Vinterens transfervindue

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Takito

Re: OT: Femi dansk statsborger ?

Indlæg af Takito »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jannick Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Godmorgen kammerat, har du hørt om dobbelt
> > statsborgerskab!?
>
> Det er nu aften og ikke morgen, selvom det er
> rigtig, at man skal stå tidligt op for at løbe om
> hjørner med mig :-)
>
> Så vidt jeg ved, er den ene af Pimpongs forældre
> IKKE dansk, og derfor kan du godt stikke det
> dobbelte statsborgerskab derop, hvor solen ikke
> skinner:
>
> Dobbelt statsborgerskab
> Danmark anerkender som hovedregel ikke dobbelt
> statsborgerskab. Dels mistes dansk indfødsret,
> hvis man erhverver et udenlandsk statsborgerskab
> efter ansøgning. Dels er det en forudsætning for
> at erhverve dansk indfødsret ved erklæring eller
> ved lov, at man opgiver sit udenlandske
> statsborgerskab.
>
> Der er dog undtagelser. Hvis en af forældrene er
> dansk og den anden udlænding vil barnet i mange
> tilfælde erhverve to statsborgerskaber ved
> fødslen. Hvis barnet alene vokser op i udlandet,
> så kan det som nævnt ovenfor miste sin danske
> indfødsret ved det fyldte 22 år. Men hvis barnet
> har boet i Danmark i en periode eller hvis det
> søger om det, så kan det bevare sin danske
> indfødsret efter det fyldte 22 år, og kan dermed
> også som voksen have to statsborgerskaber.
> Forudsætningen er dog naturligvis, at det andet
> land også godkender det.
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Dansk_indf%C3%B8dsret
>
>
> Kent

Til dig Kent :)

Der er jo også stor forskel på om det er en Dansker der skal have dobbelt statsborgerskab.. eller om det en fra andet land som kommer til Danmark og søger om dobbelt statsborgerskab.
Reglerne er meget kryptiske. Som jeg kunne læse mig frem til var at man tillod Dobbelt Dansk statsborgerskab såfremt man kom fra et land som ikke tillod at man "opsagde" sin oprindelige nationalitet. Kunne se på listen at Ghana var et af de lande som ikke tillod dette. Derfor kan han godt have dobbelt statsborgerskab

Takito

Re: Vinterens transfervindue OT Anmeldt

Indlæg af Takito »

Aaes Skrev:
> Med kun ca. 60 dage til at transfervinduet åbner
> kunne det da være ideelt at se på de pladser som
> man kunne håbe på FCM ville styrke. Som det ser ud
> nu har vi Danmarks stærkeste trup hvis man tager
> bredden i betragtning, FCK har afgjort bedre start
> 11'er men deres reserver er nu ikke noget at råbe
> hurra for.
>
> Hvis vi tager i betragtning at en af '3-kløveren'
> (Simon, Dennis, Thyge) ryger, så mener jeg at vi
> bør forstærke os på følgende positioner.
>
> - Højre midtbane (I såfald at Dennis ryger, mener
> ikke at hverken Sivebæk eller nogen andre i FCM
> truppen har det der skal til for at dække for
> ham)
>
> - Venstre back (Er stadig ikke af den opfattelse
> at hverken Lindkvist eller Mikkelsen fungerer
> optimalt her, en evt. Simon Kjær måske? Vi har jo
> set før at de unge Ulve kan gøre det godt i
> forsvaret)
>
> Lad forslagene flyde ! :)

Jeg har i hvertfald anmeldt det ;)

Aaes

Re: Vinterens transfervindue OT

Indlæg af Aaes »

