FCM mod de defensivt indstillede hold...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW # 163

FCM mod de defensivt indstillede hold...

Indlæg af BW # 163 »

Ja så oplevede vi igen, at FCM har lidt problemer mod Horsens, der har en meget kompakt defensiv.

Det ser altså ud som om FCM mangler modtræk mod så defensivt indstillede hold.

I dag så vi samtidig at der blev sløset ufatteligt med dødboldene, vi gav mange væk, og vores egne forvaltede vi dybt kritisabelt. Dertil kom utroligt mange dårlige indlæg

Hvordan skal FCM spille mod disse defensivt indstillede hold ?. Kreativiten i dag kom udelukkende fra Salami og Femi, resten var lidt under middel.

Jeg synes også Erik R. var for længe om at få Kristian Olsen på banen. Vi skal passe på ikke at sylte ham helt. Han scorer altså mange mål. Frank
var tydeligvis flad fra midten af 2. halvleg, og Horsens forsvar sejlede jo i træthed til sidst. Da Olsen kom på banen fik vi endelig tilkæmpet os nogle lidt bedre chancer. Dennis S. ser desværre ud til igen at være nede i en mindre formkurve. Derfor var det godt at se Claus Madsen slå til igen.

Ovennævnte kan måske lyde som en gang sure opstød, for på bundlinien står 3 point på kontoen, og det er det eneste vigtige efter en kamp.

Men alligevel vil jeg hejse et mindre advarselsflag: FCM bør finde midler til at modstå de meget defensivt indstillede hold, som står kompakt.

Hvad mener i andre FCM kan gøre i denne henseende ???

BW # 163
Senest rettet af BW # 163 3. nov 2006, 13:35, rettet i alt 1 gang.

Villy Tejlgaard Hansen

Re: FCM mod de defensivt indstillede hold...

Indlæg af Villy Tejlgaard Hansen »

Alle hold har det svært mod Horsens - selv FCK og Brøndby. Det er et utroligt defensivt og fysisk stærkt hold, som ikke er glade for at komme frem på banen, før det er nødvendigt.

Dagens kamp var ikke FCM´s bedste, men glæd dig i stedet over de tre point.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Jeg glæder mig skam meget over de 3 point :-D

Men kunne man ikke forestille sig, at en spiller som Poku eller Agbetu, i disse kampe kom med, og fik lidt friere tøjler til at prøve driblinger på egen hånd, i nærheden af modstandernes straffesparksfelt ?. Mod kompakte forsvar er der jo ofte kun dødbolde eller individulle præstationer at satse på...

BW # 163

Kasper_Nielsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Som Morten Professor Bruun sagde i P3 nyhederne, så kan ingen SASLiga hold spille godt mod horsens.
De kommer jo for at spille 0-0

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jo men BW#163 har fat i noget. Hvis en Agbetu, Poku eller Olsen var med og prøvede lidt driblinger er chancen for et frispark uden for mål eller måske et straffe større. For man må vel sige at Horsens ikke ligefrem har de hurtigste midterforsvarere i Ligaen, endsige de mest teknisk stærke;)

Takito

Indlæg af Takito »

Hvis de prøvede med driblinger? har i ikke set de sidste mange kampe FCM har spillet? Der har vi spillet sublimt angrebs-fodbold. Så fordi man møder ligaens mest defensive hold og kun vinder 1 - 0. Så vil i til at skifte ud. Men i vil have Agbetu og Poku på banen.. Så vil jeg godt vide hvem i vil tage ud. Med en god begrundelse for at de skulle ofres til fordel netop de 2

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg mener, at AC. Horsens ikke er et hold, som vindes på individuelle præstationer ( mm. Det er individer i Mohammed Zidan klassen). Horsens skal knækkes med holdspil ved at aflevere bolden rundt i kæderne, så der er samling på organisationen, og når så der opstår en af de meget få fejl AC. Horsens begår, så slår man til ligesom Claus Madsen gjorde. Jeg syntes ikke, at FCM kunne have spillet bedre end de gjorde mod AC. Horsens. Det samme problem ser vi også, når SL hold i pokalen løber i dårligere defensive hold fra divisionerne, at de ender med at spille uafgjort fx FCK og Thisted eller AaB og Fredericia.

Hvis man skal lave individuelle præstationer mod Horsens, der har så mange mand bag midterlinjen, så kræver det en spillertype, som kan gå forbi 4 – 7 mand alene. Det har vi ingen spiller i dag som kan, vores bedste kan vel kun sætte 2 – 3 mand ad gangen, dvs. de vil miste bolden hver gang, og give AC. Horsens de kontrastød de håber på – og de fik i sidste kamp.

