Vinterens transfervindue

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Aaes

Vinterens transfervindue

Indlæg af Aaes »

Med kun ca. 60 dage til at transfervinduet åbner kunne det da være ideelt at se på de pladser som man kunne håbe på FCM ville styrke. Som det ser ud nu har vi Danmarks stærkeste trup hvis man tager bredden i betragtning, FCK har afgjort bedre start 11'er men deres reserver er nu ikke noget at råbe hurra for.

Hvis vi tager i betragtning at en af '3-kløveren' (Simon, Dennis, Thyge) ryger, så mener jeg at vi bør forstærke os på følgende positioner.

- Højre midtbane (I såfald at Dennis ryger, mener ikke at hverken Sivebæk eller nogen andre i FCM truppen har det der skal til for at dække for ham)

- Venstre back (Er stadig ikke af den opfattelse at hverken Lindkvist eller Mikkelsen fungerer optimalt her, en evt. Simon Kjær måske? Vi har jo set før at de unge Ulve kan gøre det godt i forsvaret)

Lad forslagene flyde ! :)
Senest rettet af Aaes 13. nov 2006, 20:56, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Vinterens transfervindue

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

hej

ryger Dennis sørensen, så er der jo Gil (brasil) fra Horsens som jeg tror står øverst på ERs indkøbsliste, enig med venstre back men kan ikke rigtig se nogle navne for mig.

Jeg kunne nu godt tænke mig at Peter Skov kom tilbage, mener at LH må være første valg før AR men PS vil kunne give ro i forsvaret.

LH har også givet mere ro med sin attitude, jeg tror det er en af årsagerne til at FCM pludselig ikke lukker mål ind mere.

fredefyn

Takito

Indlæg af Takito »

Fredefyn Skrev:
-------------------------------------------------------
> hej
>
> ryger Dennis sørensen, så er der jo Gil (brasil)
> fra Horsens, enig med venstre back men kan ikke
> rigtig se nogle navne for mig.
>
> fredefyn

bare ikke optimalt at invistere i Ikke-EU spillere.. Folk ser gerne Baba Collins på banen og med både Femi og Salami på banen.. Så er der ikke plads til ham

YahooSeeker [Bot]

Gil tror jeg er mere værd at satse på, han har scoret 80 % af Horsens mål, han vil være god på kanten. I front har vi frank og olsen, kan ikke se at baba skulle kunne gøre noget nu, men måske om nogle år ? Der er brug for nogle erfarne ældre folk, det taler mere for Gil på højre kant end Baba i front i stedet for en erfaren Frank.

fredefyn

Takito

Indlæg af Takito »

Aaes Skrev:
> Med kun ca. 60 dage til at transfervinduet åbner
> kunne det da være ideelt at se på de pladser som
> man kunne håbe på FCM ville styrke. Som det ser ud
> nu har vi Danmarks stærkeste trup hvis man tager
> bredden i betragtning, FCK har afgjort bedre start
> 11'er men deres reserver er nu ikke noget at råbe
> hurra for.
>
> Hvis vi tager i betragtning at en af '3-kløveren'
> (Simon, Dennis, Thyge) ryger, så mener jeg at vi
> bør forstærke os på følgende positioner.
>
> - Højre midtbane (I såfald at Dennis ryger, mener
> ikke at hverken Sivebæk eller nogen andre i FCM
> truppen har det der skal til for at dække for
> ham)
>
> - Venstre back (Er stadig ikke af den opfattelse
> at hverken Lindkvist eller Mikkelsen fungerer
> optimalt her, en evt. Simon Kjær måske? Vi har jo
> set før at de unge Ulve kan gøre det godt i
> forsvaret)
>
> Lad forslagene flyde ! :)

Jeg kan ikke helt gennemskue dit forslag der. Du siger at hvis vi mister Dennis, thyge og Simon.. Så skal vi forstærke os på højre midt og venstre back.. Men hvilke af de 3 spillere mener du spiller venstre back? Jeg vil da mene at med de 3 du nævner er det netop de 3 pladser som skal forstærkes..