Anmeldt hvad ?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hekler Skrev:
> Aaes Skrev:
> -----
> > Det var såment min bare flinke far som fortalte
> > mig det :)
> >
> > Men han er nu også faktisk helt sikker på at
> > Pimpong er blevet dansk statsborger, for et er
> > helt sikkert, han har været her i 5 år nu !
> >
> > Kan se at Jannick er kommet med et svar omkring
> > dobbelt-statsborgerskab og kan erfare at der er
> > hvertfald én spiller i det nye manager som også
> > har dobbelt stasborgerskab og i nogle spil
> vælger
> > han Italien i andre vælger han USA.
>
> Det er nemt at fastslå, du gennemgår bare de
> halvårlige lovforslag hvor personer bliver tildelt
> statsborgerskab indtil du finder pimpong.
>
> Jeg ved så tilgengæld at du ikke vil finde ham, da
> han er Ghaneser og aldrig har søgt Dansk
> statsborgerskab. Muligheden blev undersøgt da han
> var i FCM, men der var ingen muligheder for at det
> kunne opnåes før han havde boet i landet i over 7
> år. Så vidt jeg ved har han endnu ikke rundet det
> skarpe hjørne.

Ok, så kan jeg regne ud, at det ikke var opholdskravet han blev afvist på.

Der findes selvfølgelig også samtidig krav om, at skulle opfylde

1). At ville give afkald på hidtil statsborgerskab

2). Der skal være en ren straffeattest.

3). Der skal være gæld under 50.000 kr til det offentlige.

4). Og der skal opfyldes kraven til dansk kundskab og kendskab til dansk samfundsforhold.

Ellers vil det være ubegrundet, at henvise til 7 års kravet i en afvisning.

Jannick

Indlæg af Jannick »

Hehe, jeg var vidst lige hurtig nok til at få svaret ;-). Så vidt muligt forsøger man at undgå dobbelt statsborgerskaber, men det afhænger helt af lovgivningen i de enkelte lande, da ikke alle lande tillader at man ophæver sit statsborgerskab. Derfor vil der opstå nogle konflikter, hvor det kan være nødvendigt at give dobbelt statsborgerskab. Hvordan lovgivingen er i Ghana skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. Men det er godtnok noget indviklet noget.

Jannick

Kent

Indlæg af Kent »

Takito Skrev:
> Der er jo også stor forskel på om det er en
> Dansker der skal have dobbelt statsborgerskab..
> eller om det en fra andet land som kommer til
> Danmark og søger om dobbelt statsborgerskab.

Nej, det er der faktisk ikke. Som hovedregel accepteres dobbelt statsborgerskab ikke. Hverken for danskere eller udlændinge.

> Reglerne er meget kryptiske. Som jeg kunne læse
> mig frem til var at man tillod Dobbelt Dansk
> statsborgerskab såfremt man kom fra et land som
> ikke tillod at man "opsagde" sin oprindelige
> nationalitet.

Det er korrekt, at der er en nødparagraf i de tilfælde hvor det af den ene eller anden grund er umuligt at blive løst fra sit oprindelige statsborgerskab.

Lovteksten:http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Medborge ... sation.htm

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på retspraksis, som jo er det, der i sidste ende tæller, men jeg tvivler på, at der vil blive set med milde øjne på en person, der først erklærer han gerne vil være dansker på tro og love, benytter nødparagraffen til at beholde sit oprindelige statsborgerskab, hvorefter han benytter sig af sit oprindelige statsborgerskab til at opnå goder. Det er i hvert fald nok ikke det, der er intentionen med nødparagraffen ;-)

Kent

E!

Indlæg af E! »

topscore Skrev:
> Hej det kan du også nemt have hørt et sted for
> Udlændingelovens ( UDL) regler er ikke så simple
> at det bare konsekvent hedder 7 år. Der finde 3
> måder at opnå varigt ophold på i Danmark efter 3
> år, 5 år eller 7 år.
>
Varigt ophold er jo så bare ikke det samme som statsborgerskab, så derfor er det vel ikke relevant.

E!

Re: Vinterens transfervindue OT

Indlæg af E! »

Aaes Skrev:
> Anmeldt hvad ?

