Ballade imellem FCM og AB
-
Martin
Ballade imellem FCM og AB
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286977
HMM
Hvad mener i...
Jeg synes da det er iorden, at Jens Ø har været smart og henter seks ekstra millioner til os, og det ville vel egentlig være helt naturligt, at vi beholder alle pengene...
HMM
Hvad mener i...
Jeg synes da det er iorden, at Jens Ø har været smart og henter seks ekstra millioner til os, og det ville vel egentlig være helt naturligt, at vi beholder alle pengene...
Senest rettet af Martin 19. mar 2005, 20:06, rettet i alt 1 gang.
-
faurby (Fcm)
Re: Ballade imellem FCM og AB
Jeg kan ik se hvorfor Ab skulle ha en andendel af de 6 mil,Da vi ikke snakker om salg af en spiller men om en lejeaftale så har Ab ikke skulle noget at ha sagt,Det er først når Zidan er Solgt permanent så har de krav på at få deres penge,Så jeg synes ab skulle droppe den her sag det for de intet ud af .........
Mvh.Michael
Mvh.Michael
-
Peter Ross
Som jeg har forstået det, så har AB ikke en skid at komme efter, da de kun har krav på de 15 % fra selve transferen og ikke en lejeaftale, som der kom i stand i første omgang...
Peter Ross
Peter Ross
-
YahooSeeker [Bot]
Nu er der jo ingen af os der kender aftalen med Bremen, men i forhold til alle de aftaler m.v. FCM har med sponsorer og andre samarbejdspartnere iøvrigt, er det nok et meget dårligt signal at sende, hvis det kommer frem at man har prøvet at bondefange en aftalepartner.
-
faurby (Fcm)
Jeg kan ik se at nogen skulle være bondefanget Fcm har lavet et genialt træk for at få en par extra kroner i kassen,Hvad sponsorer angår kan de jo være ligeglad.De skal nok få deres penge fra salget af Zidan så de går jo ik glip af noget somhelst.SÅ jeg mener helt klart at Fcm har Handlet i god tro.......
Mvh.Michael
Mvh.Michael
-
DamZe
FCM har skam bare forsøgt at få det optimale ud af en handel, og i den sammenhæng er det jo ikke ulovligt at bruge hjernen lidt 
ved at kun leje Zidan ud i første omgang uden at sælge var der jo en vis risiko, så derfor er det da klart i orden at få nogle ekstra klinker i kisten. .
ved at kun leje Zidan ud i første omgang uden at sælge var der jo en vis risiko, så derfor er det da klart i orden at få nogle ekstra klinker i kisten. .
-
YahooSeeker [Bot]
@Michael
Det har ikke noget at gøre med om man har handlet i god tro eller ej, det har noget med moral at gøre.
Nu var det heller ikke lige de personer der har deltaget i playersponsoratet jeg hentydede til, men alle sponsorer og samarbejdspartnere der hat tilknytning til FCM.
Iøvrigt interessant, at du mener at de der har investeret i Zidan "nok skal få deres penge fra salget". Mener du så også de skal have en del af de 6 mill.
Jeg synes da også selv det er fedt at der nu kommer sådan en tilførsel til FCM, og jeg er spændt på hvad det betyder for regnskabet i år.
Det har ikke noget at gøre med om man har handlet i god tro eller ej, det har noget med moral at gøre.
Nu var det heller ikke lige de personer der har deltaget i playersponsoratet jeg hentydede til, men alle sponsorer og samarbejdspartnere der hat tilknytning til FCM.
Iøvrigt interessant, at du mener at de der har investeret i Zidan "nok skal få deres penge fra salget". Mener du så også de skal have en del af de 6 mill.
Jeg synes da også selv det er fedt at der nu kommer sådan en tilførsel til FCM, og jeg er spændt på hvad det betyder for regnskabet i år.
-
Ravnen
DamZe skrev:
-------------------------------------------------------
> FCM har skam bare forsøgt at få det optimale ud af
> en handel, og i den sammenhæng er det jo ikke
> ulovligt at bruge hjernen lidt
Fuldstændig enig, det grænser til tuderi fra ABs side.
Om FCM har været smarte eller ej er også irellevant, sagen er at Werder ønskede at leje Zidan før de ville tage stilling til et køb. FCM tog en kæmpe risiko, som vi alle følte tydeligt da Zidan blev skadet.
Det er en splinterny regel hvis UEFA har indført at en spillers tidligere klubber skal have del af indtægter fra udlejning. Det vil ende med kaos hvis det blev fremtiden (-:
> FCM har skam bare forsøgt at få det optimale ud af
> en handel, og i den sammenhæng er det jo ikke
> ulovligt at bruge hjernen lidt
Fuldstændig enig, det grænser til tuderi fra ABs side.
Om FCM har været smarte eller ej er også irellevant, sagen er at Werder ønskede at leje Zidan før de ville tage stilling til et køb. FCM tog en kæmpe risiko, som vi alle følte tydeligt da Zidan blev skadet.
Det er en splinterny regel hvis UEFA har indført at en spillers tidligere klubber skal have del af indtægter fra udlejning. Det vil ende med kaos hvis det blev fremtiden (-:
-
BW # 163
Der er intet at komme efter fra AB. Vi bar risikoen i lejeperioden, bla. for skader, og/eller at han ikke slog til i Bremen. Nu tuder de men vi indkasserer pengene. For mig at se er det et OK signal at sende. Godt købmandsskab, men ret risikobetonet !
BW # 163
BW # 163
-
YahooSeeker [Bot]
Hvorfor lejede klubben ham ikke ud for 24 mio. kr. og så solgte ham for en krone til sommer? Det havde da været bedre købmandsskab.
