Forventninger til OB kampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Forventninger til OB kampen

Indlæg af Mose »

Jeg har ikke været på arbejde siden i søndags. Min temp. ligger ret stabilt på 39 grader. Om der er nogen sammenhæng mellem min sygdom og blamagen i KBH er dog nok tvivlsomt.

Jeg vil blive særdeles overrasket hvis vi får point imorgen. Vi har slet ikke klassen til en topplacering endnu.

Folks forventninger ligger over hvad jeg mener man kan forvente af holdet. Men bolden er rund og mand har vel lov at håbe.

Hvad tro folk på?

Jeg tror vi taber 0-1 men håber da vi vinder 8-0.

PS: Mon ikke vi skulle finde en anden venstre back denne gang. Leon Jessen?
Senest rettet af Mose 20. mar 2005, 08:37, rettet i alt 1 gang.

Ravnen

Re: Forventninger til OB kampen

Indlæg af Ravnen »

Op med humøret. Jeg forventer en sejr, hverken mere eller mindre, om det bliver på et eller to mål er underordnet. So far denne sæson har vi spillet ni udekampe og kun vundet en enkelt, og spillet en afgjort, så det er ikke ligefrem en nyhed at vi har et udebaneproblem i denne sæson.. havde vi bare været en smule bedre på udebane havde vi givet Brøndby kamp til stregen om førstepladsen!

Til gengæld er vi jo fabelagtige på hjemmebane med otte sejre og to uafgjorte. Så mon ikke vi kan klare OB igen på Fortet (-:

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Det hjælper jo også på det at miti er ude for OB'erne? nogen som ved om truppen er blevet udgivet til imorgen?

Og hvad er jeres bud på en holdopstilling?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Jeg må sige at jeg er optimist før opgøret med fynboerne.

Jeg må indrømme at jeg ikke er helt bekendt med den nuværende skades situation, men hvis vi har David Nielse på toppen og vi kan stille med MH og TF på midtbane plus Bak og Mikkelsen/Skriver i forsvaret så er grundstenene lagt for et godt forsvar af rekorden fra efteråret. OB spillede jo heller ikke just nogen brandkamp med Esbjerg i sidste runde :)

Mon ikke ER kan hviske tavlen ren fra sidste søndags nederlag og samle holdet om det fælles mål, nemlig at hive de 3 vigtige point hjem i topstriden.

Man må ikke glemme hvor tit ulvene har hevet en sejr hjem på fortet når det så sortest ud, så jeg vover pelsen og tror at vi gentager resultatet fra sidste gang OB gæstede heden og tipper 2-1.

YahooSeeker [Bot]

Iøvrigt Palle: Din tidligere kommentar om at optimisten tit er lige så gal på den som pessimisten, men at han har det sjovere. Den holder vist ikke lige. Optimisterne herinde der troede at vi kunne gå på vandet og slå FCK fik et ordentligt knæk og var skidesure. Undertegnede der ærlig talt havde meget svært ved at se os som vindere (man håber altid, men...), var meget pessimistisk vedrørende kampen, så jeg tror jeg havde det en del sjovere i løbet af ugen en optimisten, da jeg ikke gik rundt med en stor skuffelse. ;-)

YahooSeeker [Bot]

Jeg tror ikke du skal regne med Skriver i denne sæson og Mikkelsen er vist stærk tvivlsom til i morgen (noget nyt anyone?). Desuden er Thygesen, Frank og Madsen vist heller ikke blevet klar og Collins når heller ikke at få sin spilletilladelse.

Jeg har ikke følt Fortet mere truet end nu, og jeg stod der med 10 minutter igen 0-1 nede mod netop OB. Dengang så det sort ud og vi klarede den. Jeg er mere pessimistisk nu. Men jeg håber da på at den mærkelige kraft der ligger i betonklodsen derude kan skabe et mirakel mere...

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Statistik er en dejlig ting, når man er nervøs før en kamp... :-)
Vi har et godt tag på OB hjemme:

2004/2005
FC Midtjylland - OB 2-1

2003/2004
FC Midtjylland - OB 3-1
OB - FC Midtjylland 4-0
FC Midtjylland - OB 2-1

2002/2003
FC Midtjylland - OB 2-2
OB - FC Midtjylland 1-0
OB - FC Midtjylland 2-0

2001/2002
FC Midtjylland - OB 0-1
OB - FC Midtjylland 2-1
OB - FC Midtjylland 0-2

2000/2001
FC Midtjylland - OB 1-1
OB - FC Midtjylland 1-2
OB - FC Midtjylland 1-2

Faktisk har vi kun tabt hjemme én gang i Superligaen og der skal vi tilbage til 1. april 2002. Hjemme hedder den altså; 3 sejre (de 3 seneste hjemmekampe mod OB), 2 uafgjorte og et nederlag.

Personligt tror jeg... og håber på trods af skader at vi kan få en 2-1 sejr hjem... :-)

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Det er alt for dystert, til at være reelt. Det var blevet en helt anden kamp i Parken, hvis vi havde været farlige. Nu bliver nederlaget i Parken stort fordi det gik op for FCK og alle os andre at vi kunne ikke score, og så er det jo bare med at klø på for dem. Så er det jo ærgeligt at en af vore har en rigtig uheldig dag.