Der var nogle indlæg på grenen om Femi's statsborgerskab som forsvandt, så der har nok været noget der...

bw2443

Indlæg af bw2443 »

Vil lige bryde ind i jeres lange lov diskussion, og sige at jeg står uforstående over hvorfor i diskuterer det her så seriøst.

Tror det er utopi at Femi kommer til at spille for det danske landshold. For det første kan han jo risikere at ryge til udlandet om et par år, og så har han jo ikke længere noget direkte link til landet længere.
For det andet tror jeg da hellere han vil spille for det nigerianske landshold. Det er da der han er født og opvokset. Desuden er mulighederne for at spille sig på holdet, og spille sig i slutrunder lige stor på begge hold.

YahooSeeker [Bot]

E! Skrev:
> topscore Skrev:
> -----
> > Hej det kan du også nemt have hørt et sted for
> > Udlændingelovens ( UDL) regler er ikke så
> simple
> > at det bare konsekvent hedder 7 år. Der finde 3
> > måder at opnå varigt ophold på i Danmark efter
> 3
> > år, 5 år eller 7 år.
> >
> Varigt ophold er jo så bare ikke det samme som
> statsborgerskab, så derfor er det vel ikke
> relevant.

Hej, jo, det er yderst relevant, for først når du har opnået opholdstilladelse ( og overhold de andre regler) kan du ansøge om statsborgerskab.

felisan

Kielstrup til FCM?!

Indlæg af felisan »

jeg hørte igår (fra en leverandør og design og grafik til fcm & ven af Torben Kølbæk) at fcm allerede har købt Steffen Kielstrup!

nu skal man jo langt fra tro på alt man hører, men kan det passe?

det passer ihvertfald meget godt sammen med at VB har sat Kielstrup til salg:
http://www.vb-fan.dk/forum/topic.asp?TO ... s=kontrakt

andre der ved mere?

E!

Re: Kielstrup til FCM?!

Indlæg af E! »

felisan Skrev:
> jeg hørte igår (fra en leverandør og design og
> grafik til fcm & ven af Torben Kølbæk) at fcm
> allerede har købt Steffen Kielstrup!
>
> nu skal man jo langt fra tro på alt man hører, men
> kan det passe?
>
> det passer ihvertfald meget godt sammen med at VB
> har sat Kielstrup til salg:
> http://www.vb-fan.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4622
> &SearchTerms=kontrakt
>
>
>
> andre der ved mere?

Han blev sat til salg fordi han ikke ville skrive under på en ny kontrat.

Rainier W

Vinterens transfervindue analyse (meget langt)

Indlæg af Rainier W »

Synes da godt der kan spekuleres lidt i hvad der evt. skal ske på transfermarkedet hen over vinteren. Og hvordan FCM skal reagere hvis der sker noget. Så jeg har lige forsøgt at samle et par tanker og krydret dem med et par muligheder.

Målmand.

Nuværende:
Personligt synes jeg ikke vi ligefrem skal have travlt med at finde en ny målmand. Bevares jeg er nok heller ikke den vilde fan af Anders Rasmussen, og jeg synes personligt at Lasse Heinze umiddelbart er lige en tand for klein til at blive den helt store målmand. Men ingen af dem er så dårlige, at vi let kan finde bedre. Weinkouff er endnu for ung, så det er altså ikke et alternativ.

Lidt analyse:
IMO er navne som Søren Jochumsen ikke forbedringer, men bare målmænd der har samme fejl. Problemet er jo at man skal finde en målmand der leverer de få gange de skal i aktion, og ikke folk der redder 5 af 6 og stadig se godt ud.

Vigtigst er det derfor i mine øjne at man finder en målmand der først og fremmest er en markant forbedring, og samtidig kan levere stabilitet og ro til forsvaret. Specielt hvis Kristian Bak ryger bliver dette essentielt. Et ønske kunne være en målmand der var i stand til at dominere sit felt på hjørnespark, for det er nok et enkelt område, hvor forsvaret pt. godt kan bruge hjælp.