Rent juridiske er der sikkert ikke noget at komme efter hverken for AB eller de folk, der smed penge i kassen, så FCM kunne købe ham, men det kan så være, at FCM får svært ved en anden gang at få folk til at smide penge i på samme måde, hvis klubben vil hente nye spillere.
Jeg kan da sagtens forstå, hvis der sidder nogle investorer og føler sig røvrendt af FCMs moral i denne sag.
Rent juridiske er der sikkert ikke noget at komme efter hverken for AB eller de folk, der smed penge i kassen, så FCM kunne købe ham, men det kan så være, at FCM får svært ved en anden gang at få folk til at smide penge i på samme måde, hvis klubben vil hente nye spillere.
Jeg kan da sagtens forstå, hvis der sidder nogle investorer og føler sig røvrendt af FCMs moral i denne sag.
-
Jacobbay
Jeg er sikker på at de investore der er tale om, er personer der enten sidder i bestyrelsen eller har MEGET tæt tilknytning til FCM.. Ellers ville der sikkert allerede have været noget brokkeri fra Investorer nu.- Det samme gør sig vidst forøverigt også gældende for de andre investeringsprojekter FCM har haft..
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg har kendskab til et hold småinvestorer, og de er absolut IKKE FCM'ere. De er en blanding af neutrale og SIF'ere, og jeg ved, de føler sig tørret - også selv om de tjener lidt på deres investering.
-
Martin
HenrikAGF skrev:
> Jeg har kendskab til et hold småinvestorer, og de
> er absolut IKKE FCM'ere. De er en blanding af
> neutrale og SIF'ere, og jeg ved, de føler sig
> tørret - også selv om de tjener lidt på deres
> investering.
Alle investeringer bærer en vis risiko...
Hvis man kunne forrente alle penge som Zidan har gjort, så ville jeg godt sætte mine millioner i en evn. ny Zidan i fremtiden..
Enhver seriøs samarbejdspartner ville være tilfreds men den forrentning de har fået via Zidan... Ellers skulle de nok sætte deres kroner i en pensiosopsparing, obligationer osv...
> Jeg har kendskab til et hold småinvestorer, og de
> er absolut IKKE FCM'ere. De er en blanding af
> neutrale og SIF'ere, og jeg ved, de føler sig
> tørret - også selv om de tjener lidt på deres
> investering.
Alle investeringer bærer en vis risiko...
Hvis man kunne forrente alle penge som Zidan har gjort, så ville jeg godt sætte mine millioner i en evn. ny Zidan i fremtiden..
Enhver seriøs samarbejdspartner ville være tilfreds men den forrentning de har fået via Zidan... Ellers skulle de nok sætte deres kroner i en pensiosopsparing, obligationer osv...
-
Nicolai Kammersgaard
HenrikAGF skrev:
> > Rent juridiske er der sikkert ikke noget at komme
> efter hverken for AB eller de folk, der smed penge
> i kassen, så FCM kunne købe ham, men det kan så
> være, at FCM får svært ved en anden gang at få
> folk til at smide penge i på samme måde, hvis
> klubben vil hente nye spillere.
> Jeg kan da sagtens forstå, hvis der sidder nogle
> investorer og føler sig røvrendt af FCMs moral i
> denne sag.
Nu har FCM jo så meldt ud at de aldrig mere vil købe med hjælp fra investore´, men derimod selv betale for spilleren.
De investore som har penge i Zidan er sikkert for langt de flestes vedkommende også FCM fans og vil sikkert gerne hjælpe klubben som sikkert har mere brug for pengene end de x antal tusind som investorene ville få extra.
Jeg synes personligt selv at de skulle være glade for den gode handel istedet for at være grådige.
Og så lige et spørgsmål til de øvrige på graven: Har Ove P del i ZIdan ligesom han havde med Sule?
Nicolai Kammersgaard
Gid man havde investeret i Zidan
> > Rent juridiske er der sikkert ikke noget at komme
> efter hverken for AB eller de folk, der smed penge
> i kassen, så FCM kunne købe ham, men det kan så
> være, at FCM får svært ved en anden gang at få
> folk til at smide penge i på samme måde, hvis
> klubben vil hente nye spillere.
> Jeg kan da sagtens forstå, hvis der sidder nogle
> investorer og føler sig røvrendt af FCMs moral i
> denne sag.
Nu har FCM jo så meldt ud at de aldrig mere vil købe med hjælp fra investore´, men derimod selv betale for spilleren.
De investore som har penge i Zidan er sikkert for langt de flestes vedkommende også FCM fans og vil sikkert gerne hjælpe klubben som sikkert har mere brug for pengene end de x antal tusind som investorene ville få extra.
Jeg synes personligt selv at de skulle være glade for den gode handel istedet for at være grådige.
Og så lige et spørgsmål til de øvrige på graven: Har Ove P del i ZIdan ligesom han havde med Sule?
Nicolai Kammersgaard
Gid man havde investeret i Zidan
-
Peter Ross
Nicolai Kammersgaard skrev:
> Og så lige et spørgsmål til de øvrige på graven:
> Har Ove P del i ZIdan ligesom han havde med Sule?
Det tror jeg ikke...
Men det var ligefør EfB havde Zidan... Godt at han fik lidt spilletid i Århus og scorede 2 kasser (Tak til AGF, I er indirekte grunden til at Zidan ikke landede i Esbjerg)
Peter Ross
> Og så lige et spørgsmål til de øvrige på graven:
> Har Ove P del i ZIdan ligesom han havde med Sule?
Det tror jeg ikke...
Men det var ligefør EfB havde Zidan... Godt at han fik lidt spilletid i Århus og scorede 2 kasser (Tak til AGF, I er indirekte grunden til at Zidan ikke landede i Esbjerg)
Peter Ross