriber. Du skal også huske at han i starten af sæsonen var superskarp, så måske var han ikke den bedste til sidst (hvor han ikke spillede ret mange kampe), men i starten var han klart bedst. Det er vel det, karaktererne gives ud fra. Desuden har han så ikke spillet så mange kampe, hvilket kan skævvride tallene (han har dog spillet over halvdelen).
Kent
-
Altoriso
Jeg er helt på linie med Holger !
Det er da ufatteligt som folk altid har en idé om at spillere, der måske er på vej væk lige skal have en sviner eller to på vejen ud...
Føj for pokker tænker jeg bare...
Foreløbigt tak til AR for at have været her i mange år, hvor han har taget kampen op på lige fod med de andre målmænd
Det er da ufatteligt som folk altid har en idé om at spillere, der måske er på vej væk lige skal have en sviner eller to på vejen ud...
Føj for pokker tænker jeg bare...
Foreløbigt tak til AR for at have været her i mange år, hvor han har taget kampen op på lige fod med de andre målmænd
-
Holger
Kent Skrev:
> Holger Skrev:
>
> Ups - Thyge var røget i redigeringen. Her kommer
> han (han er vores næstbedste):
> 3 Mikkel Thygesen 8.78
>
> Hvis du ser antal mål ift antal spillede minutter
> er CO vores klart bedste angriber. Du skal også
> huske at han i starten af sæsonen var superskarp,
> så måske var han ikke den bedste til sidst (hvor
> han ikke spillede ret mange kampe), men i starten
> var han klart bedst. Det er vel det, karaktererne
> gives ud fra. Desuden har han så ikke spillet så
> mange kampe, hvilket kan skævvride tallene (han
> har dog spillet over halvdelen).
>
> Kent
Må man provokere lidt?
Da jeg forsøgte at påvise at Anders ikke er så ringe endda, brugte jeg flere statistiske faktorer, som du siden forsøgte at afvise som brugbare.
Nu vil du med en anden spiller påvise med en statistisk faktor, at han er bedre end næsten alle de andre....øhh?
Pyt nu med det. Jeg vil heller ikke bytte Christian med ret mange andre og han er vel også uinteressant i en tråd om Anders.
Holger
> Holger Skrev:
>
> Ups - Thyge var røget i redigeringen. Her kommer
> han (han er vores næstbedste):
> 3 Mikkel Thygesen 8.78
>
> Hvis du ser antal mål ift antal spillede minutter
> er CO vores klart bedste angriber. Du skal også
> huske at han i starten af sæsonen var superskarp,
> så måske var han ikke den bedste til sidst (hvor
> han ikke spillede ret mange kampe), men i starten
> var han klart bedst. Det er vel det, karaktererne
> gives ud fra. Desuden har han så ikke spillet så
> mange kampe, hvilket kan skævvride tallene (han
> har dog spillet over halvdelen).
>
> Kent
Må man provokere lidt?
Da jeg forsøgte at påvise at Anders ikke er så ringe endda, brugte jeg flere statistiske faktorer, som du siden forsøgte at afvise som brugbare.
Nu vil du med en anden spiller påvise med en statistisk faktor, at han er bedre end næsten alle de andre....øhh?
Pyt nu med det. Jeg vil heller ikke bytte Christian med ret mange andre og han er vel også uinteressant i en tråd om Anders.
Holger
-
YahooSeeker [Bot]
Anders finder nemt ny arbejdsgiver
Jeg vil bare sige Holger, at jeg er helt på linje med dig.
Jeg, mener faktisk at Anders har været en af ligaens mest stabile målmænd, i det forgangne år. Han har kontinuerligt forbedret sig på sine svage områder noget som de fleste, af kritikerne også har indset.
Ud over statestikken, som jeg tidligere har kigget på selv. Så vil jeg gerne henlede opmærksomheden på, at FCM er et af de hold der giver flest halve chancer væk. Med det mener jeg, hvor en angriber er alene med en forsvarer og kan afslutte. Samtidigt er det pænt mange dødbolde der er i forsvarszonen. Trods det ligger Anders i toppen med Cleen sheets.
mht. vurderingen af spillere, fra BT,EB osv. så er det altså ikke en fodboldfaglig vurdering af en spiller, der er mange potter pis værd. Hvis du er i tvivl så kan du jo prøve at spørge Erik Rasmussen
(Dem der har hørt ham foredrage, ved hvad hans indstilling til den sag er)
Iøvrigt tror jeg nemt Anders finder en ny arbejdsgiver. Et godt bud vil være Esbjerg, der ikke har nogen ordenlig keeper. Tror nok de allerede er begyndt at snakke om muligheden dernede.
Jeg, mener faktisk at Anders har været en af ligaens mest stabile målmænd, i det forgangne år. Han har kontinuerligt forbedret sig på sine svage områder noget som de fleste, af kritikerne også har indset.
Ud over statestikken, som jeg tidligere har kigget på selv. Så vil jeg gerne henlede opmærksomheden på, at FCM er et af de hold der giver flest halve chancer væk. Med det mener jeg, hvor en angriber er alene med en forsvarer og kan afslutte. Samtidigt er det pænt mange dødbolde der er i forsvarszonen. Trods det ligger Anders i toppen med Cleen sheets.
mht. vurderingen af spillere, fra BT,EB osv. så er det altså ikke en fodboldfaglig vurdering af en spiller, der er mange potter pis værd. Hvis du er i tvivl så kan du jo prøve at spørge Erik Rasmussen
Iøvrigt tror jeg nemt Anders finder en ny arbejdsgiver. Et godt bud vil være Esbjerg, der ikke har nogen ordenlig keeper. Tror nok de allerede er begyndt at snakke om muligheden dernede.
-
Jesper BW1100
Re: Anders finder nemt ny arbejdsgiver
Hekler Skrev:
> Iøvrigt tror jeg nemt Anders finder en ny
> arbejdsgiver. Et godt bud vil være Esbjerg, der
> ikke har nogen ordenlig keeper. Tror nok de
> allerede er begyndt at snakke om muligheden
> dernede.
Det vil jeg da i den grad håbe.
> Iøvrigt tror jeg nemt Anders finder en ny
> arbejdsgiver. Et godt bud vil være Esbjerg, der
> ikke har nogen ordenlig keeper. Tror nok de
> allerede er begyndt at snakke om muligheden
> dernede.
Det vil jeg da i den grad håbe.
-
Holger
Re: Anders finder nemt ny arbejdsgiver (ot)
Hekler Skrev:
> Jeg vil bare sige Holger, at jeg er helt på linje
> med dig.
>
Det var s...ns sikke en start på et nyt år
Lad det ikke blive en vane med din enighed .
Holger
> Jeg vil bare sige Holger, at jeg er helt på linje
> med dig.
>
Det var s...ns sikke en start på et nyt år
Holger