Hvilket ramaskrig ville dette ikke medføre ?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
kopien

Re: Hvilket ramaskrig ville dette ikke medføre ?

Indlæg af kopien »

tror begge ting er i støbeskeen..

Jeg tror at når/(hvis ? ) ASA bliver indført er der ingen der er i tvivl om hvorhenne det er og hvilke "regler" der hersker på et sådant sted..

Jeg tror de folk der står bag opgaven fuldt ud er klar over problematikken vedrørende flyers osv og derfor nok skal have et solidt set-up klart når (hvis) det bliver indført...

kopien

Indlæg af kopien »

uden at svine dig og mange andre...

Hvaed er det folk IKKE fatter ved begrebet "midten af nordea"

For at skære det ud i pap er midten af Nordea imellem de to opgange og er kun ca 1/3 af hele NOrdea så der er fint plads til kærester med mobiltelefoner og lignende UDE I SIDEN og nede foran....

Det folk "brokker sig over" og efterspørger er jo blot den midterste del af Nordea...

kopi..

Danny

Indlæg af Danny »

Hvis det bliver en realitet, så synes jeg måske at det er en dårlig ide at male afmærkningen, for det ville være en fordel at kunne gøre området større eller mindre alt efter efterspørgslen på en ståplads i ASA.. Det ville jo se tosset ud hvis der kun stod en relativ lille gruppe mennesker i området og så der var et hul ud til de resterende fremmødte på Nordea..

Tror også at informationen er meget vigtig mht området, da jeg før har oplevet at stå i midterområdet med en ven og hans kammerat.. Vi var to som sang med, men den tredje var Brøndby-fan og ville naturligvis ikke synge med i FCM-AGF kampen (eller hvad det nu var).. Det var ikke nogle pæne anmodninger han fik om enten at synge med, eller smutte, og det har jeg lidt på fornemmelse at det er den tone som af og til vil blive brudt.. Det synes jeg er meget forkert..

Jeg er ret sikker på at det er et flertal i ulvegraven som synger sig hæs hver kamp, så der kan man hurtigt blive enige om at alle som ikke gør det, skal forsvinde, og så bliver det ordentlige tone måske glemt for nogles vedkommende.. Genneraliserer ikke, for der er sikkert masser som siger det ordentligt, men der er også nogle som ikke gør, og derfor skal det også op at vende synes jeg..

kopien

Indlæg af kopien »

nu kan du sikkert ikke følge mig mere, men hvad fanden lavede en BIF fan i midten af NOrdea??

Hvsi det var dig der havde taget ham med derind er min opfattelse at det er DIT ansvar at informere ham om at her synger man eller også skrider man..
Ligeså gælder det alle de folk der tager deres kæreste med, med mindre hun synger eller i det mindste klapper med hører hun på ingen måde til der..

De få gange jeg har haft min kæreste med til bold har jeg stået i siden af NOrdea ellers ville ovenstående være rimelig dobbeltmoralsk..

Og ja jeg er en af de folk der ikke altid siger det lige pænt når folk står og glor med korslagte armen i midten af Nordea..

Danny

Indlæg af Danny »

kopien Skrev:
-------------------------------------------------------

> Og ja jeg er en af de folk der ikke altid siger
> det lige pænt når folk står og glor med korslagte
> armen i midten af Nordea..

Så er du jo netop en af dem som jeg mener skal tage kritikken til sig, og sige det på en ordentlig måde.. Jeg synes at det er fedt at der er en en masse som synger med, men der skal være plads til de som ikke vil.. Synes at det er fint at der er en gruppe midt i som gennemfører sang, men dette var ikke videre tæt på pulten, men i periferien af "sangområdet", for der var flere som ikke sang, og så er jeg uforstående overfor den opførsel..

Det jeg prøver at sige er, at det er udemærket at man håndhæver sang i midten, men det bliver for meget når man får ejerfornemmelser over hele midtregionen og ikke kan sige sin mening på en ordentlig måde..

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Jamen Kopi vil da sikkert selv gerne tages fat i, hvis han ikke står i FCM-gear, eller er for fuld til at synge med.

Eller noget.

;-)

Der er vel 2 lejre i dette: Dem der ønsker en større ensartethed og kontrol og som dyrker sangfællesskabet, - og så alle os andre anarkister, der selv vælger tid, sted og måde at støtte på.

BW # 163
- der er imod tyrani på Nordea. Ensartethed på fankulturen stinker.
Mere anarki tak!.

Thomas N.

Indlæg af Thomas N. »

Sparfans? Jeg er mindst ligeså stor fan som dig. Tror bare folk som dig ikke rigtig fatter at man kan godt kan forsvare andre fans.

