Vi har idag to debutanter på holdet.
Leon Jessen starter inde på venstre midtbane og Troest starter i forsvaret. Desuden er Thygesen også med.
Kampen startede klokken 19.30 og det bliver spændende at høre hvordan det gik.
Er der nogen der ved noget?
U - 21 landskamp
-
cør
-
HauG
Re: U - 21 landskamp Leon?
Jeg har skrevet dette indlæg før, men hørte ikke så manges mening. Der for kommer det igen i denne sammenhæng. Jeg syntes det er vel fortjent Leon får chancen for U-landsholdet og han gør det bedre og bedre som venstre back i FCM. Men det er egentligt det jeg vil hører andres mening om:
Er Leons fremtidige plads venstre back? Jeg syntes han har tendens til at blive lidt forkrampet og mangle lidt ro nu og da som back. Men de gange han kommer med op og får plads at løbe på og vise sine offentsive kvaliteter kan jeg ikke andet end blive imponeret. Som om han måske er bedre hvis han har en gardering bag sig, hvis han skulle lave fejl, at han ikke ikke er "sidste mand".
Det jeg vil frem til at han jeg syntes han måske skulle "gen-overvejes" som kantspiller hvis muligheden byder sig. Ved godt at der er mindre backs i truppen end kanter og der er stor konkurrence på de offentsive pladser, men jeg syntes bare at leon virker som om han har nogle virkelig gode kvaliteter offentsivt. Men måske rutine og endnu mere spilletid på backen vil gøre ham til en klasse back, at han bare mengler noget endnu....
Hvad mener folket hvor er potentialet størst, backen som nu i FCM eller kanten som jeg kan forstå er det sted han har fået chancen for at spille på U21?
Er Leons fremtidige plads venstre back? Jeg syntes han har tendens til at blive lidt forkrampet og mangle lidt ro nu og da som back. Men de gange han kommer med op og får plads at løbe på og vise sine offentsive kvaliteter kan jeg ikke andet end blive imponeret. Som om han måske er bedre hvis han har en gardering bag sig, hvis han skulle lave fejl, at han ikke ikke er "sidste mand".
Det jeg vil frem til at han jeg syntes han måske skulle "gen-overvejes" som kantspiller hvis muligheden byder sig. Ved godt at der er mindre backs i truppen end kanter og der er stor konkurrence på de offentsive pladser, men jeg syntes bare at leon virker som om han har nogle virkelig gode kvaliteter offentsivt. Men måske rutine og endnu mere spilletid på backen vil gøre ham til en klasse back, at han bare mengler noget endnu....
Hvad mener folket hvor er potentialet størst, backen som nu i FCM eller kanten som jeg kan forstå er det sted han har fået chancen for at spille på U21?
-
YahooSeeker [Bot]
Re: U - 21 landskamp Leon?
HauG Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg har skrevet dette indlæg før, men hørte ikke
> så manges mening. Der for kommer det igen i denne
> sammenhæng. Jeg syntes det er vel fortjent Leon
> får chancen for U-landsholdet og han gør det bedre
> og bedre som venstre back i FCM. Men det er
> egentligt det jeg vil hører andres mening om:
>
> Er Leons fremtidige plads venstre back? Jeg syntes
> han har tendens til at blive lidt forkrampet og
> mangle lidt ro nu og da som back. Men de gange han
> kommer med op og får plads at løbe på og vise sine
> offentsive kvaliteter kan jeg ikke andet end blive
> imponeret. Som om han måske er bedre hvis han har
> en gardering bag sig, hvis han skulle lave fejl,
> at han ikke ikke er "sidste mand".
> Det jeg vil frem til at han jeg syntes han måske
> skulle "gen-overvejes" som kantspiller hvis
> muligheden byder sig. Ved godt at der er mindre
> backs i truppen end kanter og der er stor
> konkurrence på de offentsive pladser, men jeg
> syntes bare at leon virker som om han har nogle
> virkelig gode kvaliteter offentsivt. Men måske
> rutine og endnu mere spilletid på backen vil gøre
> ham til en klasse back, at han bare mengler noget
> endnu....
>
> Hvad mener folket hvor er potentialet størst,
> backen som nu i FCM eller kanten som jeg kan
> forstå er det sted han har fået chancen for at
> spille på U21?
Nu kommer det jo an på systemet som man spiller.
I en 4-5-1 vil Leon nok fungere rigtigt fint som kant da det vil være hans primære opgave at komme til baglinjen. Men som FCM spiller kan jeg ikke se der er nogen grund til at han skal spille andre pladser en den Back som han har.
Jeg har intet problem i at se ham som kantspiller, en plads som han har spillet før. Men hvis man har en lang række spillere der er hurtigere, mede driblestærke og har flere offensive strenge at spille på, så er det bare ikke en plads han kommer til at spille! Hverken i FCM eller noget andet sted.
-------------------------------------------------------
> Jeg har skrevet dette indlæg før, men hørte ikke
> så manges mening. Der for kommer det igen i denne
> sammenhæng. Jeg syntes det er vel fortjent Leon
> får chancen for U-landsholdet og han gør det bedre
> og bedre som venstre back i FCM. Men det er
> egentligt det jeg vil hører andres mening om:
>
> Er Leons fremtidige plads venstre back? Jeg syntes
> han har tendens til at blive lidt forkrampet og
> mangle lidt ro nu og da som back. Men de gange han
> kommer med op og får plads at løbe på og vise sine
> offentsive kvaliteter kan jeg ikke andet end blive
> imponeret. Som om han måske er bedre hvis han har
> en gardering bag sig, hvis han skulle lave fejl,
> at han ikke ikke er "sidste mand".
> Det jeg vil frem til at han jeg syntes han måske
> skulle "gen-overvejes" som kantspiller hvis
> muligheden byder sig. Ved godt at der er mindre
> backs i truppen end kanter og der er stor
> konkurrence på de offentsive pladser, men jeg
> syntes bare at leon virker som om han har nogle
> virkelig gode kvaliteter offentsivt. Men måske
> rutine og endnu mere spilletid på backen vil gøre
> ham til en klasse back, at han bare mengler noget
> endnu....
>
> Hvad mener folket hvor er potentialet størst,
> backen som nu i FCM eller kanten som jeg kan
> forstå er det sted han har fået chancen for at
> spille på U21?
Nu kommer det jo an på systemet som man spiller.
I en 4-5-1 vil Leon nok fungere rigtigt fint som kant da det vil være hans primære opgave at komme til baglinjen. Men som FCM spiller kan jeg ikke se der er nogen grund til at han skal spille andre pladser en den Back som han har.
Jeg har intet problem i at se ham som kantspiller, en plads som han har spillet før. Men hvis man har en lang række spillere der er hurtigere, mede driblestærke og har flere offensive strenge at spille på, så er det bare ikke en plads han kommer til at spille! Hverken i FCM eller noget andet sted.