Alternativer:
Kevin Stuhr Ellegaard – har ytret ønske om at spille fast, men jeg må indrømme, at jeg ikke synes han var den store åbenbaring på u-21 og jeg har af gode grunde ikke set ham spille i Tyskland.

Peter Skov – har spidskompetencer de rigtige steder, men jeg ser ham ikke selv som en betydelig forbedring.

Rami Shabaan – En kanon målmand der har erfaring fra Arsenal men dog er en smule flagrende. Spiller pt. i Frederiksstad, og man skal nok have den store pung ud for at lokke han om klubben over på sin side.

Konklusion:
Hold status Quo med mindre den helt rigtige spiller dukker op fra et uventet sted.

Forsvar.

Nuværende:
Lige nu har vi en helt perfekt balance i forsvaret. Et centerforsvar, hvor vi spiller med en erfaren styrende spiller med overblik og offensive kvaliteter(læs Bak eller Traore). Og et ungt stort stærkt talent (læs Troest og Ried) ved siden af til der kan fokusere rent på defensiven. Samtidig har vi pt. 4 backs der er så lige at der ikke svækkes ved udskiftning, men vi kan vælge den rigtige på dagen.

Lidt analyse:
Både Troest og Bak er jo flittigt nævnt som salgsobjekter. Troest tror jeg endnu ikke er eller føler sig klar, og vil med fordel kunne blive inden han helt sikkert bliver god nok til store klubber. Men han kan sagtens arbejde mere med specielt teknikken og det offensive mens hans spidskompetencer i det defensive også kan styrkes.

Bak har været meget tæt på at være superligaens bedste spiller i efteråret, og jeg synes virkelig han har taget et kæmpe hop kvalitetsmæssigt. Både defensivt og offensivt leverer han simpelthen spil i absolut topklasse. Hans eneste problem overfor seriøse købere er IMO hans lille tendens til overtænding og dumheder når situationerne spidser til (læs rødt mod FCK og FCN). Situationer hvor det desværre slår lidt klik.

Derfor tror jeg også han er en meget seriøs bejler til at være på vej ud af døren og videre til større ting. Men problemet for os, er IMO at Traore umiddelbart mangler lidt hurtighed til at gå direkte ind og afløse, og samtidig er der jo hele spørgsmålet om, om han ønsker at blive i klubben eller gå til en mindre klub og blive fast på midtbanen (hvor han jo pt. er 4-5 valg).

Bak er også manden der leverer det ”næsten” erfarne overblik i defensiven og den vil vi alvorligt komme til at mangle hvis han forsvinder. Derfor ser jeg heller ikke Ried og Troest som brugbart alternativ.

Spørgsmålet er derfor om man skal ud og finde et alternativ hvis Bak ryger. Og spørgsmålet er også hvilken type det så skal være. Af kvaliteter mener jeg man skal kigge efter en kontrollerende forsvarer, der ikke er bange for at tage ansvar i opspillet og samtidig er rolig, forudseende og hurtig i defensiven. Men om det skal være ham (eller evt. en ny målmand) der skal overtage styrerrollen er imo ikke så vigtigt.

Alternativer:
Mikkel Bishoff – Spiller vist ikke helt vildt for Coventry, men dækker heller ikke rigtig de kvaliteter der skal bruges, men ligner mere Troest eller Ried.

Dan Thomassen – vil måske væk da han ikke er i start 11 men kun spiller mindre kampe. Og dækker ganske godt kriterierne, men er han også kvalitetsmæssig god nok?

Thomas Gaardsøe – Dækker alt i høj kvalitet måske minus hurtighed. Men hvis han ikke allerede er fodboldinvalid vil han nok være endnu en i rækken af glasben. Og bliver han klar er det jo ikke sikkert han vil væk fra Brom.

Konklusion:
Gør alt for at holde på Bak så længe som muligt han er vores klart vigtigste spiller. Men ellers skal der nok ud og hentes en erstatning, og det bliver meget svært men Dan Thomassen er nok det pt. bedste bud.