E!

Re: Vinterens transfervindue (OT)

Indlæg af E! »

Fredefyn Skrev:
> hej
>>
> LH har også givet mere ro med sin attitude, jeg
> tror det er en af årsagerne til at FCM pludselig
> ikke lukker mål ind mere.
>
Det har selvfølgelig ikke noget at gøre med, at han har stået mod de eneste 2 hold, som har et scoringsgennemsnit på under 1 (hhv. 0,6 og 0,8) mål pr. kamp??

- Nej, lad os for en sikkerheds skyld lige svine AR, det er jo så længe siden.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Takito Skrev:
> Aaes Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Med kun ca. 60 dage til at transfervinduet
> åbner
> > kunne det da være ideelt at se på de pladser
> som
> > man kunne håbe på FCM ville styrke. Som det ser
> ud
> > nu har vi Danmarks stærkeste trup hvis man
> tager
> > bredden i betragtning, FCK har afgjort bedre
> start
> > 11'er men deres reserver er nu ikke noget at
> råbe
> > hurra for.
> >
> > Hvis vi tager i betragtning at en af
> '3-kløveren'
> > (Simon, Dennis, Thyge) ryger, så mener jeg at
> vi
> > bør forstærke os på følgende positioner.
> >
> > - Højre midtbane (I såfald at Dennis ryger,
> mener
> > ikke at hverken Sivebæk eller nogen andre i FCM
> > truppen har det der skal til for at dække for
> > ham)
> >
> > - Venstre back (Er stadig ikke af den
> opfattelse
> > at hverken Lindkvist eller Mikkelsen fungerer
> > optimalt her, en evt. Simon Kjær måske? Vi har
> jo
> > set før at de unge Ulve kan gøre det godt i
> > forsvaret)
> >
> > Lad forslagene flyde ! :)

> Jeg kan ikke helt gennemskue dit forslag der. Du
> siger at hvis vi mister Dennis, thyge og Simon..
> Så skal vi forstærke os på højre midt og venstre
> back.. Men hvilke af de 3 spillere mener du
> spiller venstre back? Jeg vil da mene at med de 3
> du nævner er det netop de 3 pladser som skal
> forstærkes..

Han skriver nu, at én af de 3 spillere nok forsvinder

Og at han desuden ikke mener at vi er stærke nok på venstre back pladsen

:-)

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Fredefyn Skrev:
> ryger Dennis sørensen, så er der jo Gil (brasil)
> fra Horsens som jeg tror står øverst på ERs
> indkøbsliste

Selv synes jeg også at Gilberto "Gil" Macena er en spændende spiller, men hvad får dig til at tro, at han står øverst på Erik Rasmussens indkøbsliste?

YahooSeeker [Bot]

Dahl Nielsen Skrev:
> >
> Selv synes jeg også at Gilberto "Gil" Macena er en
> spændende spiller, men hvad får dig til at tro, at
> han står øverst på Erik Rasmussens indkøbsliste?

Det gør jeg fordi ER var meget imponeret af Gil i den første kamp hvor Horsens vandt, jf. Herning folkeblad, så mon ikke ER har noteret ham vedr. indkøb ??

Fredefyn

Takito

Indlæg af Takito »

Men hvis Simon ryger afsted. Så er det jo ikke ligefrem en højre midtbane vi har brug for hvis Dennis så bliver ;)

Bobby

Indlæg af Bobby »

Det er jo umiddelbart svært at forholde sig til, når vi ikke ved hvem, der ryger. Jeg tror og håber imidlertid ikke på at alle tre ryger. Hvis man lytter til ER, så siger han jo at ingen ryger, at han har fået lovning på at vi kan beholde den nuværende trup indtil sommerpausen. Spørgsmålet er jo om man kan holde på spillerne, hvis budet er stort nok.

Jeg tror pt. de mest oplagte salgsemner i det kommende transfervindue er Thyge eller Dennis. Simon er jo også fantastisk, men han har været lidt skadet her i efteråret, så lad os håbe, det gør at vi kan holde på ham lidt længere.