# 0 Kjær

Indlæg af # 0 Kjær »

Et malet område er absolut også en god mulighed, men skulle vi ikke rykke ud til højre (mod Faxe Kondi) og selvfølgelig tage capo-tårnet med. Så længe vi er ved midten vil en masse stemningsnydere tager denne plads. Da mange mener, at midten er ligmed den bedste plads.

Jeg synes faktisk også, at stemningen er bedre ved opgang 6 ved Faxe fremfor stemningsnyderne på Nordea med deres mobiltelefoner.

Så kunne vi også lave noget specielt med opgang 7 som en slags ASA indgang.

GamleHoffmann64

Indlæg af GamleHoffmann64 »

kopien Skrev:
> nu kan du sikkert ikke følge mig mere, men hvad
> fanden lavede en BIF fan i midten af NOrdea??
>
> Hvsi det var dig der havde taget ham med derind er
> min opfattelse at det er DIT ansvar at informere
> ham om at her synger man eller også skrider man..
>
> Ligeså gælder det alle de folk der tager deres
> kæreste med, med mindre hun synger eller i det
> mindste klapper med hører hun på ingen måde til
> der..
>
> De få gange jeg har haft min kæreste med til bold
> har jeg stået i siden af NOrdea ellers ville
> ovenstående være rimelig dobbeltmoralsk..
>
> Og ja jeg er en af de folk der ikke altid siger
> det lige pænt når folk står og glor med korslagte
> armen i midten af Nordea..

Kenneth, pas nu på blodtrykket (ved godt den er brugt før, også i denne tråd)

Der er ufatteligt mange idèer i denne tråd, men også mange forskellige meninger, jeg selv kan godt følge begge fløje i diskusionen.

MEN, for det første, det er jo ikke alle der står på Nordea der læser graven.

Det med at male et område op, hvad så når stregen er nået og pensionist Jensen står på "den rigtige side" af linien, altså udenfor, men klods op af p.gr.a tunghør, og der så senere kommer nogle der vil synge?

Gamle Hoffmann64

/som gerne skriger sig hæs, men NÆGTER at synge med på nogle sange fra Elementerne, da de går over min tærskel mht vold og blod, kald mig gammeldags..

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

For at der ikke skal være tvivl, så er FC Midtjyllands og Black Wolves bestyrelses vision et samlet Nordea der synger, ikke bare midten. Det er der naturligvis ikke grundlag for nu, men der er ingen tvivl om at den vokale opbakning til holdet prioriteres meget højt af klub og fanklub.

Tale om "egne holdninger", "selvstændighed" og "plads til alle" virker på mig som en dårlig undskyldning for at man ikke vil ofre egen magelighed for klubben. I mine øjne er den type tilskuere jo netop "andenrangs" når det gælder den eneste støtte til klubben af betydning, når kampen er igang, nemlig den vokale.

Lund

GamleHoffmann64

Indlæg af GamleHoffmann64 »

Thomas Lund Skrev:

> I mine øjne er den type
> tilskuere jo netop "andenrangs" når det gælder den
> eneste støtte til klubben af betydning, når kampen
> er igang, nemlig den vokale.
>
> Lund

Hvad betyder det Lund?

Du / i er sq da for langt ude når i mener at alle der står midt på Nordea ikke synger/kaster øl/remoulade ved manglende stemme er andenrangs fans!!!!

Vi er ikke alle fra Ikast og omegn...

/ ps

Har ikke røg med til kamp, kun prince i box

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

GamleHoffmann64 Skrev:

> Du / i er sq da for langt ude når i mener at alle
> der står midt på Nordea ikke synger/kaster
> øl/remoulade ved manglende stemme er andenrangs
> fans!!!!
>
> Vi er ikke alle fra Ikast og omegn...
>
> / ps
>
> Har ikke røg med til kamp, kun prince i box

Dit indlæg er en gang ævl og bavl uden hoved og hale. Er det for svært for dig at forholde dig til hvad jeg KONKRET skriver? (og hermed mener jeg hele mit indlæg og ikke den ene halvdel) Hvis du vil svare på hvad andre skriver og mener, så gør det på deres indlæg i stedet for at blande det hele sammen.

Lund

Danny

Indlæg af Danny »

Thomas Lund Skrev:
> Tale om "egne holdninger", "selvstændighed" og
> "plads til alle" virker på mig som en dårlig
> undskyldning for at man ikke vil ofre egen
> magelighed for klubben. I mine øjne er den type
> tilskuere jo netop "andenrangs" når det gælder den
> eneste støtte til klubben af betydning, når kampen
> er igang, nemlig den vokale.
>
> Lund

Jeg vil også hævde at de indtægter som kommer i hus under kampen i form af øl/vand og pølser ect. er en støtte til klubben af betydning.. Men det må være en forglemmelse at du ikke har nævnt det..