Vi skal rejse os og det skal være nu. Med de rigtige midler mangler holdet fra Parken ikke så meget i at kunne vinde. Vi har den bedste træner, så mon ikke det kommer.

Brøndby og Horsens er fuldstændig ligegyldige nu. Der er kun en ting der tæller og det er morgendagens kamp. Vi skal vinde i morgen. For os her på Fyn er det naturligvis ekstra vigtigt.

Jeg er utroligt spændt på truppen og derefter holdopstillingen. Jeg håber Nielsen kan gå ind og lave et par kasser så vi kommer igang. Bare dem der spiller kæmper alt hvad de kan. Vi skal score i morgen.

Rovsing

Ravnen

Re: Forventninger til OB kampen (OT)

Indlæg af Ravnen »

Alakazam skrev:
-------------------------------------------------------
> Iøvrigt Palle: Din tidligere kommentar om at
> optimisten tit er lige så gal på den som
> pessimisten, men at han har det sjovere. Den
> holder vist ikke lige. Optimisterne herinde der
> troede at vi kunne gå på vandet og slå FCK fik et
> ordentligt knæk og var skidesure. Undertegnede der
> ærlig talt havde meget svært ved at se os som
> vindere (man håber altid, men...), var meget
> pessimistisk vedrørende kampen, så jeg tror jeg
> havde det en del sjovere i løbet af ugen en
> optimisten, da jeg ikke gik rundt med en stor
> skuffelse. ;-)

Haha .. Uanset om jeg er optimist eller ej, så vil jeg nu altid blive skuffet når vi taber, så jeg tror såmænd ikke der er noget tabt ved at være optimist indtil da, tværtimod så behøver jeg ikke gå og hænge med skuffen over hvor skidt det ser ud allerede inden kampen er tabt (-:

Meen okay, jeg var faktisk heller ikke helt tryg ved det inden FCK kampen, men det er jeg tilgengæld nu inden kampen i morgen (-:

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg kan se, at kun få deler min pessimisme.

Imidlertid har jeg svært ved at forstå hvorfor.

Vi har solgt to af de største profiler (fint nok).

Skriver, Frank, Madsen,Thygesen og Mikkelsen er ude med skader. Vores trup er ganske enkelt ikke stærk nok til, at de fleste af de bærende spillere sidder udenfor.

Der er vel egentlig kun Bak Nielsen og evt. David Nielsen, der hæver sig væsentligt over gennemsnitsniveauet for en SAS liga spiller.

Hvis vi skal tilbage i medaljekampen skal vores skadede spillere tilbage hurtigst muligt.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg kan personligt ikke gå til fodboldkamp og være pessimistisk !

Derimod kan jeg sagtens se realistisk på kampens mulige udfald !

Mod FCK havde jeg feks spået at det kunne ende med en smal sejr til os, eller at vi ville tabe 0-4.... som det jo så desværre blev :-(

Men når jeg kommer på SAS-Arena imorgen er det med en optimistisk forventning om et godt resultat - uafgjort kan jeg såmænd godt sælge den for, men stadig er en sejr jo temmelig vigtigt for hele sæsonens forløb !

Jan

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hmm..... Så kunne jeg forestille mig en holdopstilling nogenlunde således:

Daugaard - Bak - Petersen - Lindkvist

Pimpong - Frandsen - Hansen - Sørensen

Nielsen - Poku

Umidlbart må det svage led vel være forsvaret, hvis vi hverken har Mikkelsen eller Skriver klar, så er alternativet en Morten Petersen som umidlbart godt kunne have ret svært ved at løfte opgaven med sin manglende erfaring.

Ellers vil jeg faktisk mene at det ser fornuftigt ud på midtbanen, og hvis så David Nielsen kan vise lidt mål-næse, ja så tror jeg på det!

Mose

Indlæg af Mose »

Har lige læst Ørgaards indlæg på hjemmesiden, og det glæder mig at han er enig i nogen af de ting jeg skriver.

Han ved at vi har en meget smal trup og at vi skal undgå skader hvis det skal være realistisk med medaljer.

Jean / BW# 1238

Viborg fik "kun" 1-1....

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Viborg spillede 1-1 mod Herfølge. Det betyder at vi i morgen kan ha' 6 point til OB og 5 til Viborg, og 3 til FCK forudsat de slår Randers... hvis vi taber så er vi a-point med OB og FCK, samt 2 foran Viborg... uhhhh, det bliver spændende! :-)

BW - 665

Re: Viborg fik "kun" 1-1.... Nu har vi chancen!

Indlæg af BW - 665 »

Jeg vil mene at denne kamp meget vel kan gå hen og bestemme om vi skal kæmpe om top 3 eller top 5.

Eftersom vi skal møde Brøndby på udebane ugen efter, og vi med vores nuværende hold nok ikke kan forvente det helt store på Brøndby Arena, er det vitalt at vi får point, og helst 3, mod OB så vi har lidt line at give af når vi skal møde Brøndby.

Som Jean rigtigt nok siger, så kan vi lægge fin afstand til de nærmeste ved en sejr før vi skal møde Brøndby, eller også kan vi ligge klods op af dem før den svære udekamp.

Besvar