Umiddelbart vil jeg også mene at Gil kunne være en fantastisk afløser, hvis én af dem ryger. En anden helt oplagt, som også er EU borger er Bergvold fra FCK. Han vil jo væk og melder FCM sig ind i kampen om ham, tror jeg til hver en tid han vælger FCM frem for Vejle eller Esbjerg, forudsat at det økonomiske hænger sammen. Han er helt igennem en klassespiller.

Kent

Indlæg af Kent »

1. Udmeldingen fra FCM er helt klar: hvis man får et godt tilbud så sælger man. Om det så er Thyge eller Dennis afgøres af hvem buddet er på.

2. Vision 2011 siger, at man max skal sælge 1 spiller om året. Om det så holder er noget andet, men det må vi jo se.

3. Hvorfor hulen vil folk pludselig købe Gil til en fløjplads? Han er angriber, så det giver da ingen mening at ville købe ham, hvis vi sælger Dennis. Han dækker ikke samme plads, og er en helt anden type. Det kan godt være at han har scoret størstedelen af deres mål, men det skyldes jo primært at ingen andre har scoret for dem. Olsen ville også have scoret 70% af vores mål, hvis vi kun havde scoret 10.

Kent

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

> Jeg kunne nu godt tænke mig at Peter Skov kom
> tilbage, mener at LH må være første valg før AR
> men PS vil kunne give ro i forsvaret.

Jeg må ærlgit indrøme at jeg ikke kan se perspektivet i at hente peter skov til klubben igen. Da han forlod klubben var det mit indtryk at han var toppet, og var på vej ned igen. Bevares han ahr fået spiletid og rutine i tyskland, men han er også blevet 35 og selvvom målmånd typisk bliver gode sent, er det nu også meget sent for en målmand, og videresælges kan han absolut ikke.

Istedet kune man se på enten Kevin Stuhr Ellegaard der er whatever langt nde på depthcharten herta berlin, Stephan Andersen i Charlton eller Kasper Scmeichel i Manchester. Alle er måske meget unge, g vi har også weinkouff, men vores forsvar er ungt og det har virket så hvorfor ikke tage chancen med en af de tre målmænd. De har alle spillet i udlandet på et rimeligt højt niveau, Ellegaard og Andersen har begge spillet i Premier League enda.

I forhold til markspillere, tror jeg ikke Poulsen bliver solgt, der er stadigt for meget udviklingspotentiale i ham og han kan blive rigtigt meget værd hvis vi venter lidt. Thyge håber og tror jeg blvier til sommerpausen (mener også at have læst et sted at han gerne vil blive til sæsonen er slut). Men Dennis ryger nok, da han jo nu er blevet landsholdsspiller, hvorfor det er et godt tidspunkt at sælge ham. Sivebæk er fremtiden på den position og han bør også få spilletid der, derudover kan Claus Madsen også spilled derude, og så kunne man eventuelt overveje at lave en pimpong med Poku og sætte ham derud.

indkøb er for dyre

schou

Indlæg af schou »

jeg tror du vil blive meget skuffet hvis du tror Gil kommer til FCM. Han har ikke vist noget, som har imponeret mig synderligt. Jeg ser ham slet ikke som en højrekantsspiller som du nævner. Han er ikke-EU. Der er for meget der taler imod ham på FCMs hold.

/schou

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Gil? Hvad dælen ska vi med ham? Han er angriber, og passer bedre end i en traditionel 4-4-2 end i vores 4-2-3-1... Mærkeligt forslag, synes jeg da vi i øjeblikket ikke har angrebsproblemer...

Ola Tidman, Martin Jungbloot, Nick Ragus og Nicolaj Jørgensen ryger jo, da deres kontrakter udløber, og for dem mener jeg ikke vi behøver at hente nye ind, da vi har en hel del up-comings fra akademiet...

Tror vi sælger Dennis, og måske Anders hvis vi får PSJ... Og så henter vi Danni Olsen...

Besvar