Men du begynder at tale om hvilken støtte som har betydning for klubben, måske mere rent mentalt end økonomisk.. Der vil jeg tro at det ville få en meget negativ virkning, hvis der slet ikke var "andenrangs" tilskuere.. Hvis der bare var en gruppe tilskuere som sang midt for og ikke andre.. Derfor synes jeg at det er forkert at sige at de tilskuere som ikke synger med på nordea, ikke har nogen betydning mht støtte..

Og jeg kan udemærket sætte mig ind i at klubben og og tilskuere (både andenrangs og eliten) gerne vil have at alle synger med, men alle cykler heller ikke med hjelm, og alle kan ikke lige jazz, så hvem har ret?
Vi er jo alle forskellige. Nogle kommer for at se en stille og rolig fodboldkamp og andre gør en fest ud af det..Forskelligt igen..Jeg har svært ved at se at nogle har mere ret end andre i denne diskusion..

Derfor synes jeg at der skal være plads til alle.. Det er jeg nu heller ikke i tvivl om at der bliver.. Ville bare gerne at nogle folk også accepterede det i større grad..

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg synte ellers at jeg var rimelig klar i mit indlæg, men åbenbart handler det mere om det jeg ikke skriver end det jeg skriver. Jeg prøver at skære det ud i pap.

1. Det er Black Wolves bestyrelse og FCMs VISION (Vison betyder et eller andet sted ude i fremtiden, ikke lige om et par måneder) at HELE (og hermed menes alle) NORDEA (og hermed menes de folk der er placeret på Nordea tribunen under en fodboldkamp og IKKE resten af stadion, som udgør tribunerne, Faxe, Hnadelsbanken og Steff Houlberg) synger og støtter klubben. Det kan eksemplificeres ved Faxe Tribunen på Brøndby Stadion (nej ikke på SAS Arena).

2. UNDER kampen (når kampen spilles, normalt 90 minutter + 3 min. tillægstid) er de folk der synger (ikke nødvendigvis hele tiden, men meget af tiden), mest værd for klubben idet deres verbale opbakning giver spillerne en god moral, forøger adrenalinet og dermed evnen til at fighte og spille mere koncentreret. Hermed udelukkes de pølseædende, ølkastende, sponsorer der sidder og glor, skidende, pissende, stillesidende, frivillige i boderne, stadionspeakerne folk der ikke opholder sig på stadion mv. som værende aktiv støtte til FCMs hold(igen under kampen) hvilket derved placerer dem som mindre værd (under kampen) for holdet, da deres tilstedeværelse (så længe de ikke støtter vokalt) har mindre betydning end de der støtter holdet vokalt.

Lund - Nu også med papstykker og en hobbykniv.

LarsK

Indlæg af LarsK »

Danny Skrev:

>
>
> Jeg vil også hævde at de indtægter som kommer i
> hus under kampen i form af øl/vand og pølser ect.
> er en støtte til klubben af betydning.. Men det må
> være en forglemmelse at du ikke har nævnt det..
>
> Men du begynder at tale om hvilken støtte som har
> betydning for klubben, måske mere rent mentalt end
> økonomisk.. Der vil jeg tro at det ville få en
> meget negativ virkning, hvis der slet ikke var
> "andenrangs" tilskuere.. Hvis der bare var en
> gruppe tilskuere som sang midt for og ikke andre..
> Derfor synes jeg at det er forkert at sige at de
> tilskuere som ikke synger med på nordea, ikke har
> nogen betydning mht støtte..

> Vi er jo alle forskellige. Nogle kommer for at se
> en stille og rolig fodboldkamp og andre gør en
> fest ud af det..Forskelligt igen..Jeg har svært
> ved at se at nogle har mere ret end andre i denne
> diskusion..
>
> Derfor synes jeg at der skal være plads til alle..
> Det er jeg nu heller ikke i tvivl om at der
> bliver.. Ville bare gerne at nogle folk også
> accepterede det i større grad..

Selvfølgelig skal der være plads til alle, men pølser og øl smager altså ligeså godt 20m til højre eller venstre for midten.
Indtægten for pølser og øl er også den samme uanset hvor man står, men den vokale støtte er altså størst hvis folk står i en samlet gruppe og synger.

Altså: Sangen ødelægger ikke pølserne, men pølserne ødelægger sangen!

Lars

Besvar