glemt alt om at...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
seerup

glemt alt om at...

Indlæg af seerup »

glemt alt om den snak om at køber spillere eller sælger vor solidet spillere.

lige efter vi får vide om FCM´s ønokonomiske vegne sagde ørgaard at han er utilfredstillende med det nuværende økonomiske vegne og vil hellere ikke sælger spillere samt ingen ny spillere så længe, finans er sat på plads.

det så jeg en af de gamle ttv på dr1 for nogen tid siden.

det synes jeg samme som han, for transfree koster jo også... istedet vil jeg hellere kæmpe for at beholder de profiler eller stor talenter som vi har nu her på FCM så længe som muligt inden de bliver solgt for de små penge.

end at miste spillere som vi har tabte razak til FCK... det er meget kedeligt synes jeg.
og efterhånden håber jeg at ørgaard bruger fornuftig så længe han sidder på kontorstol.

Henker
Senest rettet af seerup 21. okt 2006, 07:02, rettet i alt 1 gang.

Aaes

Re: glemt alt om at...

Indlæg af Aaes »

Hvis det er sandt synes jeg det lyder som en god ide på den ene side og en dårlig ide på den anden side.

Positivt fordi vi med det hold vi har nu kan kæmpe med om medaljerne, derfor vil det være en skam hvis vi skulle sælge 2-3 stamspillere og så prøve med nogle nye. Det plejer ikke at gå alt for godt med erstatningerne i Midtjylland.

Negativt fordi vi mangler mønten, hvis Ørgaard vil have styr på økonomien igen så bliver han nødt til at slippe nogle af dem som er løntunge og som vi alligevel kan få en pæn slat penge for.

Han skal passe på at han ikke bliver alt for "hønemor"-agtig, da det kan være farligt at holde på spillere alt for længe, se bare på FCK og Zuma !!!

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

seerup Skrev:
-------------------------------------------------------
> glemt alt om den snak om at køber spillere eller
> sælger vor solidet spillere.
>
> lige efter vi får vide om FCM´s ønokonomiske vegne
> sagde ørgaard at han er utilfredstillende med det
> nuværende økonomiske vegne og vil hellere ikke
> sælger spillere samt ingen ny spillere så længe,
> finans er sat på plads.
>
> det så jeg en af de gamle ttv på dr1 for nogen tid
> siden.

Med et salg af Fx Dennis Sørensen, får man jo nogle muligheder. Hvis han ryger for lad os sige 7½ mio. så er der jo både 4½ til at putte i kassen og 3 til at lege for.
Hvis man ikke synes der er en direkte erstatning på en plads hvor man sælger en spiller, så er det vel ikke underligt at købe en?

> det synes jeg samme som han, for transfree koster
> jo også... istedet vil jeg hellere kæmpe for at
> beholder de profiler eller stor talenter som vi
> har nu her på FCM så længe som muligt inden de
> bliver solgt for de små penge.

Det er jo en ballancegang, skal man sælge hurtigt og få lidt penge, eller skal man lade kontrakten løbe ud men så til gengæld have glæde af spilleren.

> end at miste spillere som vi har tabte razak til
> FCK... det er meget kedeligt synes jeg.
> og efterhånden håber jeg at ørgaard bruger
> fornuftig så længe han sidder på kontorstol.

Nu har Pimpong jo ikke meget med den situation du beskriver at gøre. Hans kontrakt VAR udløbet, og man skulle genforhandle. Man havde dog nogle andre ting der skulle falde i hak først.

B

Indlæg af B »

Tror ikke den udtalelse holder.

Først og fremmest fordi vores økonomi i øjeblikket er afhængig af spillersalg.

Derudover så tror jeg ikke en spiller som Dennis havde forlænget, medmindre han er blevet lovet, at man ikke sætte en stopper for et evt. udlandseventyr... Udtalte han ikke også selv ved forlængelsen, at målet var at komme til udlandet, men at han så FCM som et perfekt "springbræt".

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

B Skrev:
Udtalte han ikke også selv ved
> forlængelsen, at målet var at komme til udlandet,
> men at han så FCM som et perfekt "springbræt".

Jo det er korrekt..
http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 210810.ece

YahooSeeker [Bot]

Jeg syntes ikke, at man helt kan sætte det op som, skal vi ENTEN købe nye spiller ELLER skal vi forsætte med vores nuværende trup fx af økonomiske årsager.

Jeg tror det handler om BÅDE om der er et transfermarked med en spiller, som kan gå direkte ind på 1. holdet OG om prisen på sådan en klassespiller er et godt tilbud.

Selvom jeg personligt meget tænker i baner om, at få styr på økonomien fx ved spillerslag og hente vores akademispiller – samt fx ikke syntes, at vi skal ud at købe en erstatning for AR eller en erstatning for DS. Så er jeg ikke helt sikker på at ledelsen i FCM ser helt så firkantet på tingene. Jeg vil ikke blive overrasket over, hvis de ser på spørgsmålet ikke som ENTEN/ ELLER, men som BÅDE/OG hvis der dukker et prismæssigt fantastisk tilbud op på en megasupertalt ( evt. erfaren spiller), at de ikke ville syntes, at det ville være strategisk fejlagtigt ikke at slå til.

Derfor er det også lidt en svær diskussion. For selvom jeg som udgangspunkt vil have styr på den økonomi, så er det svært at kende, hvad fremtiden kan byde på af salg og muligheder for indkøb.

Jeg er egentlig godt tilfreds med vores trup – og i særlig grad vores unge spiller.

seerup

Indlæg af seerup »

det forstår jeg jer godt men jeg glemmer ikke hvad der blivet gjorde af zidans penge af... eftersom invistor har en del med det at gøre.. derfor har vi meget svære ved at kommer i gang med proces efter FCM´s vision.. men selvf glæder jeg mig utroligt meget til at sælger nogle spillere fra akademiere spilleren som stammer fra vores egne og det betyder at FCM beholder 100 % beløbet som der er blivet solgt for.

der er en gæt på at salami, femi, leon, måske poku, måske baba og sivebæk vil bliver godt solgt for mindre 10 mio... måske tager jeg fejl af priset.

Henker

YahooSeeker [Bot]

seerup Skrev:
> det forstår jeg jer godt men jeg glemmer ikke hvad
> der blivet gjorde af zidans penge af... eftersom
> invistor har en del med det at gøre.. derfor har
> vi meget svære ved at kommer i gang med proces
> efter FCM´s vision.. men selvf glæder jeg mig
> utroligt meget til at sælger nogle spillere fra
> akademiere spilleren som stammer fra vores egne og
> det betyder at FCM beholder 100 % beløbet som der
> er blivet solgt for.
>
> der er en gæt på at salami, femi, leon, måske
> poku, måske baba og sivebæk vil bliver godt solgt
> for mindre 10 mio... måske tager jeg fejl af
> priset.
>
> Henker

Personligt vil det være i orden med mig, hvis de kan finde en (hvilken som helst) klub, som vil købe Poku for ca. 10 mio. ( mindre vil også være ok).

Ja, jeg tror også, at når vi når den fremtid, hvor vi skal igang med at indskifte nye generationer af vores akademispiller, og dermed sige farvel til nogle af dem vi har udviklet, så skulle vi gerne begynde seriøst at score kassen(--:

Watch out FC. Bacelona here we come(-;

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Tror godt du kan regne med at vi indenfor de næste 2-3 år ser spillere som Kristian Bak, Dennis, Mikkel og sikkert også Simon Poulsen forsvinde til udlandet. Måske vil vi endda se dem alle 4 i samme land, nemlig Bundesligaen eller 2. bundesliga

Besvar