Nej, 1 – 0 mod AC. Horsens er et klasse resultat.

Mose

Indlæg af Mose »

Nu tror jeg ikke, at du ser meget, til de hold som Agbetu og Poku spiller på, for så ville du ikke have foreslået disse to.

Agbetu er et talent, men dagsformen er ikke prangende. Faktisk var han ikke blandt de bedste på ynglingeholdet i weekenden.

Poku scorer tre mål i weekenden, men der er ikke udelt begejstring fra dem der følger 2. holdets kampe.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

"Alle hold har jo problemer mod AC Horsens" er for mig at se et non-argument.

...

Mange af de tværgående afleveringer skabte faktisk mange småfarlige AC Horsens fremstød i går. Jeg savnede også at man forsøgte sig mere med skud udefra.
Så kan man trods alt nå tilbage og forsvare, og undgå at blive fanget i en AC Horsens kontra.

Ja 1-0 mod Horsens er et klasseresultat, men hvis vore kommende modstandere blot pakker sig som AC gjorde/gør, ja så bliver vi tvunget til at prøve noget andet end kombinationer, der løber ud i ingenting (mod kompakte forsvar).

Poku, og Agbetu blev bare luftet fordi de har vist bedre takter på det seneste, og vel næppe kan afvises at banke på til 1. holdet.

Jeg holder stadig fast på, at det mod hold som AC Horsens er på de individuelle præstationer, at kampen skal vindes. Claus Madsens mål i går kom jo også efter en afdribling af modstanderen.

Andre muligheder er at forsøge med høje lange bolde op til Dennis og Frank, og så ikke midst få meget mere ud af dødboldene, især hjørnespark.

For et kompakt forsvar som Horsens, er det ikke umuligt at dæmme op for snævert opspil.

Jeg savner stadig en recept mod de meget defensivt orienterede hold.

Men 1-0 hver gang kunne jeg godt leve med.. ;-)

BW # 163

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Nej jeg så ikke Pokus vaskeægte hattrick, men jeg har set ham lave et flot saksemål i Ikast for nyligt.

Agbetu er en dribler-type der tør udfordre - derfor nævnte jeg ham.

Og FCM skriver:
"Christian Sivebæk efter et godt gennembrud fandt Akeem Agbetu i feltet, men der manglede få centimeter i, at Akeem nåede indlægget"

"fandt Akeem Agbetu, som sikkert bragte FCM på 1 – 0"

"I det 40. minut var Akeem Agbetu tæt på af bringe FCM på 3 – 1 på hovedstød"

"Zakaria Hassan lavede jacks centralt, som gik videre til Akeem Agbetu, der fandt Jamiu Lawal i højre side, som efter et flot løb og afdriblinger, placerede bolden fladt i det lange hjørne med et kanonhug."

"fandt Akeem Agbetu og igen var det få centimer fra scoring"

Nu er det kun ynglinge, men målscorer og med i så meget er vel bestået ?.

BW # 163

Sir Lago

Hvad så med FCM mod FCK??

Indlæg af Sir Lago »

Hvordan bør vi så spille mod dem?
Så længe de har Gravgård og Langeland, i forsvaret, så nytter det jo ikke noget at spille høje bolde ind i feltet!
Eller for den sags skyld høje bolde op til Frank...!

Man kan jo håbe, at de har tænkt sig at spare en, eller måske begge 2, mod os da de jo har en vigtig Cl kamp lige om hjørnet!

I den kamp ville det vel være bedre at have en lille, hurtig og teknisk dygtig mand fremme!

Eller hvad?

YahooSeeker [Bot]

Re: Hvad så med FCM mod FCK??

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Sir Lago Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvordan bør vi så spille mod dem?
> Så længe de har Gravgård og Langeland, i
> forsvaret, så nytter det jo ikke noget at spille
> høje bolde ind i feltet!
> Eller for den sags skyld høje bolde op til
> Frank...!
>
> Man kan jo håbe, at de har tænkt sig at spare en,
> eller måske begge 2, mod os da de jo har en vigtig
> Cl kamp lige om hjørnet!
>
> I den kamp ville det vel være bedre at have en
> lille, hurtig og teknisk dygtig mand fremme!
>
> Eller hvad?

Jeg syntes ikke, at de skal spille anderledes end de plejer - jeg forventer bare Thomasberg som sædvanlig siger: " vi skal ud over stepperne"(--:

Besvar