Midtbane

Nuværende:
Vi ved jo alle at det pt. kører som smurt. Men samtidig er 80% af spillerne jo også salgsemner.

Dennis – Femi – Thyge – Salami – Simon er ren kvali men også eftertragtede. Claus er et godt alternativ men som max. er han kun i stand til at spille 80% af kampene. Uden at have 100% styr på de unge, er Leon, Siv, Lawal og adeole og Rasmus Hansen vel de unge alternativer i første række. Mens Jesper og Traore kastes frem og tilbage mellem forsvar og angreb. Jesper som 1. alternativ på midten og Traore som ”vraget”.

Lidt analyse:
Simon Poulsen bliver nok ikke solgt, han er endnu lidt for tynd og falder stadig ud af kampe. Samtidig satte skaden en midlertidig stopper for det store gennembrud. Det kommer til gengæld til sommer. Han var nok også den vi havde sværest ved at erstatte med samme kvalitet indenfor truppen. Claus Madsen er selvfølgelig helt fin, men han skal suppleres med et alternativ der er af samme kvalitet. Men om 6 mdr. ser det nok anderledes ud for så er Leon eller evt. Agbetu måske mere klar til en kant.

Femi og Salami holder vi nok også på. For det første er de først i starten af deres udvikling til virkelige kæmper på midten, og samtidig skal vi have is i maven med de to. Salg af en af disse 2 ville også kræve et klart erstatningsindkøb. Jesper Mikkelsen og Traore er erstatningerne, men det vil blive tyndere og konkurrencen på midten vil pludselig være væk. Jeg ved ikke 100% om Rasmus eller Lawal er klar til at tage over, men med mindre en af dem står lige på nippet til at brage fuldt igennem mener jeg et alternativ skal hentes hvis en af de to diamanter ryger.

Thyges situation kender vi alle, men IMO er han også en af de spillere der bedst kan sælges. Han leverer en hel masse til holdet. Specielt i form af fight, dybdeløb og motivation. Men hvis han ryger, går vi formentligt tilbage i en mere traditionel 4-4-2 hvor vi har en del angribere der er klar til at tage over med deres kvaliteter. CO, Poku, Agbetu og Collins er alle på nippet til at tage skridtet op til start 11 men de er alle (måske minus Collins) spillere der kræver en angrebsmakker i en 4-4-2 hvis de skal spille på top.

Dennis’ situation kender vi også alle, men igen mener jeg det godt er en spiller vi kan finde interne alternativer til. Ønsker vi at holde vores 4-2-3-1 kan vi evt. sætte Christian Olsen ned på højre kant (som han spillede i Middelfart). Alternativt er Siv måske klar, ligesom Claus Madsen kan tage den . Hvis både han og Thyge ryger kigger vi dog nok på en enkelt erstatning i form af enten en ny kant eller et centralt alternativ.

Alternativer:
Steffen Kielstrup – vi har rygter kørende om, at han måske allerede er på vej, og han betegnes jo også som en af Danmarks store midtbanetalenter, men han vil IMO alene blive en konkurrent til en startplads på midten i kamp med J; og ikke en spiller der vil kunne kræve en startplads. Fremtidsperspektiverne er dog helt okay. Evt. kan man skubbe ham ind som udpræget defensiv og så rykke femi og Salami en tak op og sammen erstatte for Thyge hvis man holder 4-2-3-1.

Martin Bergvold – det samme gør sig som sådan gældende for Bergvold. Han kan dog dække alle pladserne på midten og være alternativ på venstre kant.

Konklusion:
Går ud fra at Salami – femi og poulsen bliver, men ryger en af dem skal der nok hentes en direkte erstatning. Under alle omstændighed mener jeg at der skal findes et midtbanealternativ og Traore skal gøres til ren forsvarer.

Hvis Thyge sælges mener jeg vi skal gå over i en 4-4-2 og give vores unge angribere chancen ved siden af Farlige. Hos Dennis synes jeg vi skal blive i en 4-2-3-1 og sætte CO ned og give Siv chancen i konkurrence.

Ryger begge skal vi finde en erstatning til den ene af de to, og så tage den derfra alt efter hvad der byder sig.

Angreb

Nuværende:
Frank er tilbage og farligere end nogensinde. Han er pt. ene angriber, men talenterne lurer i kulissen. Fælles for disse er dog, at de ikke umiddelbart egner sig til at være front i en 4-2-3-1. Og derfor nok er afhængig af enten at spille kanter eller spille den ene i en 4-4-2.

Lidt analyse:
Som sagt kræver spillertyper som Poku, CO og Agbetu nok at de enten bliver omskolet eller at der spilles 4-4-2 for at de slår igennem. Og det tror jeg også sker. I så tilfælde mener jeg ikke umiddelbart der er nogen grund til at forstærke sig der.

Alternativer:

Konklusion:
Status Quo.

YahooSeeker [Bot]

Re: Vinterens transfervindue analyse (meget langt)

Rainier W Skrev:
> Målmand.
>
> Nuværende:
> Personligt synes jeg ikke vi ligefrem skal have
> travlt med at finde en ny målmand. Bevares jeg er
> nok heller ikke den vilde fan af Anders Rasmussen,
> og jeg synes personligt at Lasse Heinze
> umiddelbart er lige en tand for klein til at blive
> den helt store målmand. Men ingen af dem er så
> dårlige, at vi let kan finde bedre. Weinkouff er
> endnu for ung, så det er altså ikke et
> alternativ.

Et salg af salami kan give penge til køb af stephan Andersen charlton

> Midtbane

> Alternativer:
> Steffen Kielstrup – vi har rygter kørende om, at
> han måske allerede er på vej, og han betegnes jo
> også som en af Danmarks store midtbanetalenter,
> men han vil IMO alene blive en konkurrent til en
> startplads på midten i kamp med J; og ikke en
> spiller der vil kunne kræve en startplads.
> Fremtidsperspektiverne er dog helt okay. Evt. kan
> man skubbe ham ind som udpræget defensiv og så
> rykke femi og Salami en tak op og sammen erstatte
> for Thyge hvis man holder 4-2-3-1.
>
> Martin Bergvold – det samme gør sig som sådan
> gældende for Bergvold. Han kan dog dække alle
> pladserne på midten og være alternativ på venstre
> kant.

Stefen kielstrup er da ikke et af landets største talenter, det er da skudt helt forbi, det jeg har set til ham i superligaen, så kan han kun komme til at spille på Ikasts andethold i 2 div.

Han har ikke formået at trække Vejle op på et niveau der bare ligner superligaklasse, han er den mest overvurderede spiller i dansk klubhistorie, hvis han skulle være et at landets største talenter.

Martin Bergvold vil være et godt indkøb til gengæld.

fredefyn

Rainier W

Re: Vinterens transfervindue analyse (meget langt)

Indlæg af Rainier W »

> Et salg af salami kan give penge til køb af
> stephan Andersen charlton

Som jeg simpelthen ikke tror på at vi kan lokke til. Han vil få meget bedre tilbud end lille FCM.

> Stefen kielstrup er da ikke et af landets største
> talenter, det er da skudt helt forbi, det jeg har
> set til ham i superligaen, så kan han kun komme
> til at spille på Ikasts andethold i 2 div.
>
> Han har ikke formået at trække Vejle op på et
> niveau der bare ligner superligaklasse, han er den
> mest overvurderede spiller i dansk klubhistorie,
> hvis han skulle være et at landets største
> talenter.

Ikke desto mindre har han jo gennem hele sin ungdomstid været hyldet som det helt store talent i DK. Og vel det største siden Gravesen fra Vejle. Men jeg er da enig i at han ikke har været i en klasse for sig i Vejle, men det er jo heller ikke nemt når makkeren på midten hedder Nikolai Hust. >:-D

Besvar